Misschien was de hond slechts 1 jaar en had hij dit gedrag nooit eerder laten zien? Een muilkorf zou alles voor eens en altijd oplossen. Kan het nooit meer gebeuren en is er geen enkele reden meer om die hond in te slapen.
Kijk, de ernst van de situatie niet inzien, de hond bij een onverantwoordelijk iemand plaatsen? Dat valt wel mee denk ik, ten eerste schoot de hond los bij de eerste persoon. Die liep dus niet los maar rukte zich ineens los. Ten tweede is die persoon door buurtbewoners bedreigt en zijn zijn ramen ingegooid. Misschien dat hij daarom halsoverkop die hond ergens gebracht heeft. Dan wordt hij smorgens in je straat gedumpt, ook al zo'n lekker verhaal. Allemaal zaken waar de eigenaar dus geen invloed op heeft gehad.
Lopende tijdbommen zijn er wel meer, een heleboel op dit forum in ieder geval. Alleen lullen wij alles goed door de andere hond de schuld te geven. Die zag geen signalen en liep op onze agressieve hond af ed.
Maar al met al zie ik helemaal niet waar de eigenaar onverantwoordelijk was. Ook niet waar de oppas dat was. Shit happens, hond rukte zich los.
En de ernst van de situatie wordt de eigenaar echt wel duidelijk als de oppas geen ramen meer heeft, je hond twee honden heeft doodgebeten in een week en je hond ergens zit omdat hij in beslag genomen is. Jeetje he, beetje compassie zonder aannames heeft iemand toch wel verdient? Alsof er bij jullie nog nooit een hond losgerukt is of iets verkeerd gedaan heeft. Iedere stafford die vecht deed dat een eerste keer. Als pup zijn ze allemaal speels en leuk met andere honden. Soms merk je na een knokpartij dat jouw hond niet meer met andere honden kan.
En Whera, niet als aanval, maar Kito is toch ook een keer weggelopen? Wat als hij....... En ik herinner me die foto met die labrador nog. Wat als ze samen.......en het was een JR.

Moesten ze dan ook meteen dood of hoefde dat niet omdat het dan je eigen honden zijn?
Ik vind het erg stuitend dat een situatie als deze meteen op doodmaken utdraait en dat iedereen hier zich heiliger voordoet dan de paus. Nogmaals, de eigenaar was hier niet aanwezig, de oppas had een verdomd vervelend ongelukje toen de riem losgetrokken werd en daarna was het wel heel logisch dat hij die hond NU en METEEN moest dumpen omdat de hele straat op het punt stond hem en hond te lynchen. Die andere persoon trok de situatie en de aangifte ed misschien ook niet en heeft snel zijn handen van de hond afgehaald en de hond teruggebracht. Geen zin in politie thuis bv. Oppas was niet thuis dus dumpen dat probleem en wegwezen.
De eigenaar zit misschien in totale paniek in het buitenland terwijl hier zijn hond, zijn maatje, in de dodencel zit
Wij weten niet wat er speelde en hoe dit heeft kunnen gebeuren. DOOD DOOD DOOD vind ik wel heel extreem zelf maargoed.