Addy schreef:Neeltje schreef:
Dus daar hoeven degene die dit wel doen niet onder te leiden. Als ik 'n hond koop wil ik graag een rashond, wat dus betekent met stamboom en pup, niet een die al in 'n hokje heeft gezeten en trauma heeft opgelopen.
haal dat bekrompen idee eens uit je hoofd dat alle asielhonden een trauma hebben

Misschien moet Neeltje en alle andere mensen met vooroordelen tegen honden in het asiel even het boek "wie komt mij halen" van Elizabeth Hess lezen. Dit gaat over iemand die als vrijwilligster meedraait in het asiel en daardoor een beeld krijgt over hoe het er aan toe gaat, en wat voor dieren daar binnen komen.
Verder zie ik hier iedereen hier jeremenieren over over hoe geweldig de fokkers van hun honden wel niet zijn, compleet met terugnemen en zo, maar daar gaat het eigenlijk niet over.
Want de meeste fokkers zijn broodfokkers, ze doen het "voor de leut" of voor het geld. En nee, ze zijn niet selectief met gezondheid of karakter, en ze nemen een pup later ook niet terug, NOOIT.
Misschien dat 20% maar ik vrees minder van de fokkers echt op een serieuze en concensieuze manier fokt.
Dus; JA ER WORDEN TE VEEL HONDEN GEFOKT.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen