Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke rassen verharen niet of nauwelijks?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Hallo,
geen idee eigenlijk wat betreft het vlinderhondje! Daarom dat er bij staat dat ik het niet helemaal zeker weet, want ik heb niet met alle rassen ervaring zeker niet wat betreft vacht :mrgreen:
Van de bouvier wist ik dat hij niet voor 100% niet-ruivend is. Voor al de rest dacht ik dat die helemaal niet ruiven, want zo had ik het gelezen op internet/forums. Maar deze informatie is dus niet helemaal accuraat en allesbehalve volledig...
Ik wist trouwens niet dat een beardie en een briard niet ruivende rassen waren.
Wat weet je van de grand en petit basset griffon vendéen? Die zijn ruwharig en hebben een plukvacht, ruiven die (erg).
Ik heb geen probleem met de haren, maar ik vind het interessant om zien dat er toch wel heel veel rassen zijn die niet ruiven, ik wist niet dat het er zoveel waren :denken: en dan te bedenken dat de lijst hoogst waarschijnlijk onvolledig is.
Trippell
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trippell »

Behalve 2x in het jaar (rui), verliest onze Alaskan Malamute nooit haar. Als ik haar borstel komt er een beetje af, maar ik denk dat dat bij elk ras zo is.
Afbeelding
"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”