Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Veel pups.
Moderator: moderatorteam
Het ras Engelse Bulldog is zo ver van het pad af dat de teefjes geen moederinstinct meer hebben. Of nog heel in de verte een beetje. Meer is het niet.
Moeder mag niet bij de pups, pups moeten elke anderhalf uur aangelegd worden, pups moeten onder een lamp, altijd keizersnede.
Wat is het nou voor moeite om je pups bij te voeden ? Dat doe je toch met liefde ?
En als moeder te weinig melk heeft dan zal je inderdaad je bed uit moeten om de fles te geven. Nou en ?
Een spuit erin zetten is gewoon luiheid, gemakzucht.
Moeder mag niet bij de pups, pups moeten elke anderhalf uur aangelegd worden, pups moeten onder een lamp, altijd keizersnede.
Wat is het nou voor moeite om je pups bij te voeden ? Dat doe je toch met liefde ?
En als moeder te weinig melk heeft dan zal je inderdaad je bed uit moeten om de fles te geven. Nou en ?
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
eerlijk gezegt vind ik dit best erg al hier mee doorgefokt woord hoe ver kan je gaanBullenmama schreef:Het ras Engelse Bulldog is zo ver van het pad af dat de teefjes geen moederinstinct meer hebben. Of nog heel in de verte een beetje. Meer is het niet.
alleen maar omdat mensen zo leuk er uit vinden zien
niet omdat het erg is een fles te geven maar omdat het gewoon niet normaal meer is dat er zo gekloot woord in een ras dat het zo ver moet komen
nu krijg ik vast allemaal boze bulle mensen
-
- Zeer actief
Ik ben een bullenmens, en heb zelf twee nestjes gefokt. Toen wist ik nog niks over over hoe verknipt het ras is.
Nu wel.
We hebben drie intacte teefjes en we worden vaak gevraagd door bullenmensen die pups van ons willen.
Maar we willen geen nestje meer dus dat doen we niet.
Engelse bullen zijn fantastisch maar de rasstandaard is zo verrot.
Als daar eens flink de bezem door zou gaan dan zou het misschien nog wat worden met het ras. Maar ik denk dat het te laat is.
Hoe krommer de poten , hoe platter de smoeltjes, hoe mooier het is.
Doodzonde. Want het zijn geweldige honden.
Nu wel.
We hebben drie intacte teefjes en we worden vaak gevraagd door bullenmensen die pups van ons willen.
Maar we willen geen nestje meer dus dat doen we niet.
Engelse bullen zijn fantastisch maar de rasstandaard is zo verrot.
Als daar eens flink de bezem door zou gaan dan zou het misschien nog wat worden met het ras. Maar ik denk dat het te laat is.
Hoe krommer de poten , hoe platter de smoeltjes, hoe mooier het is.
Doodzonde. Want het zijn geweldige honden.
-
- Zeer actief
Ten eerste : Martijn :
dat een Engelse bullenmoeder niet bij de pups mag is niet mijn uitvinding en ik vind het een rotopmerking van je dat IK zou bepalen of de moeder er bij mag ja dan nee.
Ik schreef dat het moederinstinct bij Engelse Bullen ver te zoeken is.
Een teefje gaat op haar pups zitten of liggen. Dan gaan de pups dood.
Een teefje gaat niet bij haar pups liggen als ze warmte nodig hebben. Ze springt haar bak uit en de pups liggen in de kou. Vandaar ook een lamp die ervoor zorgt dat het 32 graden in de bak is.
dat een Engelse bullenmoeder niet bij de pups mag is niet mijn uitvinding en ik vind het een rotopmerking van je dat IK zou bepalen of de moeder er bij mag ja dan nee.
Ik schreef dat het moederinstinct bij Engelse Bullen ver te zoeken is.
Een teefje gaat op haar pups zitten of liggen. Dan gaan de pups dood.
Een teefje gaat niet bij haar pups liggen als ze warmte nodig hebben. Ze springt haar bak uit en de pups liggen in de kou. Vandaar ook een lamp die ervoor zorgt dat het 32 graden in de bak is.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Van de bullenfokker want in tegenstelling tot sommige rassen staan ze voor Bullen in de rij en kun je erg veel geld voor vragen. Kijk en dan praat je natuurlijk niet over pups inslapen omdat ze anders geen goed baasje vinden maar over koste wat het kost puppen in leven houden omdat het een leuke vakantie oplevert. Maar ja, zij houden de pups tenminste in leven, toch? Want stel je voor dat de bullenmoeder op d'r pups gaat zitten........ toch xxxx euri naar de gallemiezen....
Tja, zo is overal wel wat op aan te merken.
Tja, zo is overal wel wat op aan te merken.
Laatst gewijzigd door Rosita Compagner op 28 jun 2008 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Het lijkt me dat dit niet persoonlijk bedoeld is, maar overde "gemiddelde" bullenfokker, waarvan er teveel rondlopen omdat het een soort van moderas is.Bullenmama schreef:Rosita, ik heb veel postings van je gelezen.
Maar wat je nu schrijft?
Sorry hoor, een hondje van 0 euro is net zo veel waard als een hondje van 1000 euro.
Ik had dit niet van je verwacht.
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Niet zo op je tenen getrapt doen. Rosita had het over "de" bullenfokker en jij bent toch geen fokker (meer)Bullenmama schreef:Oh , en Rosita, ik heb hier drie intacte teven in huis.
Drie teven die nog nooit een nestje gehad hebben.
Als ik op geld uit was, zoals jij suggereert, dan liet ik ze alledrie dekken.
Dat laat ik niet doen, er wordt er niet 1 gedekt.
Dat JIJ aan geld denkt, dat is meer jouw ding, niet het mijne.

Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Ik ben het ook hiermee eenstwinkeltje schreef:he ik ben het eens met martijn
ik vind het inderdaad vaak egoistic over komen van sommige fokkers het is niet een paar schoenen of zo het zijn levende wezens en volgroeide nog wel
het is zo totaal nutteloos voor een pup om geboren te woorden en dan ingeslapen een big of een kuiken zeg maar heeft nog een functie die woorden gegeten maar een pup niet

Het zal dan niet persoonlijk bedoeld zijn door Rosita, maar ik voelde me zowiezo geroepen om op te komen voor de bullenfokkers die ik ken.
En om even terug te komen op het onderwerp:
Als je een nest bulletjes hebt dan ga je elke anderhalf uur aanleggen, en dat doe je met liefde, veel liefde.
Ik vind het van de zotte dat een fokker gezonde pups in laat slapen omdat het nest te groot is.
Dan ga je maar bijvoeden !
Ik heb bij beide keizersnedes gestaan bij Boe. Al zou ik na pup 4 zeggen : nou zijn het er wel genoeg, spuit de rest maar af, dan had ik van de dierenarts een enorme klap voor mijn harses gehad.
En om even terug te komen op het onderwerp:
Als je een nest bulletjes hebt dan ga je elke anderhalf uur aanleggen, en dat doe je met liefde, veel liefde.
Ik vind het van de zotte dat een fokker gezonde pups in laat slapen omdat het nest te groot is.
Dan ga je maar bijvoeden !
Ik heb bij beide keizersnedes gestaan bij Boe. Al zou ik na pup 4 zeggen : nou zijn het er wel genoeg, spuit de rest maar af, dan had ik van de dierenarts een enorme klap voor mijn harses gehad.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Tja ik zou een klap op mijn hoofd krijgen van mijn dierenarts als ik twee keer bij dezelfde teef een keizersnede zou laten doenBullenmama schreef: Ik heb bij beide keizersnedes gestaan bij Boe. Al zou ik na pup 4 zeggen : nou zijn het er wel genoeg, spuit de rest maar af, dan had ik van de dierenarts een enorme klap voor mijn harses gehad.

- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Als dat zo is,dan vraag ik me toch echt heel erg af waarom er nog met zulke honden gefokt wordt.Bullenmama schreef:Het ras Engelse Bulldog is zo ver van het pad af dat de teefjes geen moederinstinct meer hebben. Of nog heel in de verte een beetje.
Er zit dan toch aan het hele gebeuren helemaal niks natuurlijks meer?
On topic:
Ik vind het zelf niet kunnen om pups in te laten slapen alleen maar omdat ze anders teveel zouden zijn.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
2x kan hoor, lang niet ideaal, maar het kan wel. 3x is te veel. Meer weet ik er niet van, maar dit heb ik horen vallen bij de dierenarts en onderling bij fokkers.Valerie schreef:Tja ik zou een klap op mijn hoofd krijgen van mijn dierenarts als ik twee keer bij dezelfde teef een keizersnede zou laten doenBullenmama schreef: Ik heb bij beide keizersnedes gestaan bij Boe. Al zou ik na pup 4 zeggen : nou zijn het er wel genoeg, spuit de rest maar af, dan had ik van de dierenarts een enorme klap voor mijn harses gehad.
Overigens ken ik een engelse bullen fokker waar nog gewoon natuurlijke bevallingen zijn (veel, niet allemaal

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Ik vind het belachelijk om gezonde pups te laten inslapen, als ze teveel zijn dan hadden ze niet gefokt moeten worden.
Ik vind het ook heel raar om pups met een 'verkeerde' kleur te laten inslapen.
Toen mijn vader voor een frans bulletje ging (ik was toen 9) werden we verliefd op een hele witte. Mij werd verteld dat die vaak werden ingeslapen omdat ze een verkeerde kleur hadden. Lotje is uitgegroeid tot een hele lieve aanhankelijke hond, ik had er niet aan moeten denken dat ze was ingeslapen door haar kleur.
Ik vind het ook heel raar om pups met een 'verkeerde' kleur te laten inslapen.
Toen mijn vader voor een frans bulletje ging (ik was toen 9) werden we verliefd op een hele witte. Mij werd verteld dat die vaak werden ingeslapen omdat ze een verkeerde kleur hadden. Lotje is uitgegroeid tot een hele lieve aanhankelijke hond, ik had er niet aan moeten denken dat ze was ingeslapen door haar kleur.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Omdat je ergens een grens moet trekken. De redenatie is dat 1x een lichamelijke oorzaak kan hebben maar na 2x zal er wel een erfelijk aspect bij komen en dat willen we toch eigenlijk niet. Nu is 2 nesten per teef gewoon al genoeg dus eigenlijk zal het niet veel uitmaken.Martijn schreef:Iemand die weet waarom?boxersien schreef:[
2x kan hoor, lang niet ideaal, maar het kan wel. 3x is te veel. Meer weet ik er niet van, maar dit heb ik horen vallen bij de dierenarts en onderling bij fokkers.
volgende vraag, waarom is 2 nesten dan genoeg
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat zal het wel zijn....... ik denk aan geld.Bullenmama schreef:Oh , en Rosita, ik heb hier drie intacte teven in huis.
Drie teven die nog nooit een nestje gehad hebben.
Als ik op geld uit was, zoals jij suggereert, dan liet ik ze alledrie dekken.
Dat laat ik niet doen, er wordt er niet 1 gedekt.
Dat JIJ aan geld denkt, dat is meer jouw ding, niet het mijne.

En ja, ík slaap liever een paar puppen in dan dat ik een nest op díe manier moet fokken, als dat toevallig een keus zou zijn.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Martijn schreef:Oh, mja..in een hondenland waar pups afspuiten wegens overcompleet een eigen keuze is en waar het een keuze is om een ras te fokken waarvan elk lid een weesje is maak ik de keuze om keizersnedes te laten doen liever ook zelf. Dan hoeven "we" niet ineens grenzen te gaan trekken als je het mij vraagt.Rosita Compagner schreef:Omdat je ergens een grens moet trekken. De redenatie is dat 1x een lichamelijke oorzaak kan hebben maar na 2x zal er wel een erfelijk aspect bij komen en dat willen we toch eigenlijk niet. Nu is 2 nesten per teef gewoon al genoeg dus eigenlijk zal het niet veel uitmaken.Martijn schreef:Iemand die weet waarom?boxersien schreef:[
2x kan hoor, lang niet ideaal, maar het kan wel. 3x is te veel. Meer weet ik er niet van, maar dit heb ik horen vallen bij de dierenarts en onderling bij fokkers.
Ik ben helemaal voor fysiek gezonde honden fokken, hoor..maar om dan daar te beginnen. Neuh. Dat zie ik niet zo.
Maar goed, er is dus geen fysieke reden waarom een teef geen derde keizersnede mag.

ik denk dat het feit dat een hond 2 keer een keizersnede moet, genoeg reden is, om niet meer met een hond te fokken, ik vind dat een keizersnede puur een noodingreep moet zijn, iets wat je niet altijd kunt voorkomen of kunt voorzien, maar als het meer standaard word, gaat er imo iets niet goed. ( sorry voor liefhebbers van bepaalde rassen)
on topic: ik ken fokkers die het dus wel doen of gedaan hebben, pups in laten slapen ivm een groot nest en daar simpel weg niet genoeg vraag naar hebben, dan heb ik het dus wel over rassen waar je ook niet zomaar aan iedereen een pup aan wil verkopen, en niet zozeer om moeder te ontlasten.
ik kan en zou dit niet willen, ik ben er een keer bij geweest en mijn hart brak... ookal ging het heel vlot enz enz. het voelde niet goed en op die manier god spelen? nee voor mij echt een stap tever...
toch wil ik wel zeggen, ook al klinkt het wat tegenstrijdig, dat die fokkers ook wel degelijk het welzijn van hun pups voorop hadden staan, het risico dat ze met meerdere pups bleven zitten of dat er toch minder geschikte mensen voor kwamen, was erg groot, die nesten waren uitzonderlijk groot ( dus niet verwacht en komt ook niet vaak voor bij die rassen)
dus tja... of die puppen er wat aan hadden gehad om te blijven leven? dat blijft altijd een vraag, en dan maar niet fokken is ook wat makkelijk gezegd, zeker als zulke grote nesten nauwelijks voorkomen en het ook zonde zou zijn om helemaal niet te fokken met die honden.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Heel simpel, kwestie van niet fokken dus....
Ik heb, naast mijn BC's, een Hrvatski Ovcar. Ik zou er heel graag nog een bij willen en het liefste natuurlijk een van mijn eigen teef. Maar ja, als je verder maar 2 aanvragen hebt en een nest kan wel 5-6 pups groot zijn, dan fok ik dus niet. Ik heb nog tot eind 2009 de tijd om meer sereus geinteresseerden te vinden, zijn dat er niet minstens 5, dan gaat het mes erin en wordt ze gecastreerd.
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om haar wel te laten dekken en alles meer dan die 2-3 pups die ik zeker kwijt ben in te laten slapen.
Ik heb, naast mijn BC's, een Hrvatski Ovcar. Ik zou er heel graag nog een bij willen en het liefste natuurlijk een van mijn eigen teef. Maar ja, als je verder maar 2 aanvragen hebt en een nest kan wel 5-6 pups groot zijn, dan fok ik dus niet. Ik heb nog tot eind 2009 de tijd om meer sereus geinteresseerden te vinden, zijn dat er niet minstens 5, dan gaat het mes erin en wordt ze gecastreerd.
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om haar wel te laten dekken en alles meer dan die 2-3 pups die ik zeker kwijt ben in te laten slapen.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
of de prijs niet te hoog maken. van dergelijke zeldzame honden zijn de prijzen aso hoog. om dat niet iedereen betaalt, moet de rest van de pups maar dood? ik denk dat je heel goed een baas kan vinden voor die pups voor een redelijk bedrag. maar nee, volgens de rasvereniging of de trots van de mensen willen ze dit ras ook zeldzaam houden en mag je alleen een pup voor een hoog bedrag, en worden dan de ander pups maar om zeep geholpen. en dat wordt dan dierenliefde genoemd. tenminste ik denk dat het zo gaat.twinkeltje schreef:als een ras zo ongelieft is zou ik het fokken stoppen dan maar een ras minder is niet schadelijk voor de natuurNanna schreef:Ik ken wel een fokker die een wachtlijst had. Was wel voor een heel zeldzaam ras, dus niet echt heel veel mensen die belangstelling hadden.
Zodra de teef had geworpen werd alles wat "surplus" was (dus niet besteld) om zeep geholpen.
Er werd dus echt op bestelling gefokt.
Het idee staat me tegen, maar als je even verder denkt: wat moet je met pups die onverkoopbaar zijn? Allemaal zelf houden gaat echt niet. Het asiel in dan maar?
Niet fokken is ook een optie, maar dan sterft het ras uit.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
uh, nou het is echt niet zo, dat zeldzame rassen per definitie duur zijn, weet jij over welk ras nanna het heeft dan?Emma schreef:of de prijs niet te hoog maken. van dergelijke zeldzame honden zijn de prijzen aso hoog. om dat niet iedereen betaalt, moet de rest van de pups maar dood? ik denk dat je heel goed een baas kan vinden voor die pups voor een redelijk bedrag. maar nee, volgens de rasvereniging of de trots van de mensen willen ze dit ras ook zeldzaam houden en mag je alleen een pup voor een hoog bedrag, en worden dan de ander pups maar om zeep geholpen. en dat wordt dan dierenliefde genoemd. tenminste ik denk dat het zo gaat.twinkeltje schreef:als een ras zo ongelieft is zou ik het fokken stoppen dan maar een ras minder is niet schadelijk voor de natuurNanna schreef:Ik ken wel een fokker die een wachtlijst had. Was wel voor een heel zeldzaam ras, dus niet echt heel veel mensen die belangstelling hadden.
Zodra de teef had geworpen werd alles wat "surplus" was (dus niet besteld) om zeep geholpen.
Er werd dus echt op bestelling gefokt.
Het idee staat me tegen, maar als je even verder denkt: wat moet je met pups die onverkoopbaar zijn? Allemaal zelf houden gaat echt niet. Het asiel in dan maar?
Niet fokken is ook een optie, maar dan sterft het ras uit.

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ja tuurlijk is dat verschillend, maar een op. blijft een op. een narcose blijft een narcose , een snee blijft een snee, litteken weefsel blijft litteken weefsel, of er nou uit 1 snede 8 X een pond moet komen of 1 X 8 pond.. ( verhouding van de grote van de snee,)Martijn schreef:Oh. Ik vind het vrij voor de hand liggend.Inge O schreef:in heel weinig details overeenkomen? daar begrijp ik dan weer niks van.
Als een vrouw mocht bevallen voor 8 keer een pond in plaats van in een keer 8 dan denk ik dat de meeste meiden het wel weten.![]()
Daarnaast is de vorm van de baarmoeder radicaal anders en de placenta per pup een stuk kleiner dan die van een menselijke baby.
De draagtijd is totaal verschillend en de hormonale instandhouding van de zwangerschap ook.
Verder vinden we het verlies van één of twee vruchtjes door lidtekenweefsel bij een hond vrij acceptabel. Het mislukken van twee zwangerschappen bij een vrouw ziet niemand als iets wat je op de koop toe neemt.
Wat ik zeg. Verschillend.
daarbij heeft het hormonale verschil niks meer te maken met de keizersnede.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Martijn schreef:Weet ik niet.yamie schreef:daarbij heeft het hormonale verschil niks meer te maken met de keizersnede.
Dat kan een beduidend effect hebben op het herstel achteraf.
Met betrekking tot herstel zie ik trouwens ook nog wel een verschil.
Niet dat ik zo voor keizersnedes ben hoor. Helemaal niet.
Ik verwonder me er alleen over dat daar dan ineens over "niet goed" en "grenzen stellen"gesproken wordt terwijl we wel begrip op gaan zitten brengen voor het fokken van rastypisch gehandicapte honden, het nodeloos tot eunuch bombarderen van gezonde honden en het afspuiten van gezonde pups.
De pups zelf bommen kennelijk niet. Als ze maar wel via de normale weg naar buiten komen want anders is er iets met de teef aan de hand en dat mag weer niet.
Dat het afspuiten van het surplus aan pups natuurlijk het eerst de pups met de erfelijke gebreken betreft daar hebben we het dan liever niet over.
Eindeloos fascinerend, die hondenmensen.
De olifanten in de kamer worden glashard genegeerd maar geef ons een kleinigheid om grenzen aan te stellen en oh wat zijn we blij.

jij vroeg naar de risico's, en die antwoorden ( of je het er mee eens bent of niet is een tweede) worden gegeven, ga er dan geen andere dingen bijhalen

Laatst gewijzigd door yamie op 29 jun 2008 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij een Engelse bulldog is een keizersnede helaas geen noodoplossing.
Er zullen best fokkers zijn (ik ken ze niet) die een thuisbevalling afwachten en pas naar de dierenarts sjeezen als de pups er niet goed uit komen, maar dan ben je fout bezig.
Het ras ís verkloot en een normale bevalling is een groot risico voor moeder en pups. Dan liever 350 euro betalen voor een keizersnede.
Onze dierenarts is gespecialiseerd in bullen en hij is fel tegen "dat gerommel thuis". Hij vindt het helemaal niet leuk om een bevallende bulldog binnen te krijgen waarbij de eerste pups al dood zijn gegaan in het geboortekanaal.
Er zullen best fokkers zijn (ik ken ze niet) die een thuisbevalling afwachten en pas naar de dierenarts sjeezen als de pups er niet goed uit komen, maar dan ben je fout bezig.
Het ras ís verkloot en een normale bevalling is een groot risico voor moeder en pups. Dan liever 350 euro betalen voor een keizersnede.
Onze dierenarts is gespecialiseerd in bullen en hij is fel tegen "dat gerommel thuis". Hij vindt het helemaal niet leuk om een bevallende bulldog binnen te krijgen waarbij de eerste pups al dood zijn gegaan in het geboortekanaal.
- Lies en co
- Zeer actief
Wie kent 'elite fokkers'? Hier raadt men ook aan, om max 8 pups per nestje te hebben. Wat doe je met de overige pups?? Die kan je toch niet voorkomen. Is niet het enige waar ik me vragen bij stel, zoals de leeftijden van de honden waarmee je mag fokken. Als mijn hond bijna 10 jaar is, dan hoop ik dat ze op haar oude dag nog wat rustige momenten mag beleven. Niet een nestje hebben.
http://www.srsh.be/documents/doc_nl/RGL ... Fokker.pdf
Gezonde pups euthanaseren, da's teveel god spelen voor mij. Asielhonden, da's iets anders. Hangt er een beetje vanaf welk ras. Ik kan me voorstellen dat golden-pupjes in een asiel wel snel een goeie plaats vinden. En andere rassen dan weer minder.
http://www.srsh.be/documents/doc_nl/RGL ... Fokker.pdf
Gezonde pups euthanaseren, da's teveel god spelen voor mij. Asielhonden, da's iets anders. Hangt er een beetje vanaf welk ras. Ik kan me voorstellen dat golden-pupjes in een asiel wel snel een goeie plaats vinden. En andere rassen dan weer minder.