Voor één keer die tandjes voor lief nemen. Wil jij bijv. zijn oren bekijken en hij hapt naar je? Gewoon duidelijk NEE en weer het oor pakken en voor de rest niets. Kan je het oor pakken? Dan belonen en dit regelmatig herhalen en verder gaan.tibetaantje schreef:mag ik vragen wat je dan gedaan heb om hem te overtuigen, want ik heb er hier eentje die dus de baas is.......en ik doe me best maar weet nog niet echt goed hoe ik hem dan moet aanpakken??één keer overtuigen dat hij zo niets kon beginnen en het was echte en dot van een hondje.
Zelf durf ik ook gerust te corrigeren, maar dat was bij dit hondje niet nodig.In dat geval zou ik het zo aanpakken jij wilt wat, hij gromt en snauwt nou dan in het nekvel pakken en in een ander vertrek neerzetten. Deur dicht en negeren voorlopig (dus echt niet naar kijken/niets zeggen!)
Flink de waarheid zeggen helpt niet, dat verstaan ze namelijk toch niet
Bo pakte mij vaak terwijl ik aan het borstelen was. Nou, dat doet bij mij zeer (uiteraard) en elke keer kreeg ze een tik terug op haar neus. Inmiddels houd ze haar bek dicht en vind ze borstelen heerlijk en ik ook. Zij was heel volhardend, maar ik ook. We zijn wel 2 jaar bezig geweest om te maken dat ze zich door mij overal liet borstelen (staart en broek was een ramp) maar uiteindelijk met een flink portie geduld en duidelijkheid is het voorbij
Mijn eigen boxer dacht op straat dat hij ook wel uit kon maken wat er gebeurde (was 3.5 jaar toen hij kwam en gestresst, hyper en zeer zeker van zijn dingen). Dit toen opgelost met leren mee te lopen zonder trekken aan de lijn. Toen hij dit goed had geleerd viel hij alsnog uit naar andere honden. Toen elke keer als hij ergens naar uit wilde vallen draaide ik me om en liep de andere kant op zodat hij naar mij getrokken werd en dan belonen als hij weer rustig was. Dit hielp hier heel goed. Maar elke hond is weer anders overal in.
Sam trok ook naar andere honden en met zijn gewicht is dit niet gemakkelijk. Bij hem was het steeds een klein rukje (krijg je amper een Jack mee terug getrokken) en commando "nee, doorlopen" na 5x liep hij al heel gemakkelijk met mij mee verder en nu zou ik geeneens weten of hij veel kracht heeft als hij trekt want dit doet hij echt niet meer (hoezo gemakkelijke hond).