Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

losloopgebieden, hoe is dat bij jullie geregeld?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Hier altijd met de auto naar een losloopgebied, we hebben er 3 op zo'n 10 minuten rijden.
Op loopafstand alleen aangelijnd lopen.
Binkie-39
nieuw lid

Ongelezen bericht door Binkie-39 »

Hier is het heel slecht,
Een losloop gebied naast een drukke weg,met een bushalte,
Zonder hek er omheen,

Een losloopgebied naast een parkeerplaats,als er veel auto`s staan dna kan er nog geen eens op.

Een strookje goen dicht bij een winkelcentrumpje waar veel verkeer langs komt.

Tja hier is over nagedacht :boos:
ana

Ongelezen bericht door ana »

Hier best mazzel met wat er is, vind ik, voor in de stad. Naast het huis een veldje 'niemandsland', aan het IJ, met een soort strandje en door beton 'omheind' stuk water. Ligt wel aan een drukke weg, maar staan hekken voor (waarbij veel hondenbezitters heel onnadenkend een van de hekken open laten staan, dat dan weer wel). Helaas slapen er ook met grote regelmaat (junk)zwervers, die dan ook in de bosjes poepen ... dus met het oog daarop weer minder fijn. Voor 's ochtends een potje rennen en spelen met de honden uit de buurt wel heel ideaal. Dan het Westerpark, met aparte losloopstukken; enige nadeel is, dat dat soms wel het fietspad kruist, waar ook scooters en brommers overheen scheuren. Je hond moet dus wel goed met zulk verkeer zijn. Maar plekken om te zwemmen en te racen, en bordjes erbij, dat het hondenlosloopgebied is, waardoor je ook niet heel veel discussie hebt met andere gebruikers. Dan natuurlijk, weliswaar op auto-afstand, het geweldige IJmuiden/Wijk aan Zee strand. Heerlijk.
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Hier is dat nog niet zo... Overal mag je hond los of vast lopen.
Behalve op stranden of bepaalde bossen niet altijd.
Afbeelding
Catootje
Actief

Ongelezen bericht door Catootje »

Hier in de omgeving wel wat leuke losloopgebieden, niet echt groot, maar de honden kunnen er heerlijk ravotten en rondstruinen. Ik ga er meestal met de auto naar toe, soms pak ik de fiets met fietskar. Ook een leuk park in de buurt, ze doen hier nog niet moeilijk over aanlijnen en zo, maar het zit er wel aan te komen.
Afbeelding
Groetjes uit Papendrecht van Carin, Jazz en Yunishka.
mon doesie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoezen
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door mon doesie »

als ik de deur uitstap 5 minuutjes lopen en kunnen ze los.
maar ik pak meestal de auto om naar een losloopgebied te gaan.
dat is 5 minuutjes rijden.
we lopen dan in het overijsselse/gelderse hout of in het zuigerplas.

:wink:
en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com

uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
micky-do
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door micky-do »

Onze hele buurt is omringd met uitrenzones. Ook hebben we 2 recreatieparken dicht bij met nog grotere uitrenzones.
Gangster in tha House
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

In de gemeente waar wij wonen mogen honden officieel helemaal nergens los. Dus als het aan gemeente ligt, moeten honden altijd aangelijnd en kunnen ze nooit eens lekker rennen. Veel mensen houden zich dus niet aan die regel en laten hun honden hier en daar los.

Zelf woon ik buiten de bebouwde kom, op het platteland. We wandelen met de honden over de zandweggetjes tussen de akkers, maisvelden en weilanden. En we laten ze dus ook gewoon los. Heeft niemand last van.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”