Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
duitse dog, berner senner, amerikaanse bull, bordeaux dog
Moderator: moderatorteam
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
ik vindt het heel moeilijk,ik heb ook ooit is een soort gelijke topic geopend met deze vraag en daarin was ik heel stellig:geen flatcoated meer.1jaar later liep nummer 3 hier
maar helaas wel canyon verloren aan kanker.aan de ene kant heb ik het nog steeds hoor die stelling van hierna geen flatcoated meer en ben ik ook wel is aan het kijken naar een ander ras zoals de duitse herder,whippet,chinees naakthondje en de poedel.maar de liefde voor de flatcoated zit te diep en ik geef ook toe dat canyon met haar 9,5 veelste vroeg is overleden. we zijn er over uit dat mocht ruby weg komen te vallen er weer een flatcoated bij komt en misschoen ooit is een ander ras ernaast maar er zal toch wel altijd een platjas bij lopen.naast de tumoren die veel voorkomen in dit ras is een flatcoated vooral een heerlijke hond die goed bij ons past,de angst dat het misschien met shadow ook ooit zo verloopt heb ik niet en ik wil er ook niet aan denken nu al hou ik het wel soms stiekem in m'n achterhoofd.

jemble 5 maanden
-
boxersien
Soms vraag ik me het ook wel af: maar ik ben gewoon helemaal weg van het karakter van de boxer. En al worden ze vaak niet oud, ze geven in de jaren dat ze er zijn zich voor 1000% aan de baas. Tripper werd maar net 8 jaar en boris is nu 8 jaar en ik vind het doodeng.
Maar ja, niet alles kan je voorzeggen. Je kan van een heel gezond ras een pup nemen en wie weet wordt die maar 3 jaar. Je kan ook een boxer nemen uit zeer goede lijnen en deze kan op 3 jaar sterven. Je kan er ook één nemen van een broodfokker en die wordt misschien 10 jaar. Er is toch nooit precies een touw op vast te knopen. En ja, sorry, liever 8 jaar plezier van een hond die het echt qua karakter enuiterlijk helemaal is voor me dan 15 jaar opgescheept zitten met bijv. een chihuahua die me helemaal niet aan staat
Zo is het bij de sint bernard ook. Na Sem riepen we: geen sint bernard meer hier. Alleen maar ellende met gewrichten en vroeg dood. En wat doe je vervolgens? Toch maar weer zoeken naar een sint. Gewoon vanwege het gouden karakter en de eerlijkheid. Gewoon super honden die je lekker hun gang kan laten gaan zonder dat het fout gaat doordat ze teveel vrijheid krijgen. Het is zelfs zo erg dat we binnenkort toch weer uit gaan kijken naar een derde sint.
Paco stierf al op 5.5 jarige leeftijd aan kanker. Maar als ik ooit weer een hond tegen zou komen met die kruising dan zou ik het zo weer doen. Gewoon om het geweldige karakter wat hij al de jaren voor zijn kanker had. Een schat van een sukkel en ik mis hem nog steeds enorm
Ik zoek dan ook regelmatige de spaanse sites af naar een look a like. Maar toch durven we het niet meer aan om een Spanjaard te nemen. Nee, niet door Paco, maar door de ziekten daar.
Maar ja, niet alles kan je voorzeggen. Je kan van een heel gezond ras een pup nemen en wie weet wordt die maar 3 jaar. Je kan ook een boxer nemen uit zeer goede lijnen en deze kan op 3 jaar sterven. Je kan er ook één nemen van een broodfokker en die wordt misschien 10 jaar. Er is toch nooit precies een touw op vast te knopen. En ja, sorry, liever 8 jaar plezier van een hond die het echt qua karakter enuiterlijk helemaal is voor me dan 15 jaar opgescheept zitten met bijv. een chihuahua die me helemaal niet aan staat
Zo is het bij de sint bernard ook. Na Sem riepen we: geen sint bernard meer hier. Alleen maar ellende met gewrichten en vroeg dood. En wat doe je vervolgens? Toch maar weer zoeken naar een sint. Gewoon vanwege het gouden karakter en de eerlijkheid. Gewoon super honden die je lekker hun gang kan laten gaan zonder dat het fout gaat doordat ze teveel vrijheid krijgen. Het is zelfs zo erg dat we binnenkort toch weer uit gaan kijken naar een derde sint.
Paco stierf al op 5.5 jarige leeftijd aan kanker. Maar als ik ooit weer een hond tegen zou komen met die kruising dan zou ik het zo weer doen. Gewoon om het geweldige karakter wat hij al de jaren voor zijn kanker had. Een schat van een sukkel en ik mis hem nog steeds enorm
- Hughy
- Zeer actief
ik moet je eerlijk bekennen dat ik toen Hughy kwam dacht: nou ja, 7 à 8 jaar is niet veel..... maar optimistich dacht ik, dat het bij ons vast niet zo senl zou gaan...... Hughy werd maar 5 1/2. En Lemon is nooit ziek geweest, tot afgelopen kerst.... hij leeft nu op pijnstillers vanwege spondylose, ook hij is 5 1/2...... ik vind het vreselijk. Maar om ooit aan een ander ras te beginnen moet ik nog echt niet denken..... honden vind ik leuk...... maar doggen vind ik helemaal geweldig....
Als het met Lemon niet meer gaat komt er voorlopig niet weer een hond, dat gaat niet vanwege werk en studie. Ook de kinderen gaan achter elkaar het huis uit, zodat we straks oppas moeten zoeken voor Lemon.
Toch lijkt me een huis zonder dog vreselijk kaal........ daarom geniet ik nu nog van mn incontinte ventje en geef hem alle liefde die hij verdient.
Als het met Lemon niet meer gaat komt er voorlopig niet weer een hond, dat gaat niet vanwege werk en studie. Ook de kinderen gaan achter elkaar het huis uit, zodat we straks oppas moeten zoeken voor Lemon.
Toch lijkt me een huis zonder dog vreselijk kaal........ daarom geniet ik nu nog van mn incontinte ventje en geef hem alle liefde die hij verdient.
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ik heb nu mijn 3e corgi. De eerste is bijna 11 geworden, maar vanwege een hernia in laten slapen. Ook mijn tweede Corgi is wegen een hernia ingeslapen, maar ze was toen wel op 2 dagen na 16 jaar. Na baarmoederonstekingen gesteriliseerd en daarna eigenlijk nooit ziek geweest en lang vitaal. Nu heb ik mijn derde Corgi. Rico is bijna 11 jaar en nog vind ik het geen oude hond. Mijn grote liefde was (is) altijd de Duitse herder, maar als ik hoor dat veel met 11 jaar al "op" zijn, dan zou ik er nog eens over nadenken, alvorens er weer een te nemen, hoewel ik weet dat ze ook nog wel ruim 13 a 14 kunnen worden.
Een paar weken geleden kwam ik een vrouw tegen met een Bernerpup. Haar vorige 2 Berners waren niet oud geworden en ze heeft lang gezocht naar een hond waarvan de familieleden wel ouder werden, in de hoop langer van haar hond te kunnen genieten.
Een paar weken geleden kwam ik een vrouw tegen met een Bernerpup. Haar vorige 2 Berners waren niet oud geworden en ze heeft lang gezocht naar een hond waarvan de familieleden wel ouder werden, in de hoop langer van haar hond te kunnen genieten.
-
jidde
Ik heb tot nu toe "mazzel" gehad, de vorige is 13 geworden en bijna 3 maanden en nanni is nu 12 jaar en 1 maand en gelukkig nog niet opElmar schreef: Mijn grote liefde was (is) altijd de Duitse herder, maar als ik hoor dat veel met 11 jaar al "op" zijn, dan zou ik er nog eens over nadenken, alvorens er weer een te nemen, hoewel ik weet dat ze ook nog wel ruim 13 a 14 kunnen worden.
- Marianne4u
- Zeer actief
Ik heb vroeger ierse wolfshonden gehad en wat een wereld hond is dat. Jammer genoeg is er niet een van ouderdom overleden. Ik zou absoluut weer voor een ier gaan maar dan bij een fokker vandaan die het ras aan het verbeteren is dmv import. De nederlandse markt qua ieren is verzadigd en de meeste ieren zijn "familie" van elkaar. Ik woon nu in een bovenwoning maar ik heb geezegd zodra ik beneden woon met een grote tuin dan komen er zeker weer 2 ieren.

De vriendelijke groeten van Marianne
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Wat moeilijk is dit zeg... ik heb hier eerlijk gezegd nooit zo goed over nagedacht. Ik heb altijd gezegd dat er nog een keer een dog in huis komt, maar wie wil er nou zo vroeg afscheid nemen van je beste maatje..
Je moet er natuurlijk ook een beetje geluk mee hebben, dat is hetzelfde als met mensen maar dit is zeker wel een afweging om misschien voor een ander ras te kiezen.
ik heb ook geen idee hoe het met de ridgeback zit...
hoop dat mitch nog heeeeeel lang bij me blijft!!
Je moet er natuurlijk ook een beetje geluk mee hebben, dat is hetzelfde als met mensen maar dit is zeker wel een afweging om misschien voor een ander ras te kiezen.
ik heb ook geen idee hoe het met de ridgeback zit...
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
tsja, voorspellen kan niemand, wil je bijna geen risico lopen, moet je zoiezo een kleiner ras nemen. en dan heb je nog geen 100 procent zekerheid.
maar als niemand meer een duitse dog neemt, kunnen we deze beesten ook nooit meer zien. zelf zal ik ze niet zo snel nemen, maar ik vind het wel mooie honden om te zien.
ik heb ook niet geweten dat een Am.Bull een risico ras is. naar mijn weten kunnen ze gewoon 11-12 jaar worden. en ja kleine honden hebben een langere levensverwachting.
maar als een hond maar een levensverwachting van 6 jaar heeft, dan zou ik ook niet snel zo`n ras kiezen.
maar als niemand meer een duitse dog neemt, kunnen we deze beesten ook nooit meer zien. zelf zal ik ze niet zo snel nemen, maar ik vind het wel mooie honden om te zien.
ik heb ook niet geweten dat een Am.Bull een risico ras is. naar mijn weten kunnen ze gewoon 11-12 jaar worden. en ja kleine honden hebben een langere levensverwachting.
maar als een hond maar een levensverwachting van 6 jaar heeft, dan zou ik ook niet snel zo`n ras kiezen.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja maar mevrouw Nanna, wat maak je me nou? Ik hoef niet heel oud wordende hondjes, gewoon 14 is goed genoegNanna schreef:Misschien even heel omgekeerd: ik zit niet te wachten op een hond die 17 of 18 jaar oud wordt....
Je zit dan wel heel lang met een wrakkig hondje in huis. Ik heb een teckel gehad die ruim 16 is geworden. Ze was te goed om in te laten slapen maar erg veel had je er ook niet meer aan (dit klinkt lulliger dan ik het bedoel). Ze sliep 23 uur per dag, at wat en hobbelde wat dement rond. Natuurlijk heb ik haar met liefde verzorgd en was ik verdrietig toen ze doodging. Maar eerlijk gezegd hoeft dat hele oud worden voor mij niet en ben ik tevreden met leeftijden van 14 jaar.
Die leeftijd is natuurlijk voor een deerhound niet weggelegd. Mijn vorige is 9 geworden, ik zie het Charles niet halen. Deerhoundreuen gaan om de één of andere reden veel korter mee dan de teven. Maar goed, we zullen zien.
Charles is meteen mijn laatste Deerhound, ik stap over op kleinere maten. Uit praktisch oogpunt. Maar een geweldig ras blijf ik het vinden
- Sandracula
- Zeer actief
Nu Nessa bijna 6 wordt, begin ik hem stiekum wel een beetje te knijpen :N: We wisten van te voren dat doggen niet heel erg oud worden, maar toch, 't is toch wel een eng idee nu het zo dichtbij komt.
Ben de laatste tijd wel aan het denken geweest wat we doen als ze er niet meer is, maar ben bang dat de hond na Nessa toch weer een dog zal zijn.
Qua karakter zijn het honden die heel goed passen bij ons gezin en qua uitstraling vinden we ze echt prachtig.
Neemt niet weg dat we ook andere rassen leuk vinden, maar daarbij liggen we heel ver uit elkaar met onze voorkeuren..
Ton vindt Dobermanns geweldig, ik ben meer van de "stevigere" honden, maar ook heb ik een zwak voor ruwharige Teckels en vuilnisbakjes-die-mooi-zijn-van-lelijkheid
Dus wie weet komt er naast een dog nog wel eens een ander ras bij, als we uitgevochten hebben wat voor een het moet worden
Voorlopig niet, heb mijn handen meer dan vol aan onze jongste zoon en Nessa..
Ben de laatste tijd wel aan het denken geweest wat we doen als ze er niet meer is, maar ben bang dat de hond na Nessa toch weer een dog zal zijn.
Qua karakter zijn het honden die heel goed passen bij ons gezin en qua uitstraling vinden we ze echt prachtig.
Neemt niet weg dat we ook andere rassen leuk vinden, maar daarbij liggen we heel ver uit elkaar met onze voorkeuren..
Ton vindt Dobermanns geweldig, ik ben meer van de "stevigere" honden, maar ook heb ik een zwak voor ruwharige Teckels en vuilnisbakjes-die-mooi-zijn-van-lelijkheid
Dus wie weet komt er naast een dog nog wel eens een ander ras bij, als we uitgevochten hebben wat voor een het moet worden
Voorlopig niet, heb mijn handen meer dan vol aan onze jongste zoon en Nessa..

-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
toen ik bij mijn vriend kwam had hij een mastino en tussen de mastino en mij was het gelijk liefde op het eerste gezicht. ze was toen een jaar oud.
op de vrijdag voordat ze 6 jaar zou worden lag ze sóchtends dood in haar mand en dat was echt een hele klap nog maar zes kerngezond nergens last van en toch was ze er niet meer.
Mijn virend en ik waren er toch wel vrij snel uit dat we toch weer een mollosser wouden en waarom, omdat dat de honden zijn die bij ons passen. ik vind nog meer rassen echt prachtig om te zien ik heb bijv een hele grote liefde voor de husky maar dat ras past niet in mijn leven. ik hou van het lompe sukkelige beschermende gedrag, dat ze allemaal een aparte bijsluiter hebben dat maakt ze voor mij zo uniek.
ook al hebben mijn honden kans om vroeg te overlijden ze hebben een top leven en ik denk dat ze iedere dag genieten en dat is wat ik in mn achterhoofd hou, ik heb ze alles gegeven wat een hartje begeerd en meer als dat kan ik niet doen en daar heb ik vrede mee.
op de vrijdag voordat ze 6 jaar zou worden lag ze sóchtends dood in haar mand en dat was echt een hele klap nog maar zes kerngezond nergens last van en toch was ze er niet meer.
Mijn virend en ik waren er toch wel vrij snel uit dat we toch weer een mollosser wouden en waarom, omdat dat de honden zijn die bij ons passen. ik vind nog meer rassen echt prachtig om te zien ik heb bijv een hele grote liefde voor de husky maar dat ras past niet in mijn leven. ik hou van het lompe sukkelige beschermende gedrag, dat ze allemaal een aparte bijsluiter hebben dat maakt ze voor mij zo uniek.
ook al hebben mijn honden kans om vroeg te overlijden ze hebben een top leven en ik denk dat ze iedere dag genieten en dat is wat ik in mn achterhoofd hou, ik heb ze alles gegeven wat een hartje begeerd en meer als dat kan ik niet doen en daar heb ik vrede mee.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Re: duitse dog, berner senner, amerikaanse bull, bordeaux do
Hier kan ik alleen maar een volmondig 'ja' op antwoorden. Natuurlijk wil ik graag dat mijn honden oud worden, maar ik heb mijn hart nu eenmaal verloren aan de dog. En wij hebben al heel wat ellende meegemaakt met onze doggen, maar toch is er geen enkel ras waar ik net zoveel mee heb als met de duitse dog. Ik weet niet wat dat is, maar de 'maar' die ik bij de rassen heb die ik ook leuk vind, vind ik telkens weer te groot om er aan te beginnen.Martijn schreef:Wat ik me afvraag, als je zo'n ras hebt genomen en hij is zoals je bij sommige rassen kunt verwachten erg vroeg gestorven.
Ben je dan bereid om er weer aan te beginnen?
Ik weet dat de gemiddelde levensverwachting van een dog 7 jaar is. De drie doggen die wij tot nu toe hebben moeten laten inslapen zijn 22 maanden, 6 jaar (op drie weken na 7 jaar) en 9,5 jaar geworden.
Levi en Bono zijn op dit moment resp. 8 en 4 jaar.
Wel herken ik de gevoelens van Jip. Als je doggen hebt, hou je altijd in je achterhoofd dat het zomaar afgelopen kan zijn. Het is een soort 'angst' waar je mee wil/moet leven als je aan doggen begint, denk ik?
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Hier ben ik het mee eens.Nanna schreef:Misschien even heel omgekeerd: ik zit niet te wachten op een hond die 17 of 18 jaar oud wordt....
Wij hebben een keeshond gehad die 18 jaar is geworden,maar net zoals je zei ook die was te goed om in te laten slapen,ook was hij erg dement en sliep erg veel de laatste jaren.
Nu hebben we weer een kees en die zijn gewoon erg gezond en worden makkelijk 15.
Een dog haalt deze leeftijd niet en dat vind ik ook niet erg,maar het is ook niet zo dat ik steeds met de gedachte loop van hij kan nu weleens erg ziek worden of dood neervallen,want dan zou ik er geen willen.
Mijn dog is nu 6 geweest en hij lijkt nog steeds 2
Als hij 8/9 jaar zou worden dan ben ik daar al tevreden mee en de volgende wordt weer een dog,maar had hij nu al dood geweest + daarvoor al tijden ziek dan waarschijnlijk niet.
Daarbij speelt een goede fokker/voeding/beweging ook een grote rol bij de levensverwachting.

Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
- Branwen
- Actief
tsja mijn Emma gaat 12 worden in juli en is daarmee verreweg mijn oudste boxer en zoals ik ik er nu overdenk toch echt mijn laatste, ik vind een goed gefokte boxer qua karakter helemaal top, maar er is zoveel ellende bij boxers, o.a. zware spondylose op zeer jonge leeftijd, hart en nier problemen, tumoren, epilepsie, allergieen enz. enz. Emma komt uit een familie die goed oud geworden zijn, maar ik ken ook andere honden uit haar familie die wel met 9 jaar al overleden ziin. En dan vind ik ook nog dat als een hond goed gezond 9 word en hij krijgt dan een hartinfarct of een hersenbloeding en het is in een klap over beter te verteren dan een hond waarmee je jaren aan het sukkelen bent en waarover je constant piekert omdat hij pijn heeft of niet meer echt lekker boxer kan zijn door beperkingen in zijn beweging. Datr risico wil ik eigenlijk gewoon niet meer lopen. Maar aan de andere kant ik kan er zo mee lezen en schrijven dus misschien zwicht ik toch wel weer
maar dan word het toch echt een duitser dat wat weet ik heel zeker.

- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Zo zie ik het ook.Branwen schreef:. En dan vind ik ook nog dat als een hond goed gezond 9 word en hij krijgt dan een hartinfarct of een hersenbloeding en het is in een klap over
Geef mij maar een hond die gezond 8/9 jaar wordt en ineens dood is,dan 1 die 12/13 wordt met jaren gesukkel.

Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Wat is een goede fokker? , wij hebben onze doggen bij een goede fokker gekocht , ze zijn niet ouder geworden dan 5/6 jaar. De teef die we bij een fokker kochten waar we best veel twijfels over hadden is ruim 11 geworden.greatdane schreef: Daarbij speelt een goede fokker/voeding/beweging ook een grote rol bij de levensverwachting.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.