Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Angst

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:
Vaak reuen die andere reuen grepen, maar hij is ook een aantal keer door een teef te grazen genomen.

Een hond-agressieve hond grijpt inderdaad gewoon wat er te grijpen valt.
Ik raak er steeds meer van overtuigd dat met een niet al te grote reu alleen lopen de meeste ellende veroorzaakt in de zin van honden die van afstand aan komen rennen en er bovenop duiken. De terrier kruising die laatst op Bram dook en hem in z'n kont beet, zou dit volgens mij niet gedaan hebben als er meerdere honden liepen (als Caja er bijv. bij was geweest) of als Bram een flinke hond was geweest. Dit als voorbeeld.
Ja, dat denk ik ook wel inderdaad. Ik had Saar bij Moos, maar dat stelt weinig voor als 'bescherming' ofzo. Niet eens door haar formaat, maar door haar karakter ook. :wink: Geen hond die bij het zien van Saar zich bedenkt. Ze denken eerder "ah, die kunnen we ook nog hebben".
Na de ervaringen met Moos, qua grijphonden, merkte ik ook ook dat ik me te kwetsbaar voel als ik loop met een echt klein reutje zonder 'roedel-bescherming' zeg maar.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Pak-de-bal schreef:
Rami schreef:Mijn reu Bill daarentegen is juist heel rustig en vriendelijk tegen angstige/onzekere honden (of het nu reuen of teven zijn), maar die moet dan weer niets hebben van zelfverzekerde reuen. :wink:
was dit niet een soort van: ...dominante leider=eigenschap? :denken:
Ehm, ik weet niet goed wat je bedoelt, Pak. (Serieus hoor, ik begrijp je opmerking niet. :wink: )
Afbeelding
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Moos schreef:Ja, dat denk ik ook wel inderdaad. Ik had Saar bij Moos, maar dat stelt weinig voor als 'bescherming' ofzo. Niet eens door haar formaat, maar door haar karakter ook. :wink: Geen hond die bij het zien van Saar zich bedenkt. Ze denken eerder "ah, die kunnen we ook nog hebben".
Na de ervaringen met Moos, qua grijphonden, merkte ik ook ook dat ik me te kwetsbaar voel als ik loop met een echt klein reutje zonder 'roedel-bescherming' zeg maar.
Voor mij ook een van de belangrijkere redenen om er nu een hond bij te nemen. Onlangs hadden we een week Tobi z'n zus te logeren en ik vond het opvallend hoe weinig honden nog kwamen buurten bij ons kluppie. Terwijl als ik met Tobi alleen loop bijna elke hond wel even wat wil.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Moos schreef:
Caro. schreef: Kaya zal tegenover een stabiele hond niet snel uitvallen, maar loopt een angstige hond langs dan zal ze die het liefste nog een lesje leren (mag ze natuurlijk niet, maar om even aan te geven).
Ook Puchu pakt angstige reuen er feilloos uit en zal niet nalaten (als hij de kans krijgt) om die hond nog even flink te domineren.
Maar zeker wat Puchu doet is dan toch ook niet aanvallen maar meer wat ik dan 'pesten' noem? :wink:
En Kaya neemt ze ook niet echt vol te grazen toch?
Ligt er een beetje aan wat je onder aanvallen ziet :denken:

Puchu speelt een dominantiespelletje, hond op rug en erboven staan grommen. Bijten doet ie niet (ik zeg nooit 'nooit' hoor, maar dat is nog niet voorgekomen).

Kaya is grover dan dat, maar ik schat in dat ze een hond niet zal vermoorden. Maar een stevig lesje zit er dan wel in. Te stevig, dus krijgt zij totaal geen ruimte. Puchu krijgt iets meer ruimte, omdat hij met zat honden heel erg leuk is en het niet altijd van te voren in te schatten is. Kan ik het wel inschatten, dan hou ik hem bij natuurlijk. Maar bij hem wil het weleens voorkomen :N:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Githa schreef:
Moos schreef:Ja, dat denk ik ook wel inderdaad. Ik had Saar bij Moos, maar dat stelt weinig voor als 'bescherming' ofzo. Niet eens door haar formaat, maar door haar karakter ook. :wink: Geen hond die bij het zien van Saar zich bedenkt. Ze denken eerder "ah, die kunnen we ook nog hebben".
Voor mij ook een van de belangrijkere redenen om er nu een hond bij te nemen. Onlangs hadden we een week Tobi z'n zus te logeren en ik vond het opvallend hoe weinig honden nog kwamen buurten bij ons kluppie. Terwijl als ik met Tobi alleen loop bijna elke hond wel even wat wil.
Ik denk, voor zover ik Tobi 'ken', dat een sociale hond die ook een beetje de hondcontacten voor hem kan regelen erbij een hele goede zet kan zijn :ok:
Ik merk het nu ook al met Vera bij Saar. Vera is, met haar 10.5 week, al heel erg behendig in hondcontacten, en vindt het ook gewoon erg leuk. Dat houdt Saar, die veel afwachtender is en ook helemaal niet zo graag wil vaak, wat in de luwte. Nu is het bij Saar niet direct nodig (ze wil niet zo graag vaak, maar redt zich over het algemeen genomen prima, zonder problemen), maar bij een klein reutje, en ook bij een kleiner angstig reutje, is het denk ik helemaal erg praktisch :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Githa schreef:
Het enige nadeel van een teef erbij zou bij Bram zijn dat hij bepaalde dingen van intacte reuen niet pikt. Als een andere reu op Caja wil rijden bijv. moet ik er snel bij zijn om Bram terug te roepen. De broer van Caja die met z'n zus ging spelen tijdens de agilitywedstrijd was ook de vijand volgens Bram.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Zoek stok! schreef:
Githa schreef:
Het enige nadeel van een teef erbij zou bij Bram zijn dat hij bepaalde dingen van intacte reuen niet pikt. Als een andere reu op Caja wil rijden bijv. moet ik er snel bij zijn om Bram terug te roepen. De broer van Caja die met z'n zus ging spelen tijdens de agilitywedstrijd was ook de vijand volgens Bram.
Of je wacht tot Bram wat ouder is en je kiest voor een jongere teef met haar op d'r tanden. :mrgreen:
Tenminste, het is hier al een keer voorgekomen dat Silka een reu die kwam pasten weg joeg bij Bill.
(Maar het is nog wel steeds zo dat Bill rijden op Silka niet pikt, wat dat betreft blijft het idd nog steeds uitkijken).
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Rami schreef:Of je wacht tot Bram wat ouder is en je kiest voor een jongere teef met haar op d'r tanden. :mrgreen:
Tenminste, het is hier al een keer voorgekomen dat Silka een reu die kwam pasten weg joeg bij Bill.
(Maar het is nog wel steeds zo dat Bill rijden op Silka niet pikt, wat dat betreft blijft het idd nog steeds uitkijken).
Mocht het ooit zo ver komen (zucht), dan zal ik zeker voor een pittig teefje gaan. Zowel Bram als ik zijn daar wel gecharmeerd van :wink: Overigens laat Caja niet op zich rijden hoor, die redt zichzelf wel.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Merk soms ook dat 'gepest' wel.
Caja kan in haar eentje tegenover grote honden vrij onderdanig zijn.
Sommige gaan dan echt even lekker erop door.
Maar als ze samen met bijv Bram is, is ze veel vrijer en komt eigenlijk nooit in de problemen.
Daarom zou ik er wel een (stabiele) reu bij willen.
Afbeelding
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Zoek stok! schreef: Het enige nadeel van een teef erbij zou bij Bram zijn dat hij bepaalde dingen van intacte reuen niet pikt. Als een andere reu op Caja wil rijden bijv. moet ik er snel bij zijn om Bram terug te roepen. De broer van Caja die met z'n zus ging spelen tijdens de agilitywedstrijd was ook de vijand volgens Bram.
Inderdaad, da's een nadeel. Tobi heeft daar ook last van met Caja's broer :mrgreen:.

In het geval van Tobi vind ik het feit dat de meeste andere honden geeneens contact komen zoeken (in ieder geval niet bij Tobi) als ze met z'n tweeën zijn, zwaarder wegen dan dat hij kwaad wordt als een andere reu aan zijn teef komt. Kwaad wordt ie toch wel als er een andere reu in de buurt komt, en ze komen veel minder vaak met een tweede hond erbij.
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Mijn flatcoat was zowel onderdanig als angstig en negen van de tien keer was zij degene die de klos was :devil: Het leek wel of andere honden op afstand al konden zien dat ze haar makkelijk konden "hebben".
Was soms echt zielig vooral omdat ze zelf helemaal niet kon vechten, deed een poging om zich te verweren maar zo onhandig en stumperig.
't Waren vaak ook wel dezelfde honden die haar pakten, tja ... makkelijk doelwit, he? :19:
Ze liet ook alles toe, als haar bal werd afgepakt of als er een andere hond op haar begon te rijden ..... deed nooit wat terug.
Maar (en dat is dan eigenlijk weer vreemd) als andere honden aan het bakkeleien waren was ze er als de kippen bij om "toe te kijken".
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Githa schreef: In het geval van Tobi vind ik het feit dat de meeste andere honden geeneens contact komen zoeken (in ieder geval niet bij Tobi) als ze met z'n tweeën zijn, zwaarder wegen dan dat hij kwaad wordt als een andere reu aan zijn teef komt. Kwaad wordt ie toch wel als er een andere reu in de buurt komt, en ze komen veel minder vaak met een tweede hond erbij.
Met Bram zou ik het ook zo aandurven hoor :wink: Het is ook weer niet dat hij alle honden gaat aanvallen, het is alleen nog wat alerter zijn op intacte reuen.

Tobi gaat het helemaal geweldig vinden, zijn eigen teefje :cheer:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”