Een leukere is er nietEllen. schreef:haha okeJaap* schreef:Kruising drent x duitse staandeEllen. schreef:Maar je hebt er wel een? Pointer/Duitse staande?Jaap* schreef:Ik hoef geen rashond.![]()
Asielklant.Wel een hele mooie hond, goeie keus
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Komen er bij jullie ook steeds meer favo rassen bij????
Moderator: moderatorteam
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Hmm nou als ik sommige van die miniature aussies zie vraag ik me hard af of daar geen vlinderhondje ofzo doorheen zitLongFields schreef:Heb het net even opgezocht en haar pup bekeken. Ze is erg leuk!Inge schreef:Thea op de roedel heeft er 1![]()
Inmiddels heb ik begrepen dat het gelukkig niet zo is bij dit ras dat het puur uit mode-oogpunt zo klein gefokt is. De Aussie schijnt in het verleden altijd zo klein geweest te zijn maar is de laatste tijd juist groter en groter gefokt.
Ik heb overigens ook echt sterk mijn twijfels of ze zó klein waren (toys moeten tussen de 25 en 35 cm zijn).
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb nog altijd wel heel veel rassen die ik leuk vind maar ben erg verknocht aan de poedel en een leuke border blijf ik ook erg leuk vinden. En dan nog een haarballetje als Benno erbij (maar dan iets fanatieker dan Ben
).
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik vind ook teveel rassen leuk.
Rassen die ik eerst niks aan en niet mooi vond, bijvoorbeeld windhonden, vind ik nu prachtig!
Maar ik denk dat van die heel veel rassen die ik mooi vind, niet zoveel rassen overblijven als ik kijk naar wat bij me past.
Als ik nu zou moeten kiezen zou het kortharige hollandse herder worden.
Rassen die ik eerst niks aan en niet mooi vond, bijvoorbeeld windhonden, vind ik nu prachtig!
Maar ik denk dat van die heel veel rassen die ik mooi vind, niet zoveel rassen overblijven als ik kijk naar wat bij me past.
Als ik nu zou moeten kiezen zou het kortharige hollandse herder worden.
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Het gaat mij ook niet om de Toy heLysette schreef:Hmm nou als ik sommige van die miniature aussies zie vraag ik me hard af of daar geen vlinderhondje ofzo doorheen zitLongFields schreef:Heb het net even opgezocht en haar pup bekeken. Ze is erg leuk!Inge schreef:Thea op de roedel heeft er 1![]()
Inmiddels heb ik begrepen dat het gelukkig niet zo is bij dit ras dat het puur uit mode-oogpunt zo klein gefokt is. De Aussie schijnt in het verleden altijd zo klein geweest te zijn maar is de laatste tijd juist groter en groter gefokt.Je hebt er wel die gewoon echt aussies in het klein zijn maar de meeste lijken er echt amper op :N:
Ik heb overigens ook echt sterk mijn twijfels of ze zó klein waren (toys moeten tussen de 25 en 35 cm zijn).

You'll be in my heart... Always...
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee ok maar ik vraag me ook af of aussies vroeger 35 cm waren. 45 cm nog wel maar heel veel kleiner? Ik kan het me gewoon bijna niet voorstellenJacksel schreef:Het gaat mij ook niet om de Toy heLysette schreef:Hmm nou als ik sommige van die miniature aussies zie vraag ik me hard af of daar geen vlinderhondje ofzo doorheen zitLongFields schreef:Heb het net even opgezocht en haar pup bekeken. Ze is erg leuk!Inge schreef:Thea op de roedel heeft er 1![]()
Inmiddels heb ik begrepen dat het gelukkig niet zo is bij dit ras dat het puur uit mode-oogpunt zo klein gefokt is. De Aussie schijnt in het verleden altijd zo klein geweest te zijn maar is de laatste tijd juist groter en groter gefokt.Je hebt er wel die gewoon echt aussies in het klein zijn maar de meeste lijken er echt amper op :N:
(vind ze wel leuk hoor, want ja waarom een grote hond als het ook in het klein kan
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik ben wel heel veel rassen leuk gaan vinden in de afgelopen jaren, maar zelf in huis halen (als herplaatser dan, ik hoef geen raspup), is toch weer iets anders. Cockers en IJslanders bijvoorbeeld vind ik echt hele leuke mooie honden, maar ik wil niks met lang haar. Het 'aait' niet fijn.
Teckels vind ik ook heel leuk, maar voor mezelf moet het hoger op de pootjes staan. Border collies, helemaal geweldig, maar daar ben ik niet het goeie soort baas voor. En ga zo maar door.
Ik zit wel eens te twijfelen over een beagle, maar mijn honden en beagles lijken vaak het slechtste in elkaar naar boven te brengen, het speelt allemaal heel leuk met elkaar en dan peren ze hem opeens.
Ik zit wel eens te twijfelen over een beagle, maar mijn honden en beagles lijken vaak het slechtste in elkaar naar boven te brengen, het speelt allemaal heel leuk met elkaar en dan peren ze hem opeens.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
-
Catootje
- Actief
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Nee, niet echt. Mijn favoriete ras nummer 1 (border collie) is nog altijd dezelfde als 10 jaar geleden en ik heb hem nog altijd niet in huis. Hopelijk komt daar binnen een aantal jaartjes verandering in.
Het leeuwhondje en yorkshire terrier behoren ook al een tijdje tot mijn favoriete rassen en dat zal zo wel blijven ook. Kan mij niet voorstellen dat ik ooit van gedacht verander, al zijn er wel enkele rassen die ik leuk ben beginnen vinden door op het forum erover te lezen, maar om die nu zelf in huis te halen is toch nog een verschil.
Het leeuwhondje en yorkshire terrier behoren ook al een tijdje tot mijn favoriete rassen en dat zal zo wel blijven ook. Kan mij niet voorstellen dat ik ooit van gedacht verander, al zijn er wel enkele rassen die ik leuk ben beginnen vinden door op het forum erover te lezen, maar om die nu zelf in huis te halen is toch nog een verschil.
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Ik vind juist steeds minder rassen leuk, toen ik me aan het orienteren was, kon ik ook overal wel wat leuks in vinden. Qua uiterlijk val ik voornamelijk op herders, maar ook heel erg op poolhonden, maar die passen totaal niet bij me qua karakter!
Hoe meer ik zie en lees over de rassen, hoe liever ik een leuke kruising wil van een stichting
Hoe meer ik zie en lees over de rassen, hoe liever ik een leuke kruising wil van een stichting

- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Ja daar heb ik ook erg veel last van,hihi. ik wil heel graag een tweede hond erbij en ik vermaak me met uitzoeken wat voor ras dat dan moet worden. Op dit moment de clumber spaniel, rottweiler of grand basset griffon vendeen maar volgende week is dat vast weer iets anders of het word een import hondje uit spanje of griekenland van zo'n stichting of gewoon eentje uit het asiel.
Maar goed ik woon in een flat en ik heb geen zin om 2 honden 3 verdiepingen naar boven en beneden te sjouwen. de 17 kg die ik nu aan hond heb is wel genoeg, maar dromen mag
Maar goed ik woon in een flat en ik heb geen zin om 2 honden 3 verdiepingen naar boven en beneden te sjouwen. de 17 kg die ik nu aan hond heb is wel genoeg, maar dromen mag
-
S@ndr@
- Zeer actief
- samantha1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Contacteer:
Maar ik vind deze rassen echt super en keek nooit verder
American Staffordshire Terrier
Stafforshire Bull terrier
Samojeed
Deze zijn erbij gekomen:
American Bulldog
Franse Bulldog (al een hele map vol info en plaatjes verzamelt)
Australian Cattledog
Maar er komt hier zoeker nog een Franse bulldog bij
American Staffordshire Terrier
Stafforshire Bull terrier
Samojeed
Deze zijn erbij gekomen:
American Bulldog
Franse Bulldog (al een hele map vol info en plaatjes verzamelt)
Australian Cattledog
Maar er komt hier zoeker nog een Franse bulldog bij
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser

Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)
Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker. https://hondenhesjes.jimdo.com/

Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)
Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker. https://hondenhesjes.jimdo.com/
- SunDee
- Actief
- Mijn ras(sen): AM staffs
- Contacteer:
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Contacteer:
Ik heb er nog 1 bij. Een wat onbekender ras, maar ontzettend leuk:
Västgötaspets/Zweedse Vallhund

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Mijn eerste hond was een volwassen asielhond. Kruising Duitse Staande Draadhaar X Heidewachtel.
Totaal niet opgevoed........maar na lang trainen heb ik er 12 jaar heel veel plezier van en met gehad.
Wij hebben nu een Langhaar met stamboom.
En de volgende hond....geen idee, misschien toch weer een asielhond?
Het moet gewoon klikken met je hond, Laika, mijn eerste hond, vond ik eerst lelijk, zou ik nooit gekozen hebben op het uiterlijk maar ja zij keek mij aan en ik was helemaal verkocht!
Totaal niet opgevoed........maar na lang trainen heb ik er 12 jaar heel veel plezier van en met gehad.
Wij hebben nu een Langhaar met stamboom.
En de volgende hond....geen idee, misschien toch weer een asielhond?
Het moet gewoon klikken met je hond, Laika, mijn eerste hond, vond ik eerst lelijk, zou ik nooit gekozen hebben op het uiterlijk maar ja zij keek mij aan en ik was helemaal verkocht!

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
He wat leuk Mireille!! Bij mij op stal loopt een teefje, geweldig leuk hondje!! Ze is internationaal kampioen, vorig jaar een nestje gehad.Mireillevdw schreef:Ik heb er nog 1 bij. Een wat onbekender ras, maar ontzettend leuk:
Ze loopt tussen een stel Beaucerons, heet Ukkie maar laat natuurlijk niet over zich heen lopen, leuk ras!!
Mijn lijstje.....oei, dat wordt lastig, wel een topic naar mijn hart want nu met een Cardigan, Boxer en een Spinone zie je al dat ik niet kan kiezen/veel honden leuk vind.
De Cardigan blijft er zeker op staan maar verder.......er zijn zoveel honden leuk!! (een Cattledogje staat er ook bij maar ja, dromen mag he??)
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Nou vind ik heel veel rassen leuk/mooi om te zien, maar ik heb al 25 jaar een voorliefde voor de (langhaar) collie. Dat ras past gewoon helemaal perfect bij mij.Eline* schreef:Hoe meer ik me heb verdiept in het hele zwerfhondenprobleem, hoe meer ik ervan overtuigt ben ik dat nooit meer een rashond of pup hoef.
Het hondenoverschot vind ik te groot om ons als mensen ons de luxe te permiteren om "iets nieuws"(lees pup/rashond) te willen terwijl het oude baasloos en ontheemd rondloopt.
Dus als er een tijd komt (ik hoop nog héél ver in de toekomst!) dat ik een nieuw maatje erbij zoek, ga ik gewoon weer naar collie-in-nood (of een asiel) en bezorg een herplaatscollie een warm mandje.
Pups hoeven voor mij niet zo erg meer, hoe schattig ze ook zijn en een stamboom interesseert me ook voor geen meter (al wil ik geen broodfokhonden).
Laatst zag ik ook weer een oude colliereu van 14(!) jaar die was 'ingeruild' voor een jonge pup
't Is dat ik geen vijf honden kwijt kan, maar het liefst zou ik deze oude baas in huis willen nemen voor zijn laatste paar maanden.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer: