Morgen of overmorgen proberen we het weer, ik hou haar goed in de gaten.
Nanna, bedankt voor de tip! Ik zal er op letten.
Verder ook iedereen bedankt voor de reacties
Moderator: moderatorteam

Misschien kan je toch progesteron laten prikken bij Sóley, dan weet je ook welke dag ze echt dekrijp is. Zeker omdat je zelf aangeeft dat je het erg spannend vind en je onervaren bent geeft dat toch wat zekerheid.Ineke schreef:Het is nog niet gelukt vandaag, Sóley snauwde de reu niet af, maar hij dekte gewoon niet.
Verder ook iedereen bedankt voor de reacties.

ook dat wil nog niet veel zeggen... ik heb progesteron laten prikken, op dinsdag zou het uitstekend zijn, beter kon niet... maar ze wilde echt de reu nog niet accepteren. Uiteindelijk is ze donderdag pas gedekt... dus niets aan die test gehad.Margo schreef:Misschien kan je toch progesteron laten prikken bij Sóley, dan weet je ook welke dag ze echt dekrijp is. Zeker omdat je zelf aangeeft dat je het erg spannend vind en je onervaren bent geeft dat toch wat zekerheid.Ineke schreef:Het is nog niet gelukt vandaag, Sóley snauwde de reu niet af, maar hij dekte gewoon niet.

Er zit ook verschil in de progesterontesten.malinois schreef:ook dat wil nog niet veel zeggen... ik heb progesteron laten prikken, op dinsdag zou het uitstekend zijn, beter kon niet... maar ze wilde echt de reu nog niet accepteren. Uiteindelijk is ze donderdag pas gedekt... dus niets aan die test gehad.Margo schreef:Misschien kan je toch progesteron laten prikken bij Sóley, dan weet je ook welke dag ze echt dekrijp is. Zeker omdat je zelf aangeeft dat je het erg spannend vind en je onervaren bent geeft dat toch wat zekerheid.Ineke schreef:Het is nog niet gelukt vandaag, Sóley snauwde de reu niet af, maar hij dekte gewoon niet.

wij hebben op zaterdag bloed laten prikken ( immulite )Margo schreef:Er zit ook verschil in de progesterontesten.malinois schreef:ook dat wil nog niet veel zeggen... ik heb progesteron laten prikken, op dinsdag zou het uitstekend zijn, beter kon niet... maar ze wilde echt de reu nog niet accepteren. Uiteindelijk is ze donderdag pas gedekt... dus niets aan die test gehad.Margo schreef:Misschien kan je toch progesteron laten prikken bij Sóley, dan weet je ook welke dag ze echt dekrijp is. Zeker omdat je zelf aangeeft dat je het erg spannend vind en je onervaren bent geeft dat toch wat zekerheid.Ineke schreef:Het is nog niet gelukt vandaag, Sóley snauwde de reu niet af, maar hij dekte gewoon niet.
![]()
Ik heb het overigens nog nooit meegemaakt dat een teef zich niet liet dekken, nadat ik d.m.v. een progesterontest dekadvies gekregen had.
lola had 6 puppekinders en was inderdaad ook nog aan het vloeien een paar dagen na de dekkingInge O schreef:bij de laatste dekking hier (van sette) vloeide ze nog massa's, bijna zuiver bloed zelfs - had ik zelf ook nog nooit gezien - en tegelijkertijd ook nog nooit zo'n geile teef gezien.
ze vloeide zelfs nog enkele dagen na de dekking maar......had nietttemin 11 pups.

We zijn woensdag niet geweest en eigenlijk zouden we het vanochtend gaan proberen,MonaToetje schreef:Hoe ging hetvandaag Ineke??
LInda
Ja klopt, dat was bij Sjefke, maar ik kan niet 100% zeker zijn van de eerste dag van die loopsheid, aangezien ze toen een stille loopsheid had en ik wellicht pas te laat ben gaan tellen.MonaToetje schreef:
Suzanne Heb jij niet een paar jaar geleden ook een teefje gehad dat al vroeg in de cyclus een hoge progesteronwaarde had?
Oew, dat zou ik zelf dus niet durven riskeren, 2 dagen overslaan met het risico dat je daarna te laat bent. En dat alleen omdat je het heen en weer rijden te ver vindt...Ineke schreef:
We zijn woensdag niet geweest en eigenlijk zouden we het vanochtend gaan proberen,
maar ik denk niet dat dat veel zin heeft.
Sóleys gedrag is nog niet veel veranderd, ze is niet echt überge*l zeg maar.
Aangezien het 1,5 tot 2 uur rijden is naar de dekreu, wil ik niet steeds voor niks heen en weer kachelen.
Ik hou m'n meissie streng in de gaten.
Ben nu alleen wat bang dat ik té lang wacht en dat de loopsheid straks over is.
Wat ben ik toch ook een schijterd!
sluit ik me bij aan, ik ken genoeg teven die bv om 10 uur s' ochtends zich nog echt niet laten dekken en om 13.00 uur ineens helemaal ontvankelijk zijn.LongFields schreef:Oew, dat zou ik zelf dus niet durven riskeren, 2 dagen overslaan met het risico dat je daarna te laat bent. En dat alleen omdat je het heen en weer rijden te ver vindt...Ineke schreef:
We zijn woensdag niet geweest en eigenlijk zouden we het vanochtend gaan proberen,
Aangezien het 1,5 tot 2 uur rijden is naar de dekreu, wil ik niet steeds voor niks heen en weer kachelen.
![]()
Zoals je uit mijn vorige post kunt lezen kun je beter te vroeg zijn dan te laat, en het gedrag van je teef kan soms in een paar uur omslaan en is niet gekoppeld aan de exacte dag. Een teef die zich 's ochtends niet laat dekken kan 's middags ineens wél zo ver zijn, daar hoeft niet altijd een nacht tussen te zitten.![]()
Dan maar wat meer tijd kwijt zijn met reizen en het risico lopen dat je een keer extra moet rijden. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening hoor.
idd, hier ook, als ik dan kijk naar de teven, sochtends laten ze zich dan vaak nog niet dekken en savonds is t gelijk raak....de afstand hoort er dan maar bij....yamie schreef:sluit ik me bij aan, ik ken genoeg teven die bv om 10 uur s' ochtends zich nog echt niet laten dekken en om 13.00 uur ineens helemaal ontvankelijk zijn.LongFields schreef:Oew, dat zou ik zelf dus niet durven riskeren, 2 dagen overslaan met het risico dat je daarna te laat bent. En dat alleen omdat je het heen en weer rijden te ver vindt...Ineke schreef:
![]()
Zoals je uit mijn vorige post kunt lezen kun je beter te vroeg zijn dan te laat, en het gedrag van je teef kan soms in een paar uur omslaan en is niet gekoppeld aan de exacte dag. Een teef die zich 's ochtends niet laat dekken kan 's middags ineens wél zo ver zijn, daar hoeft niet altijd een nacht tussen te zitten.![]()
Dan maar wat meer tijd kwijt zijn met reizen en het risico lopen dat je een keer extra moet rijden. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening hoor.
ik zou vandaag wel gaan rijden Ineke, ook al is dat dan misschien voor niks ( ook dat hoort erbij)
HahahaLongFields schreef:Oew, dat zou ik zelf dus niet durven riskeren, 2 dagen overslaan met het risico dat je daarna te laat bent. En dat alleen omdat je het heen en weer rijden te ver vindt...Ineke schreef:
![]()
Dat vind ik moeilijk te zeggen, ze begon wat rommelig (stil dusMargo schreef:Op welke dag van de loopsheid zit ze nu?
mm lastig, misschien dat er iemand hier op het forum is, die je uit de brand kan helpen....Ineke schreef:Dat vind ik moeilijk te zeggen, ze begon wat rommelig (stil dusMargo schreef:Op welke dag van de loopsheid zit ze nu?).
Ik denk dat ze nu zo'n dag of 12 gevloeid heeft, maar dat kan ook langer zijn.
Ze vloeit nu nog steeds wat.
Ik belde net m'n vervoer (had gezegd dat-ie vanochtend kon), zegt-ie opeens dat 't niet meer kan.![]()
![]()
Weet nu niet hoe ik er moet komen.
Heb de auto bij de deur staan, maar geen rijbewijs.
Weet wel iemand van 't forum die in de buurt woont, misschien wil die.yamie schreef:mm lastig, misschien dat er iemand hier op het forum is, die je uit de brand kan helpen....Ineke schreef:Dat vind ik moeilijk te zeggen, ze begon wat rommelig (stil dusMargo schreef:Op welke dag van de loopsheid zit ze nu?).
Ik denk dat ze nu zo'n dag of 12 gevloeid heeft, maar dat kan ook langer zijn.
Ze vloeit nu nog steeds wat.
Ik belde net m'n vervoer (had gezegd dat-ie vanochtend kon), zegt-ie opeens dat 't niet meer kan.![]()
![]()
Weet nu niet hoe ik er moet komen.
Heb de auto bij de deur staan, maar geen rijbewijs.
Kun je niet de eigenaar van de dekreu vragen of Soley een paar dagen daar mag blijven logeren???Ineke schreef:Sjips... Lukt niet.Ineke schreef:De eigenaar van de dekreu belt me net...
Kunnen heel misschien deze kant op komen.
Moest nog even overleggen, maar wie weet!