Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tot 2x toe maltezers doodbijten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:Sorry hoor, waarom moet die stafford doodgemaakt worden? Dan kunnen we preventief beter een heleboel honden doodmaken want er zijn er wel meer die een maltezer doodmaken als je ze loslaat denk ik. Misschien een idee om de eigenaar volledig verantwoordelijk te houden, zwaar te beboeten en een muilkorfgebod te geven dat bij iedere overtreding zwaar beboet wordt. Laat ik het zo zeggen, zelfs op dit forum zitten minimaal 20 mensen die een hond hebben die een maltezer gaat doodmaken als je hem zijn gang laat gaan. Zeker als die maltezer ook een grote bek geeft.

Een maltezer is ook een hond, en daar waar 2 honden vechten waarvan er 1 in een bodybuildvorm is gefokt met heel veel pit en de andere in dwergvorm dan gaat het al heel snel verkeerd. Waren het twee grote honden dan waren ze uit elkaar getrokken en hadden ze allebei 8 gaatjes. Niemand zou er een woord over gezegd hebben :roll:
eens :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik begrijp overigens ook nog uit het bericht dat de eigenaar op vakantie is oid :jank: Leuk als je oppas de hond laat schieten en vervolgens ergens heen brengt waar ze hem smorgens vroeg in je straat dumpen los. Misschien is de eigenaar wel heel verantwoordelijk. Waarschijnlijk zelfs want anders was die hond al veel eerder in deze situatie gekomen. :boos:

Kom je terug van vakantie is je hond afgepakt en wordt hij misschien wel ingeslapen als de menigte zijn zin krijgt of als hij geen stamboom heeft.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
MARC_S schreef:Ik begrijp overigens ook nog uit het bericht dat de eigenaar op vakantie is oid :jank: Leuk als je oppas de hond laat schieten en vervolgens ergens heen brengt waar ze hem smorgens vroeg in je straat dumpen los. Misschien is de eigenaar wel heel verantwoordelijk.
Als de eigenaar zo verantwoordelijk is laat ie een dergelijke hondagressieve hond niet achter bij de één of andere nitwitterige oppas.
Zo'n hond breng je in pension met het consigne hem apart te zetten. :19:
Dat gaat niet echt als hij geen stamboom heeft. :wink:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Als de eigenaar echt zo verantwoordelijk bezig zou zijn geweest had ie een staff mét boom ipv zonder..
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik vind het triest voor alle partijen. Toch vind ik het de verantwoording van het baasje. Als je op vakantie gaat regel je oppas, oppas waarvan je weet dat die met jouw type hond om kan gaan. Zo te lezen is dat niet gebeurd.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

chrico schreef:Ik vind het triest voor alle partijen. Toch vind ik het de verantwoording van het baasje. Als je op vakantie gaat regel je oppas, oppas waarvan je weet dat die met jouw type hond om kan gaan. Zo te lezen is dat niet gebeurd.
dat ben ik helemaal met je eens maar voor de pittbulachtige vind ik het ook vreselijk, die wordt nou gedood omdat dat stuk onbenul van een baas zijn verantwoordelijkheid niet genomen heeft :roll:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Nanna schreef:
MARC_S schreef:Ik begrijp overigens ook nog uit het bericht dat de eigenaar op vakantie is oid :jank: Leuk als je oppas de hond laat schieten en vervolgens ergens heen brengt waar ze hem smorgens vroeg in je straat dumpen los. Misschien is de eigenaar wel heel verantwoordelijk.
Als de eigenaar zo verantwoordelijk is laat ie een dergelijke hondagressieve hond niet achter bij de één of andere nitwitterige oppas.
Zo'n hond breng je in pension met het consigne hem apart te zetten. :19:
inderdaad.

lola gaat met alle liefde en vriendelijkheid naar mijn moeder als ik weg ben zoals a.s. weekend.

met sam vertouw ik niemand. hij luistert perfect naar mij maar ik weet dat als hij de kans krijgt hij waarschijnlijk de hond uit dit berichtje is.

dus sam gaat met een gebruiksaanwijzing lekker uitrazen in het pension, in zijn eentje op het veld.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Addy schreef:
chrico schreef:Ik vind het triest voor alle partijen. Toch vind ik het de verantwoording van het baasje. Als je op vakantie gaat regel je oppas, oppas waarvan je weet dat die met jouw type hond om kan gaan. Zo te lezen is dat niet gebeurd.
dat ben ik helemaal met je eens maar voor de pittbulachtige vind ik het ook vreselijk, die wordt nou gedood omdat dat stuk onbenul van een baas zijn verantwoordelijkheid niet genomen heeft :roll:
Klopt maar hoe lullig het ook klinkt ik zou dat denk ik ook eisen.
Puur om de simpele rede dat deze hond niet te vertrouwen is en blijkbaar geen baasje heeft die daarmee om kan gaan. Andere mensen hoeven daar niet de dupe van te worden. Een muilkorfgebod steld niets voor en baasjes die al niet inzien wat het gedrag van hun hond is zullen zich daar ook niet aan houden, fijn zo een ongeleide projectiel, je zal het in je buurt hebben wonen. Het ras maakt me daarbij niet uit, dit is gewoon totaal onverantwoord en de hond word er helaas de dupe van.

Ik heb voor andere mensen ook geen makkelijke honden, helemaal niet erg. Maar dat houd in dat als ik ze niet mee kan nemen dat ik een geschikte plek voor vind waar ik 100% bij weet dat er geen rottigheid gebeurd. Dyna kan ik overal plaatsen, heerlijk, voor de andere is het vertrouwde adres 2,5 uur rijden van mijn huis af.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

chrico schreef:
Addy schreef:
Klopt maar hoe lullig het ook klinkt ik zou dat denk ik ook eisen.
Puur om de simpele rede dat deze hond niet te vertrouwen is en blijkbaar geen baasje heeft die daarmee om kan gaan. Andere mensen hoeven daar niet de dupe van te worden. Een muilkorfgebod steld niets voor en baasjes die al niet inzien wat het gedrag van hun hond is zullen zich daar ook niet aan houden, fijn zo een ongeleide projectiel, je zal het in je buurt hebben wonen. Het ras maakt me daarbij niet uit, dit is gewoon totaal onverantwoord en de hond word er helaas de dupe van.

Ik heb voor andere mensen ook geen makkelijke honden, helemaal niet erg. Maar dat houd in dat als ik ze niet mee kan nemen dat ik een geschikte plek voor vind waar ik 100% bij weet dat er geen rottigheid gebeurd. Dyna kan ik overal plaatsen, heerlijk, voor de andere is het vertrouwde adres 2,5 uur rijden van mijn huis af.
Ik ben het helemaal met je eens hoor en welk ras het is maakt mij ook totaal niets uit, deze hond is een wandelende tijdsbom
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Addy schreef:
nou zeg ... hondenkenster :eek:

je denkt toch zéker niet dat dit de eerst keer zal zijn, dat die hond dit gedrag heeft? :eek:

Misschien wilde NIEMAND op de hond passen omdat ze weten hoe hij kan zijn ! :neenee:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

chrico schreef: Puur om de simpele rede dat deze hond niet te vertrouwen is en blijkbaar geen baasje heeft die daarmee om kan gaan. Andere mensen hoeven daar niet de dupe van te worden. Een muilkorfgebod steld niets voor en baasjes die al niet inzien wat het gedrag van hun hond is zullen zich daar ook niet aan houden, fijn zo een ongeleide projectiel, je zal het in je buurt hebben wonen. Het ras maakt me daarbij niet uit, dit is gewoon totaal onverantwoord en de hond word er helaas de dupe van.
Dat heb ik dus ook. Als ze op vakantie gaan en hun hond bij een totaal onwetende achterlaten (zonder muilkorf), dan geloof ik er niet in dat ze een muilkorfgebod wel zullen respecteren. Het is idioot dat er daardoor wellicht nog meer slachtoffers vallen, al was het maar de volgende keer dat de eigenaren op vakantie gaan. Als er iemand zou zijn die de hond volledig kan afschermen van andere honden en de hond muilkorft bij het uitlaten, zou volgens mij niemand daar bezwaar tegen hebben. Maar bij de huidige eigenaren? Nee, daar geloof ik niet in. Ik vind een hond die zo op zoek gaat naar een volgende kill overigens sowieso niet geschikt voor een woonwijk, maar daar zullen veel mensen het niet mee eens zijn :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

MARC_S schreef:Sorry hoor, waarom moet die stafford doodgemaakt worden? Dan kunnen we preventief beter een heleboel honden doodmaken want er zijn er wel meer die een maltezer doodmaken als je ze loslaat denk ik. Misschien een idee om de eigenaar volledig verantwoordelijk te houden, zwaar te beboeten en een muilkorfgebod te geven dat bij iedere overtreding zwaar beboet wordt. Laat ik het zo zeggen, zelfs op dit forum zitten minimaal 20 mensen die een hond hebben die een maltezer gaat doodmaken als je hem zijn gang laat gaan. Zeker als die maltezer ook een grote bek geeft.

Een maltezer is ook een hond, en daar waar 2 honden vechten waarvan er 1 in een bodybuildvorm is gefokt met heel veel pit en de andere in dwergvorm dan gaat het al heel snel verkeerd. Waren het twee grote honden dan waren ze uit elkaar getrokken en hadden ze allebei 8 gaatjes. Niemand zou er een woord over gezegd hebben :roll:
Wie zegt dat die Maltezer een grote bek gehad zou hebben en wie zegt dat het om vechten gegaan zou zijn?

Moos is meerdere keren gegrepen, gewoon gegrepen terwijl hij of die hele hond nog niet gezien had, of rustig aan kwam hobbelen richting die hond (in losloopgebied). Dan werd hij gewoon besprongen en omklemd en/of gebeten zonder dat hij uberhaupt iets terug probeerde te doen hoor.

Het bestaat ook gewoon dat een hond een andere hond te grazen neemt zonder dat er iets van en grote bek of terug vechten van de andere hond in het spel is.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Misschien was de hond slechts 1 jaar en had hij dit gedrag nooit eerder laten zien? Een muilkorf zou alles voor eens en altijd oplossen. Kan het nooit meer gebeuren en is er geen enkele reden meer om die hond in te slapen.
Kijk, de ernst van de situatie niet inzien, de hond bij een onverantwoordelijk iemand plaatsen? Dat valt wel mee denk ik, ten eerste schoot de hond los bij de eerste persoon. Die liep dus niet los maar rukte zich ineens los. Ten tweede is die persoon door buurtbewoners bedreigt en zijn zijn ramen ingegooid. Misschien dat hij daarom halsoverkop die hond ergens gebracht heeft. Dan wordt hij smorgens in je straat gedumpt, ook al zo'n lekker verhaal. Allemaal zaken waar de eigenaar dus geen invloed op heeft gehad.

Lopende tijdbommen zijn er wel meer, een heleboel op dit forum in ieder geval. Alleen lullen wij alles goed door de andere hond de schuld te geven. Die zag geen signalen en liep op onze agressieve hond af ed.

Maar al met al zie ik helemaal niet waar de eigenaar onverantwoordelijk was. Ook niet waar de oppas dat was. Shit happens, hond rukte zich los.

En de ernst van de situatie wordt de eigenaar echt wel duidelijk als de oppas geen ramen meer heeft, je hond twee honden heeft doodgebeten in een week en je hond ergens zit omdat hij in beslag genomen is. Jeetje he, beetje compassie zonder aannames heeft iemand toch wel verdient? Alsof er bij jullie nog nooit een hond losgerukt is of iets verkeerd gedaan heeft. Iedere stafford die vecht deed dat een eerste keer. Als pup zijn ze allemaal speels en leuk met andere honden. Soms merk je na een knokpartij dat jouw hond niet meer met andere honden kan.

En Whera, niet als aanval, maar Kito is toch ook een keer weggelopen? Wat als hij....... En ik herinner me die foto met die labrador nog. Wat als ze samen.......en het was een JR. :wink: Moesten ze dan ook meteen dood of hoefde dat niet omdat het dan je eigen honden zijn?

Ik vind het erg stuitend dat een situatie als deze meteen op doodmaken utdraait en dat iedereen hier zich heiliger voordoet dan de paus. Nogmaals, de eigenaar was hier niet aanwezig, de oppas had een verdomd vervelend ongelukje toen de riem losgetrokken werd en daarna was het wel heel logisch dat hij die hond NU en METEEN moest dumpen omdat de hele straat op het punt stond hem en hond te lynchen. Die andere persoon trok de situatie en de aangifte ed misschien ook niet en heeft snel zijn handen van de hond afgehaald en de hond teruggebracht. Geen zin in politie thuis bv. Oppas was niet thuis dus dumpen dat probleem en wegwezen.

De eigenaar zit misschien in totale paniek in het buitenland terwijl hier zijn hond, zijn maatje, in de dodencel zit :19:

Wij weten niet wat er speelde en hoe dit heeft kunnen gebeuren. DOOD DOOD DOOD vind ik wel heel extreem zelf maargoed.
Afbeelding
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Moos schreef:

Wie zegt dat die Maltezer een grote bek gehad zou hebben en wie zegt dat het om vechten gegaan zou zijn?

Moos is meerdere keren gegrepen, gewoon gegrepen terwijl hij of die hele hond nog niet gezien had, of rustig aan kwam hobbelen richting die hond (in losloopgebied). Dan werd hij gewoon besprongen en omklemd en/of gebeten zonder dat hij uberhaupt iets terug probeerde te doen hoor.

Het bestaat ook gewoon dat een hond een andere hond te grazen neemt zonder dat er iets van en grote bek of terug vechten van de andere hond in het spel is.
Ook dat kan gebeuren,dat is waar :wink:
laeken
Zeer actief

En hoe kunnen mensen hier in hemelsnaam TEGEN de RAD zijn en wel dit soort dingen zeggen? Daar snap ik dan weer helemaal niks van eerlijk gezegd. De hond die losschoot moet dood, maar er lopen in NL wel 10.000 staffords en co die precies dit doen ALS ze losschieten. We zijn allemaal vreselijk tegen de RAD maar als een hond dan doet waarop die hele RAD gebaseerd is gaan we allemaal roepen dat hij dood moet. Ondertussen kopen we allemaal staffordjes en bullterriers die in potentie allemaal de aanleg kunnen hebben dit te doen? :denken:

Die zijn toch ook niet allemaal preventief gemuilkorft? Die worden toch ook uitgelaten door mensen die eens zouden kunnen struikelen waardoor de riem losschiet?
De RAD is belachelijk maar elke stafford die doet wat veel staffords doen moet direct onder de RAD vallen en doodgemaakt worden want dat is een tijdbom? Schiet mij maar lek dan.
Afbeelding
mo
Actief

Ongelezen bericht door mo »

:smile:
Laatst gewijzigd door mo op 26 jul 2008 21:59, 2 keer totaal gewijzigd.
laeken
Zeer actief

Moos schreef:

Niemand zegt dat. Dat kan alleen wel zo zijn geweest. Misschien was het prooidrift? Misschien was het vechtlust vanuit de staff? Ik bedoel, er zijn nogal wat staffords die graag een hond zouden pakken. Aan de riem is dat geen probleem, lekker wandelen waar geen honden komen etc. Maar in potentie zijn er genoeg die precies dit zouden doen. Allemaal tijdbommetjes dus? Allemaal preventief doodmaken?

Waarom dan in hemelsnaam de RAD willen afschaffen? Als er weer pitbulls mogen komen er alleen meer van dit soort potentiële maltezerkillers die allemaal ooit in de 12 jaar dat ze leven best een keertje los kunnen komen. Of jouw hond loopt er met een plaat voor de kop tegenaan? Als het eenmaal door ongelukkige omstandigheden gebeurd is is de hond de dag erna aan de riem in geen enkel opzicht een andere hond dan hij de dag ervoor was toen iedereen een drama zou maken als deze hond in beslag werd genomen en doodgemaakt. Riem los laten schieten en dan moet hij ineens wel dood?
Afbeelding
chrico
Zeer actief

MARC_S schreef:
En Whera, niet als aanval, maar Kito is toch ook een keer weggelopen? Wat als hij....... En ik herinner me die foto met die labrador nog. Wat als ze samen.......en het was een JR. :wink: Moesten ze dan ook meteen dood of hoefde dat niet omdat het dan je eigen honden zijn?
Ik zie het niet als aanval hoor, alleen als verkeerd gelezen verhaal.
Kito is een keer gestolen, meegenomen. Ik dacht dat hij weggelopen was want ik ga/ging er niet vanuit dat er zulke debielen rondlopen die mijn hond meenemen.
Daarnaast de foto met de lab is hondentaal, duidelijk. Zonder gevolg.
Maar stel dat Kito om de haverklap zou ontsnappen, ik dat niet wil of kan voorkomen en hij bijt in 24 uur gericht 2 honden dood dan weet ik dat ik hem niet kan houden en als hij op last van justitie ingeslapen moet worden dan zou ik het verschrikkelijk vinden maar hij gaat dan echt.
Alleen heb je net het verschil van baas, die kans zou hij niet krijgen.
Daarmee heb ik een goed voorbeeld waar hij wel ontsnapt was, het touw wat wij toen hadden had hij braaf doorgeknaagd en sindsdien heeft hij touw waar hij op kan knagen tot hij een ons weegt.
Kito heeft een keer schapen gedood, verschrikkelijk. Ondanks trainen vertrouw ik hem voor geen meter met schapen. Stel ik ga op vakantie en ik vraag mijn vriendin om op te passen dan weet ik dat het fout gaat, zij is namelijk schapenboer en ik ken Kito goed genoeg dat hij zo kan manipuleren en vertrouwd over kan komen en gewoon afwacht tot er een foutje gemaakt word.

Dan gaan we het omdraaien.
Ik logeer vlakbij jullie in de buurt. Ik laat per ongeluk mijn honden schieten die toevallig jou tegenkomen terwijl je met Eva aan het wandelen bent. Ze jagen Eva op en bijten haar dood. Tegen de tijd dat ik daar ben is het al te laat en gelukkig ben jij zo begrijpelijk dat je zegt van ach Wheer, kan gebeuren, het zijn honden. Ik betaal de schade (zoveel gevoel heb ik nog wel) en ik geef de honden aan de buren want stel dat ik jou weer tegenkom. Die zijn ze na een nacht zat en Dumpen de honden voor mijn tent. Jij die nog helemaal bijkomt van je verdriet om Eva gaat wandelen met Cleo en promt daar zijn ze weer en hetzelfde gebeurd. Dan zeg jij weer een keer van Jemig Wheer, shit hee nu heb je twee honden van mij te pakken gehad, ik wil dat ze nu aan een muilkorf gaan want dit vind ik niet meer lief van jou honden?
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

MARC_S schreef: Allemaal preventief doodmaken?
Dit is toch niet preventief? Dit is de put dempen als het kalf verzopen is.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

MARC_S schreef:En hoe kunnen mensen hier in hemelsnaam TEGEN de RAD zijn en wel dit soort dingen zeggen? Daar snap ik dan weer helemaal niks van eerlijk gezegd. De hond die losschoot moet dood, maar er lopen in NL wel 10.000 staffords en co die precies dit doen ALS ze losschieten. We zijn allemaal vreselijk tegen de RAD maar als een hond dan doet waarop die hele RAD gebaseerd is gaan we allemaal roepen dat hij dood moet. Ondertussen kopen we allemaal staffordjes en bullterriers die in potentie allemaal de aanleg kunnen hebben dit te doen? :denken:

Die zijn toch ook niet allemaal preventief gemuilkorft? Die worden toch ook uitgelaten door mensen die eens zouden kunnen struikelen waardoor de riem losschiet?
De RAD is belachelijk maar elke stafford die doet wat veel staffords doen moet direct onder de RAD vallen en doodgemaakt worden want dat is een tijdbom? Schiet mij maar lek dan.
Wie zijn 'we' in dit geval? :denken: En waarom is de RAD belachelijk? :19:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

MARC_S schreef: Niemand zegt dat. Dat kan alleen wel zo zijn geweest. Misschien was het prooidrift? Misschien was het vechtlust vanuit de staff? Ik bedoel, er zijn nogal wat staffords die graag een hond zouden pakken. Aan de riem is dat geen probleem, lekker wandelen waar geen honden komen etc. Maar in potentie zijn er genoeg die precies dit zouden doen. Allemaal tijdbommetjes dus? Allemaal preventief doodmaken?
Ja, dat kan zo geweest zijn, maar hoeft ook niet, en ik word er altijd wat moe van dat bij dit soort incidenten altijd begonnen moet worden over die kleine hondjes met de grote bek, en over vechten tussen de twee honden.
Kleine hondjes worden soms ook doodgebeten zonder iets uitgelokt te hebben, en zonder uberhaupt teruggevochten te hebben.
Daarnaast maakt het in mijn ogen ook niet zoveel uit. Je (oppas) Stafford hoort geen kleine hondjes dood te bijten, als hing dat kleine hondje schor van het keffen in de riem :19:

Ik heb overigens verder niet gezegd dat die Stafford dood moet. Wat er zou moeten gebeuren verder vind ik te lastig om zo even een antwoord op te hebben.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Frenk schreef: Wie zijn 'we' in dit geval? :denken: En waarom is de RAD belachelijk? :19:
De RAD is belachelijk omdat het gaat over een papiertje en over uitelijk,
dat is dus lettelijk een wet waar geen moer van deugd :roll:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Riem kan losschieten ja, moet kunnen.Al heb ik ergens anders laatst gelezen dat dat echt nooit moet kunnen :19:
Dat een hond de andere hond dan doodbijt vind ik eigenlijk niet normaal, dat de hond de kans krijgt het nogmaals te doen vind ik te erg voor woorden. Uit het hele verhaal (hond dumpen ed) lees ik een op z'n zachtst gezegt onverantwoordelijke manier om met je hond om te gaan, ongeacht het ras.Van mij hoeft de hond niet dood maar hij zal wel een heel goed gescreend adres moeten krijgen waar hij wordt ondergebracht.
Ik hoef hem niet in de straat, tenzij met muilkorf.
Op een camping waar we ooit een vast plekje hadden liep ook zo'n exemplaar en ik had het gevoel alsof er een moordenaar rondliep, was blij dat we daar vertrokken, zeker toen de volgende vaste bewoner een presa was waarvan de eigenaar al eerder blijk had gegeven een hond niet onder controle te hebben.
Het is een afschuwelijk gevoel als je weet dat er ergens zo'n ongeleid projectiel rondloopt.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Moos schreef:
MARC_S schreef: Niemand zegt dat. Dat kan alleen wel zo zijn geweest. Misschien was het prooidrift? Misschien was het vechtlust vanuit de staff? Ik bedoel, er zijn nogal wat staffords die graag een hond zouden pakken. Aan de riem is dat geen probleem, lekker wandelen waar geen honden komen etc. Maar in potentie zijn er genoeg die precies dit zouden doen. Allemaal tijdbommetjes dus? Allemaal preventief doodmaken?
Ja, dat kan zo geweest zijn, maar hoeft ook niet, en ik word er altijd wat moe van dat bij dit soort incidenten altijd begonnen moet worden over die kleine hondjes met de grote bek, en over vechten tussen de twee honden.
Kleine hondjes worden soms ook doodgebeten zonder iets uitgelokt te hebben, en zonder uberhaupt teruggevochten te hebben.
Daarnaast maakt het in mijn ogen ook niet zoveel uit. Je (oppas) Stafford hoort geen kleine hondjes dood te bijten, als hing dat kleine hondje schor van het keffen in de riem :19:

Ik heb overigens verder niet gezegd dat die Stafford dood moet. Wat er zou moeten gebeuren verder vind ik te lastig om zo even een antwoord op te hebben.
Hier ben ik het mee eens. Cody reageert ook op reuen zonder dat hij geprovoceerd wordt. En ze hoeven helemaal geen 'grote bek' te hebben. Het feit dat er iets aan hun lichaam 'bungelt' is voor hem voldoende om ze te grazen willen nemen. Groot of klein, maakt hem niet uit.
Gelukkig voor mij, kan ik hem prima houden en heb ik een stevige riem. Maar ik zal eerlijk zeggen, dat als hij 1x een hond(je) ernstig zal verwonden(tot nu toe maar 1x een gaatje in een oor gebeten) breng ik hem hoogstpersoonlijk zélf naar de da voor een finale spuitje.
Er kunnen nog zo veel excuses worden gezocht en gevonden voor dit soort honden, maar we leven in een overbevolkt landje met enorm veel honden waarvan de meesten worden gehouden door onervaren/onwetende mensen.
En ik wens in ieder geval geen hond in een drukke woonwijk te hebben die elk moment de buurhond kan opvreten. Daar neem ik nou mijn verantwoording voor. En als dat achterlijke buurhondje nou de lieflijke gewoonte om een grote bek te hebben tegen een grote hond, is dat nog geen excuus voor jouw hondagressieve hond om hem te verscheuren.
Zolang ik Cody dus nog in bedwang kan houden en er geen bloed aan te pas komt, blijft hij. Maar als hij, ondanks het vele trainen, zijn castratie en altijd aan de lijn lopen, poortdeur te allen tijde dicht, toch een slachtoffer maakt, sorry, dan is het echt einde verhaal. Hoeveel ik ook van hem hou, ándere mensen houden ook heel veel van hun hondje. En ik zou dit toch echt niet op mijn geweten willen hebben!
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hm...
Ik kom even een 'kort door de bocht' antwoord geven...

Ik vind dat 'elke hond' die een andere hond doodbijt, ongeacht ras van bijter en doogebeten hond, moet worden afgemaakt. Her en der zou een uitzondering mogelijk moeten zijn; bijv. als twee honden zwaar vechten en de een legt 'min of meer per ongeluk' het loodje, maar verder...

Ik ben bang dat ik dat nogal zwart/wit zie. De aanvallende hond is in dit geval een gevaar voor de samenleving (overdreven gezegd, maar zoiets voel ik wel).

Of die aanvaller dan een Staff, een Teckel of een Lab was... is mij volstrekt om het even!
Dat er in dit geval sprake lijkt van 'niet goed onder controle hebben' van de aanvaller is 'prima' maar de hond is kennelijk toch behoorlijk eh.. hond-agressief, als hij er er zo op los gaat. Vast en zeker valt de 'houder' dus diegene die de hond uitliet, ook iets te verwijten. Dat moet dan ook zeker niet nagelaten worden en die mag wat mij betreft mooi voor 'kosten' opdraaien...

Goed, dat was het wel zo'n beetje...

Suzanne
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

MARC_S schreef:Ik begrijp overigens ook nog uit het bericht dat de eigenaar op vakantie is oid :jank: Leuk als je oppas de hond laat schieten en vervolgens ergens heen brengt waar ze hem smorgens vroeg in je straat dumpen los. Misschien is de eigenaar wel heel verantwoordelijk. Waarschijnlijk zelfs want anders was die hond al veel eerder in deze situatie gekomen. :boos:

Kom je terug van vakantie is je hond afgepakt en wordt hij misschien wel ingeslapen als de menigte zijn zin krijgt of als hij geen stamboom heeft.
dat was het eerste waar ik aan dacht. lekker voor die eigenaar. maar ja, aan een oppas van 53 jaar geven, is ook beetje onverantwoord ergens.
maar heel erg voor die Maltezers. het is wel een beetje frapant. maar als het echt zo gebeurd is, dat je hondje echt zo verscheurd wordt, dat is echt verschrikkelijk!
Frenk
Zeer actief

lieke schreef:Daar neem ik nou mijn verantwoording voor.
Ik wilde even zeggen dat ik enorm veel waardering en respect heb voor de manier waarop jij die verantwoording neemt! :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Suzanne123 schreef:Hm...
Ik kom even een 'kort door de bocht' antwoord geven...

Ik vind dat 'elke hond' die een andere hond doodbijt, ongeacht ras van bijter en doogebeten hond, moet worden afgemaakt. Her en der zou een uitzondering mogelijk moeten zijn; bijv. als twee honden zwaar vechten en de een legt 'min of meer per ongeluk' het loodje, maar verder...

Ik ben bang dat ik dat nogal zwart/wit zie. De aanvallende hond is in dit geval een gevaar voor de samenleving (overdreven gezegd, maar zoiets voel ik wel).

Of die aanvaller dan een Staff, een Teckel of een Lab was... is mij volstrekt om het even!
Dat er in dit geval sprake lijkt van 'niet goed onder controle hebben' van de aanvaller is 'prima' maar de hond is kennelijk toch behoorlijk eh.. hond-agressief, als hij er er zo op los gaat. Vast en zeker valt de 'houder' dus diegene die de hond uitliet, ook iets te verwijten. Dat moet dan ook zeker niet nagelaten worden en die mag wat mij betreft mooi voor 'kosten' opdraaien...

Goed, dat was het wel zo'n beetje...

Suzanne
Ik sluit me graag bij jouw (kort door de bocht) antwoord aan.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Emma schreef:
MARC_S schreef:Ik begrijp overigens ook nog uit het bericht dat de eigenaar op vakantie is oid :jank: Leuk als je oppas de hond laat schieten en vervolgens ergens heen brengt waar ze hem smorgens vroeg in je straat dumpen los. Misschien is de eigenaar wel heel verantwoordelijk. Waarschijnlijk zelfs want anders was die hond al veel eerder in deze situatie gekomen. :boos:

dat was het eerste waar ik aan dacht. lekker voor die eigenaar. maar ja, aan een oppas van 53 jaar geven, is ook beetje onverantwoord ergens.
maar heel erg voor die Maltezers. het is wel een beetje frapant. maar als het echt zo gebeurd is, dat je hondje echt zo verscheurd wordt, dat is echt verschrikkelijk!
ja zeg, iemand van 53 kan echt geen hond bij zich houden :smile:

marc in alles ben ik het volledig met je eens :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Tja, de ene neemt een mini-dwerghond, de ander een hond die afstamt van vechthonden en die dus ontiegelijk sterk zijn. En dan verwachten we allemaal maar dat dat altijd een eeuwig goed moet gaan? :denken:

Eva werd ook een keer heel erg uitgekafferd door een chihuahua teacup gevalletje. Eigenaars lieten de flex ook even lang worden dus konden wij omdraaien en een andere route nemen. Stel dat ze had gehapt dan kon dat hondje dus makkelijk dood zijn. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”