Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kennismakingsbezoek
Moderator: moderatorteam
- angelmelati
- Zeer actief
Ja dat is de andere kant zo kan het ook. De ervaring leerd en zo pas je aan. Ik ga ook pas inventariseren wanneer de puppen geboren zijn en dan zonodig mensen uitnodigen om voor een tweede keer langs te komen maar pas als de puppen 3 a 4 weken oud zijn.
Het is idd per ras verschillen zoals bij ons ras de japanse akita worden er niet veel nestjes geboren per jaar dus mensen die geintereseerd zijn willen beslist op de wachtlijst. Hebben ze in de tussentijd al ergens anders een pup gekocht dan bellen of emailen ze me het meestal wel.
Het is idd per ras verschillen zoals bij ons ras de japanse akita worden er niet veel nestjes geboren per jaar dus mensen die geintereseerd zijn willen beslist op de wachtlijst. Hebben ze in de tussentijd al ergens anders een pup gekocht dan bellen of emailen ze me het meestal wel.
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
Het duurt eeuwig en ik ben zo nieuwsgierig, vorige keer wist ik het eigenlijk wel zeker dat het raak was maar nu niet....WIL HET WETEN LOL.angelmelati schreef:Wij weten ook pas 29 december of ze drachtig is.Chezzies schreef:Gelijk heb je, bezoekjes zijn leuk maar soms even niet. Ik zit er nu ook midden in en heb ook al mensen gehad, en weet pas volgende week of ze drachtig is. Geeft niets maar dan ga ik pas weer serieus afspreken als ze drachtig is. Wil de mensen toch graag eerst onmoeten voordat er beslissingen gaan vallen.angelmelati schreef:Ik heb dat liever ook wel hoor...alleen heb ik nu bijna elk weekend kennismakings bezoeken.
Ga wel even na aankomende zondag een pauze inlassen.
Het is zo'n spannende tijd he?....wat duurd die 28 dagen dan lang he hahah.

- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
Vervelend is dat dat ze niet afbellen, het is ook begrijpelijk dat mensen op meerdere lijsten gaan staan om een teleurstelling te voorkomen. Zelf ben ik ook blij als mensen gewoon alleen bij mij staan, maar vind het vreselijk sneu om ze te moeten teleurstellen.Candy schreef:Hoi Allemaal hier
Intressante discussie is dit maar het zal per ras ook verschillen
Ik had altijd een wachtlijst vooraf en liet mensen ook vooraf komen maar daar ben ik vanaf gestapt.Ik fok Shelties en de nestjes zijn gemiddeld 3 á 4 pups , mensen die dus graag een pupje willen gaan vaak bij meerdere fokkers op de lijst staan ( wat heel logisch is) maar bellen niet af als ze een pupje gevonden hebben , dus als je pups dan geboren zijn en je belt , kun je zo de helft van je lijst afstrepen. Ik wilde er ook niet teveel op de lijst hebben om telerustelling te voorkomen.
Dus nu mogen mensen zodra de pups geboren zijn bellen, ik weet dan ook precies wat heb ( reutjes/teefjes enz.)Zodra de pups 3 weken zijn mogen ze langs komen en dan praat ik met ze , je ziet al gauw hoe de mensen zijn en hoe de honden op hun reageren , daar kijk ik heel erg naar. Dit werkt bij mij fantastisch
groetjes Janneke

- angelmelati
- Zeer actief
Afgelopen juni was onze Daiki ook leeg gebleven en dat moestik dus ook aan mensen op de wachtlijst vertellen, je bent zelf al teleurgesteld en je moet nog eens de puppiekopers moed in spreken..die zijn ook teleurgesteld en moeten weer een 1/2 jaar wachten...en niet zeker weten of ze dan wel een pup zullen krijgen, dus ik kan mij het heel goed voorstellen dat ze ook bij andere fokkers op de lijst staan. Het maakt mij in principe niet uit hoor. Als ze me maar laten weten of ze al voorzien zijn.Chezzies schreef:Vervelend is dat dat ze niet afbellen, het is ook begrijpelijk dat mensen op meerdere lijsten gaan staan om een teleurstelling te voorkomen. Zelf ben ik ook blij als mensen gewoon alleen bij mij staan, maar vind het vreselijk sneu om ze te moeten teleurstellen.Candy schreef:Hoi Allemaal hier
Intressante discussie is dit maar het zal per ras ook verschillen
Ik had altijd een wachtlijst vooraf en liet mensen ook vooraf komen maar daar ben ik vanaf gestapt.Ik fok Shelties en de nestjes zijn gemiddeld 3 á 4 pups , mensen die dus graag een pupje willen gaan vaak bij meerdere fokkers op de lijst staan ( wat heel logisch is) maar bellen niet af als ze een pupje gevonden hebben , dus als je pups dan geboren zijn en je belt , kun je zo de helft van je lijst afstrepen. Ik wilde er ook niet teveel op de lijst hebben om telerustelling te voorkomen.
Dus nu mogen mensen zodra de pups geboren zijn bellen, ik weet dan ook precies wat heb ( reutjes/teefjes enz.)Zodra de pups 3 weken zijn mogen ze langs komen en dan praat ik met ze , je ziet al gauw hoe de mensen zijn en hoe de honden op hun reageren , daar kijk ik heel erg naar. Dit werkt bij mij fantastisch
groetjes Janneke
- angelmelati
- Zeer actief
Chezzies schreef:Het duurt eeuwig en ik ben zo nieuwsgierig, vorige keer wist ik het eigenlijk wel zeker dat het raak was maar nu niet....WIL HET WETEN LOL.angelmelati schreef:Wij weten ook pas 29 december of ze drachtig is.Chezzies schreef:Gelijk heb je, bezoekjes zijn leuk maar soms even niet. Ik zit er nu ook midden in en heb ook al mensen gehad, en weet pas volgende week of ze drachtig is. Geeft niets maar dan ga ik pas weer serieus afspreken als ze drachtig is. Wil de mensen toch graag eerst onmoeten voordat er beslissingen gaan vallen.angelmelati schreef:Ik heb dat liever ook wel hoor...alleen heb ik nu bijna elk weekend kennismakings bezoeken.
Ga wel even na aankomende zondag een pauze inlassen.
Het is zo'n spannende tijd he?....wat duurd die 28 dagen dan lang he hahah.
Ja ik ook hoor! Ik wil ht ook weten...ben druk aan het Googlen naar van alles en nog wat over de eerste 4 weken dracht...en aan het opletten of onze Daiki al wat anders gedrag laat zien...maar niks..kanook niet volgens het boekje pas met 4 weken ...ja dan gaan we ook echo maken dus dat maakt niks uit hahahah maar wachten duurt altijd lang! al is het maar 5 minuten in de wachtkamer
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
ja volgens het boekje kan het niet...
ik merk wel kleine dingen maar kan net zo goed schijndracht zijn. Ik tuur naar dr tepels, en dr buikje en zie ...............
Ken teven waarvan je tegen het einde nog zoiets had van is die wel drachtig en dan kwamen er toch nog 6 puppen uit....ook honden die leeg waren op de echo en toch nog pups kregen...of omgekeerd....ARGHHH.
Ken teven waarvan je tegen het einde nog zoiets had van is die wel drachtig en dan kwamen er toch nog 6 puppen uit....ook honden die leeg waren op de echo en toch nog pups kregen...of omgekeerd....ARGHHH.

- angelmelati
- Zeer actief
- Candy
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dit is voor mij ook heel herkenbaar !Chezzies schreef:ja volgens het boekje kan het niet...ik merk wel kleine dingen maar kan net zo goed schijndracht zijn. Ik tuur naar dr tepels, en dr buikje en zie ...............
![]()
Wat moet je toch een engelengeduld hebben als fokker
Wachten tot ze loops wordt
Wachten of de dekking goed gaat
Wachten of ze drachtig is
Wachten wat er uit komt
Wachten hoe de pups uitgroeien
Met 3 weken zie ik het meestal wel en dan begin ik met 4 weken weer te twijfelen vooral het 1e nest van een teef is vaak moeilijk om te zien
groetjes janneke
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Kennismakingsbezoek graag! Je weet dan wat voor vlees je in de kuip hebt, vaak schift ik tijdens het eerste contact (tel of mail) wel het 1 en ander. Kennismakingsbezoek is vaak bij ons ook dat mensen komen kijken op een training zodat ze vader en/of moeder aan het werk zien.
Een "vragenlijst" heb ik ook, maar verwerk ik tijdens gesprekken. Mocht het nodig zijn diep ik bepaalde aspecten dieper uit. Met name wat mensen ZELF verwachten van een hond vind ik belangrijk, welke eigenschappen ze zoeken. Puppen gaan sowieso alleen naar een huis waar met ze gewerkt wordt (KNPV of IPO), als huishonden zijn ze niet geschikt. Bij het kiezen van de pups raad ik bepaalde pups ook aan of af bij bepaalde mensen, op basis van wat ze zelf verteld hebben, mijn eigen inschatting van hen en wat ze er mee gaan doen.
Een "vragenlijst" heb ik ook, maar verwerk ik tijdens gesprekken. Mocht het nodig zijn diep ik bepaalde aspecten dieper uit. Met name wat mensen ZELF verwachten van een hond vind ik belangrijk, welke eigenschappen ze zoeken. Puppen gaan sowieso alleen naar een huis waar met ze gewerkt wordt (KNPV of IPO), als huishonden zijn ze niet geschikt. Bij het kiezen van de pups raad ik bepaalde pups ook aan of af bij bepaalde mensen, op basis van wat ze zelf verteld hebben, mijn eigen inschatting van hen en wat ze er mee gaan doen.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- angelmelati
- Zeer actief
vandaag 2 kennismakings bezoeken gehad en ja je heb er erg veel aan, 1 stelletje dat merk heeft echt een passie voor het ras en het andere stelletje...mijn partner en ik waren direct van mening die moeten een poedel nemen (geen kwaad over eigenaars van poedels hoor) maar dat stel was echt niet geschikt voor een akita, bleek uit alles. Over wat ze verwachten van een hond en wat ze er mee willen doen.