Pasgeleden zijn Haggis en ik bijna gegrepen door een kruising Berner-Sennen die van een erf af kwam rennen, een kennis van ons heeft 2 Goldens die niet te vertrouwen zijn met andere honden, overbuurvrouw heeft een kreng van een Weimaraner etc. etc. etc. Oftewel: aan elke hond zo bont ....
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zijn herders eng?
Moderator: moderatorteam
-
Craig
- Actief
- Mijn ras(sen): Oud Duitse Herder
Ik maak regelmatig mee dat mensen iets verder om lopen als ze m'n herder zien (terwijl hij nog wel zo'n schattige uitstraling heeft
). Of mensen die zeggen dat ze niet meer over de stoep voor mijn huis langs durven te lopen. En dat terwijl Haggis altijd achter het hek zit en nooit op die stoep komt (behalve aan de riem). En hij is eerlijk waar een vreselijk lieve hond, heeft nog nooit een vlieg kwaad gedaan. Maar mensen hebben nu eenmaal snel een vooroordeel en waarom?
Pasgeleden zijn Haggis en ik bijna gegrepen door een kruising Berner-Sennen die van een erf af kwam rennen, een kennis van ons heeft 2 Goldens die niet te vertrouwen zijn met andere honden, overbuurvrouw heeft een kreng van een Weimaraner etc. etc. etc. Oftewel: aan elke hond zo bont ....

- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
- Aantal honden: 1
Ik denk dat het bij veel mensen nog steeds het praatje van vroeger is.
Dat er altijd werd gezegd:
Een herder bijt ALTIJD minstens 1 keer zijn baas.
Maar ik weiger dat te geloven. Als je een herder goed de baas bent is er voor die hond geen reden om te bijten. En ik denk ook dat elke hond (ongeacht het ras) wel een keer de baas uitprobeerd hoe ver hij komt.
Groetjes Marieta
Maar ik weiger dat te geloven. Als je een herder goed de baas bent is er voor die hond geen reden om te bijten. En ik denk ook dat elke hond (ongeacht het ras) wel een keer de baas uitprobeerd hoe ver hij komt.
Groetjes Marieta
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
Marjolein, Kijk een hele enge herder

Even zonder dollen. Ik vind herders niet eng of wat dan ook. Ben zelf opgegroeid met een Duitse herder waar ik als jong meisje heel veel mee op stap ging.
Nu Q is weg gevallen, praten we best veel over een aanschaf van een andere hond en bij Rob is al vaker het woordje herder gevallen. Ik sta daar niet achter omdat zeker onze jongste zoon van 11 jaar nogal 'vreemd' gedrag kan vertonen en die combi zie ik niet zitten. Iedere hond heeft daar voelsprieten voor maar mijn eigen ervaring is dat een herder daar soms op z/haar manier op kan reageren. Iig anders dan b.v. een dog.
Ik ben als jong volwassene ooit een boom in gevlucht omdat 2 bouviers het op mij voorzien hadden. Dan maar alle herderachtigen over 1 kam scheren. Nee. We hebben 8 jaar mogen genieten van een bouvier die we als ca. 7-jarige uit het asiel hebben gehaald waarvan de achtergrond niet bekend was.

Even zonder dollen. Ik vind herders niet eng of wat dan ook. Ben zelf opgegroeid met een Duitse herder waar ik als jong meisje heel veel mee op stap ging.
Nu Q is weg gevallen, praten we best veel over een aanschaf van een andere hond en bij Rob is al vaker het woordje herder gevallen. Ik sta daar niet achter omdat zeker onze jongste zoon van 11 jaar nogal 'vreemd' gedrag kan vertonen en die combi zie ik niet zitten. Iedere hond heeft daar voelsprieten voor maar mijn eigen ervaring is dat een herder daar soms op z/haar manier op kan reageren. Iig anders dan b.v. een dog.
Ik ben als jong volwassene ooit een boom in gevlucht omdat 2 bouviers het op mij voorzien hadden. Dan maar alle herderachtigen over 1 kam scheren. Nee. We hebben 8 jaar mogen genieten van een bouvier die we als ca. 7-jarige uit het asiel hebben gehaald waarvan de achtergrond niet bekend was.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
oh daar gaan we weer, ik vind het altijd wel lachen zo'n topic.
IEDEREEN kent wel iemand die ooit door een herder aangevallen is, van achteren natuurlijk want dat doen ze graag de lafaards.
Daarbij blaffen ze ook nog eens heel erg en hebben ze allemaal HD vanwege de aflopende ruggen....
Zo ken ik er nog wel een paar trouwens..
Een vriendin van me en ik hebben er een sport van gemaakt om dit soort dingen met veel overtuiging hardop tegen elkaar te zeggen als er weer eens mensen staan te zeuren.
We hebben op die manier ook 2 mensen met het schaamrood op hun kaken weggejaagd bij de duitse herderkeuring op de laatste Crufts, want die dachten natuurlijk dat ze wel van dat soort ongefundeerde opmerkingen konden maken omdat toch niemand nederlands verstond daar....
We hebben er hartelijk om moeten lachen met zn tweeen, in Engeland hadden we nog niet eerder succes gehad met ons spelletje.
Natuurlijk zijn er onbetrouwbare herders, net zo goed als er onbetrouwbare goldens zijn, of labjes of mopshondjes....maar om nou iedere herder over dezelfde kam te scheren... kom op mensen ga eens genuanceerd denken, ga eens kijken op een kringgroep, ga eens praten met herder eigenaren en ik voorspel je er zal een wereld voor je opengaan.
IEDEREEN kent wel iemand die ooit door een herder aangevallen is, van achteren natuurlijk want dat doen ze graag de lafaards.
Daarbij blaffen ze ook nog eens heel erg en hebben ze allemaal HD vanwege de aflopende ruggen....
Zo ken ik er nog wel een paar trouwens..
Een vriendin van me en ik hebben er een sport van gemaakt om dit soort dingen met veel overtuiging hardop tegen elkaar te zeggen als er weer eens mensen staan te zeuren.
We hebben op die manier ook 2 mensen met het schaamrood op hun kaken weggejaagd bij de duitse herderkeuring op de laatste Crufts, want die dachten natuurlijk dat ze wel van dat soort ongefundeerde opmerkingen konden maken omdat toch niemand nederlands verstond daar....
We hebben er hartelijk om moeten lachen met zn tweeen, in Engeland hadden we nog niet eerder succes gehad met ons spelletje.
Natuurlijk zijn er onbetrouwbare herders, net zo goed als er onbetrouwbare goldens zijn, of labjes of mopshondjes....maar om nou iedere herder over dezelfde kam te scheren... kom op mensen ga eens genuanceerd denken, ga eens kijken op een kringgroep, ga eens praten met herder eigenaren en ik voorspel je er zal een wereld voor je opengaan.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
Ja dat is er ook zo een, die hoort ook in ons rijtje thuisMarieta schreef:Ik denk dat het bij veel mensen nog steeds het praatje van vroeger is.
Groetjes Marieta
Ik ben trouwens blij dat jij dat niet gelooft Marieta, het is namelijk niet waar!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat waren toch Dobermannen?renee-uk schreef:oh daar gaan we weer, ik vind het altijd wel lachen zo'n topic.
IEDEREEN kent wel iemand die ooit door een herder aangevallen is, van achteren natuurlijk want dat doen ze graag de lafaards..
renee-uk schreef:Daarbij blaffen ze ook nog eens heel erg en hebben ze allemaal HD vanwege de aflopende ruggen......
Dat laaste is niet waar, dat weet iedereen. Dat van die rug komt doordat ze te lang in te kleine benchjes worden gehouden
- Marieta
- Zeer actief
Weet je. Al die herder is het asiel. Er worden er zoveel geplaatst. En vaak komt er weer es een terug die zou bijten of andere honden aanvallen.
En dan gaan de mensen aan het vertellen. Vaak zie je dan al dat ze te lief zijn en de hond als kind behandelen. Een herder heeft nu eenmaal leiding nodig.
We hadden een herdertje dat zat er al een jaar bijna. 2 keer geplaatst en 2 keer teruggekomen. Ze zou dominant zijn en andere honden en voorbijgangers aanvallen.
Uiteindelijk na lange tijd geplaatst. En wat gebeurd er??? Ze is een allemansvriendje en speelt met alle honden in de buurt!
Het is een pittig ras, met name de mechelaars, maar dat wil niet zeggen dat ze maar automatisch eng zijn en agressief!
Het blijft een hond! En die met als hond behandeld worden!
Groetjes Marieta
En dan gaan de mensen aan het vertellen. Vaak zie je dan al dat ze te lief zijn en de hond als kind behandelen. Een herder heeft nu eenmaal leiding nodig.
We hadden een herdertje dat zat er al een jaar bijna. 2 keer geplaatst en 2 keer teruggekomen. Ze zou dominant zijn en andere honden en voorbijgangers aanvallen.
Uiteindelijk na lange tijd geplaatst. En wat gebeurd er??? Ze is een allemansvriendje en speelt met alle honden in de buurt!
Het is een pittig ras, met name de mechelaars, maar dat wil niet zeggen dat ze maar automatisch eng zijn en agressief!
Het blijft een hond! En die met als hond behandeld worden!
Groetjes Marieta
-
Pak-de-bal
ik denk niet dat je het moet onderschatten en de draak er mee moet spelenrenee-uk schreef:Natuurlijk zijn er onbetrouwbare herders, net zo goed als er onbetrouwbare goldens zijn, of labjes of mopshondjes....maar om nou iedere herder over dezelfde kam te scheren... kom op mensen ga eens genuanceerd denken, ga eens kijken op een kringgroep, ga eens praten met herder eigenaren en ik voorspel je er zal een wereld voor je opengaan.
als het niet zo was, zouden er toch niet zoveel mensen er negatieve ervaringen mee hebben gehad ?
en in een kringloop van herder-eigenaren heb je heel andere verhalen dan er buiten
( mijn hond is altijd goed voor mij, de baas)
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Contacteer:
Ik snap echt niet dat er steeds weer topics verschijnen over zogenaamde enge herders.
Ik heb totaal geen negatieve ervaringen met herders gehad! Vind het geweldige honden en was er als kind al gek van. Mijn vriend is vroeger 2 x gebeten door een mechelaar, maar hij blijft het geweldige honden vinden. Onze toekomstige pup wordt een Oudduitse herder. Wel is het zo dat Belgische herders vaak nerveuzer zijn dan Hollandse, Duitse en Oudduitse. Oudduitse zijn echt heel gek met kinderen! Dat heb ik op de Oudduitse herdershows wel gezien. Geweldig om dat zo te zien! 

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- Marieta
- Zeer actief
Goh, waarom mag er niet een geintje over gemaakt worden? Waarom moeten mensen een bepaald ras toch altijd over 1 kam scheren. De stafford, de herder enz enz. Ik wordt er soms zo moe van!ik denk niet dat je het moet onderschatten en de draak er mee moet spelen
als het niet zo was, zouden er toch niet zoveel mensen er negatieve ervaringen mee hebben gehad ?
en in een kringloop van herder-eigenaren heb je heel andere verhalen dan er buiten
En al die negatiever ervaringen! Weet je hoeveel ervaringen er opgeblazen worden???? Hoeveel mensen ik aan mn balie krijg die zeggen, die hond is agressief, hij heeft gebeten,en doorgebeten!. Je gaat verder vragen, en wat blijkt? Ze hebben het zelf uitgelokt en hebben een iniminietandje in hun hand staan. Ervaring zijn er altijd. Er zijn altijd verhalen. Over welk ras dan ook! Ik heb een duitse dog. Hoeveel mensen hebben daar ervaringen mee? Ook veel als je zo de verhalen hoort. Dobermannen? hebben ook veel mensen ervaringen mee! Herders, staffords, jack russels foxen! Alles! En vaak nog overdreven ook! En mensen zien nogal snel iets :agressiefs" in een hond
En vaak is er achteraf of niks gebeurd of ze hebben het aan zichzelf te danken! Een enkele keer is het de schuld vande hond! Maar ik kan je vertellen, dat is bijna nooit het geval! Want als een hond bij een nieuwe baas terecht komt en je hoort de verhalen dat het goed gaat en er niks met de hond aan de hand is en het super doet!
- renee-uk
- Zeer actief
Kringgroep Pdb kringgroep niet kringloopPak-de-bal schreef:ik denk niet dat je het moet onderschatten en de draak er mee moet spelenrenee-uk schreef:Natuurlijk zijn er onbetrouwbare herders, net zo goed als er onbetrouwbare goldens zijn, of labjes of mopshondjes....maar om nou iedere herder over dezelfde kam te scheren... kom op mensen ga eens genuanceerd denken, ga eens kijken op een kringgroep, ga eens praten met herder eigenaren en ik voorspel je er zal een wereld voor je opengaan.![]()
als het niet zo was, zouden er toch niet zoveel mensen er negatieve ervaringen mee hebben gehad ?![]()
Op een kringgroep vind je allemaal van die enge herders met hun baasjes en daar leren ze nog veel engere dingen te doen, zoals de pakwerker bijten.
Maar ze leren er ook speuren en gehoorzamen gelukkig. Dat gehoorzamen moet wel want anders zouden ze inderdaad precies doen wat ze zelf willen en dat hoort niet. Niet bij een herder, maar ook niet bij een ander soort hond.
De mensen daar zijn allemaal herderliefhebbers die je graag een heleboel vertellen over hun hond.
Weet je, als je alleen maar afgaat op sensatieverhalen krijg je een totaal vertekend beeld van de werkelijkheid en aangezien alle herders dan over een kam geschoren worden gaat dat ook over mijn hondjes en daar kom ik voor op.
Ik kan ook iedereen die iets raars zegt over herders een klap voor zn kop geven, maar ik doe het liever anders en dat is wat die mensen zeggen in het belachelijke trekken.
Want dat is het namelijk wat ze zeggen, volkomen belachelijk.
@Geer: die kende ik nog niet van die benchjes maar ik hou hem dr in

- Liesbeth
- Zeer actief
Re: Zijn herders eng?
IK nietSuzanne123 schreef:Nee, ik bedoel dit serieus!
Ik vind zelf totaal niets engs aan welke herder dan ook. Maar uit de diverse commentaren die ik op het forum lees, niet noodzakelijkerwijs de mening van de schrijver overigens!!!! maak ik op dat kennelijk veel nederlanders een herder als een enge hond beschouwen??
Klopt dat? Mijn vraag is dus niet of een herder eng IS (istie niet voor mij) maar of de gemiddelde nederlander een herder als eng ziet...
Suzanne
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Marieta
- Zeer actief
Je hoort toch altijd alleen de negatieve verhalen? Positieve verhalen hoor je niet zo vaak.
Dus je moet niet zo vastklampen aan alle verhalen! 1 keer iets meemaken wil niks zeggen!
Ik ben ook gebeten door een kruising herder rottweiler. Vervolgens komt er weer zon kruising binnen. (zag er wel anders uit) maar dat was de meest geweldige hond. En ook de hond die mij beet is bij de goede eigenaar en superhond!
Dus je moet niet zo vastklampen aan alle verhalen! 1 keer iets meemaken wil niks zeggen!
Ik ben ook gebeten door een kruising herder rottweiler. Vervolgens komt er weer zon kruising binnen. (zag er wel anders uit) maar dat was de meest geweldige hond. En ook de hond die mij beet is bij de goede eigenaar en superhond!
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Dankrenee-uk schreef:Kringgroep Pdb kringgroep niet kringloopPak-de-bal schreef:ik denk niet dat je het moet onderschatten en de draak er mee moet spelenrenee-uk schreef:Natuurlijk zijn er onbetrouwbare herders, net zo goed als er onbetrouwbare goldens zijn, of labjes of mopshondjes....maar om nou iedere herder over dezelfde kam te scheren... kom op mensen ga eens genuanceerd denken, ga eens kijken op een kringgroep, ga eens praten met herder eigenaren en ik voorspel je er zal een wereld voor je opengaan.![]()
als het niet zo was, zouden er toch niet zoveel mensen er negatieve ervaringen mee hebben gehad ?![]()
Ik zag al een winkel voor me met allemaal herders ( in te kleine benches uiteraard) , onder het stof en een bordje erbij: zo goed als nieuw

- IngeK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
Ik loop hier altijd omgekeerd uit te laten omdat ik ze ook de rug niet toe wil keren. Santha beet mij laatst in mijn pink.........pfff ik denk dat dat het begin was en ze eigenlijk naar mijn nek toe wilde. Laatst blaften ze ook een keer heel hard toen er iemand aan de deur klopte. Het is goed dat de deur dichtzat anders was de beste man er niet meer geweest.
Sjonge jonge zeg......
Een herder incident (net als een Rottweiler, of Staffie of wel ander "eng merk" dan ook) haalt gewoon vaak de krant omdat de bek wat groter is dus ook de schade.
Zolang er mensen zijn die dit soort fabels blijven herhalen blijven ook de angsten voor deze honden bestaan.
Maar om op de originele vraag terug te komen.........ja er zijn een boel mensen die aan de kant gaan bij herders! Prima toch..dan hebben we ruim baan
@Renee-Uk de kringloop is misschien het asiel

Sjonge jonge zeg......
Een herder incident (net als een Rottweiler, of Staffie of wel ander "eng merk" dan ook) haalt gewoon vaak de krant omdat de bek wat groter is dus ook de schade.
Zolang er mensen zijn die dit soort fabels blijven herhalen blijven ook de angsten voor deze honden bestaan.
Maar om op de originele vraag terug te komen.........ja er zijn een boel mensen die aan de kant gaan bij herders! Prima toch..dan hebben we ruim baan
@Renee-Uk de kringloop is misschien het asiel
- renee-uk
- Zeer actief
- IngeK
- Zeer actief
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Contacteer:
IngeK schreef:PdB.........misschien iets om over na te denken............
Loop jij ook op houten klompen in klederdracht elke dag tussen de tulpen met een kaas in je hand???

Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- Doglover
- Zeer actief
Of dat Herders eng zijn voor de gem. Nederlander?? Tsja, ik heb hiervoor een lanharige Rottweiler gehad en daar liep de gem. Nederlander met een grote boog omheen. Het is maar net hoe een ras in de media komt te staan...
Als iemand wordt gebeten door een Herder, Rottweiler, Stafford enz. dan laten die kaken idd grote wonden achter en dat komt dan in de krant of bij Hart van Nederland blabla. Maar als de Shi Tzu van een vriendin van mij iemand bijt, of een Pekinees, dan zijn die wonden natuurlijk vele malen kleiner en hebben niet zo'n impact als die van de eerder genoemde rassoorten. Doen wel pijn maar het is niet genoeg voor de krant zeg maar... Ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar, naar het aantal beten van kleine honderassen naar mensen en kinderen toe.
Zelf ben ik vroeger gebeten door een ChowChow en een Bouvier. Ik ben die rassen niet eng gaan vinden daardoor, ik vind geen enkel ras eng alleen sommige baasjes qua houding, maar ook dat zegt niet altijd alles......
Als iemand wordt gebeten door een Herder, Rottweiler, Stafford enz. dan laten die kaken idd grote wonden achter en dat komt dan in de krant of bij Hart van Nederland blabla. Maar als de Shi Tzu van een vriendin van mij iemand bijt, of een Pekinees, dan zijn die wonden natuurlijk vele malen kleiner en hebben niet zo'n impact als die van de eerder genoemde rassoorten. Doen wel pijn maar het is niet genoeg voor de krant zeg maar... Ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar, naar het aantal beten van kleine honderassen naar mensen en kinderen toe.
Zelf ben ik vroeger gebeten door een ChowChow en een Bouvier. Ik ben die rassen niet eng gaan vinden daardoor, ik vind geen enkel ras eng alleen sommige baasjes qua houding, maar ook dat zegt niet altijd alles......
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik snap echt niet dat mensen bang zijn voor jouw Haggis!!!Hij heeft zelfs ook nog een super lieve uitstraling. De teef Imke waar onze pup vandaan gaat komen heeft dat ook en ze is ook nog eens een super lieve aanhankelijke allemansvriend.Craig schreef:Ik maak regelmatig mee dat mensen iets verder om lopen als ze m'n herder zien (terwijl hij nog wel zo'n schattige uitstraling heeft). Of mensen die zeggen dat ze niet meer over de stoep voor mijn huis langs durven te lopen. En dat terwijl Haggis altijd achter het hek zit en nooit op die stoep komt (behalve aan de riem). En hij is eerlijk waar een vreselijk lieve hond, heeft nog nooit een vlieg kwaad gedaan. Maar mensen hebben nu eenmaal snel een vooroordeel en waarom?
Zie hier Imke:

Wat is hier nou eng aan, als ik vragen mag???

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
De gemiddelde NL is redelijk behouden wat betreft mijn ras, de Mechelse herder... vooral omdat er allereerst altijd uitkomt: da's een pliesie hond he?! :N: Dus puur op het uiterlijk, wat ze weleens zien op tv bij voetbalwedstrijden etc. Bang wil ik niet zeggen... zodra ze Xena zien zijn ze overigens direct om meestal want die maakt dan ondertussen de vreemdste geluiden om maar aandacht te krijgen, want die wil alleen maar kroelen... 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dus als jij het over herders hebt, heb jij het alleen over DH? Even voor de beeldvorming....Pak-de-bal schreef:mijn oma is gebeten in 1935 door een Duitse Herder , omdat ze de eigenaar met zijn verjaardag feliciteerde..
wist zij veel, dat het zulke honden waren![]()
toen al.. !! ....waren ze erg baas-gericht, en als je meer van dit soort ervaringen hebt..?
praat je wel anders over deze honden

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
als er een soort makkelijk te lezen is zijn het idd. de herdersCaro. schreef:Maar ik heb wel moeite om ze te 'lezen', kan de blik in hun ogen vaak moeilijk peilen. Maar dat is mijn gebrek, want de meesten zeggen dat juist Herders heel makkelijk te lezen zijn.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
is Bauke een waakhondenras?Pak-de-bal schreef:is er echt niets voorgevallen, en waarom stond dit dan niet in de krant?MARC_S schreef:Ik ben met een vriendin van me wandelend aangevallen door 2 bordercollies. Een van die honden beet mijn vriendin in haar rug en nek terwijl hij op haar rug sprong. De andere beet in haar benen.
Zo heeft elk ras wel zijn probleemgevalletjes.![]()
Jouw hond hapt naar kinderen. Dat is een stabij. Wat moeten moeders daar dan van zeggen als hun lieve kind jouw hond wil aaien?
Wel een raar geval, toch?
dat van de stabij? ja, ze zullen denken, mijn kinderen zijn wat te overdanig bezig voor zo'n hond
maar niet dat ze MIJ een hand gaven toch? Dan zou Bauke niets gedaan hebben..
( wel goed de context lezen)

- Marieta
- Zeer actief
- IngeK
- Zeer actief
- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.