Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Je mag noooooit een hond schoppen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Addy schreef:Je hebt je honden gewoon bij je te houden, simpel zat, hier mogen ze ook niet op anderen afstuiven en ze hebben gewoon door te lopen als ik dat zeg. Questie van opvoeding en niet eens omdat mijn honden wat zouden doen maar ik weet nooit hoe de andere hond is en ga daar ook geen risico in lopen :roll:
Ligt eraan waar je loopt en wat voor honden je hebt. Als jij Cleo had kon je ook niet voorkomen dat ze in een losloopgebied wel eens een kijkje gaat nemen bij een hond. Meestal niet, heel soms wel. Ik geloof ook niet dat al jullie honden stuk voor stuk meteen aan komen rennen als je roept en nog nooit naar een andere hond zijn gerend maar dat terzijde. Het klinkt goed :wink:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

MARC_S schreef:
Addy schreef:Je hebt je honden gewoon bij je te houden, simpel zat, hier mogen ze ook niet op anderen afstuiven en ze hebben gewoon door te lopen als ik dat zeg. Questie van opvoeding en niet eens omdat mijn honden wat zouden doen maar ik weet nooit hoe de andere hond is en ga daar ook geen risico in lopen :roll:
Ligt eraan waar je loopt en wat voor honden je hebt. Als jij Cleo had kon je ook niet voorkomen dat ze in een losloopgebied wel eens een kijkje gaat nemen bij een hond. Meestal niet, heel soms wel. Ik geloof ook niet dat al jullie honden stuk voor stuk meteen aan komen rennen als je roept en nog nooit naar een andere hond zijn gerend maar dat terzijde. Het klinkt goed :wink:
Allereerst schop ik geen honden, Barf lost het altijd probleemloos op.
Tuurlijk schieten mijn honden ook wel eens op een hond af, het blijven levende wezens maar ik begrijp heel goed de boze baasjes, je hond zal maar net geopereerd zijn of ziek of gewoon niet aardig van karakter, dat zit je daar allemaal niet op te wachten :wink:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

MARC_S schreef:
In een losloopgebied kan dat altijd gebeuren dat een hond op iemand afloopt, maar het merendeel van Nederland bestaat niet uit losloopgebied. En daar heb ik het vooral over. Niet dat in een losloopgebied alles ineens kan, ook daar hoor je rekening te houden met andere hondenbezitters en mensen.

Ook al doet jouw hond niets, je weet nooit waarom andere mensen jouw hond weg willen hebben. Gewoon rekening met elkaar houden. Ik zou dus ook niet blij worden mocht Cleo ineens op mijn hond aangerend komen. Ik zal altijd proberen om een hond eerst op andere manieren weg te krijgen, maar als dat niet helpt dan zal ik niet aarzelen om een schop uit te delen. En reken maar dat ik niet bang ben voor een boze hondeneigenaar. Die lust ik rauw op zo'n moment.

Het is jammer dat de hondeneigenaren dan blijkbaar ineens wel hun hond bij zich kunnen houden (als je dus een schop uitdeelt). Als je van te voren rekening met elkaar houdt, hoeft dat helemaal niet te gebeuren. Kleine moeite, groot plezier.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Maar waarom moet Cleo op zo'n moment een schop krijgen dan? :denken:
Muk

EstherK schreef:Maar waarom moet Cleo op zo'n moment een schop krijgen dan? :denken:
Ik zeg niet dat Cleo een schop moet krijgen. :19:

Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom mensen geen hond van een ander bij zich willen hebben snuffelen. En als je die hond dan op een normale manier niet wegkrijgt en de eigenaar doet ook geen moeite + de hond bezorgt jou serieuze overlast, dan kan ik mij wel voorstellen dat er mensen zijn die de hond (in jouw voorbeeld dus Cleo) een schop zullen geven.

Ik heb wel eens meegemaakt dat mijn hond lastig werd gevallen door 2 kleine hondjes (weet het ras niet) die hem van achter aan het aanvallen waren. Mijn hond is dan bang en niet vooruit te branden, dus weglopen gaat niet. En kuitenbijten keur ik van mijn hond niet goed, maar van een andere hond dus ook niet. Ik heb die honden weggebruld en dreigend wat gestampt op de grond. Dat hielp, maar de eigenaar van die honden was not amused, want durfde ik wel tegen die lieve kleine honden van haar. Dus na mijn wandeling met onze hond heb ik daar aangebeld om even een praatje te maken. En heb ik netjes uitelegd dat ik zo heb geleerd om honden weg te jagen. Zij had dat anders geleerd en haar honden waren door de deur geglipt. Kan altijd gebeuren. Alles is dus netjes uitgepraat.

In deze situatie werkte mijn woeste brul :mrgreen: goed genoeg, maar als het niet anders kan, dan zal ik zeker wel zo´n hond een schop geven indien nodig.
laeken
Zeer actief

Als je op het strand gaat lopen waar honden los mogen of in een bos, tja, dan heb je ermee te dealen zonder trappen uit te delen wat mij betreft. Ik ga er voor het gemak meestal vanuit dat echt agressieve honden daar niet loslopen en mijn honden accepteren geen honden als ze aan de riem zitten en die jagen ze dan zelf weg zonder gaatjes als ze mijn honden niet aanvallen tenminste :mrgreen: Als je hond lastig gevallen wordt waar honden niet los mogen is het een ander verhaal. Maar dan nog zou ik geen trappen uitdelen als mijn hond niet op het punt stond de andere hond naar de strot te vliegen of andersom. Hond kan ook losschieten, normaal nooit op een andere hond afgaan of reageren op jouw hond die niet sociaal is itt de hond die losloopt. Ik had heel wat te trappen als ik alle loslopende labradors die zich in mijn roedel storten moet trappen. Dapper zou best wel willen vechten met een reu maar die hou ik kort en de dames grauwen hem dan wel weg. En anders brul ik even en dreig ik misschien. Maar wild gaan trappen komt niet snel in me op moet ik zeggen. Wel als er een echt agressieve aanvaller op mijn honden duikt en ik zie tanden in mijn honden gaan. Dan pas zal ik ook grover geschut in zetten, niet om wat geblaf, geduw en gegrauw. Dat zijn gewoon hondendingetjes.
Afbeelding
Muk

MARC_S schreef:Als je op het strand gaat lopen waar honden los mogen of in een bos, tja, dan heb je ermee te dealen zonder trappen uit te delen wat mij betreft. Ik ga er voor het gemak meestal vanuit dat echt agressieve honden daar niet loslopen en mijn honden accepteren geen honden als ze aan de riem zitten en die jagen ze dan zelf weg zonder gaatjes als ze mijn honden niet aanvallen tenminste :mrgreen: Als je hond lastig gevallen wordt waar honden niet los mogen is het een ander verhaal. Maar dan nog zou ik geen trappen uitdelen als mijn hond niet op het punt stond de andere hond naar de strot te vliegen of andersom.
......
Dus als een hond in een losloopgebied aan de lijn loopt om wat voor een reden dan ook (en daardoor dus niet bij andere honden kunnen komen) dan triggert dat jouw honden om die hond lastig te vallen / weg te jagen?
Of lees ik dat verkeerd nu? Zo niet, dan zou ik helemaal pissed off zijn als je hond mijn aangelijnde hond komen lastigvallen. Zelfs al is het in een losloopgebied. Als honden zich niet normaal kunnen gedragen naar zowel loslopende als aangelijnde honden dan horen die ook niet los te lopen.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Muk schreef:
MARC_S schreef:Als je op het strand gaat lopen waar honden los mogen of in een bos, tja, dan heb je ermee te dealen zonder trappen uit te delen wat mij betreft. Ik ga er voor het gemak meestal vanuit dat echt agressieve honden daar niet loslopen en mijn honden accepteren geen honden als ze aan de riem zitten en die jagen ze dan zelf weg zonder gaatjes als ze mijn honden niet aanvallen tenminste :mrgreen: Als je hond lastig gevallen wordt waar honden niet los mogen is het een ander verhaal. Maar dan nog zou ik geen trappen uitdelen als mijn hond niet op het punt stond de andere hond naar de strot te vliegen of andersom.
......
Dus als een hond in een losloopgebied aan de lijn loopt om wat voor een reden dan ook (en daardoor dus niet bij andere honden kunnen komen) dan triggert dat jouw honden om die hond lastig te vallen / weg te jagen?
Of lees ik dat verkeerd nu? Zo niet, dan zou ik helemaal pissed off zijn als je hond mijn aangelijnde hond komen lastigvallen. Zelfs al is het in een losloopgebied. Als honden zich niet normaal kunnen gedragen naar zowel loslopende als aangelijnde honden dan horen die ook niet los te lopen.
Denk dat je verkeerd leest. Volgens mij bedoeld Marc dat zijn honden, als ze aangelijnd zijn, geen andere honden in hun buurt dulden.

Weet je, nogmaals ik vind gewoon dat je je hond bij je moet houden. Losloopgebied of niet.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Addy schreef:
MARC_S schreef:
Allereerst schop ik geen honden, Barf lost het altijd probleemloos op.
Tuurlijk schieten mijn honden ook wel eens op een hond af, het blijven levende wezens maar ik begrijp heel goed de boze baasjes, je hond zal maar net geopereerd zijn of ziek of gewoon niet aardig van karakter, dat zit je daar allemaal niet op te wachten :wink:
In losloopgebied ga ik er toch echt vanuit dat mijn honden gewoon kunnen komen buurten bij een andere honden hoor. Als je dat niet wil ben ik meeeer dan bereid ze bij me te roepen (want dan komen ze ook gewoon), maar dat moet je me dan wel duidelijk maken. Je kan aan me vragen of ik mijn honden misschien wil roepen, of jouw honden aanlijnen als hint. Loopt andermans hond ook gewoon los rond te darren, scharrelen en rennen, dan zie ik echt niet in waarom ik in losloopgebied mijn honden dan bij me zou moeten houden :wink:
Wellll vind ik dat ze absoluut geen andere mensen 'lastig hoeven te vallen'. Saar negeert mensen, Vera niet. Hebben die mensen zelf een hond dan mag ze van mij wel even komen buurten bij de mensen ook, maar niet springen of stuiteren. Uiteraard is ook Vera geen robotje en kan ik dat niet altijd voorkomen, maar 9 van de 10 keer gaat dat goed en mijn streven is daar 10 van de 10 van de te maken (met goed gaan bedoel ik dan dat ze niet springt).
Mensen zonder hond mag Vera dus absoluut niet heen, en al helemaaaaal niet als ze 500 meter verderop lopen! Dat zal ze ook niet doen verder, want als mensen meer dan 20-30 meter weg zijn gaat ze er vanzelf al niet meer heen.
Zou Vera wel naar mensen 500 meter verderop rennen dan mogen ze haar best even met een knie wegporren ofzo als ze er niet van gediend zijn. Natuurlijk niet schoppen! Maar haar een beetje wegduwen? Prima, en dan zal ik zelf nog mijn excuses komen maken ook dat mijn hond hen lastig kon vallen terwijl ik zelf 500 meter achterop liep.
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Moos schreef:In losloopgebied ga ik er toch echt vanuit dat mijn honden gewoon kunnen komen buurten bij een andere honden hoor. Als je dat niet wil ben ik meeeer dan bereid ze bij me te roepen (want dan komen ze ook gewoon), maar dat moet je me dan wel duidelijk maken. Je kan aan me vragen of ik mijn honden misschien wil roepen, of jouw honden aanlijnen als hint. Loopt andermans hond ook gewoon los rond te darren, scharrelen en rennen, dan zie ik echt niet in waarom ik in losloopgebied mijn honden dan bij me zou moeten houden :wink:
Wellll vind ik dat ze absoluut geen andere mensen 'lastig hoeven te vallen'. Saar negeert mensen, Vera niet. Hebben die mensen zelf een hond dan mag ze van mij wel even komen buurten bij de mensen ook, maar niet springen of stuiteren. Uiteraard is ook Vera geen robotje en kan ik dat niet altijd voorkomen, maar 9 van de 10 keer gaat dat goed en mijn streven is daar 10 van de 10 van de te maken (met goed gaan bedoel ik dan dat ze niet springt).
Mensen zonder hond mag Vera dus absoluut niet heen, en al helemaaaaal niet als ze 500 meter verderop lopen! Dat zal ze ook niet doen verder, want als mensen meer dan 20-30 meter weg zijn gaat ze er vanzelf al niet meer heen.
Zou Vera wel naar mensen 500 meter verderop rennen dan mogen ze haar best even met een knie wegporren ofzo als ze er niet van gediend zijn. Natuurlijk niet schoppen! Maar haar een beetje wegduwen? Prima, en dan zal ik zelf nog mijn excuses komen maken ook dat mijn hond hen lastig kon vallen terwijl ik zelf 500 meter achterop liep.
Leg me eens uit waarom jouw honden bij mijn honden moeten komen buurten :denken:
Ik zie daar eerlijk gezegt niet het nut van in :19:
Ik heb ze geleerd om door te lopen en dat doen ze en ik ontloop mensen en situaties. Ik verwacht van anderen ook dat ze hun stuiterballen bij zich houden :roll:
Moos
Zeer actief

Addy schreef: Leg me eens uit waarom jouw honden bij mijn honden moeten komen buurten :denken:
Ik zie daar eerlijk gezegt niet het nut van in :19:
Ik heb ze geleerd om door te lopen en dat doen ze en ik ontloop mensen en situaties. Ik verwacht van anderen ook dat ze hun stuiterballen bij zich houden :roll:
Ach kom op zeg Addy, in losloopgebied? Dan leef jij in een andere wereld dan ik hoor? :19: :mrgreen:
Bovendien heb ik geen stuiterballen; vreemd dat je dat erbij moet vermelden, want Saar gaat helemaal niet buurten bij vreemde honden, en Vera nadert bijna altijd afwachtend, en gaat zelfs heel veel zitten wachten tot de honden bij haar komen.
Als jij met 2 of meer honden loopt durft ze daar niet eens zomaar in te komen.

Als jij wilt dat ik ze helemaal bij me houd, prima, maar meld dat dan even. Als jij jouw honden gewoon rond hebt rennen zou ik de mijne bij me moeten roepen? :denken:

Edit: als iemand zijn hond laat volgen dan roep ik zelfs mijn honden al bij me en zoek oogcontact voor hoe of wat. Ik ben echt de beroerdste niet hoor :19: Maar als andere honden ook gewoon los wat rondrennen en darren in losloopgebied zie ik absoluut niet waarom ik dan mijn honden zou moeten laten volgen omdat ze er niet heen zouden mogen :roll:
Laatst gewijzigd door Moos op 25 dec 2008 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Muk

estelle schreef:
Muk schreef:
......
Denk dat je verkeerd leest. Volgens mij bedoeld Marc dat zijn honden, als ze aangelijnd zijn, geen andere honden in hun buurt dulden.

Weet je, nogmaals ik vind gewoon dat je je hond bij je moet houden. Losloopgebied of niet.
Dat zou zeker kunnen dat ik het verkeerd lees. En met dat tweede deel ben ik het wel eens. Al moet ik zeggen dat ik in een losloopgebied er wel op voorbereid ben dat andere honden ook komen buurten. En dan hangt het van de situatie af of ik het ok vind of niet.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:
malinois schreef:
MARC_S schreef:Ik schop alleen honden die wat doen. Ik ga geen rotschoppen uitdelen om wat verbale onzin tussen mijn honden en een andere hond. Pas als ze mijn honden vastbijten en een brul en knie ertussen niet meer helpt zal ik evt een schop geven. Zolang mijn hond geen gaten oploopt ga ik zeker geen rotschoppen uitdelen en als mijn honden een rotschop krijgen omdat ze daar waar ze los mogen een andere hond verbaal een beetje aanpakken krijg je met mij ook een probleem. Cleo loopt wel eens naar een hond toe (op losloopplaatsen) en als dat een dominante teef is die moeilijk doet wil ze ook wel eens even snel wat grommen en duwen. Laatst dus bij een aangelijnde vrij agressieve hond. Wee degene die haar daarvoor een rotschop geeft :neenee: Ze doet niks, bijt nooit en zal nooit in gevecht raken. Dus ze verdient van niemand een schop omdat ze kennis komt maken en geen zin heeft om meteen afgebekt te worden door die hond.
ik weet zeker dat de mijne zich vast zal bijten, reu of teef, dus als een brul niet helpt, de andere partij er niet in de buurt is dan zal ik de hond echt wel wegschoppen... is beter voor de andere hond
Maargoed, mijn honden doen die hond dus niks. Cleo en Eva bijten zich niet vast en zolang die andere hond dat ook niet doet heb ik ook geen zin om een hond een gescheurde lever te trappen om wat gegrauw en geduw. Honden blijven wel honden. En als een reu Dapper aanvalt bijt hij wel. Dat is dan het risico van de andere hond. :19: Ik denk dat de schade van een rotschop van mij groter is dan van Dapper :mrgreen: Ik kreeg bij dit bericht meer het gevoel dat de andere hond ruw en irritant was omdat de eigen hond ziek en zwak is. Daarvoor verdient een hond dus geen rotschop in zijn pens lijkt mij want ik geloof niet dat deze @#@%@$-herder ook maar iets gedaan heeft voordat hij de rotschop kreeg. Cleo zou ook haar hond even kunnen afblaffen of er even grommend tegenop springen als die zwalkt op zijn poten en wie Cleo daar een rotschop voor geeft heeft echt wel een probleem. De baasjes waren ook in de buurt als ik het goed begrepen heb want die spraken haar meteen aan op die schop :wink:
de jouwe zal niks doen, maar de mijne wel... en ik zal alles doen om dat te voorkomen door hem omhoog te hijsen maar blijf nog wel steeds een mens... dus als dat een keer ophoudt dan hangt ie er wel in en ik heb geen behoefte aan een hond met knokervaring doordat anderen hun honden niet bij zich willen houden.
Mijn hond gaat nooit naar andere honden toe... maar duld ze ook niet in een meter of wat om zich heen.. en dat recht heeft hij ten volste in mijn ogen...hij laat het duidelijk merken en als een hond dat om wat voor reden niet opvolgt is dat het probleem van die hond dus zal ik die hond een trap verkopen...
Je moet toch wel gericht trappen hoor om hem een gescheurde lever te bezorgen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
MARC_S schreef:Maargoed, mijn honden doen die hond dus niks. Cleo en Eva bijten zich niet vast en zolang die andere hond dat ook niet doet
Maar het gaat er dan toch om dat Malinois haar honden (of mijn eigen hond) wel iets doen?
Het is voor mij ook prima dat een andere hond niks doet en alleen even wil komen snuffen bij Hera maar Hera bijt zich dus wel direct vast als ik niet ingrijp.
Nu kies ik ervoor om Hera de lucht in te hijsen of zodanig vast te pakken dat ze niks kan omdat ik het dus ook niet zo zie zitten om een andere hond hard te gaan schoppen.
ik zal hem ook omhoog hijsen maar alles houdt een keer op natuurlijk, er zijn ook honden die het dan nodig vinden ook omhoog te springen :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
estelle schreef:
MARC_S schreef:Maargoed, mijn honden doen die hond dus niks. Cleo en Eva bijten zich niet vast en zolang die andere hond dat ook niet doet
Maar het gaat er dan toch om dat Malinois haar honden (of mijn eigen hond) wel iets doen?
Het is voor mij ook prima dat een andere hond niks doet en alleen even wil komen snuffen bij Hera maar Hera bijt zich dus wel direct vast als ik niet ingrijp.
Nu kies ik ervoor om Hera de lucht in te hijsen of zodanig vast te pakken dat ze niks kan omdat ik het dus ook niet zo zie zitten om een andere hond hard te gaan schoppen.
Dat doe ik bij Dapper dus ook. Ik ga echt geen honden in hun buik trappen als ze op mijn honden duiken. Wel als ze echt gaan bijten maar anders niet.
de mijne bijt toch echt... daarom is het voor de veiligheid van de andere hond
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Als je op het strand gaat lopen waar honden los mogen of in een bos, tja, dan heb je ermee te dealen zonder trappen uit te delen wat mij betreft. Ik ga er voor het gemak meestal vanuit dat echt agressieve honden daar niet loslopen en mijn honden accepteren geen honden als ze aan de riem zitten en die jagen ze dan zelf weg zonder gaatjes als ze mijn honden niet aanvallen tenminste :mrgreen: Als je hond lastig gevallen wordt waar honden niet los mogen is het een ander verhaal. Maar dan nog zou ik geen trappen uitdelen als mijn hond niet op het punt stond de andere hond naar de strot te vliegen of andersom. Hond kan ook losschieten, normaal nooit op een andere hond afgaan of reageren op jouw hond die niet sociaal is itt de hond die losloopt. Ik had heel wat te trappen als ik alle loslopende labradors die zich in mijn roedel storten moet trappen. Dapper zou best wel willen vechten met een reu maar die hou ik kort en de dames grauwen hem dan wel weg. En anders brul ik even en dreig ik misschien. Maar wild gaan trappen komt niet snel in me op moet ik zeggen. Wel als er een echt agressieve aanvaller op mijn honden duikt en ik zie tanden in mijn honden gaan. Dan pas zal ik ook grover geschut in zetten, niet om wat geblaf, geduw en gegrauw. Dat zijn gewoon hondendingetjes.
ik loop al nooit in een druk losloopgebied, ik zoek stille gebieden op of stukken waar eigenlijk een aanlijnplicht is en ja de mijne lopen dan los, ze zullen ook nooit naar een andere hond toegaan.
Aanlijnen dan duld er geen enkele hond hier andere honden in de buurt dus dat is het allerlaatste wat ik zal doen. Sowieso lijkt het met niet verstandig voor een vreemde hond zich in een vreemde roedel te stuiteren... Xena is net loops geweest en er worden de eerste maand echt geen andere honden in de buurt geaccepteerd van haar hoor door de eigen heren.
Ook al loop je in een losloopgebied, juist dan heb je je hond onder controle te houden vind ik... zeker waar ik loop, naast de A1 lijkt me nu niet echt slim om een hond los te gooien die niet luisterd.

Ik heb mijn hond onder controle wat ze zijn bij me op het moment dat ik ze roep.... de ander blijkbaar niet als ze op een ander afstuiven...
dus nogmaals als ik daar de noodzaak van inzie zal ik een hond wegtrappen ja... overigens nog niet vaak hoeven toepassen. Meestal was dat hier gewoon in de buurt dus aanlijnplicht.
Afbeelding
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wiek »

Wij komen elke dag in het hondenlosloop gebied. En we laten Zowie dag in dag uit daar vrij. Er heeft zich nog nooit maar iets van een conflict voor gedaan tussen Zowie en een andere hond. Mocht dat ooit gebeuren is het over met de pret. een hond die enthousiast op mij komt afgerend daar ga ik vanuit dat ik die hond kan vertrouwen. Zo vertrouw ik Zowie ook namelijk! En ja ik ben naief, gelukkig ben ik dat nog een beetje, maar dat maakt het wel zo gezellig. En daar is het mij uiteindelijk om te doen.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

malinois schreef:
ik loop al nooit in een druk losloopgebied, ik zoek stille gebieden op of stukken waar eigenlijk een aanlijnplicht is en ja de mijne lopen dan los, ze zullen ook nooit naar een andere hond toegaan.
Aanlijnen dan duld er geen enkele hond hier andere honden in de buurt dus dat is het allerlaatste wat ik zal doen. Sowieso lijkt het met niet verstandig voor een vreemde hond zich in een vreemde roedel te stuiteren... Xena is net loops geweest en er worden de eerste maand echt geen andere honden in de buurt geaccepteerd van haar hoor door de eigen heren.
Ook al loop je in een losloopgebied, juist dan heb je je hond onder controle te houden vind ik... zeker waar ik loop, naast de A1 lijkt me nu niet echt slim om een hond los te gooien die niet luisterd.

Ik heb mijn hond onder controle wat ze zijn bij me op het moment dat ik ze roep.... de ander blijkbaar niet als ze op een ander afstuiven...
dus nogmaals als ik daar de noodzaak van inzie zal ik een hond wegtrappen ja... overigens nog niet vaak hoeven toepassen. Meestal was dat hier gewoon in de buurt dus aanlijnplicht.
Maar je geeft dan wel even en hint neem ik aan dat jouw honden dus gewoon echt niet vriendelijk zijn als je wel in losloopgebied loopt?
Kijk, ik heb het wat dat betreft sowieso al makkelijk want mijn honden zouden dus never nooit op jouw honden aflopen. Saar gaat al zelden zelf op een vreemde hond af, en Vera is absoluut niet achterlijk en zou nooit bij jouw honden te dicht in de buurt durven komen dan :wink:
Maar stel, stel dat ze dat wel zou doen, dan zou ik haar met 1 keer roepen bij me kunnen hebben. Moet ik echter wel weten dat ik haar moet roepen. Als jouw honden gewoon rondrennen kan ik niet ruiken dat ik haar bij me moet houden bijvoorbeeld. Bovendien vind ik dat dan nergens over gaan, dat ik die van mij bij me zou moeten houden als die van jou rondrennen.
Laat je ze duidelijk volgen dan is dat voor mij al hint genoeg bijvoorbeeld, maar ik vind dat je wel aan moet geven als jij degene bent die met een hond-agressieve hond loopt zodat mensen ook de kans hebben om maatregelen te nemen. Je kan niet verwachten dat ze dat kunnen ruiken.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

malinois schreef:
MARC_S schreef:
estelle schreef:
Dat doe ik bij Dapper dus ook. Ik ga echt geen honden in hun buik trappen als ze op mijn honden duiken. Wel als ze echt gaan bijten maar anders niet.
Dapper bijt ook echt hoor. Ik hijs hem gewoon omhoog en dan hoop ik voor de andere hond dat hij weg gaat. Als hij hem dan gaat aanvallen verandert dat de zaak nogal natuurlijk. Ik laat mijn hond niet aanvallen. Maar ik vind ook dat de agressieve hond wel een beetje mijn probleem is en niet dat van onschuldige loslopende puberhonden die niks doen. Als Cleo hier bij ons in de buurt waar overal je hond los mag heel erg gepakt wordt door een aangelijnde hond die heel agressief is wordt ik wel pissig. Zij doet niks kwaads en als je hond echt grijpt moet je wel een beetje op gepaste plaatsen lopen en niet in het bos op zaterdag waar honden los mogen. Doe je dat wel dan moet je maatregelen nemen en die bestaan er niet uit door mijn honden die niet bijten of die van Moos om maar wat te noemen te gaan schoppen. Ik ben het dus wel een beetje met Moos eens. Daar waar een losloopgebied is spelen allerlei honden samen. Honden maken daar nu eenmaal contact onderling en dat hoort erbij voor veel honden en mensen. Cleo maakt soms ook contact, Eva zelden want die wil dat niet en Dapper houden we weg bij vreemde honden. Maar als Eva een speler was dan zou ik net als Moos haar dus lekker naar los rennende honden laten gaan en kijken of ze ermee wil spelen. Dat is nu eenmaal hoe die dingen gaan en als we allemaal onze honden bij elkaar weg moeten houden kunnen we niet echt rekenen op sociale honden want ze mogen geen contact maken met elkaar als regel. Dat is natuurlijk ook een beetje raar :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
malinois schreef:

Maar je geeft dan wel even en hint neem ik aan dat jouw honden dus gewoon echt niet vriendelijk zijn als je wel in losloopgebied loopt?
Kijk, ik heb het wat dat betreft sowieso al makkelijk want mijn honden zouden dus never nooit op jouw honden aflopen. Saar gaat al zelden zelf op een vreemde hond af, en Vera is absoluut niet achterlijk en zou nooit bij jouw honden te dicht in de buurt durven komen dan :wink:
Maar stel, stel dat ze dat wel zou doen, dan zou ik haar met 1 keer roepen bij me kunnen hebben. Moet ik echter wel weten dat ik haar moet roepen. Als jouw honden gewoon rondrennen kan ik niet ruiken dat ik haar bij me moet houden bijvoorbeeld. Bovendien vind ik dat dan nergens over gaan, dat ik die van mij bij me zou moeten houden als die van jou rondrennen.
Laat je ze duidelijk volgen dan is dat voor mij al hint genoeg bijvoorbeeld, maar ik vind dat je wel aan moet geven als jij degene bent die met een hond-agressieve hond loopt zodat mensen ook de kans hebben om maatregelen te nemen. Je kan niet verwachten dat ze dat kunnen ruiken.
tuurlijk, dat snap ik...
ik ga altijd in principe iedereen uit de weg, dus zodra ik iemand zie loop ik een andere kant uit... mocht dat niet gaan roep ik ze bij me en leg ze naast me af... geen enkel probleem dan om er langs te lopen...
Als het echt nodig zou zijn lijn ik ze aan... maar dat doe ik liever niet omdat ze los makkelijker zijn dan aangelijnd.
In het bos heb ik er ook zo goed als nog nooit problemen mee gehad...
Afbeelding
estelle

malinois schreef:
MARC_S schreef:
estelle schreef:
Nou de mijne bijt ook echt hoor maar toch kan ik er prima voor zorgen dat ze andere honden niet verwondt zonder schoppen uit te delen aan een andere hond. En ja, ook Hera kan enorm tekeer gaan hoor. :wink:
En natuurlijk vind ik het sneu voor Hera als ze in de lucht hangt en er ondertussen een vreemde teef aan dr kont loopt te ruiken maar dan nog ga ik niet trappen. Ik mopper dan wel op de betreffende hond dat ie NU op moet sodemieteren maar verder....

Maar gelukkig tref ik het merendeel van de tijd baasjes die hun hond even aanlijnen en of bij hen roepen.
Moos
Zeer actief

MARC_S schreef: Maar als Eva een speler was dan zou ik net als Moos haar dus lekker naar los rennende honden laten gaan en kijken of ze ermee wil spelen. Dat is nu eenmaal hoe die dingen gaan en als we allemaal onze honden bij elkaar weg moeten houden kunnen we niet echt rekenen op sociale honden want ze mogen geen contact maken met elkaar als regel. Dat is natuurlijk ook een beetje raar :wink:
Dat vind ik dus ook :wink: Vera is wel een speler, en heeft vanochtend ook weer echt heerlijk gerend met een Beauceron teefje die 1 week ouder was dan zij. Lekker samen om het hardst racen en dollen. Eergisteren was het een Golden reu van 11 maanden waar ze samen mee in het water gespetterd heeft, beide honden een grijns van oor tot oor.
Dat zou dus niet meer mogen want ik moet haar in losloopgebied weg gaan houden bij elke andere hond. Kom nou zeg :19:
Vera zelf is heel erg sociaal, zal nooit op een hond-agressieve hond aflopen bijvoorbeeld, en ligt voor een roedeltje van twee Cavaliertjes nog plat op haar buik te wachten tot ze haar naderen om daarna eens voorzichtig te kijken of er gespeeld kan worden.
Die zou ik dan bij elke hond weg moeten houden in een loslooopgebied? Vind ik echt onzin, sorry.

En nogmaals, heb ik ook maar een klein hintje dat mensen wellicht niet willen dat ze komt buurten dan heb ik haar al bij me geroepen en maak oogcontact met de andere baas over hoe of wat.
Maar als die andere honden ook gewoon lekker los aan het dartelen zijn? Dan mag ze van mij daarheen als ze dat zelf wil.
Laatst gewijzigd door Moos op 25 dec 2008 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
malinois schreef:
MARC_S schreef:
estelle schreef: Maar het gaat er dan toch om dat Malinois haar honden (of mijn eigen hond) wel iets doen?
Dapper bijt ook echt hoor. Ik hijs hem gewoon omhoog en dan hoop ik voor de andere hond dat hij weg gaat. Als hij hem dan gaat aanvallen verandert dat de zaak nogal natuurlijk. Ik laat mijn hond niet aanvallen. Maar ik vind ook dat de agressieve hond wel een beetje mijn probleem is en niet dat van onschuldige loslopende puberhonden die niks doen. Als Cleo hier bij ons in de buurt waar overal je hond los mag heel erg gepakt wordt door een aangelijnde hond die heel agressief is wordt ik wel pissig. Zij doet niks kwaads en als je hond echt grijpt moet je wel een beetje op gepaste plaatsen lopen en niet in het bos op zaterdag waar honden los mogen. Doe je dat wel dan moet je maatregelen nemen en die bestaan er niet uit door mijn honden die niet bijten of die van Moos om maar wat te noemen te gaan schoppen. Ik ben het dus wel een beetje met Moos eens. Daar waar een losloopgebied is spelen allerlei honden samen. Honden maken daar nu eenmaal contact onderling en dat hoort erbij voor veel honden en mensen. Cleo maakt soms ook contact, Eva zelden want die wil dat niet en Dapper houden we weg bij vreemde honden. Maar als Eva een speler was dan zou ik net als Moos haar dus lekker naar los rennende honden laten gaan en kijken of ze ermee wil spelen. Dat is nu eenmaal hoe die dingen gaan en als we allemaal onze honden bij elkaar weg moeten houden kunnen we niet echt rekenen op sociale honden want ze mogen geen contact maken met elkaar als regel. Dat is natuurlijk ook een beetje raar :wink:
Bij jullie zou ik ook alleen maar 1 voor 1 met de honden gaan lopen of hooguit 2 tegelijk... en zeker niet als er veel mensen lopen... dan begin ik er niet eens aan...
Ik kan de mijne wel omhoog hijsen maar dan staat hij nog met zn achterpootjes op de grond... dus ik brul wel en mocht dat niet helpen schop ik. En dat wil niet zeggen dat de hond een doodschop krijgt... (denk niet eens dat ik dat kan... ben al blij dat ik wat raak) maar wel genoeg om te weten dat ie niet welkom is....
Overigens zullen 9 van de 10 het wel uit hun hoofd laten want hij laat het luid en duidelijk merken.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
malinois schreef:
MARC_S schreef:
estelle schreef: Maar het gaat er dan toch om dat Malinois haar honden (of mijn eigen hond) wel iets doen?
Nou de mijne bijt ook echt hoor maar toch kan ik er prima voor zorgen dat ze andere honden niet verwondt zonder schoppen uit te delen aan een andere hond. En ja, ook Hera kan enorm tekeer gaan hoor. :wink:
En natuurlijk vind ik het sneu voor Hera als ze in de lucht hangt en er ondertussen een vreemde teef aan dr kont loopt te ruiken maar dan nog ga ik niet trappen. Ik mopper dan wel op de betreffende hond dat ie NU op moet sodemieteren maar verder....

Maar gelukkig tref ik het merendeel van de tijd baasjes die hun hond even aanlijnen en of bij hen roepen.
ik heb het ook gelukkig bijna nog nooit hoeven te doen.... wat ik zei alleen in de buurt en dan liep ik met 2 honden en een aanvallende loslopende jack hussel zonder eigenaar...
1 hond kan ik omhoog houden maar 2 niet... daarnaast is het een te kleine tegenstander om te gokken dat het goed gaat.
Afbeelding
estelle

malinois schreef:Ik kan de mijne wel omhoog hijsen maar dan staat hij nog met zn achterpootjes op de grond... .
Zo doe ik dat met Hera ook en dan krijgt ze echt geen hond meer te pakken hoor. Ja tenzij ze met hun kop dan in de buurt van haar bek komen maar dat doen ze niet. Ze willen vaak gewoon even snuffelen bij dr kont of dr zijkant.
Mochten ze wel bij haar bek in de buurt komen dan draai ik Hera weg of pak haar kop in de houdgreep.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik persoonlijk vind het altijd fijner als er eerst even aangelijnd contact gemaakt wordt :wink: waarom, Baco gaat met 9 van de 10 goed, maar de 10 de haalt ie ook gelijk met alle liefde van de wereld, dus ik ga dat risico niet lopen,
en aangelijnd zijn ze niet aggressief
Komt er een hond aangestoven, dan doe ik maar even een schietgebedje dat dit een van de 9 is :N: Maar blij wordt ik er niet van :neenee: .

Met DuCain ontloopt ik gewoon alles, die vind vreemde honden gewoon net leuk, dus ga ik ook geen losloopgebied in :19: met hem.
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Ik heb 1 keer een hond een schop tegen zijn kont verkocht. De hond liep los in de woonwijk, kwam op mijn aangelijnde honden af lopen, en viel ze meteen aan. Het baasje stond op een afstand te kijken en deed niks. Die schop hielp goed, alleen ik heb er zelf een gaatje in mijn been van overgehouden.
Ik vindt het helemaal geen probleem als er honden in de woonwijk los lopen, zolang ze niet bij mijn honden gaan vervelen. Mijn honden zijn aan de lijn geen lieverdjes naar andere honden, en ik heb geen zin in een vechtpartij.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik jaag ook honden weg als zij op ons af komen rennen en als ik niet anders kan deel ik een mep uit.

Toch kan ik mensen soms wel schieten die hun loslopende hond overal op af laten gaan om even lekker te spelen omdat het zo hoort (ook op aangelijnde honden)

Gisteren toevallig een hele nette hondeneigenaar ontmoet die zijn hond direct terugriep nadat hij zag dat Dyna als buffer functioneerde.
Ons heksje ging als een aso tekeer dus de rest in de auto gezet en eigenlijk terug gegaan met haar, juist omdat deze hond zo goed luisterde. Ik riep naar de man met zijn kruising amstaf/rottie of ze kennis mogen maken en dat was geen probleem. Dus Lu eerst aan de riem gillend en losgeknipt. Zij maakt zoveel herrie dat het is alsof zij honden op wil eten. Man schoot in de lach om de herrie (ik was me druk aan het verontschuldigen) en vertelde dat zijn hond dit ook altijd deed maar nu onder de indruk was van de herrie want zij won het.
In elk geval, de honden hebben 1 voor 1 met hem gespeeld wat ik erg leuk vond en wij hadden de tijd om te praten.
Deze man vertelde dat hij zich suf trainde met zijn hond door de reactie van andere mensen op zijn hond (snap dat niet zo want de hond ziet er gewoon schattig uit), de hysterische mensen die hij ontmoette in amsterdam waar hij woonde als zijn hond losliep, puur en alleen om het uiterlijk van zijn hond. Het wegjagen of zelfs slaan van zijn hond hoorde daar ook bij. Ik zei ook dat hij van mij ook een mep had gehad als hij langs Dyna was gegaan om naar de anderen te gaan en ik vond het mooi om te horen dta hij zei dat hij dat in deze situatie ook dondergoed begreep omdat er twee vast liepen en de anderen niet.

Klein beetje rekening houden met elkaar is zo makkelijk en maakt het voor iedereen eenvoudiger.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

chrico schreef:
Klein beetje rekening houden met elkaar is zo makkelijk en maakt het voor iedereen eenvoudiger.
Maar andersom werkt dat net zo goed. Ik vind eigenlijk dat je het niet kan maken om in losloopgebied te gaan lopen met honden waarbij je dus andere honden weg moet gaan lopen meppen.
Dat wil zeggen, je kan het wel maken, maar je kan toch niet verwachten dat in een losloopgebied iedereen zijn hond direct bij zich gaat houden?

Mijn honden zullen dus niet op jouw honden af gaan, en als ik zie dat ze aangelijnd zijn ben ik de eerste om mijn honden sowieso al bij me te houden. Maar stel nou dat een van de honden opeens een banaantje in de oren gekweekt heeft? Nooit eerder gehad, maar verdomd, net op dat moment besluit ze voor het eerst om niet te luisteren. Dan mag ze dus weggetrapt worden? Dat vind ik veel te ver doorslaan naar "iedereen moet maar rekening houden met mijn honden die niet met alle andere honden kunnen".

Dan ga ik er dus vanuit dat we het over losloopgebied hebben he? Anders heb ik niks gezegd :wink:
Afbeelding
Sammy1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sammy1980 »

Ik heb 1 keer een hond een schop moeten verkopen.

Sammy had last van haar voorpoot en liep mank.
We kwamen een andere hond tegen die ook los liep en Sammy loopt daar met een boogje omheen. Hond besluit boven op Sammy te duiken,

Sammy geeft zich over en de hond blijft doorgaan met bijten en dominant doen. En het baasje loopt gewoon door :boos:

Toen heb ik wel ingegrepen en de hond een schop verkocht.
Je had zijn baas moeten horen, dat als ik nog een keer zijn hond aanraakte dan zou hij mijn benen wel ff breken......

Sommige mensen snap ik gewoon echt niet :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”