Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sluiperds.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Fien is dus een echte sluiper :N: Ze geniet er zichtbaar van en bij haar is het een manier om te willen spelen. Maar toch mag ze het niet :wink: Ze sluipt, fixeert en springt het liefst recht voor de hond als een doldwaze op. Ik ken ook de andere kant van het verhaal, Bowie, en die zou 7 kleuren stront poepen als een hond dat bij haar zou doen :N:

Bij Bowie en Fien is dit trouwens wel een heel spel-ritueel geworden :roll: Bowie blijft achter, Fien gaat in de bosjes staan of achter een boom, gaat liggen, sluipen en fixeren, Bowie komt sjok, sjok aan, ziet Fien zogenaamd niet, Fien springt uit de bosjes of achter de boom vandaag, Bowie schrikt zogenaamd en rent heel hard weg met Fien er achteraan.
En een lol dat ze hebben, geweldig :smile: Dit gebeurd dus 10x in het uur bij een wandeling in het bos :19:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Moos schreef:
ranetje schreef:
Moos schreef:
ranetje schreef:Rana vertoont gedrag dat wel een beetje lijkt op wat je beschrijft marloes, maar dat fixerend sluipen doet ze alleen naar een hond (reu) die ze kent en die exact hetzelfde gedrag naar haar laat zien.
Als ze vlak bij elkaar zijn stormen ze op elkaar toe en springen om elkaar heen :jump1: en gaan dan doen wie het hoogste kan plassen :mrgreen:

Ita gedraagt zich soms ook zo, maar dan naar Rana toe.
Het is een duidelijk signaal dat ze met Rana wil spelen :cheer: en Rana laat dan duidelijk blijken geen zin te hebben. :pffff:
Ja, maar dat is dan ook anders omdat de honden elkaar kennen en het bij hun manier van samen communiceren hoort :wink:
Of tenminste, het gedrag is wel hetzelfde :mrgreen: , net als dat hier ook beide honden loeren en Saar ook sluipt in spel. Maar daar is verder niks intimiderends aan voor de andere, bekende, hond. :wink:
Dat lijkt me ook niet intimiderend nee :wink:
De kop van Rana staat wel eens op gètver :jank: als Ita weer eens die houding aanneemt. :mrgreen:
Als ik dat zie krijgt Ita wel eens een kleine waarschuwing :wink:
Arme Rana :jank: :mrgreen:

Maar kom jij nooit vreemde sluiperds tegen? Vraag me af of de mate waarin je dat tegen komt wellicht ook te maken zou kunnen hebben met wat je eigen hond uitstraalt? :denken: :wink:
Ik kom ze wel eens tegen, maar die sluipen inderdaad niet naar Rana :wink:
Eigenlijk zie ik (buiten Ita, maar dat is "eigen" :wink: ) nooit honden die Rana hinderen of testen.
Ik dank dat ze ook iets uitstraalt ( :pffff: ) waardoor dat niet zinvol wordt geacht.

Ita is één keer zo benaderd door een DH.
Dat doet die hond niet nog een keer. De baas was ernstig ontstemd. :mrgreen:
Dus een baas die daar wel iets aan doet :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff

Ongelezen bericht door schumie »

Tess wil het in haar bos ook wel doen.Ze beschouwt hier het bos als van haar :wink:
Het is niet dat ze op een gevecht uit is absoluut niet maar ze komt wel zeer zelfverzekerd over.Ze ligt,sluipt en springt dan als de andere hond er is,plots op of zet een spurt in,waarbij ze nogal lomp is :N: Ze draagt daarbij haar staart torenhoog en kan ook wat borstelen.Is het een leuke reu zal er gespeeld worden,is het een teef hangt het van de teef af of er gespeeld word of genegeerd.
Kortom mevrouwtje gaat aan de lijn of ik leid haar af wanneer ze dit gedrag vertoond want vind het geen fijn gedrag.Bovendien kan een andere hond er weleens niet van gediend zijn en dat voorkom ik liever.
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Jaap* schreef:Een hond die voorzichtig en berekenend naderbij komt vind ik niet erg. Juist niet. Die schat gewoon de situatie even in :19:
Ik bedoel met sluipende honden de honden die in halve jachtmodus staan, omtrekkende bewegingen, fixeren, achternalopen, dat werk.
persoonlijk zou ik dat niet pikken van mijn honden, hier is het gewoon dooooooooooooooooooor en verder geen flauwekul maar meestal ontloop ik toch al alles en iedereen :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Addy schreef:
Jaap* schreef:Een hond die voorzichtig en berekenend naderbij komt vind ik niet erg. Juist niet. Die schat gewoon de situatie even in :19:
Ik bedoel met sluipende honden de honden die in halve jachtmodus staan, omtrekkende bewegingen, fixeren, achternalopen, dat werk.
persoonlijk zou ik dat niet pikken van mijn honden, hier is het gewoon dooooooooooooooooooor en verder geen flauwekul maar meestal ontloop ik toch al alles en iedereen :wink:
Wat zou je niet pikken, dat voorzichtig naderen of het sluipen? :wink:
Dat voorzichtig naderen is Vera heel handig in, en volgens mij is dat ook gewoon slim als je zelf niet zo'n superzelfverzekerd type bent.
Twijfelt ze te erg dan gaat ze op haar gat zitten wachten tot de honden haar naderen :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

ranetje schreef: Ik kom ze wel eens tegen, maar die sluipen inderdaad niet naar Rana :wink:
Eigenlijk zie ik (buiten Ita, maar dat is "eigen" :wink: ) nooit honden die Rana hinderen of testen.
Ik dank dat ze ook iets uitstraalt ( :pffff: ) waardoor dat niet zinvol wordt geacht.
Rana zal dan inderdaad vast iets uitstralen waardoor ze het of niet zinvol achten, maar misschien ook niet echt met haar durven te sollen?
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Puchu sluipt ook, ik had nog nooit een hond gehad die dit gedaan heeft, dus ook ik moest peilen wat hij er nu precies mee bedoelde.

Over het algemeen doet hij het alleen bij bekende honden die hij leuk vindt of heel soms bij een onbekende teef.
Het is echter weleens voorgekomen dat ook ik de mist inging met zijn sluipgedrag en hij uiteindelijk toch besloot de hond niet leuk te vinden en macho te gaan doen.

Ik sta het dus over het algemeen wel toe, omdat hij het bijna altijd alleen bij bekende honden doet. Zie ik een onbekende hond en is dat een reu (of weet ik niet wat het is) dan gaat hij sowieso aan de lijn, dus valt er weinig te sluipen :F:

Bij hem is het trouwens wel meestal heel leuk om te zien, sluipen.... paar pasjes lopen.... heel hard laag kwispelen.... sluipen..... piepen..... kwispelen.... enz enz enz. Hij maakt er een enorm drama van, zoals van alles in zijn leven. En dan ineens rent hij er keihard op af om vlak voor de hond tot stilstand te komen.
Maar sluipen qua 'achtervolgen' ofzo doet hij niet, of in ieder geval heeft hij daar nooit de kans voor gekregen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Rinne Roos doet het, maar alleen bij Orpa. En als de afstand pakweg 10 meter is geworden pingpongen ze dan om elkaar heen en gaan ze racen :wink:

Andere honden hier die het doen zijn er niet. Ik ben één keer een toerist tegengekomen met een Rottie die het deed: laag, in de sluipstand en echt achtervolgen en fixeren.
Die was niet gezellig, en daar waren al mijn honden ook meteen panisch voor. Gelukkig is het bos groot, zodat ze om konden lopen en dat deden ze dus ook.
En de baas vertelde me meteen al (in onvervalscht Rotterdams) dat zijn hier dus wel los mocht, ja!
Ik had nog geen woord gezegd :?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ranetje
Zeer actief

Moos schreef:
ranetje schreef: Ik kom ze wel eens tegen, maar die sluipen inderdaad niet naar Rana :wink:
Rana zal dan inderdaad vast iets uitstralen waardoor ze het of niet zinvol achten, maar misschien ook niet echt met haar durven te sollen?
Dat denk ik ook ja :wink:
Gisteren was er een wartje (reu) die wel met haar wilde sollen.
Ze heeft wel even duidelijk gemaakt hoe ze dat vond.
Einde van het verhaal was een wartje in een prutvijver (tot ergernis van de baas :mrgreen: ) en een zeer tevreden Rana die met de staart in de lucht verder liep :pffff:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:
Moos schreef:
Einde van het verhaal was een wartje in een prutvijver (tot ergernis van de baas :mrgreen: ) en een zeer tevreden Rana die met de staart in de lucht verder liep :pffff:
Haha, Go Rana :mrgreen:
Bemoeit ze zich er ook mee als andere honden met Ita (willen) sollen?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moos schreef:
ranetje schreef:
Moos schreef:
Haha, Go Rana :mrgreen:
Bemoeit ze zich er ook mee als andere honden met Ita (willen) sollen?
Tot nu toe niet.
Ita dopt haar eigen boontjes maar.
En dat kan ze prima :ok:

Als er ergens gevochten wordt gaat Rana er nog wel eens tussen staan :wink:
Ik denk dat ze dat ook zou doen als Ita zou worden aangevallen, maar dat is nog niet voorgekomen :wink:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Tomas sluipt idd in de jachtmodus en dat doet hij vooral als er een hond nadert die hij niet vertrouwt.Omtrekkende bewegingen en nalopen is er dus niet bij omdat hij dan gelukkig aan de lijn zit, zelfs aan de lijn is het dan al moeilijk zijn fixatie te doorbreken.
jeannie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising podengo

Ongelezen bericht door jeannie »

Dwight wil ook wel eens sluipen als hij de hond niet vertrouwt die hem tegemoet komt. Hij doet dat alleen aangelijnd en dan neem ik hem gelijk mee een andere kant op, want hij kan nog wel eens lelijk gaan doen.

Wat hij ook nog vaak doet is plat op de grond gaan liggen voor een andere hond, maar dit eindigt ook niet altijd even goed, dus dan probeer ik hem ook altijd mee te krijgen, terwijl vaak de eigenaar van de andere hond het zo lief vindt en juist ernaartoe gaat.

Als hij aangelijnd is dan probeer ik daarom zo veel mogelijk andere honden te ontwijken, tenzij het honden betreft waar hij goed mee kan opschieten.
Los heeft hij gelukkig zelden problemen met andere honden.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Wat ik me afvraag...

Ik heb geen sluiperds. Ik kom ze wel met regelmaat tegen in het bos. Ik heb er zelf, hoewel mijn dames stil blijven staan, echter nooit op geanticipeerd en ben ook nooit bazen van sluiperds tegengekomen die dat deden. En het is nog nooit tot een aanvaring gekomen. Hooguit wat wild op de Teckel afhollen tot die 'HIEUWIEUWIEUW" roept en op een drafje achter mij aanholt.

Ben ik dan tot nu toe de 'goede' sluiperds tegengekomen? Of ligt het 'succes' van het sluipen besloten in de reactie van de te passeren hond en blijken mijn honden dus niet interessant genoeg om werkelijk naar tegen te doen?
Marie-Josée
Erelid

Geer schreef:Wat ik me afvraag...

Ik heb geen sluiperds. Ik kom ze wel met regelmaat tegen in het bos. Ik heb er zelf, hoewel mijn dames stil blijven staan, echter nooit op geanticipeerd en ben ook nooit bazen van sluiperds tegengekomen die dat deden. En het is nog nooit tot een aanvaring gekomen. Hooguit wat wild op de Teckel afhollen tot die 'HIEUWIEUWIEUW" roept en op een drafje achter mij aanholt.

Ben ik dan tot nu toe de 'goede' sluiperds tegengekomen? Of ligt het 'succes' van het sluipen besloten in de reactie van de te passeren hond en blijken mijn honden dus niet interessant genoeg om werkelijk naar tegen te doen?
Bij dames werkt dat intimiderend gedrag idd niet, wordt het volgens mij niet op die manier toegepast :wink:
Je mag oefenen met Tomas hoor maar die vindt dames veel te leuk, het enige wat hij dan doet is spelbuigingen maken, soms zo overdreven dat hij over de kop gaat :mrgreen:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Moos schreef:Wat zou je niet pikken, dat voorzichtig naderen of het sluipen? :wink:
Dat voorzichtig naderen is Vera heel handig in, en volgens mij is dat ook gewoon slim als je zelf niet zo'n superzelfverzekerd type bent.
Twijfelt ze te erg dan gaat ze op haar gat zitten wachten tot de honden haar naderen :mrgreen:
sluipen natuurlijk :jank:
Ze hebben niks te sluipen, dat doen ze maar in hun eigen vrije tijd :pffff:
Voorzichtig naderen is niets mis mee :wink:
Moos
Zeer actief

Ik denk een combinatie.
De enige bij wie dat sluipen echt weleens grijpen werd was bij Moosie. Dat was dan een reu die andere reuen op die manier greep.

Bij Saar (die bij me komt staan nu i.p.v zich op te laten jagen) en Vera komt het uiteindelijk altijd wel goed. Alleen Vera is ook wel heel erg onder de indruk van zo'n sluiper, wat het voor de sluiper denk ik wel interessanter maakt om toch evennn een beetje door te 'jennen'.
Saar zien ze nu met Vera erbij nooit meer staan, die wordt door alle honden straal genegeerd.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Addy schreef:
Moos schreef:Wat zou je niet pikken, dat voorzichtig naderen of het sluipen? :wink:
sluipen natuurlijk :jank:
Ze hebben niks te sluipen, dat doen ze maar in hun eigen vrije tijd :pffff:
Voorzichtig naderen is niets mis mee :wink:
Oke :mrgreen: :ok:
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Bono sluipt wel eens. Meestal gaat hij alleen maar liggen, om vervolgens hieperdepiep blij te ontploffen als de betreffende hond dichterbij komt. Hij wil alleen maar spelen. Echt waar :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Inge O schreef:
Marie-Josée schreef:

Bij dames werkt dat intimiderend gedrag idd niet, wordt het volgens mij niet op die manier toegepast :wink:
Je mag oefenen met Tomas hoor maar die vindt dames veel te leuk, het enige wat hij dan doet is spelbuigingen maken, soms zo overdreven dat hij over de kop gaat :mrgreen:
jawel, bij dames wordt het zeer zeker toegepast, mijn dames doen het vol overgave, voornamelijk ook juist naar andere dames natuurlijk :wink: .
Ah oké, mijn antwoord was idd een beetje eenzijdig, ik bedoelde ook eigenlijk; bij verschillende sexen :wink:
kaila
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): siberische husky, poes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door kaila »

Chooky en Flea doen het beiden. Chooky doet het bijna alleen naar Flea toe, dan is het een begin / spanningsopbouw naar spel toe.
Flea doet het regelmatig naar andere honden, maar hij mag het van mij niet continue, ik laat hem regelmatig naar mij kijken voor een koekje, zorg dan dus ook dat hij naast mij loopt en onderbreek zo het fixeren. Inmiddels doet hij dit steeds vaker zonder dat ik het vraag (andere hond komt eraan, Flea komt naast me lopen en kijkt in sluiphouding naar andere hond, kijkt dan op naar mij, kijkt weer in sluiphouding naar hond, kijkt weer naar mij, volgt een paar passen, krijgt koekje, kijkt naar hond, kijkt naar mij en krijgt indien bekende of vertrouwde hond 'vrij').
Hij doet eigenlijk 'niets', maar speert uiteindelijk wel enthousiast op de andere hond af en dit wordt voorafgegaan door fixeren. Vandaar dat ik probeer het gedrag om te buigen / te verminderen. Ik vind het vervelend voor de andere hond.
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Beike doet het heel enkel eens, maar meestal blijft hij staan, of gaat gewoon door met wat hij aan het doen was.

Maar als hij sluipt, volgt daarna altijd spel.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik kom ze eigenlijk zelden tegen of ze durven het niet bij mijn honden, kan ook nog :F:
In ieder geval is het op die manier vanuit een andere hond nog nooit tot een aanvaring gekomen. Kwam een ontmoeting tot een aanvaring was het zonder sluipen en 'gewoon kledder-boing' :oeps:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Freggel16
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Freggel16 »

Tamara. schreef:Fien is dus een echte sluiper :N: Ze geniet er zichtbaar van en bij haar is het een manier om te willen spelen. Maar toch mag ze het niet :wink: Ze sluipt, fixeert en springt het liefst recht voor de hond als een doldwaze op. Ik ken ook de andere kant van het verhaal, Bowie, en die zou 7 kleuren stront poepen als een hond dat bij haar zou doen :N:

Bij Bowie en Fien is dit trouwens wel een heel spel-ritueel geworden :roll: Bowie blijft achter, Fien gaat in de bosjes staan of achter een boom, gaat liggen, sluipen en fixeren, Bowie komt sjok, sjok aan, ziet Fien zogenaamd niet, Fien springt uit de bosjes of achter de boom vandaag, Bowie schrikt zogenaamd en rent heel hard weg met Fien er achteraan.
En een lol dat ze hebben, geweldig :smile: Dit gebeurd dus 10x in het uur bij een wandeling in het bos :19:
Heeeeeel herkenbaar.

Freggel is ook een echte sluiper :N: . Gaat plat op de grond liggen, tijgerd naar voren, om een meter voor een hond op te springen, luid te blaffen, en dan gaat ze spelen.

Het vervelende is dat op het moment dat ik naar haar toe wil lopen om haar te pakken, ze hem meteen smeerd naar de andere hond. Dan kan ze in 1 keer wel normaal kennis maken

Turbo doet het wel naar Freggel (zo kunnen ze elkaar een uren vermaken in de uiterwaarde :mrgreen: ), maar naar vreemde honden absoluut niet. Dan loopt hij op zijn teennagels om zich zo groot mogelijk te maken. Hij word ook altijd aangelijnt als we andere honden zien.
Made bij *Jolanda*
Afbeelding

Fabulous van hapschaarhove 20-03-2006
Diego Van de Wilde Havana 07-05-2007
Does
Zeer actief

Ongelezen bericht door Does »

Winx kan ook zo sluipen. Alleen is er bij haar geen touw aan vast te knopen. Vaak is het uit angst. Maar ze doet het ook bij honden die ze goed kent en "bevriend" mee is. :denken:
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

vandaag kwam ik een sluiper tegen. Hij begon te sluipen en trok vervolgens een sprint om bovenop Daan te knallen. Daan had hem zien aankomen en zetten zich schrap en zei op het moment van er bovenop knallen hap in de keel van de sluiper. Een hoop gemopper van Daan kant. Volgens de eigenaren was Daan maar een chagerijn die meteen hapt zegt.
Deze keer stond ik te ver weg maar normaal probeer ik bij sluipers tussen de sluiper en Daan te gaan staan zodat ze niet bovenop hij knallen.
Afbeelding
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ik heb een gewild 'sluipsubject', een hondje dat megabang is om op een recht pad honden te passeren. Sluipers zijn mij een gruwel want Kitje is zo bang voor honden die op haar af stormen dat ze bij voorbaat al gaat gillen en wegrent. Te gek leuk voor de ware sluiper natuurlijk, en dan zouden ze zo een weg op rennen.

Als ik een sluiper tegenkom lijn ik haar meteen aan en meestal doet de tegenpartij dat dan ook. Ik zit eraan te denken om haar voortaan maar even op te tillen in zo'n geval. Ik bedoel: ze is nu 5 1/2 en zekerder dan dit zal ze niet worden :19:
Moos
Zeer actief

Anna*Poncho schreef:Ik heb een gewild 'sluipsubject', een hondje dat megabang is om op een recht pad honden te passeren. Sluipers zijn mij een gruwel want Kitje is zo bang voor honden die op haar af stormen dat ze bij voorbaat al gaat gillen en wegrent. Te gek leuk voor de ware sluiper natuurlijk, en dan zouden ze zo een weg op rennen.

Als ik een sluiper tegenkom lijn ik haar meteen aan en meestal doet de tegenpartij dat dan ook. Ik zit eraan te denken om haar voortaan maar even op te tillen in zo'n geval. Ik bedoel: ze is nu 5 1/2 en zekerder dan dit zal ze niet worden :19:
Ik til Saar al jaren op bij sluiperds, en als ze er al iets van is geworden is het minder bang (er gebeurt immers dan dus niks engs meer) dan banger.

Een Vera erbij werkt ook heel goed :mrgreen: :wink: Ik hoef Saar nu nooit meer op te tillen. Grote honden gaan direct op Vera af (Saar zien ze niet eens, ook niet als ze piept) en Vera regelt het dan wel even (dat wil zeggen, ze stort zich op haar rug).
Afbeelding
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Moos schreef:Ik til Saar al jaren op bij sluiperds, en als ze er al iets van is geworden is het minder bang (er gebeurt immers dan dus niks engs meer) dan banger.
Goed te horen dat het een beproefde methode is. Ik zag een beetje op tegen het commentaar dat ik vast zal krijgen bij optillen. Maar dat gedoe met honden aanlijnen op een smal pad is ook niet alles. En als de andere hond alsnog op een aangelijnde Kit afstormt, hangt ze zichzelf zowat op in de riem van paniek, echt zielig. Gewoon optillen dus, zo eenvoudig eigenlijk :ok:
Moos
Zeer actief

Anna*Poncho schreef:
Moos schreef:Ik til Saar al jaren op bij sluiperds, en als ze er al iets van is geworden is het minder bang (er gebeurt immers dan dus niks engs meer) dan banger.
Goed te horen dat het een beproefde methode is. Ik zag een beetje op tegen het commentaar dat ik vast zal krijgen bij optillen. Maar dat gedoe met honden aanlijnen op een smal pad is ook niet alles. En als de andere hond alsnog op een aangelijnde Kit afstormt, hangt ze zichzelf zowat op in de riem van paniek, echt zielig. Gewoon optillen dus, zo eenvoudig eigenlijk :ok:
Ja, daarom til ik Saar dus ook op. Aan de riem raakt ze toch ook in paniek, en ik vind het ook gewoon eng zo'n breekbaar nekkie met zo'n smal halsbandje, als dat gaat flippen omdat er een hond opduikt :wink:
Commentaar valt erg mee. Scheelt ook dat ik altijd Moos wel gewoon liet lopen en zelfs kennis liet maken gewoon met de vreemde (sluip)hond.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”