Ik woonde net samen met Frank. Thuis mocht ik nooit geen hond dus toen ik eindelijk uit huis ging kwam er natuurlijk gelijk die hond.
Heel veel rassen zijn toen voorbij gekomen, vonden heel veel leuk.
Nou ja uiteindelijk werd het Chello, de duitseherderreu.
Gewoon puur toeval, gingen voor een pup kijken en kwamen met Chello thuis die toen al 5 a 6 maanden was. Reu of teef maakte me niet zoveel uit.
WE vonden het voor Chello wat sneu, zo alleen. Dus op zoek naar een maatje. We wisten wel gelijk dat het een teef moest worden. Want dat was de ideale combi hadden we gelezen.
Wat asielhonden bekijken en ook naar eentje gebeld maar die kregen we niet mee want mevrouw kon zo al wel 'horen' dat wij niet geschikt waren... ging om een canadese herder.
Tsja toen heel stom bij een nest stamboomloze herderpupjes gaan kijken en een week later daar Ghaya opgehaald.
Niet gekeken naar karater o.i.d. Gewoon een pup aangewezen die we mooi vonden.
Wat later daarna kwam ik in contact met stichting PAWS. 2 hondjes opgevangen en toen op een avond zag ik Woopy op de site staan.
Chello en Ghaya waren heel makkelijk, daar kon ik alles bij zetten. Dus het geslacht van Woopy maakte weinig uit en hij was toch ook al gecastreerd.
Tsja, we waren toen met Chello en Ghaya in de africhting belandt. Chello niet geschikt (bang voor pakwerker) en Ghaya zeer zware HD.
Zag ik op een morgen een advertentie staan op marktplaats van een fokker die nog 3 teefjes overhad uit een nest. Gebeld en ik geloof diezelfde avond nog in de auto gesprongen....3 uur heen en 3 uur terug.
Ghaya, Woopy en Chello waren nog steeds honden waar ik alles bij kon zetten. Tussen Woopy en Hera in nog weleens wat honden opgevangen. Ging altijd goed.
Dus dat hera een teef was maakte ook niks uit.
Nu met Hera kan ik hier absoluut niet meer zomaar van alles bij zetten. Teven en pups worden vermoord door haar. Alleen intacte reuen gaat goed.
Heb Milo (intacte galgo reu) een tijd opgevangen en uiteraard Chika ook nog opgevangen. Chika wilde dus ook niet met Hera.
Maar goed, Chika moest weg waar ze zat. Smiddags hoorde ik van haar en eind van de middag zat ze achterin de auto. Nou ja goed die hond heeft me bloed zweet en tranen gekost ivm haar neurotische staartjagen 24/7.
Zij kon ook absoluut niet blijven ivm Hera maar dat was het doel met Chika ook niet. Die vingen we op om op te lappen en daarna een goed thuis voor te zoeken en dat is gelukt.
Dus ja, alles wat hier ooit nog in huis komt stemmen we af op Hera. De anderen doen niet zo moeilijk.
Edit; mocht er ooit een hond in nood zitten dan is alles hier welkom. Als ik morgen weer zo'n verhaal hoor als van Chika dan haal ik die hond ook nog dezelfde dag op. Maar dan wel in het achterhoofd dat je zo'n hond oplapt en herplaatst.