Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Preventief behandelen tegen vlooien en teken?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ja, ik behandel wel preventief tegen vlooien. Bram wordt op de opvang blootgesteld aan veel verschillende steeds wisselende honden. Sinds twee weken heeft hij ook een tekenband om.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
leonie26
Actief

Ongelezen bericht door leonie26 »

Hoi allemaal,

Bedankt voor de vele reacties. Toch interessant om te zien dat iedereen een eigen manier heeft. Ik denk dat ik het toch maar even ga aanzien. Voorlopig hebben de katten alleen vorig jaar vlooienpoepjes in de vacht gehad toen heb ik dus direct pipet gegeven, maar voorderest geen last van gehad.

Ik hoop dan maar dat als ik het op het moment doe de vlooien snel genoeg weer verdwenen zijn en de hond en katten niet teveel jeuk hebben. We gaan wel even kijken naar die schapenvet bonbons met knoflook. Als ik het zo lees moeten ze echt hele grote hoeveelheden binnen krijgen voordat dat toxisch wordt en als het helpt vind ik dat toch 'natuurlijker'dan het spul uit de pippetjes.

Bedankt!
Léonie
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik heb geen katten. Volgens mij is het dan een stuk lastiger om het op de natuurlijke manier te doen.
Voor mijn honden gebruik ik geen chemische prefentieve middelen. Op natuurlijke basis af en toe de Silverlinde spray of een mengsel van tea tree. Maar dan moet ik zeker weten dat ze die dag niet zwemmen, anders helpt het ook niet. Vlooien hebben ze nooit, teken wel.
De rauwe voeding doet ook veel om de vlooien weg te houden. Ben nu weer begonnen met 2 teentjes knoflook per week door de groente- en zadenmix. Ook dat lijkt te werken tegen teken. Maar tegen zo'n grote hoeveelheid teken hier is volgens mij niks bestand. Goed nakijken en er meteen afhalen is nog het beste.
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abby »

Hier gebeurt t wel preventief, omdat er hier 2 katten rondlopen met vlooienallergie. Dan kun je best wachten tot ze weer vacht verliezen, jeuk hebben enz. , maar tegen die tijd zit mn huis ook weer vol vlooien en mag ik t hele huis dus ook nog es in de anti-vlooiezooi zetten. Dacht t niet dus. Mooi iedere maand n pipetje (de katten) en Abbyu krijgt er ook schapenvet-met-knoflook-bonbons bij.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik heb ze alleen een catand dogtag omgedaan, en dat werk afdoende
http://www.catandogs.nl/ zonder gif
(vraag me alleen niet hoe het werkt :wink: )
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Hier niet preventief, althans niet met pipetjes, banden etc. Wel zo nu en dan een teen knoflook.
Nog geen vlo en/of teek gezien op Myra en Timo.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”