Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat te doen als?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Ik zou janus los laten en spike buiten bereik van de vreemde hond houden.
Janus zal zich absoluut niet op zijn kop laten zitten en zal terug vechten maar stopt als andere hond zich overgeeft.
Spike zou ook terug vechten maar weegt amper 5 kilo en word natuurlijk zo weggevaagd :wink:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ik zou ze loslaten, me omdraaien en mijn ogen dichtknijpen. Eigenlijk weten ze zich, geheel niet gesteund door de baas, dan bijzonder goed te redden door zich uitermate kalmerend op te stellen. Ga ik me er zelf met een lijntje, lichaamstaal of loerogen tegenaan bemoeien dan gaat het vast fout. En als het werkelijk een agressieve hond met eetneigingen is dan helpt een lijntje toch in niets. Mijn honden zijn niet zo groot, als een hond echt kwaad wil dan is het Klaar is Klara.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

als de hond gewoon aan komt rennen en ik heb mijn honden aangelijnt.. dan eh keer ik me rug toe en mogen mijn honden de aandacht op mij vestigen..
wil de hond aanvallen.. dan zelfde als hierboven.. al weet ik dat de houding van mijn reu al genoeg moet zeggen voor de andere hond..
helpt het weglopen niet.. dan nog zal ik de reu niet los laten tenzij er door de andere hond daadwerkelijk aangevallen wordt.. dan meer lijn vrijheid.. ik een andere hond wegbleeren werkt niet.. dan wil mijn hond juist de aanval inzetten.. als ik gewoon negeer en hem sommeer mee te lopen is er niets aan de hand.-.
en tegenwoordig met de teef erbij is het idd vaak zo dat zij los blijft of wel gaat kennismaken en ik heb hem even aangelijnt..
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik heb maar 1 hondje, die kan de meeste honden makkelijk voor blijven als ie er vandoor gaat, zou ie terugvechten dan heeft ie weinig kans.
toen ik nog in Roemenie woonde, liep ik altijd met minimaal 4 honden als ik het dorp uit ging de velden in. daar lopen de honden bij de schaapskuddes namelijk los en die verscheuren een andere hond als ze de kans krijgen. in de winter eten ze zelfs andere honden, want dan worden ze aan hun lot overgelaten door de herders, ze struinen dan als roedel rond op zoek naar voedsel. zo is Ragyo's moeder ook gedood. met 4 honden blijft het doorgaans bij over en weer blaffen; zolang je niet op de schapen af gaat, nemen die herdershonden het risico niet.
zonder honden lopen is daar overigens ook niet aan te raden, ik heb ook eens een roedel van 4 snappend en grauwend bij mijn enkels gehad, terwijl hun kudde niet eens in de buurt was (als ik ergens schapen zag liep ik er mijlen ver omheen). ik ben echt niet snel onder de indruk van honden, maar dat vond ik toch verre van aangenaam.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”