Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Relatie tussen castratenvacht en tijdstip van castratie?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

truusje schreef:
chrico schreef:
Rosita Compagner schreef:ok, ik heb er geen verstand van. Er zijn honden met het type vacht zoals beschreven die géén castraatvacht krijgen.

Hebben jullie voorbeelden die ik kan gaan bekijken? Dan zal ik er eens een artikeltje over schrijven voor de Hondenwereld en ons vakblad.
Ik denk dat de meeste trimsalons dat wel weten :wink: misschien dat zij je het uit willen/kunnen leggen.
Waarom doe je zo min als iemand niet klakkeloos aanneemt wat je zegt :19:
Weet jij wel tegen wie je het hebt :wink:
Is dat van belang dan :denken: niemand is alwetend al zouden we dat nog zo graag willen en blijkbaar is dit iemand die geen discussie wenst want dat wat zij schrijft is de waarheid en als je het daar niet mee eens bent moet je het tegendeel bewijzen ipv dat ze zelf op onderzoek uitgaat :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

chrico schreef:
truusje schreef:
chrico schreef:
Rosita Compagner schreef:ok, ik heb er geen verstand van. Er zijn honden met het type vacht zoals beschreven die géén castraatvacht krijgen.

Hebben jullie voorbeelden die ik kan gaan bekijken? Dan zal ik er eens een artikeltje over schrijven voor de Hondenwereld en ons vakblad.
Ik denk dat de meeste trimsalons dat wel weten :wink: misschien dat zij je het uit willen/kunnen leggen.
Waarom doe je zo min als iemand niet klakkeloos aanneemt wat je zegt :19:
Weet jij wel tegen wie je het hebt :wink:
Is dat van belang dan :denken: niemand is alwetend al zouden we dat nog zo graag willen en blijkbaar is dit iemand die geen discussie wenst want dat wat zij schrijft is de waarheid en als je het daar niet mee eens bent moet je het tegendeel bewijzen ipv dat ze zelf op onderzoek uitgaat :wink:
Natuurlijk is niemand alwetend.......
Maar ik durf gerust te beweren dat zij op dit vakgebied een autoriteit is.
Afbeelding

So Sweet :I:
chrico
Zeer actief

Voor een autoriteit verbaasd mij de uitspraken dan :mrgreen:
En er is een verschil tussen een autoriteit zijn en autoritair wezen :19: maar goed dat is een andere discussie
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik denk dat veel mensen een castraten vacht ook niet als zodanig herkennen, niet elke castraten vacht hoeft problemen te geven of lastig te zijn, en daarbij.... zul je in vele gevallen nooit weten hoe de vacht was geweest, als de hond niet gecastreerd was ( dit gaat voornl op bij honden die onder de 2 gecastreerd zijn dan)

mijn Bo ( halve cocker) is op 3 jarige leeftijd gecastreerd en ja die heeft een castratenvacht, niet dat het vervelend is hoor... maar verandering was er wel zeker ;)
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik merkt bij de doggen helemaal niets aan hun vacht , ze glimmen en verharen niet meer dan ze deden voor hun castratie :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
chrico
Zeer actief

En bij de nakerds :smile:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

chrico schreef:En bij de nakerds :smile:
nou ik geloof idd dat Flirt zijn pruik iets stugger geworden is , of ik was hem te weinig dat kan natuurlijk ook :mrgreen:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

chrico schreef:Voor een autoriteit verbaasd mij de uitspraken dan :mrgreen:
En er is een verschil tussen een autoriteit zijn en autoritair wezen :19: maar goed dat is een andere discussie
En soms is het een kunst om eens iets van een ander aan te nemen...maar goed ook dat is weer een andere discussie :wink:
Afbeelding

So Sweet :I:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

chrico schreef:niemand is alwetend al zouden we dat nog zo graag willen en blijkbaar is dit iemand die geen discussie wenst want dat wat zij schrijft is de waarheid en als je het daar niet mee eens bent moet je het tegendeel bewijzen ipv dat ze zelf op onderzoek uitgaat :wink:
Iets zegt mij dat Rosita genoeg honden langs ziet komen om een gefundeerde mening hierover te hebben én die te kunnen onderbouwen met geconstateerde feiten.
Ze hoeft niet op onderzoek: er komt genoeg vanzelf langs ;)

Ik denk dat castratenvachten hormoon-gebonden zijn.
Ik heb in mijn beide rassen honden gezien die "eindelijk een behoorlijke vacht" kregen na castratie. Maar die hadden voor die tijd ook flutvachtjes :?
Ik haal ze er wel uit, omdat castratenvachten een andere structuur hebben: veel pluis, makkelijker klitten, dat soort zaken.

De honden die al een goede of zelfs overvloedige vacht hadden, zeker de stabijs, krijgen vaak zulke enorme vachten dat mensen het amper bij kunnen houden en soms zelfs scheren geboden is, omdat de vachten door de structuur heel snel gaan vervilten, met name de broek en kraag.

Ik heb een stabijXwetter gehad die een moeilijke vacht kreeg na castratie: gedeeltelijk moest het worden uitgeplukt omdat het niet loskwam, en dan kwamen er erg nare ontstekingen van, als dat niet op tijd gebeurde.
Sommige trimmers "met verstand van zaken" schoren het toch: dan was ze alsnog de pineut en zat ze weer vol bulten en ontstekingen.

En ik heb een stabijteef gehad die vanwege suikerziekte gecastreerd moest worden, en die struikelde haast over haar buikhaar en staart na verloop van tijd :?

Ik heb ook honden gezien die nauwelijks verschil toonden: maar als je nauwkeurig kijkt zie je toch pluis tussen de kortere haren uitpiepen. De de langere vacht wordt langer.
Misschien minimaal, misschien niet storend, misschien juist wel leuk, maar niettemin wel verschil met vóór de castratie.

Maar hoe weinig ook: ik zie altijd verschil bij castraten.
Maar ik heb er niet echt verstand van natuurlijk, ik weet alleen iets van het binnenwerk ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
chrico
Zeer actief

truusje schreef:
chrico schreef:Voor een autoriteit verbaasd mij de uitspraken dan :mrgreen:
En soms is het een kunst om eens iets van een ander aan te nemen...maar goed ook dat is weer een andere discussie :wink:
Klopt, dat zeg ik dus ook :smile:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

Marjolein- Toch geef jij aan in jouw stuk aan dat er vaak of meestal enz enz dat is anders dan alle.
Maakt mij verder niet uit en ik twijfel ook niet over de kennis maar wel over de manier van schrijven en het in twijfel trekken als een ander iets anders zegt. Alsof zij de enige is met kennis van zaken en wie het in zijn hoofd haalt om anders te denken zal met bewijzen moeten komen :denken:
Dan ga je in mijn ogen iets tever.
Je hoort hier niet zeggen dat er geen castratenvachten zijn, het enige is dat ik het niet eens ben dat je alle castraten er zo tussenuit haalt omdat ALLE castraten een castratenvacht hebben.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

chrico schreef:
Je hoort hier niet zeggen dat er geen castratenvachten zijn, het enige is dat ik het niet eens ben dat je alle castraten er zo tussenuit haalt omdat ALLE castraten een castratenvacht hebben.
Nee, jij niet. Ik haal ze er tussenuit. In mijn eerste bericht zei ik al dat ik die weddenschap aandurf. Dat een ander dat niet ziet geloof ik beslist en ook daar heb ik de redenen al voor aan gegeven, soms heb je gewoon een geoefend oog nodig. En dat geoefende oog heb ik, daar laat ik me niet op voorstaan dat is gewoon zo.

Maar goed eerst zeg je het één daarna zeg je weer wat anders, laten we het er op houden dat de feiten er wel zijn maar dat je mij niet zo aardig vindt en daarom graag wit maakt wat ik zwart zie en andersom. Dat is jammer maar dat kan en mag.

Met de overige mensen deel ik mijn kennis graag.
chrico
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:
chrico schreef:
Nee, jij niet. Ik haal ze er tussenuit. In mijn eerste bericht zei ik al dat ik die weddenschap aandurf. Dat een ander dat niet ziet geloof ik beslist en ook daar heb ik de redenen al voor aan gegeven, soms heb je gewoon een geoefend oog nodig. En dat geoefende oog heb ik, daar laat ik me niet op voorstaan dat is gewoon zo.

Maar goed eerst zeg je het één daarna zeg je weer wat anders, laten we het er op houden dat de feiten er wel zijn maar dat je mij niet zo aardig vindt en daarom graag wit maakt wat ik zwart zie en andersom. Dat is jammer maar dat kan en mag.

Met de overige mensen deel ik mijn kennis graag.
Poeh hee, korte teentjes. Juist door jouw weddenschap heb ik zoiets van moeilijk luisteren naar wat een ander denkt over iets he. Mijn zoon van 10 roept dan ook meteen wedden?? als hij er niet meer uitkomt. Juist door dit soort uitspraken maak je een gesprek onmogelijk.
Ik twijfel niet aan je kennis, dat jij dat omgekeerd wel doet laat je blijken uit je reacties.

Ik wissel niet van reactie, ik blijf er bij dat niet elke castraat ook een castratenvacht krijgt. Dat het er veel zullen zijn die het wel krijgen is een ander verhaal.
Het heeft niets te maken met of ik je aardig vind of niet, ik ken je verder niet dus daar heb ik geen oordeel over.
Wel heb ik zoiets van er valt niet te discusseren met jou over bepaalde dingen op een normale manier omdat je meteen deuren dicht gooit. Daar bedoel ik mee de ander in zijn waarde laten tijdens een discussie want jouw kennis is de enige en er is geen ruimte voor een ander denkbeeld. Dat is wat ik jammer vind.
Dat heeft dus niets te maken met wat ik van jou als persoon vind want daar heb ik geen mening over. Dit is pas de tweede keer dat wij een andere mening hebben :wink:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik ga eens een duit in het zakje doen :mrgreen: .
Collies zijn ook berucht om hun castratenvachten. Maar niet elke collie krijgt er één na de castratie en soms kan het zelfs een vachtverbetering opleveren.
Mijn eerste collie had altijd last van huidproblemen en een vreselijk lelijke vacht. Eigenlijk leek ze meer op een (geplukte :N: ) korthaarcollie dan een fatsoenlijke langhaar. Tot haar castratie dan, binnen een half jaar na de operatie groeide haar vacht, werd dik en vol en glansde prachtig. Niet moeilijker in het onderhoud, maar moest natuurlijk wel vaker gekamd/geborsteld worden.

Lyndie had al een erg volle en zachte vacht (typerend voor haar lijn) en na de castratie is het een enorme ramp geworden. Ze is zo'n 'ontplofte haarbal' op pootjes geworden en er is niet tegen aan te kammen/borstelen. Het vliegt gewoon in de klit :jank: . Ik knip dan ook regelmatig verviltte stukken uit, mazzel is wel dat het zoveel haar is, dat het niet eens opvalt :mrgreen: .

Kyra (moeder van Lyndie) daarentegen heeft geen castratenvacht gekregen, het is iets dikker geworden en dit jaar ruit ze wat moeilijker, maar het ziet/voelt verder net zo als eerst.

Cody heb ik dit jaar laten castreren en daar valt weinig van te zeggen, wel dat hij dit jaar voor het eerst helemaal 'uit de vacht' is gegaan. Maar dat kan er ook aan liggen dat hij pas deze zomer helemaal volwassen is. Ik maak me over zijn vacht niet echt zorgen, want hij heeft de vacht van de klassieke collie: heel stug, beetje vettig, niet klittend, sluiker, minder onderwol, etc.

En o ja: ze zijn allemaal in mei geholpen, dus jaargetijde heeft geen invloed erop :wink: .
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:Marjolein- Toch geef jij aan in jouw stuk aan dat er vaak of meestal enz enz dat is anders dan alle.
................
Tja, nou, ik heb niet gezegd dat ze er niet altijd niet zijn volgens mij (of snap ik je nou niet?).
Als ik iets niet zie, betekent dat niet dat het er ook niet IS.
Ik heb wel gezegd dat sommige mensen een castratenvacht een verbetering vinden, bv als een hond een vacht van niks had, dan wordt het na een castratie soms "eindelijk wat";)
Maar ja, dat is toch nog steeds een castratenvacht, al is het soms dan misschien positief.

Ik haal ze er niet zomaar tussenuit in elk geval, hoewel ik wel zeker denk te weten dat er altijd vachtverschillen optreden na een castratie.

Of het tijdstip in de hormonale cyclus van invloed is weet ik niet, maar ik denk van niet.
Als ik logisch nadenk althans, dan is dat niet zo.
Het maakt fysiek niet uit op welk moment je castreert: je haalt de hormoonproducent uit het lichaam en als die dingen op zijn, zijn ze op, klaar.
Dus waarom dat moment dan invloed zou hebben op vachten en hun ontwikkeling?
Ik weet het niet, maar logischerwijs lijkt het me fysiek niet mogelijk.

Afbeelding

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey is met 7 maanden al gecastreerd, voor zover ik weet heeft ze geen castratenvacht (ze is nu 3)... Ze heeft gewoon nooit een echte harde ruwhaar vacht gehad, maar ze is echt niet pluiziger ofzo geworden en is nog steeds goed plukbaar :19:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Mickie schreef:Zou het verschil uitmaken of er jong gecastreerd wordt of op latere leeftijd?
Ik kan me wel voorstellen dat het uitmaakt of er gecastreerd is vóór de hormonale ontwikkeling goed op gang was en de vacht daardoor dus ontwikkeld was, of dat het erna gebeurde.

Als je heel jong castreert, komt de vacht misschien domweg niet volledig tot ontwikkeling (net als de hond zelf dus). Dat lijkt me zeker niet onwaarschijnlijk, met name bij vachten die lang doorontwikkelen, zoals plukvachten e.d.

Dat is overigens een lastige theorie: je kan die ballen/ovaria niet terugstoppen om alsnog te checken of dat klopte ;)

Afbeelding

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Marjoleine schreef:
Mickie schreef:Zou het verschil uitmaken of er jong gecastreerd wordt of op latere leeftijd?
Ik kan me wel voorstellen dat het uitmaakt of er gecastreerd is vóór de hormonale ontwikkeling goed op gang was en de vacht daardoor dus ontwikkeld was, of dat het erna gebeurde.

Als je heel jong castreert, komt de vacht misschien domweg niet volledig tot ontwikkeling (net als de hond zelf dus). Dat lijkt me zeker niet onwaarschijnlijk, met name bij vachten die lang doorontwikkelen, zoals plukvachten e.d.

Dat is overigens een lastige theorie: je kan die ballen/ovaria niet terugstoppen om alsnog te checken of dat klopte ;)
Dat zou verklaren dat Jamey's vacht niet 'hard' is geworden, ook al is het wel goed te plukken?
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Jacksel schreef:Jamey is met 7 maanden al gecastreerd, voor zover ik weet heeft ze geen castratenvacht (ze is nu 3)... Ze heeft gewoon nooit een echte harde ruwhaar vacht gehad, maar ze is echt niet pluiziger ofzo geworden en is nog steeds goed plukbaar :19:
Jamey heeft geen spaniel-, setter- of retrievervachttype en dus heeft castratie geen invloed op de vachtstructuur.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Jacksel schreef:Jamey is met 7 maanden al gecastreerd, voor zover ik weet heeft ze geen castratenvacht (ze is nu 3)... Ze heeft gewoon nooit een echte harde ruwhaar vacht gehad, maar ze is echt niet pluiziger ofzo geworden en is nog steeds goed plukbaar :19:
Jamey heeft geen spaniel-, setter- of retrievervachttype en dus heeft castratie geen invloed op de vachtstructuur.
nou , ik ken wel gecastreerde Jr's ( ruwhaartjes dus) die wel degelijk anders werden qua vacht na de castratie, wolliger en veel lastiger te plukken ;)
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik snap er nou helemaal niets meer van. :denken:
Dus herders kunnen geen castratenvacht krijgen, maar mijn herder heeft dat dus wel.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Roelfien schreef:Ik snap er nou helemaal niets meer van. :denken:
Dus herders kunnen geen castratenvacht krijgen, maar mijn herder heeft dat dus wel.
Bij Marouck is het ook echt veranderd na haar castratie (tot mijn grote ergernis). Hoe kan dat dan? Onderwol die vrijwel niet loskomt (met name dus op de achterhand en de kraag) en bovenvacht die wat stugger aanvoelt.
Als je een tip hebt Rosita om haar van die onderwol te ontdoen hou ik me aanbevolen. Want het is voor haar ook niet prettig als het warm is. En als er dan eindelijk eens iets loskomt kan ik gelijk een trui breien van al het haar wat binnen ligt. :boos: Herderhark, kam, shedder...helpt allemaal niet. Zou een furminator helpen?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Het vachttype van jouw hond is toch te vergelijken met dat van een retriever? Dus hij heeft een castraatvacht.

Yamie, ik zie ze nooit....... Al mijn westieteven liet ik castreren, ze waren altijd te plukken. Negen van de 10 trimklanten zijn tegenwoordig gecastreerd en ik merk er niks van? Hooguit het missen van die schijnzwangerschap waardoor je zo nu en dan een vachtje eraf kunt blazen, dát is weg ja. Ervaar jij vachtverandering vooral bij teven soms?
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Het vachttype van jouw hond is toch te vergelijken met dat van een retriever? Dus hij heeft een castraatvacht.

Yamie, ik zie ze nooit....... Al mijn westieteven liet ik castreren, ze waren altijd te plukken. Negen van de 10 trimklanten zijn tegenwoordig gecastreerd en ik merk er niks van? Hooguit het missen van die schijnzwangerschap waardoor je zo nu en dan een vachtje eraf kunt blazen, dát is weg ja. Ervaar jij vachtverandering vooral bij teven soms?
nou, het is niet bij mijn eigen honden hoor, ik heb geen gecastreerde JR's, maar degene waar ik het bij heb gezien, waren meestal reuen, 1 teef die een niet normaal overvloedige vacht kreeg, waar bijna niet aan te plukken was, bleef heel erg vast zitten..
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
Bij Marouck is het ook echt veranderd na haar castratie (tot mijn grote ergernis). Hoe kan dat dan? Onderwol die vrijwel niet loskomt (met name dus op de achterhand en de kraag) en bovenvacht die wat stugger aanvoelt.
Als je een tip hebt Rosita om haar van die onderwol te ontdoen hou ik me aanbevolen. Want het is voor haar ook niet prettig als het warm is. En als er dan eindelijk eens iets loskomt kan ik gelijk een trui breien van al het haar wat binnen ligt. :boos: Herderhark, kam, shedder...helpt allemaal niet. Zou een furminator helpen?
Nah, geen furminator. Baden helpt waarschijnlijk wel. Lekker warm water, veel shampoo, minimaal 10 minuten inmasseren. Daarna halfuurtje 'inweken' ingepakt in handdoeken. Dan zou ik de waterblazer erop zetten. Je kunt zelf proberen d'r nat met een middelfijne kam goed vanaf de huid door te kammen. Dan goed uitspoelen en drooglopen. Eventueel wekelijks herhalen. Maar ga niet 'trekken' aan die vacht want dan kun je er niks meer mee.

Dat alles in 1x los komt is natuurlijk wel iets wat je zo moet houden. Een hond die iedere dag een handvol haren verliest wil je ook niet.

Voor mij is dit geen castraatvacht maar het ontbreken van een hormonaal gestuurde verharing. Was ze geregeld schijnzwanger dan kwam die vacht wel los natuurlijk. Maar méér haar en overtollig en onnuttig pluis heeft ze niet gekregen en dat zijn de kenmerken van een castraatvacht.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ze was voorheen inderdaad regelmatig schijnzwanger (om de 5 maanden ongeveer) en behoorlijk heftig ook.
Waterblazer heb ik niet, heb haar wel reglmatig laten zwemmen en dan met een grove kam erdoorheen gegaan als ze nog vochtig was, dan komt er wel een hoop los maar het blijft een dikke kraag en broek. :19: Nou ja...zal haar binnenkort eens een schoonheidsbehandeling geven :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
chrico
Zeer actief

Okee

ik zet ze door elkaar, reu teef castraat en vol
Vind dit toch wel grappig :mrgreen: ben benieuwd of je de castraten er zo tussenuithaald zoals je beweerd
foto 1
Afbeelding

foto 2
Afbeelding

foto3
Afbeelding

foto4
Afbeelding

foto5
Afbeelding

Foto6
Afbeelding

Foto 7
Afbeelding

Foto 8
Afbeelding

Foto 9
Afbeelding

Foto 10
Afbeelding

Foto 11
Afbeelding

Foto12
Afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Vachten vergelijkbaar met een Spaniel, Setter of Retriever........ daar heb je 2 plaatjes van

Afbeelding

en

Afbeelding

geen van beide foto's waarop je een vacht kunt determineren? De Golden ziet er nog jong uit, misschien wel gecastreerd maar een vacht moet zich nog ontwikkelen.

De Collie laat een flinke broek zien wat op castratie kan duiden maar ook bij een potente reu aanwezig kan zijn. De zijkanten, daar waar je de specifieke castraatvacht kunt zien staat er niet op. Jammer.

Waaraan zie jij bij al die poolhonden dat ze een castraatvacht hebben? Dat is jouw stelling toch? Dat andere vachttypen dan die van een retriever, spaniel of setter óók castraatvacht vertonen?
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Ze was voorheen inderdaad regelmatig schijnzwanger (om de 5 maanden ongeveer) en behoorlijk heftig ook.
Waterblazer heb ik niet, heb haar wel reglmatig laten zwemmen en dan met een grove kam erdoorheen gegaan als ze nog vochtig was, dan komt er wel een hoop los maar het blijft een dikke kraag en broek. :19: Nou ja...zal haar binnenkort eens een schoonheidsbehandeling geven :mrgreen:
Of láten geven want die blazer is wel een belangrijk onderdeel van een behandeling in een trimsalon. Bedenk in ieder geval dat als de thuisbehandling lijkt te helpen dat een salonbehandeling zéker zal helpen.
chrico
Zeer actief

Zowel de collie als de golden zijn volle teven en volwassen
:wink:

Jij bent de kenner :mrgreen: ga jij het me maar vertellen waarom de rest geen castraatvacht kan krijgen en waarom zij volgens jou niet bij jou 3 vachttypes behoren maar een herder wel :ok:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”