Ik ben het met Estelle eens.
Sorry hoor, maar hoe vaak ik wel niet hoor dat het allemaal niet gebeurd, dat je toevallig bij een verkeerde club bent wezen kijken of wat dan ook..... allemaal smoesjes.
Ik geloof best dat er ook africhters zijn die hun hond niet in puin rammen maar het merendeel is gewoon keihard voor hun honden.
En ja, ik ben dus bij verschillende clubs wezen kijken.
Ik train namelijk tussen de verschillende africhtingsclubs dus mogelijkheid genoeg om eens een blik te werpen.
En ja, ook ik ben bij wedstrijden wezen kijken.
En daar komt het.... ik heb met Jente VZH getraind dus ik heb zelf meegedraaid op zo een club.
Nou, daar lusten de honden geen brood van hoor.
En je zou toch denken dat je een hond ook kan leren volgen zonder hem met een leren lap op zijn neus te rammen
Het allerergste is nog, dat ik examen had (en slaagde) dat ik nog van de keurmeester het compliment kreeg dat mijn hond zo vrolijk en blij was.
Ja, integenstelling tot de mishandelde (ja, ik heb er ook geen ander woord voor) herders waarvan je echt kon zien aan hun gedrag dat ze vaak geramd worden.
De keurmeester was helemaal weg van Jente en mij als combinatie want zoiets zag ze niet vaak.
Het hondje is zo blij, wil zo graag werken, wat een heerlijke combinatie.
Ik hoor het haar nog zeggen.
En dan heb ik het gewoon over VZH examen.
Dat is dus niet normaal en het feit dat een keurmeester, die zelf al jaren in die wereld meeloopt zoiets zegt..... dat zegt toch wel genoeg he.