Die mensen ken iknathalietjuh schreef:Nog zo'n originele: Ridges, goed bedacht
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kennelnamen
Moderator: moderatorteam
- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
- Aantal honden: 3
-
linlin
er zijn dames die het over 'mijn mannetje' of mijn 'ventje' hebben en dan hun huidige echtgenoot of verkering bedoelen. of heren die het over 'hun meisje' hebben, daarmee doelende op een menopauzale vrouw van vijftig met overgewicht. dan moet ik erg oppassen met wat ik zeg, want meestal gaat het in volslagen onwetendheid over mijn wat andere perceptie.Martijn schreef:Ik kan er toch al niet tegen als mensen het over hun "huisje"hebben.cloris schreef:Huisje altijd vrolijk?
Net alsof je in het sprookjesbos tussen de paddenstoelen woont.
dat veroorzaakt bij mij exact dezelfde mengeling van ergernis, pret en medelijden als het bekoekeloeren van kennelnamen. vandaar deze uitwijding.
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
ik heb nog 11 letters over, ik heb alleen geen fok plannen
zeker met die 4 die ik nu heb is ook erg moeilijk ze zijn allemaal gecastreerd
en absoluut niet fok geschikt!!

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Kayka
- Zeer actief
Vréselijk inderdaad. Op dit forum heb je er ook een -voor mij- tenenkrommend voorbeeld van... :N:Nanna schreef:Ik vind spelfouten altijd het ergst. Niet als ze met opzet zijn, bijvoorbeeld kennel Labtops voor labradors
Maar bijvoorbeeld off my Golden Dream :N: Dat zie je héél vaak. Dat er off geschreven wordt ipv of.

-
jidde
welkeKayka schreef:Vréselijk inderdaad. Op dit forum heb je er ook een -voor mij- tenenkrommend voorbeeld van... :N:Nanna schreef:Ik vind spelfouten altijd het ergst. Niet als ze met opzet zijn, bijvoorbeeld kennel Labtops voor labradors
Maar bijvoorbeeld off my Golden Dream :N: Dat zie je héél vaak. Dat er off geschreven wordt ipv of.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
jidde
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik heb volgens mij nog nooit de namen van de honden horen noemen in de erering op shows, of heb ik altijd bananen in mijn oren als ik daar sta/loop...Mickie schreef:Mwoa, denk niet dat het om de goede smaak is, maar puur praktisch gezien. Die namen moeten bv in de erering op shows wel uitgesproken worden en (vaak handmatig) ingevoerd worden in allerlei programma's. En inderdaad, de papiermassa die het extra gaat kosten per catalogus.Martijn schreef:Ik vind het zelf niet zo geweldig om een ander te gaan "helpen" bij goede smaak te blijven door regels te stellen.
Zeker net als je de spelfouten er niet eens uithaalt.
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
-
jidde
Degene die ik vind heeft dus geen Off erin zittenElmar schreef:het gaat om het Engelse woord off, foutief gebruikt in de kennelnaam. Als je de rest dus in het Engels vertaalt, kun je het vinden.jidde schreef:Welk ras is datMartijn schreef:Mickie schreef:Stilte droom, soms? Die kriebelt bij mij altijd :N:
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ships, je hebt gelijk. ik meen me echt te herinneren dat ik het hier ergens met off had zien staan. Dus we gaan op zoek naar een anderejidde schreef:Degene die ik vind heeft dus geen Off erin zittenElmar schreef:het gaat om het Engelse woord off, foutief gebruikt in de kennelnaam. Als je de rest dus in het Engels vertaalt, kun je het vinden.jidde schreef:Welk ras is datMartijn schreef:
-
Rabecca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua's en Vlinderhondjes
- Aantal honden: 5
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Nee, hooguit het ras....LongFields schreef:Ik heb volgens mij nog nooit de namen van de honden horen noemen in de erering op shows, of heb ik altijd bananen in mijn oren als ik daar sta/loop...Mickie schreef:Mwoa, denk niet dat het om de goede smaak is, maar puur praktisch gezien. Die namen moeten bv in de erering op shows wel uitgesproken worden en (vaak handmatig) ingevoerd worden in allerlei programma's. En inderdaad, de papiermassa die het extra gaat kosten per catalogus.Martijn schreef:Ik vind het zelf niet zo geweldig om een ander te gaan "helpen" bij goede smaak te blijven door regels te stellen.
Zeker net als je de spelfouten er niet eens uithaalt.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
in dortmund laten ze de namen zien op het scherm in de erering als ik het mij goed herinner.LongFields schreef: Ik heb volgens mij nog nooit de namen van de honden horen noemen in de erering op shows, of heb ik altijd bananen in mijn oren als ik daar sta/loop...
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Hamilton
- Zeer actief
op de Cruft's in iedergeval wel bij de plaatsing in de erekeuringPodenji schreef:in dortmund laten ze de namen zien op het scherm in de erering als ik het mij goed herinner.LongFields schreef: Ik heb volgens mij nog nooit de namen van de honden horen noemen in de erering op shows, of heb ik altijd bananen in mijn oren als ik daar sta/loop...
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Nou, daar heb ik dan in mei niets van meegekregen.Podenji schreef:in dortmund laten ze de namen zien op het scherm in de erering als ik het mij goed herinner.LongFields schreef: Ik heb volgens mij nog nooit de namen van de honden horen noemen in de erering op shows, of heb ik altijd bananen in mijn oren als ik daar sta/loop...
Zal mijn zus eens vragen, zij zat op de tribune terwijl ik in de erering was.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Op tv heb ik dat wel gezien inderdaad, ik was daar (helaas) zelf niet in de erering dus "live" heb ik dat niet meegekregen.Hamilton schreef:op de Cruft's in iedergeval wel bij de plaatsing in de erekeuringPodenji schreef:in dortmund laten ze de namen zien op het scherm in de erering als ik het mij goed herinner.LongFields schreef: Ik heb volgens mij nog nooit de namen van de honden horen noemen in de erering op shows, of heb ik altijd bananen in mijn oren als ik daar sta/loop...
Maar op alle shows waar ik in de erering heb gestaan werd door de speaker alleen het ras genoemd, niet de naam van de hond.
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
- Kayka
- Zeer actief
Degene die ik bedoel heeft niet de 'of' fout geschreven..... (komt er niet eens in voor, hoewel dat wel zou moeten denk ik, maargoed dat terzijde)jidde schreef:welkeKayka schreef:Vréselijk inderdaad. Op dit forum heb je er ook een -voor mij- tenenkrommend voorbeeld van... :N:Nanna schreef:Ik vind spelfouten altijd het ergst. Niet als ze met opzet zijn, bijvoorbeeld kennel Labtops voor labradors
Nou, genoeg hints zo, ben erg benieuwd wie er met de koelkast vandoor gaat.

-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar soms schrijven mensen ook wel eens bewust iets fout, als zijnde een woordgrapje.
Mijn kennelnaam is dus: Nice of you to Come Bye
in correct engels zou het By moeten zijn, zonder e. Maar daar Come Bye een schapendrijfcommando is (met e dus op het einde), hebben wij een combinatie gemaakt en is onze kennelnaam dus Nice of you to Come Bye. Wij schrijven zelf altijd bewust Come en Bye met een hoofdletter zodat het nog duidleijker is dat wij schapendrijvers oftewel Border Collies fokken.
in correct engels zou het By moeten zijn, zonder e. Maar daar Come Bye een schapendrijfcommando is (met e dus op het einde), hebben wij een combinatie gemaakt en is onze kennelnaam dus Nice of you to Come Bye. Wij schrijven zelf altijd bewust Come en Bye met een hoofdletter zodat het nog duidleijker is dat wij schapendrijvers oftewel Border Collies fokken.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
-
jidde
Hier hetzelfde, ik vind het zo duur, rond de 300 euro :N: Is het alleen von of vom, das zo moeilijk..Mir@n schreef:Ik heb er al eentje..... zodra ik de centjes heb gaat ie geregistreerd worden.Daan schreef:ik ben bezig met het verzinnen van een kennelnaam, en ik vind het echt moeilijk.
Gewoon voor het geval dat..... En misschien dat ik 'm nooit gebruik.
het domein heb ik ook al geregistreerd.....
gaat om von(m) ....... hause
-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaad je moet vaak het verhaal achter de kennelnaam weten. Ook mijn kennel naam lijkt fout: Cashel Vale. Maar ook hier moet het echt zo. Het is n.l. verbasterd australisch, en de naam van een boerderij al daar.Danielle schreef:Maar soms schrijven mensen ook wel eens bewust iets fout, als zijnde een woordgrapje.
Groetjes Helma
http://www.cashelvale.nl
http://www.cashelvale.nl
-
Gos
- Zeer actief
Ik kan me niets herinneren van een scherm. Maar ik geef toe dat ik meer naar de andere honden en jou een Nozem aan het kijken was dan naar andere dingen om de erering heenLongFields schreef:Nou, daar heb ik dan in mei niets van meegekregen.Podenji schreef:in dortmund laten ze de namen zien op het scherm in de erering als ik het mij goed herinner.LongFields schreef: Ik heb volgens mij nog nooit de namen van de honden horen noemen in de erering op shows, of heb ik altijd bananen in mijn oren als ik daar sta/loop...![]()
Zal mijn zus eens vragen, zij zat op de tribune terwijl ik in de erering was.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Te ingewikkeld vind ik niet leuk, dingen zoals het bye hierboven omschreven vind ik weer wel leuk, hebben betrekking op een ras.
Mijn kennelnaam is Jabalineros, het argentijnse woord voor Zwijnenhond oftewel een Dogo
als voorvoegsel
Mijn kennelnaam is Jabalineros, het argentijnse woord voor Zwijnenhond oftewel een Dogo

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- AnnSophie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Contacteer:
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Wat leuk Daan!Daan schreef:ik ben bezig met het verzinnen van een kennelnaam, en ik vind het echt moeilijk.
Ben je van plan te gaan fokken op termijn?(met Georgette als ik me niet vergis?).
Leuk zeg , ik ben benieuwd
Even ot, een kennelnaam verzinnen lijkt mij ook erg moeilijk, je moet er toch een hele tijd mee door als het goed is.
Daar moet je goed over na denken.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Mooie kennelnaam Cloris.cloris schreef:Te ingewikkeld vind ik niet leuk, dingen zoals het bye hierboven omschreven vind ik weer wel leuk, hebben betrekking op een ras.
Mijn kennelnaam is Jabalineros, het argentijnse woord voor Zwijnenhond oftewel een Dogoals voorvoegsel
Ik houd wel van die *inheemse* kennelnamen(zie je bij de RR ook veel, worden vaak Afrikaanse woorden gebruikt).
Dat zegt tegelijk iets over de oorsprong van het ras, vind ik vaak wel leuk en toepasselijk.
In het blad onze hond staan ook altijd de namen van nieuw aangevraagde kennelnamen en die van de Rr haal ik er meestal moeiteloos uit op de 1 of andere manier.
Maar je komt soms de meest vreemde namen tegen, dan denk ik: hoe verzin je het in godsnaam?
Ik neem die heel blije/absurde kennelnamen niet al te serieus bemerk ik bij mezelf.
Ik bedoel naam zegt wel niks over kwaliteit(op alle gebied
Maar dat is persoonlijk.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Kayka
- Zeer actief
Tja, het kan natuurlijk, maar volgens mij is de naam die ik bedoel gewoon echt fout gespeld.Cashel Vale schreef:Inderdaad je moet vaak het verhaal achter de kennelnaam weten. Ook mijn kennel naam lijkt fout: Cashel Vale. Maar ook hier moet het echt zo. Het is n.l. verbasterd australisch, en de naam van een boerderij al daar.Danielle schreef:Maar soms schrijven mensen ook wel eens bewust iets fout, als zijnde een woordgrapje.
Eigenlijk zou ik het gewoon moeten vragen maar dat durf ik niet, haha. :N:

- AnnSophie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Contacteer:
Ik dacht ook altijd dat Bye verkeerd gespeld was :N:
Maar nu met de uitleg erbij snap ik het wel en vind ik het wel goed zo.
Er is een kennelnaam die "Announce me as" heet.. Ik begrijp het principe omdat als er een pupnaam bij komt is het Announce me as Sara, maar de kennelnaam op zich betekent helemaal niks en dat vind ik wel jammer dan... Staat ook een beetje raar :N:
Maar nu met de uitleg erbij snap ik het wel en vind ik het wel goed zo.
Er is een kennelnaam die "Announce me as" heet.. Ik begrijp het principe omdat als er een pupnaam bij komt is het Announce me as Sara, maar de kennelnaam op zich betekent helemaal niks en dat vind ik wel jammer dan... Staat ook een beetje raar :N: