doggy schreef:Lil schreef:Dat is een lijst om trots op te zijn
Ik ben met al mijn ervaring jalours op de 10 voor de handling

Beike is niet overactief ofzo met behendigheid.
Hij is erg relaxed en blijft mooi bij me.
Hij is niet zo springerig , dat hij steeds het parcours uitloopt ofzo.
En dat scheelt ook een hoop
Hoe lang doe jij dan al behendigheid??

Boris is nu bijna 8 jaar en heeft problemen. Ik doe dus nu 7 jaar behendigheid, 1 jaar niets gedaan, dus... 6 jaar doe ik nu aan behendigheid. Is mijn eerste (behendigheids)hond en dus geen ervaring met andere honden te handlen, buiten de verplichte vreemde honden die je op de trainersopleiding krijgt. Ja, heb een trainersopleiding behendigheid gevolgd, maar door omstandigheden ben ik niet gediplomeerd...
Ik heb voor en in Duitsland wedstrijden gelopen en wat ik zo zie, is dat iets moeilijker (20 maal foutloos of 3 maal foutloos én bij de beste 3 om een klasse hoger te mogen, gemiddeld 50 Large honden in mijn klasse aan de start). Ik ben in de middelste klasse geweest (A2) en mocht naar de European Open. Dit is helaas niet doorgegaan door de rugblessure van Boris.
Op dit moment doe ik behendigheid light als bezigheidstherapie, dus latjes op hoogte jack russel en niet te veel gekke dingen. Gewoon leuk bezig zijn. Ik merk dat ik ook nu nog veel dingen van het handlen leer (zeker omdat ik nu mijn hond zo mooi mogelijk door het parcours moet sturen en niet zoals hij op de foto's staat in mijn topic, dat was toen hij op "topniveau" zat).
Maar ik moet gewoon voor de fun, bij een funvereniging (geen wedstrijdambities bij mensen waar ik nu train, wel goede instructeur!) een "examen" lopen. Heeft verder geen enkele consequentie, maar toch ben ik dan weer str*nt nerveus, echt waar. Heb wel een ongeleid projectiel als hond. Zelfs Hinki (een grote beroemdheid in Duitsland, de enige die leeft van de behendigheid, hij is fulltime instructeur, super duur en geeft alleen nog maar seminars en is daar dus "rïjk" mee) had moeite met hem. Hij reageert nog op het knipperen van je wimpers. Maakt geen enkele fout, maar ziet elke trilling van je lichaam. Voordeel is dat hij weet wat hij doen moet en op wedstrijden en examens 100% voor me klaar staat en me er doorheen sleept. Op trainingen is een ander verhaal