Voor zijn eigen veiligheid (en mijn gemoedsrust dus) laat ik Shib altijd eerst achter me langs lopen. Op het moment dat hij achterlangs gaat, gooi ik de bal pas. Dit dus om meestal te voorkomen dat hij absurde, hoge, of vreemde sprongen maakt en weer keihard op z'n bek knalt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ballen gooien
Moderator: moderatorteam
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Shib is echt een ballenjunk.
Voor zijn eigen veiligheid (en mijn gemoedsrust dus) laat ik Shib altijd eerst achter me langs lopen. Op het moment dat hij achterlangs gaat, gooi ik de bal pas. Dit dus om meestal te voorkomen dat hij absurde, hoge, of vreemde sprongen maakt en weer keihard op z'n bek knalt.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Maar het houdt natuurlijk wel verband.Inge O schreef:maar in eerste instantie ging het niet over honden in de opgroeifaze en daar gingen mijn eerdere reacties dus eigenlijk over.
Volwassen honden moet je ook niet overbelasten als ze daar niet op getraind zijn, en onverantwoorde bewegingen zijn altijd slecht, maar echt problemen krijgen honden alleen als ze die aanleg hebben volgens mij.
Of ze nou pup zijn of volwassen.
Blessures kun je altijd oplopen natuurlijk, maar dat is iets anders.
Gezonde gewrichten kunnen veel hebben en gezonde kapsels ook.
-
Addy
Wat hebben jullie dan eigenlijk zwakke hondjes, dan klopt er toch iets niet met het fokken
Mijn spaanse tokkies hebben van pup af aan gezworven en alles gedaan wat dus eigenlijk niet mag en die hebben stuk voor stuk een prima beendergestel
Maar ja, de sterken overleven
Vandaar dat ik me dus niet ophoud met dat gemierepiep, ze moeten gewoon lekker hun ding doen zonder afbreuk te moeten doen aan hun hond zijn
Mijn spaanse tokkies hebben van pup af aan gezworven en alles gedaan wat dus eigenlijk niet mag en die hebben stuk voor stuk een prima beendergestel
Maar ja, de sterken overleven
Vandaar dat ik me dus niet ophoud met dat gemierepiep, ze moeten gewoon lekker hun ding doen zonder afbreuk te moeten doen aan hun hond zijn
-
Reini
- Zeer actief
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Pol
- Vaste gebruiker
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Hier vinden ze niet zoveel aan ballen gooien
, apporteren is er al helemaal niet bij, wat dat betreft.
.
Onderling spelen ze erg veel en ook lomp met elkaar, maar dat heeft niets met apporteren te maken.
Naja, die van mij sporen domweg niet!
Alhoewel het me wel erg leuk lijkt dat als jij een bal oid weggooit je hond er achter aan gaat en het onderwerp naar je terug brengt.
By the way: samen spelen ze wel een balletje dan probeert de 1 het van de ander af te pakken, maar dat heeft an sich weinig met apporteren te maken.
Onderling spelen ze erg veel en ook lomp met elkaar, maar dat heeft niets met apporteren te maken.
Naja, die van mij sporen domweg niet!
Alhoewel het me wel erg leuk lijkt dat als jij een bal oid weggooit je hond er achter aan gaat en het onderwerp naar je terug brengt.
By the way: samen spelen ze wel een balletje dan probeert de 1 het van de ander af te pakken, maar dat heeft an sich weinig met apporteren te maken.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Re: Ballen gooien
Dat is niet waar, mijn sbt teef heeft flink artrose in beiden voorpoten en ED rechtsvoor. Nog kan ze vanuit stilstand tot mijn schouder springen (ik ben 1.78). Zij kan zoveel dat het soms moeilijk te geloven is hoe haar gewrichten eraan toe zijn.Marjoleine schreef: Mijn redenatie is dan: als haar heupen niet deugen zou ze dat niet kunnen.
Die gedachte klopt volgens mij gewoon.
Een pup van ons heeft perfecte heupen.
De eigenaar vertelde dat ze het verschil met de vorige stabij gigantisch vond: deze deed al jong allerlei dingen die de vorige nooit had gekund.
Ze belde in het begin ook af en toe om te vragen of het wel goed was, als ie weer eens idioot had gesprongen, geklauterd of gerend, of domweg in rare houdingen lag.
Ik zei voortdurend dat ze hem lekker moest laten gaan (wel met verstand natuurlijk, een kleuter loopt ook de Vierdaagse niet).
De vorige had dus behoorlijk HD en artrose en was als jonge hond al veel beperkter. Niet omdat ie dingen niet mocht, maar domweg omdat hij ze niet kón.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ehm... dat doet ze niet met d'r voorhand maar met de achterhand.Valerie schreef:Dat is niet waar, mijn sbt teef heeft flink artrose in beiden voorpoten en ED rechtsvoor. Nog kan ze vanuit stilstand tot mijn schouder springen (ik ben 1.78). Zij kan zoveel dat het soms moeilijk te geloven is hoe haar gewrichten eraan toe zijn.
Natuurlijk speelt de voorhand wel mee, maar als de achterhand de staat had van de voorhand, geloof ik niet dat ze dat ook zou kunnen.
Honden hebben natuurlijk wel een veel hogere pijngrens dan wij, dat is bekend.
Maar mijn verhaal verzin ik niet: honden met goede heupen springen veel jonger ver, veel verder dan "men" verantwoord acht.
Honden met beroerde heupen doen dat veel minder. Die kunnen dat blijkbaar niet, of niet zo makkelijk.
- Valerie
- Zeer actief
Neerkomen doet ze niet alleen met haar achterhandMarjoleine schreef:Ehm... dat doet ze niet met d'r voorhand maar met de achterhand.Valerie schreef:Dat is niet waar, mijn sbt teef heeft flink artrose in beiden voorpoten en ED rechtsvoor. Nog kan ze vanuit stilstand tot mijn schouder springen (ik ben 1.78). Zij kan zoveel dat het soms moeilijk te geloven is hoe haar gewrichten eraan toe zijn.
Natuurlijk speelt de voorhand wel mee, maar als de achterhand de staat had van de voorhand, geloof ik niet dat ze dat ook zou kunnen.
Maar mijn verhaal verzin ik niet: honden met goede heupen springen veel jonger ver, veel verder dan "men" verantwoord acht.
Honden met beroerde heupen doen dat veel minder. Die kunnen dat blijkbaar niet, of niet zo makkelijk.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Is ze niet geopereerd dan?Valerie schreef: Het is bij haar ook pas op een leeftijd van 5,5 jaar geconstateerd.
- Valerie
- Zeer actief
Aan haar ED is ze niet geopereerd vanwege haar artrosevorming. Ik heb haar gekregen op een leeftijd van 3 jaar en 9 maanden, toen was niets te zien en heb ook niets erover gehoord van haar vorige eigenaar die vrijwel direct het contact verbrak.Marjoleine schreef:Is ze niet geopereerd dan?Valerie schreef: Het is bij haar ook pas op een leeftijd van 5,5 jaar geconstateerd.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vraag me af of je dan van ED kan spreken?Valerie schreef:Aan haar ED is ze niet geopereerd vanwege haar artrosevorming. Ik heb haar gekregen op een leeftijd van 3 jaar en 9 maanden, toen was niets te zien en heb ook niets erover gehoord van haar vorige eigenaar die vrijwel direct het contact verbrak.
Als ze goed functioneert zo, bedoel ik?
Maar goed, zoveel ervaring heb ik daar (gelukkig) niet mee.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hier ook veel balletjes gooien... alle hondjes zijn er gek van... en wat er eerder gezegd is, er is zoveel 'slecht' dan maar een jaartje minder als mn honden maar veel plezier hebben gehad in hun leventje 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
tja ach... mijn honden bijten minimaal 2 keer per week in een bijtmouw van jute die op de grond ligt etc. dus allemaal zand etc. en ja dat slijt... ze hebben er geen last van... maar wel enorm veel plezier.Suzanne123 schreef:
Let ook vooral erg op met tennisballen... die zijn, als je veel gooit, megaslcht voor de tanden. Er komt altijd wel wat vuil of zand tussen en dat schuurt letterlijk de tanden af. En ja, ik ken daarvan de voorbeelden persoonlijk, het is dus niet zo dat ik het verzin ofzo.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Inderdaad. Wat zou een eigenlijk een goed alternatief voor een tennisbal zijn, vraag ik me af. Een rubber balletje? Ik zou als de dood zijn dat zoiets in een strot vliegt :N:malinois schreef:tja ach... mijn honden bijten minimaal 2 keer per week in een bijtmouw van jute die op de grond ligt etc. dus allemaal zand etc. en ja dat slijt... ze hebben er geen last van... maar wel enorm veel plezier.Suzanne123 schreef:
Let ook vooral erg op met tennisballen... die zijn, als je veel gooit, megaslcht voor de tanden. Er komt altijd wel wat vuil of zand tussen en dat schuurt letterlijk de tanden af. En ja, ik ken daarvan de voorbeelden persoonlijk, het is dus niet zo dat ik het verzin ofzo.
Dan maar wat minder fraaie slagtandjes

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Er loopt hier iemand met een werpstok en een massief rubber balletje,alm@ schreef:Inderdaad. Wat zou een eigenlijk een goed alternatief voor een tennisbal zijn, vraag ik me af. Een rubber balletje? Ik zou als de dood zijn dat zoiets in een strot vliegt :N:malinois schreef:tja ach... mijn honden bijten minimaal 2 keer per week in een bijtmouw van jute die op de grond ligt etc. dus allemaal zand etc. en ja dat slijt... ze hebben er geen last van... maar wel enorm veel plezier.Suzanne123 schreef:
vrij licht in gewicht.
Exact de maat van een tennisbal,
Ook bedoeld als vervanging van die tennisbal.
Zou dat ook in een strot kunnen vliegen?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb ze ook. Hier vinden ze die geweldig.ranetje schreef:Er loopt hier iemand met een werpstok en een massief rubber balletje,
vrij licht in gewicht.
Je gooit ze verder (ik althans) en ze stuiteren ook nog eens. Een groot succes hier, die dingen
Ook als er eens op gekauwd wordt gaat het niet stuk, het drijft en blijft drijven (ook handig), en er blijft weinig zooi aan hangen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Met trainen heb ik een 'drijvende' gele bal... vrij groot en aan touw...ranetje schreef:Er loopt hier iemand met een werpstok en een massief rubber balletje,alm@ schreef:Inderdaad. Wat zou een eigenlijk een goed alternatief voor een tennisbal zijn, vraag ik me af. Een rubber balletje? Ik zou als de dood zijn dat zoiets in een strot vliegt :N:malinois schreef:tja ach... mijn honden bijten minimaal 2 keer per week in een bijtmouw van jute die op de grond ligt etc. dus allemaal zand etc. en ja dat slijt... ze hebben er geen last van... maar wel enorm veel plezier.Suzanne123 schreef:
vrij licht in gewicht.
Maar thuis meestal een honkbal, tennisbal is te snel gesloopt hier.

- alm@
- moderator
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Op shows staat er vaak iemand die ze heeft.alm@ schreef:Weet iemand waar je die massieve rubber balletjes die in een werpstok passen kan kopen? Bij de dierenwinkels hier zie ik alleen van die enge kleine dingen of niet massief.
Maar hoe die heet?
Er was iemand die in Warder zat, die had ze.
Maar ik weet geen naam, sorry.
- alm@
- moderator
-
jidde
-
jidde
http://www.apport.nl/speelvacht.htmlalm@ schreef:Weet iemand waar je die massieve rubber balletjes die in een werpstok passen kan kopen? Bij de dierenwinkels hier zie ik alleen van die enge kleine dingen of niet massief.
Die rechtsonder heb ik aan touwtje voor Noah
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Gaat niet altijd op.Marjoleine schreef:Ehm... dat doet ze niet met d'r voorhand maar met de achterhand.Valerie schreef:Dat is niet waar, mijn sbt teef heeft flink artrose in beiden voorpoten en ED rechtsvoor. Nog kan ze vanuit stilstand tot mijn schouder springen (ik ben 1.78). Zij kan zoveel dat het soms moeilijk te geloven is hoe haar gewrichten eraan toe zijn.
Nika sprong als jonge hond ook over sloten als ze de kans kreeg, dat doet ze trouwens nog steeds. En helaas toch slechte heupen in haar geval.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- alm@
- moderator
Die aan een touwtje passen niet in een werpstokjidde schreef:http://www.apport.nl/speelvacht.htmlalm@ schreef:Weet iemand waar je die massieve rubber balletjes die in een werpstok passen kan kopen? Bij de dierenwinkels hier zie ik alleen van die enge kleine dingen of niet massief.
Die rechtsonder heb ik aan touwtje voor Noah
Losse ballen 4,10 euro :N: ik verslijt hier een dozijn tennisballen in de maand.