Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bespiering effect op gedrag/karakter

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Pak-de-bal schreef:
Aimee schreef:
Pak-de-bal schreef:het is wel degelijk beinvloedbaar,
want een grote gespierde labrador komt zéker meer dominanter over (als tegenligger,)

dan een kleine , mooie slanke .

Met labs zie je ècht het verschil wel, maar ook met Duitse Herders,
het is niet voor niets , dat ik schreef bij die aanval op Bauke :

die... gróte Duitse Herder ... :eek:.. hij was ook heel groot en gespierd dus

Een kleinere maat ben ik altijd veel meer ontspannener bij., welk groot ras dan ook.
:denken: Hoe verklaar jij dan Ben zijn gedrag, hij is klein en gespierd :mrgreen:
moet eerlijk zeggen dat zijn kop niet ècht klein overkomt , hoor :wink:
Ik kan je vertellen, dat Ben echt een kleine reu is :wink: Hij is vrij imposant, door zijn kop inderdaad, maar groot, zeker niet.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Aimee schreef:
Pak-de-bal schreef:
Aimee schreef:
want een grote gespierde labrador komt zéker meer dominanter over (als tegenligger,)

Een kleinere maat ben ik altijd veel meer ontspannener bij., welk groot ras dan ook.
:denken: Hoe verklaar jij dan Ben zijn gedrag, hij is klein en gespierd :mrgreen:
Ik kan je vertellen, dat Ben echt een kleine reu is :wink: Hij is vrij imposant, door zijn kop inderdaad, maar groot, zeker niet.
maar wat noem je klein? voor een reu ?

ik noem klein echt een mooie slanke labrador, die, of erg jong is, of een teefje is.
Ik heb ooit eens gehoord dat je ook bij labradors de werklijn ( stevig) en de showline hebt
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Pak-de-bal schreef:
Aimee schreef:
Pak-de-bal schreef:
Aimee schreef: :denken: Hoe verklaar jij dan Ben zijn gedrag, hij is klein en gespierd :mrgreen:

ik noem klein echt een mooie slanke labrador, die, of erg jong is, of een teefje is.
Ik heb ooit eens gehoord dat je ook bij labradors de werklijn ( stevig) en de showline hebt
Klein kan je niet echt anders opvatten dan klein in de zin van een niet zo'n hoge schofthoogte, Ben zit onder het minimum voor een reu, klein dus :wink: Hij is ook niet grof gebouwd, alleen goed bespierd, maar dat maakt hem nog niet groot.

Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Aimee schreef:
Pak-de-bal schreef:
Aimee schreef:
Pak-de-bal schreef: moet eerlijk zeggen dat zijn kop niet ècht klein overkomt , hoor :wink:

Klein kan je niet echt anders opvatten dan klein in de zin van een niet zo'n hoge schofthoogte, Ben zit onder het minimum voor een reu, klein dus :wink: Hij is ook niet grof gebouwd, alleen goed bespierd, maar dat maakt hem nog niet groot.

Afbeelding
op de foto's oogt ben wel groot :wink: en idd zeker van zichzelf en gespierd.. ik denk idd niet dat ik Ben en mijn hond kennis laat maken :wink: niets ten nadele van Ben of mijn hond, ik denk alleen dat het geen match zal zijn tussen deze twee heren..
(die foto van Ben is prachtig overigens!
Laatst gewijzigd door blondie op 18 jul 2008 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Pak-de-bal

blondie schreef:op de foto's oogt ben wel groot :wink: en idd zeker van zichzelf en gespierd.. ik denk idd niet dat ik Ben en mijn hond kennis laat maken :wink: niets ten nadele van Ben of mijn hond, ik denk alleen dat het geen match zal zijn tussen deze twee heren..
zoiets wilde ik ook net schrijven, hij kijkt heel zeker uit zijn ogen en dat óógt ook al groter . :wink:

ik heb ook veel labradorts meegemaakt die heel onderdanig zijn, en dat is Ben hier zéker niet
( misschien door zijn ketting als halsband?)
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Pak-de-bal schreef:
blondie schreef:op de foto's oogt ben wel groot :wink: en idd zeker van zichzelf en gespierd.. ik denk idd niet dat ik Ben en mijn hond kennis laat maken :wink: niets ten nadele van Ben of mijn hond, ik denk alleen dat het geen match zal zijn tussen deze twee heren..
zoiets wilde ik ook net schrijven, hij kijkt heel zeker uit zijn ogen en dat óógt ook al groter . :wink:

ik heb ook veel labradorts meegemaakt die heel onderdanig zijn, en dat is Ben hier zéker niet
Maarre. Pak. Mag ik dan concluderen dat jouw Bauke een confrontatie ook niet schuwt? Ik bedoel, een reu mag er gespierd en imposant uitzien, als jouw Bauke daar consequent problemen mee heeft mag ik aannemen dat hijzelf ook een behoorlijk 'heertje' is, of niet?
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Pak-de-bal schreef:

Ik ga uit van mijn eigen hond pdb, een enge herder.. wat voor halsband een hond draagt boeit me niet, ik denk gewoon dat mijn hond en Ben geen vrienden zullen worden, of wel maar met een concurrentiestrijdje, beiden even zeker van hun zaak, en ik denk dat Ben zijn bazin hetzelfde zal denken als ze mij treft op strand, naar wat ik lees kan Ben ook uit de hoek komen of op zijn strepen staan, dan laat je dus de honden niet onnodig kennismaken
of dat nu met spiermassa te maken heeft ik denk het niet, de ene hond heeft gewoon meer overwicht dan een andere ik zie hem voor een beagle of een zelfverzekerde jr beklikken die van mij
een andere herder of berner senner of grote lab die komt bullieen kan van repliek krijgen.. ik ben dus zeer selectief in kennis maken met vreemde reuen
Pak-de-bal

Geer schreef:Maarre. Pak. Mag ik dan concluderen dat jouw Bauke een confrontatie ook niet schuwt? Ik bedoel, een reu mag er gespierd en imposant uitzien, als jouw Bauke daar consequent problemen mee heeft mag ik aannemen dat hijzelf ook een behoorlijk 'heertje' is, of niet?
ik merk die gespierde jongens op, doordat Bauke ze zo ontwijkt,
dat is heel wat anders,
hij is er bang voor, en loopt af door zich kleiner te maken.

maar meer gezellige slankere kleinere, daar is hij niet bang voor en gaat er leker naartoe :ok:

maar gelijke hoogte ? ja dan wel, wat je beschrijt , dàn draaien ze die eeuwige rondjes om elkaar :roll:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Hier een lab reu van 63cm, maar dat is een doetje met andere honden hoor.
Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Pak-de-bal

samantha! schreef:Hier een lab reu van 63cm, maar dat is een doetje met andere honden hoor.
hij heeft een smalle kop , toch zijn er ook labradors die echt brede kop hebben,
misschien zijn dat dan kruisingen? :denken:

Ik kan het dan beter andersom zeggen:

kleinere of/en normale labradors-reuen zijn vriendelijker
dan die tè groot en heel fors zijn uitgevallen,
want daar is het even mee oppassen geblazen in de praktijk. fifty-fifty dus
maar dat heb je dus niet met kleinere en smallere, daar gaat het altijd wel goed mee
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Macho heeft geen extreem smalle kop of brede kop.
Afbeelding

Afbeelding
Al zullen er best labradors zijn met een bredere kop.
Alleen het verband met het gedrag wat je noemt snap/zie ik niet zo :denken:
Macho valt dus onder de vriendelijke?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Pak-de-bal schreef:Een kleinere maat ben ik altijd veel meer ontspannener bij.
:eek:

Pak, nu geen gekke dingen meer zeggen he.... :neenee:

:F:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:maar dat heb je dus niet met kleinere en smallere, daar gaat het altijd wel goed mee
:N:

*proest* :F:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Zo, nu weer even terug naar de originele vraag.

Ik zou me kunnen voorstellen dat reuen met een van nature hoger testosteron-niveau ook gemakkelijker spieren opbouwen :19:
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Ik zie helemaal geen verband tussen bespiering en en karakter bij b.v. de AB.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Chione schreef:Ik zie helemaal geen verband tussen bespiering en en karakter bij b.v. de AB.
Merk je ook niet dat als ze een betere conditie heeft ze denkt de wereld aan te kunnen? Of iig meer dan anders :mrgreen:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Valerie schreef:
Chione schreef:Ik zie helemaal geen verband tussen bespiering en en karakter bij b.v. de AB.
Merk je ook niet dat als ze een betere conditie heeft ze denkt de wereld aan te kunnen? Of iig meer dan anders :mrgreen:
Lola heeft een gigantische drive en uithoudingsvermogen, maar geen aanleg om ( super ) gespierd te worden. Ik doe heel veel met haar, maar b.v haar achterhand ziet er helemaal niet gespierd uit. :wink:

Natuurlijk zulllen honden die veel doen etc een betere bespiering krijgen , maar genetische aanleg bepaald in hoeverre dat zichbaar zal zijn. Zo ken/zie ik heel wat honden die niet zoveel doen, maar toch een bespiering hebben om jaloers op te zijn. :mrgreen:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Pak-de-bal schreef:
samantha! schreef:Hier een lab reu van 63cm, maar dat is een doetje met andere honden hoor.
hij heeft een smalle kop , toch zijn er ook labradors die echt brede kop hebben,
misschien zijn dat dan kruisingen? :denken:

Ik kan het dan beter andersom zeggen:

kleinere of/en normale labradors-reuen zijn vriendelijker
dan die tè groot en heel fors zijn uitgevallen,
want daar is het even mee oppassen geblazen in de praktijk. fifty-fifty dus
maar dat heb je dus niet met kleinere en smallere, daar gaat het altijd wel goed mee
Ik heb en een forse, grote labrador reu en een klein labradorteefje, denk dat als het er echt op aan komt je beter de reu kan hebben die zal een stuk vriendelijker reageren dan het dametje.
Slaat niet echt ergens op wat jij zegt vind ik :19:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

De dikke labradors die ik ken zijn goede lieve vriendelijke reuen. Juist degene die klein en slank zijn, zijn erg pittig naar andere honden, zowel reu als teef. Zal vast wel aan de bloedlijnen liggen :wink: Ik ken dus 2 giga reuen, dik, groot, 1 noem ik kruising mastino zo groot :smile: En hij was makkelijk met andere reuen. Dit gaat allemaal om reuen MET ballen :wink: Ook 1 grote blonde reu, hij kon met andere intacte reuen, dat verbaasde mij
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”