Morgen ga ik denk maar ff een paar dierenartsen bellen om hier meer info over te vragen.
@ Thalina... wat was dat dan precies ? ik zoudat niet durven hoor , zomaar mijn honden pillen geven voor iets wat ik niet uitgezocht heb
Moderator: moderatorteam

Besmettelijk verwerpenInge O schreef:die kans is het grootste, ja - maar tegen watEnnath schreef:Ik gok een antibiotica, want er werden dingen op kweek gezet.Inge O schreef:niet echt, want nu zijn we nog steeds nieuwsgierig wat dat probleem én dat medicijn dan wasthalina schreef: beter uitgelegd nu.
![]()
?
Inge O schreef:omdat het aanbod in de categorie 'besmettelijk verwerpen' nog zo groot is dat je daarmee nog geen stap verder bentEnnath schreef:WaaromInge O schreef:heb je zin in een pakje slaagEnnath schreef: Besmettelijk verwerpen![]()
![]()
??
.
Eerlijk gezegd ken ik geen ziekte waarbij de pups gezond ter wereld komen en dan meteen na de geboorte overlijden. Met Herpes kan je nest besmet raken tijdens de geboorte en dan met één tot drie weken overlijden. Met AB overlijden de kalveren vaak laat in de dracht en komen dan dood ter wereld (en soms leven ze nog bij geboorte en sterven dan heel kort na de geboorte).Inge O schreef:
ja hoor, de hond heeft daar zijn eigen variant van. heb nog jaren in de brucellamisère gewerkt, toen er maatregelen werden ingevoerd om belgië (en nederland) vrij te krijgen.
maar dat kan het ook niet zijn, omdat de pups dan zo goed als nooit uitgedragen en gezond geboren zouden worden.
Die bloedgroepen afwijking toch ? Geen idee meer hoe het heet.Inge O schreef:ik ook niet - daarom wil ik het wetenEnnath schreef:Eerlijk gezegd ken ik geen ziekte waarbij de pups gezond ter wereld komen en dan meteen na de geboorte overlijden. Met Herpes kan je nest besmet raken tijdens de geboorte en dan met één tot drie weken overlijden. Met AB overlijden de kalveren vaak laat in de dracht en komen dan dood ter wereld (en soms leven ze nog bij geboorte en sterven dan heel kort na de geboorte).Inge O schreef:
ja hoor, de hond heeft daar zijn eigen variant van. heb nog jaren in de brucellamisère gewerkt, toen er maatregelen werden ingevoerd om belgië (en nederland) vrij te krijgen.
maar dat kan het ook niet zijn, omdat de pups dan zo goed als nooit uitgedragen en gezond geboren zouden worden.
Maar een gezonde dracht en dan dood gaan meteen na de geboorte![]()
Nee, die ken ik neit.
Neonatale isoerythrolyse, maar da's onwijs zeldzaam bij honden. Komt meer voor bij paarden, runderen, varkens en katten.sirene schreef:Die bloedgroepen afwijking toch ? Geen idee meer hoe het heet.Inge O schreef:ik ook niet - daarom wil ik het wetenEnnath schreef:Eerlijk gezegd ken ik geen ziekte waarbij de pups gezond ter wereld komen en dan meteen na de geboorte overlijden. Met Herpes kan je nest besmet raken tijdens de geboorte en dan met één tot drie weken overlijden. Met AB overlijden de kalveren vaak laat in de dracht en komen dan dood ter wereld (en soms leven ze nog bij geboorte en sterven dan heel kort na de geboorte).Inge O schreef:
Nee, die ken ik neit.
Ik heb ergens de klok horen luiden iig![]()
Alleen zijn daar neem ik aan geen pilletjes voor.
de rhesusfactor is inderdaad de factor die bij mensen problemen veroorzaakt, maar ook dieren hebben bloedgroep factoren die problemen geven bij de dracht dan wel bij de lactatieperiode.Inge O schreef:bedoel je de rhesusfactor? is naar mijn weten alleen bij mensen beschrevensirene schreef:Die bloedgroepen afwijking toch ? Geen idee meer hoe het heet.Inge O schreef:ik ook niet - daarom wil ik het wetenEnnath schreef: Eerlijk gezegd ken ik geen ziekte waarbij de pups gezond ter wereld komen en dan meteen na de geboorte overlijden. Met Herpes kan je nest besmet raken tijdens de geboorte en dan met één tot drie weken overlijden. Met AB overlijden de kalveren vaak laat in de dracht en komen dan dood ter wereld (en soms leven ze nog bij geboorte en sterven dan heel kort na de geboorte).
Nee, die ken ik neit.
Ik heb ergens de klok horen luiden iig![]()
Alleen zijn daar neem ik aan geen pilletjes voor..
maar nee, ook dan is er geen pilletje voor.