Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik ben ook op zoek...

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Als ik een vergelijk maak met mijn eigen honden dan zou ik zelf zo weer voor de Duitse staande gaan, al is Tomas allesbehalve zacht tegen vreemde reuen maar verder is het een enorm aanhankelijke en baasgerichte hond.Toevallig was hij ook de pup die het minst geschikt was voor een jager ( hij had teveel bevestiging nodig) dus dat speelde ons dan weer in de kaart.Misschien dat je dat bij de Vizla ook kunt treffen, je moet dan wel een fokker hebben die een beetje kijk heeft op het karakter van de pups.
Als je echter het karakter van een herder verwacht bij het uiterlijk van een jachthond kom je altijd bedrogen uit :wink:
Ik vind dat ik enorm makkelijke volgzame honden heb maar als ik altijd herders had gehad was mijn oordeel waarschijnlijk anders uitgevallen :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

samantha! schreef:
Ineke schreef:
samantha! schreef:
Ineke schreef:Kortharige IJslander? :pffff:

:mrgreen:
Zou je denken dat die voldoen aan mijn eisen kwa werklust?
Volgens mij zijn ze ook best klein ofniet?
Als je een type als Sóley zou hebben (en daar zijn er genoeg van), dan kun je daar wel van op aan!
Ik zou met haar door kunnen trainen in G&G tot op hoog niveau.
Zou ik ook wel willen, maar goed. Da's weer een ander verhaal :wink: .
Behendigheid e.d. behoort ook zeker tot de mogelijkheden, doen veel IJslanders.
Ze zijn inderdaad een stuk kleiner, meer rond de 45 cm.
Klinkt wel leuk!
Maar ik denk dat ze toch te klein zijn.
Ik zoek eigenlijk wel een grote hond.
Maar leuk zijn ze zeker :ok:
lola is 38 :pffff: kan ook hard lopen hoor! :smile:
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Ik wil me nog even aansluiten bij de reactie van Inge wat betreft mechelaars. en (stamboom) werklijnen. Het hangt ook nog eens erg af van de lijn wat voor soort honden je tegenkomt. Ze hebben niet allemaal hetzelfde temperament en hetzelfde karakter, anders was je snel klaar met fokken :wink: (dat geldt trouwens ook voor de xMH hoor). Neem ook eens een kijkje op bijvoorbeeld het Belgische Herder Forum, daar kom je ook mensen tegen met belgische herders die aan behendigheid doen. Er schiet me bijvoorbeeld iemand te binnen die een mechel en een tervuer heeft (uit hetzelfde werklijnennest overigens) en er geloof ik met eentje of meer behendigheid doet. Gewoon eens gaan kijken :ok:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

szervusz schreef:
samantha! schreef:
Jinx schreef:Van herders weet ik niks, maar je rijtje (Viszla, Weim en Duitse Staander) zou denk ik prima passen. Het zou zo mijn rijtje kunnen zijn :mrgreen:
Ja, ik vind ze echt geweldig!
Maar ik ben met zo'n hond bang om er een met een zeer hoog jachtinstinct te treffen.
En ik denk dat zo'n hond toch minder geschikt voor mij zou zijn als een herderachtige.
Ik heb altijd zo'n idee dat ze liever de neus aan de grond hebben, in plaats van met het baasje volgen ofzo.
Ik ken er niet veel hoor, dus geen idee of het klopt :mrgreen:
De meeste staande jachthonden rassen bezitten gelukkig nog genoeg jachtinstinct. Een goede fokker zal dit ook zeker meenemen in zijn fokkerij. De genoemde rassen zijn met de juiste opvoeding/training geschikt voor vele activiteiten. Zelf doe ik met mijn vizsla's veldwerk en apporteertraining. Maar ik ken ook iemand die op hoog niveau behendigheid doet met haar vizsla's.

Een staande hond zal zijn neus meer in de lucht steken om geurtjes te zoeken dan dat hij zijn neus aan de grond zet. Dat doen de lopende jachthonden dan weer meer.

Het volgen is ze ook wel te leren, maar het is inderdaad niet hetzelfde als met een herder.

Als ik jouw rijtje van eisen zie, zou ik eerder voor de Weimaraner of de Duitse Staander kiezen dan de vizsla. De laatste is vaak wat zachter van karakter en de teven zijn soms wat tuttig.

Ik heb een reu die erg zacht van karakter is en gelukkig een teef die in het geheel niet tuttig is, maar eerder wat stevig van karakter. Deze teef is gefokt in Duitsland waar de vizsla over het algemeen wat harder is en nog meer jachtgericht wordt gefokt.

Groetjes Monique
Bedankt voor de info :ok:
Heb ik jou niet een keer gezien bij jachttraining in de heumensoord?
Ik ben Samantha met Macho die lab.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
samantha!
Zeer actief

Marie-Josée schreef:Als ik een vergelijk maak met mijn eigen honden dan zou ik zelf zo weer voor de Duitse staande gaan, al is Tomas allesbehalve zacht tegen vreemde reuen maar verder is het een enorm aanhankelijke en baasgerichte hond.Toevallig was hij ook de pup die het minst geschikt was voor een jager ( hij had teveel bevestiging nodig) dus dat speelde ons dan weer in de kaart.Misschien dat je dat bij de Vizla ook kunt treffen, je moet dan wel een fokker hebben die een beetje kijk heeft op het karakter van de pups.
Als je echter het karakter van een herder verwacht bij het uiterlijk van een jachthond kom je altijd bedrogen uit :wink:
Ik vind dat ik enorm makkelijke volgzame honden heb maar als ik altijd herders had gehad was mijn oordeel waarschijnlijk anders uitgevallen :mrgreen:
Jouw Thomas is een langhaar of niet?
Is het karakter met de korthaar dan vergelijkbaar?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
samantha!
Zeer actief

massam schreef:
samantha! schreef:
Ineke schreef:
samantha! schreef: Zou je denken dat die voldoen aan mijn eisen kwa werklust?
Volgens mij zijn ze ook best klein ofniet?
Als je een type als Sóley zou hebben (en daar zijn er genoeg van), dan kun je daar wel van op aan!
Klinkt wel leuk!
Nou geef maar dan :pffff:
Is het probleem opgelost he :mrgreen:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Gos schreef:Ik wil me nog even aansluiten bij de reactie van Inge wat betreft mechelaars. en (stamboom) werklijnen. Het hangt ook nog eens erg af van de lijn wat voor soort honden je tegenkomt. Ze hebben niet allemaal hetzelfde temperament en hetzelfde karakter, anders was je snel klaar met fokken :wink: (dat geldt trouwens ook voor de xMH hoor). Neem ook eens een kijkje op bijvoorbeeld het Belgische Herder Forum, daar kom je ook mensen tegen met belgische herders die aan behendigheid doen. Er schiet me bijvoorbeeld iemand te binnen die een mechel en een tervuer heeft (uit hetzelfde werklijnennest overigens) en er geloof ik met eentje of meer behendigheid doet. Gewoon eens gaan kijken :ok:
Bedankt voor de tip :ok:
Ik ben een beetje aan het rondkijken op het forum, en het is zeker heel informatief!
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

samantha! schreef:
Marie-Josée schreef:Als ik een vergelijk maak met mijn eigen honden dan zou ik zelf zo weer voor de Duitse staande gaan, al is Tomas allesbehalve zacht tegen vreemde reuen maar verder is het een enorm aanhankelijke en baasgerichte hond.Toevallig was hij ook de pup die het minst geschikt was voor een jager ( hij had teveel bevestiging nodig) dus dat speelde ons dan weer in de kaart.Misschien dat je dat bij de Vizla ook kunt treffen, je moet dan wel een fokker hebben die een beetje kijk heeft op het karakter van de pups.
Ja volgens mij scheelt dat niet veel, er wordt gezegd dat de langharen zachter zijn maar dat verschil zie ik zelf niet zo.Ik merk wel dat de ruwharen juist weer wel pittiger zijn, wat dus ook beweerd wordt.
Tomas is de grootste en gevoeligste knuffel die we ooit hebben gehad en ik denk dat hij heel geschikt is voor behendigheid ed want hij wil àlles doen om het je naar de zin te maken. en moe wordt hij nooit al is het zeker geen drukke hond in huis.
samantha!
Zeer actief

Marie-Josée schreef:
samantha! schreef:
Ja volgens mij scheelt dat niet veel, er wordt gezegd dat de langharen zachter zijn maar dat verschil zie ik zelf niet zo.Ik merk wel dat de ruwharen juist weer wel pittiger zijn, wat dus ook beweerd wordt.
Tomas is de grootste en gevoeligste knuffel die we ooit hebben gehad en ik denk dat hij heel geschikt is voor behendigheid ed want hij wil àlles doen om het je naar de zin te maken. en moe wordt hij nooit al is het zeker geen drukke hond in huis.
Bedankt voor je antwoord.
Dat staat mij ook wel heel erg aan.
De duitse staande is denk ik van de jachthonden de meest geschikte voor mij.
Ik ga alles maar eens heel goed bekijken, en wat rondkijken :mrgreen:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

samantha! schreef:
massam schreef:
samantha! schreef:
Ineke schreef: Als je een type als Sóley zou hebben (en daar zijn er genoeg van), dan kun je daar wel van op aan!
Klinkt wel leuk!
euuhhm nou.... ze wil wel logeren bij jou denk ik :mrgreen:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

massam schreef:
samantha! schreef:
massam schreef:
samantha! schreef: Klinkt wel leuk!

euuhhm nou.... ze wil wel logeren bij jou denk ik :mrgreen:
Dat mag hoor :mrgreen:
Vinden Max en Macho wel leuk :mrgreen:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

als we gewandeld hebben en gekeken hoe die 2 het doen en dat gaat goed kletsen we wel verder.

misschien heb ik in oktober een weekje een logeerplek voor mevrouw nodig :ok:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

massam schreef:als we gewandeld hebben en gekeken hoe die 2 het doen en dat gaat goed kletsen we wel verder.

misschien heb ik in oktober een weekje een logeerplek voor mevrouw nodig :ok:
Haha is goed :ok:
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Boutje schreef:Ik heb vorig weekend een viszla behendigheid zien lopen, was echt geweldig. Super geconcentreerd en heel veel power. Hele mooie honden ook vind ik en deze was ook nog eens heel sociaal.

Ik had ( toen ik in de supermarkt werkte) een keer een Vizsla aan de kassa.
Deze was in opleiding voor hulp-hond. :ok:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

szervusz schreef:
samantha! schreef:
Jinx schreef:Van herders weet ik niks, maar je rijtje (Viszla, Weim en Duitse Staander) zou denk ik prima passen. Het zou zo mijn rijtje kunnen zijn :mrgreen:
Ja, ik vind ze echt geweldig!
Maar ik ben met zo'n hond bang om er een met een zeer hoog jachtinstinct te treffen.
En ik denk dat zo'n hond toch minder geschikt voor mij zou zijn als een herderachtige.
Ik heb altijd zo'n idee dat ze liever de neus aan de grond hebben, in plaats van met het baasje volgen ofzo.
Ik ken er niet veel hoor, dus geen idee of het klopt :mrgreen:
De meeste staande jachthonden rassen bezitten gelukkig nog genoeg jachtinstinct. Een goede fokker zal dit ook zeker meenemen in zijn fokkerij. De genoemde rassen zijn met de juiste opvoeding/training geschikt voor vele activiteiten. Zelf doe ik met mijn vizsla's veldwerk en apporteertraining. Maar ik ken ook iemand die op hoog niveau behendigheid doet met haar vizsla's.

Een staande hond zal zijn neus meer in de lucht steken om geurtjes te zoeken dan dat hij zijn neus aan de grond zet. Dat doen de lopende jachthonden dan weer meer.

Het volgen is ze ook wel te leren, maar het is inderdaad niet hetzelfde als met een herder.

Als ik jouw rijtje van eisen zie, zou ik eerder voor de Weimaraner of de Duitse Staander kiezen dan de vizsla. De laatste is vaak wat zachter van karakter en de teven zijn soms wat tuttig.

Ik heb een reu die erg zacht van karakter is en gelukkig een teef die in het geheel niet tuttig is, maar eerder wat stevig van karakter. Deze teef is gefokt in Duitsland waar de vizsla over het algemeen wat harder is en nog meer jachtgericht wordt gefokt.

Groetjes Monique
Zo leer je nog eens wat. Ik had de Viszla als twijfel omdat ik dacht dat ze pittiger waren dan Weimaraners. Maar dat is dus niet zo begrijp ik?
Afbeelding
szervusz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door szervusz »

samantha! schreef:
Ja, dat klopt dat was ik, met Aika mijn teefje.

Groetjes Monique
samantha!
Zeer actief

szervusz schreef:
samantha! schreef:
Ja, dat klopt dat was ik, met Aika mijn teefje.

Groetjes Monique
Dacht ik al, ik heb even op je site gekeken, ziet er goed uit :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”