Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kort verslag en foto's

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ik heb inderdaad er niets bijzonders aangedaan. Ze moeten zelf het vertrouwen krijgen, en laten zien dat ze het willen.

Tycha moest vroeger bij de DA altijd een snuitje om. Ze heeft daar al best wel wat vervelende dingen mee gemaakt. Ze is een jaar of 3 geleden geopereerd aan haar hoofd en dat is erg pijnlijk geweest maar ze gaat nog steeds met veel plezier naar binnen. Eens in de zoveel tijd speelt er bijvoorbeeld een talgkliertje op aan haar bek. Toen ik dat liet onderzoeken bij de DA kon hij gewoon zonder snuitje, een naald er in zetten om te onderzoeken wat het was. Zoveel vertrouwens heeft ze inmiddels in mensen gekregen.
Probeer zoveel mogelijk positieve ervaringen te geven en niets op te dringen.
Afbeelding
Groetjes Marja
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Biène wilde ook echt niet door iedereen geaaid worden zoals ik al vaker heb getypt.
Ik heb het gelaten. Zocht ze zelf contact, dan mocht ze best iets lekkers krijgen of een kroel over haar zij/borst, anders gewoon afblijven.
Als iemand aarzelend op haar af liep hapte ze, dat doet ze trouwens nog steeds. :19: Je moet dus geen onzekerheid bij haar tonen.

Omdat ze uit zichzelf niet snel contact maakt én ze ook wel in verzet durft te gaan als ze iets echt niet wil, schatten we dus eigenlijk vrijwel allemaal in dat het overgeven best wel eens lastig zou kunnen worden. Iedereen behalve Peter, die was ervan overtuigd dat het wel mee zou vallen (Biène lijkt in heel veel opzichten op haar moeder). Hij heeft dus uiteindelijk gelijk gekregen, ze ondergaat het zonder te happen, grommen of wat dan ook.
Ik dacht ook dat je je hond over mocht geven aan een bekende en schrok dus best even toen op de oefendag ineens iemand die voor haar totaal onbekend was haar over wilde pakken, maar ook dat bleek geen probleem.

Ze wordt zelfs steeds vrijer, gaat tegenwoordig bij een aantal clubleden zeuren om een koekje zodra ze hun handen toevallig in hun zakken steken :mrgreen: (wat overigens ook regelmatig ingewilligd wordt, ze krijgt dan ook een kroel en wat lekkers) en bij één persoon is ze zelfs zo vrij dat zodra ze haar bal van hem krijgt, ze die bal weer teruggeeft aan hem, want dan wil ze spelen. :smile: Het "gekke" is dat dat iemand is die qua uitstraling behoorlijk dominant is (oud free-fighter), Biène vindt hem echter geweldig. :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”