Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

honden die bezit verdedigen.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

miekmiek schreef:
tineke schreef:
Jij hebt toch geen waak en verdedigingshonden dus hoef je dit inderdaad van jouw honden niet te verwachten.
Ik vind het zelf nog dommer om te denken dat jouw Charles over een speciale Jomandagave beschikt en precies weet wie wel of niet te vertrouwen is.
Dat vermogen hebben honden gewoonweg niet.
De dronken kerel die op jou afkomt al stommelend en lallend maar absoluut geen kwaad in de zin heeft meer kans op een agressieve reactie van een van de honden dan de vrolijke aansprekende tasjesdief die na een leuk babbeltje plots je hersens in slaat om er dan vervolgens met je tas vandoor te gaan.
waarom niet? tommie gromt ook niet snel maar de keren dat hij dat wel tegen iemand deed vertrouwde ik die persoon ook niet.
Dus zal jouw lichaamstaal anders zijn waar een hond op reageert.
De heer Oliveir die bij jouw over de vloer komt ,hypotetisch gesproken dan :mrgreen: kan rekenen op een vriendelijke begroeting terwijl hij je ondertussen aan het oplichten is terwijl de goed bedoelende krantenman wie jij toevallig een engerd vind weggebruld kan worden terwijl hij niets kwaads in de zin heeft.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

miekmiek schreef:
Moos schreef:
Ik geloof in dit geval dus niet dat ze zich dommer voordeed dan ze was. Bij Moos had ik dat geloofd :mrgreen: , bij Vera eigenlijk niet :wink:
maar tja, weet die hond dat? voor hetzelfde geld is er al eerder een moostype voorbij komen struinen die wel zijn lekkers jatte. En nam hij nu geen risico. :wink:
Oh ja, dat zou kunnen :wink: Maar ik reageerde nu even op het stukje dat Vera als een soort projectiel met vreemde honden om zou gaan signalen negerent. Met bekenden honden is ze geen zeikerdje (verre van), maar met onbekende honden is ze eerder te afwachtend dan dat ze te erg ongeleid projectiel is.
Zou die hond nu fixerend over zijn eten heen gestaan hebben en ze dendert daar doorheen, ja duhhh, dan kan je ongenadig op je flikker krijgen ja :mrgreen: Waar het mij juist eigenlijk om ging was dat niemand aan die hond had gezien dat hij niet alleen maar ergens stond te snuffelen, en Vera volgens mij ook echt niet, want zoals ik al zei, ze is een zeikerd met vreemde honden die ook maar een beetje te erg naar haar kijken. :wink:
Afbeelding
tineke

Hutsje schreef:nou, als ik weet dat mijn honden dit zouden doen zou ik toch echt wel mijn maatregelen treffen hoor. je wéét dus dat je hond uitvalt als een hond te dichtbij komt, dan meld je dat of je vermijd zo'n situatie, lijkt mij :19: . daarbij heeft de hond trouwens ook een groot probleem als dit bij huts gebeurt, die klapt er zonder pardon op, en terecht.
Natuurlijk vermijd je dat maar dat moet wel kunnen ook natuurlijk :wink:
Orson was in dat opzicht absoluut geen ongeleid projectiel ,hij liep net zo makkelijk in een groep honden als alleen maar de husky die over een grote afstand naar mij toe kam rennen om bovenop mij te duiken (een volkomen vreemde hond overigens voor mij)werd echt wel minder vriendelijk vertelt op te zouten en wel direct.
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
ik ging ook een beetje van een algemene situatie uit, niet specifiek nu het gevalletje van vera alleen :wink: .
Ah oke :wink:
in dat geval was het wel sneu voor haar, maar toch niet meteen te verwijten aan de andere hond want hij kan niet weten dat ze helemaal niks bedoelde met 'daar zijn' :wink: .
Oh nee, dat is zeker zo hoor. Ik verwijt die hond ook niks :wink: , maar Vera ook niet :mrgreen:
Dat maakt het ook een wat lastig 'op te lossen' situatie :mrgreen: :wink:
Afbeelding
tineke

Nanna schreef:
tineke schreef: Ik vind het zelf nog dommer om te denken dat jouw Charles over een speciale Jomandagave beschikt en precies weet wie wel of niet te vertrouwen is.
Dat vermogen hebben honden gewoonweg niet.
De dronken kerel die op jou afkomt al stommelend en lallend maar absoluut geen kwaad in de zin heeft meer kans op een agressieve reactie van een van de honden dan de vrolijke aansprekende tasjesdief die na een leuk babbeltje plots je hersens in slaat om er dan vervolgens met je tas vandoor te gaan.
Ik verdenk Charles wèl van Jomanda-gaven (alhoewel ik Jomanda niet vertrouw, maar da's andere koek). Beide keren waren de mannen in kwestie niet dronken en gedroegen zich ook niet echt out of the order.
En wie weet waren ze ook niks van plan :smile: Maar Charles móest ze gewoon niet, en dat terwijl hij normaal de vriendelijkheid en onverschilligheid zelve is. En hij gaf dat ruimschoots van tevoren aan zodat ik hem tenminste nog kon aanlijnen.
Ik zeg puur dat ik het heel lastig zou vinden als ik een hond zou hebben die iedereen grijpt die in mijn persoonlijke zone komt, hond of mens.
En dat zou ik óók vinden als ik wel een waak-of verdedigingshond had. Ik zou trouwens láng niet al die rassen maar willekeurig om zich heen happen, het schijnt dus nog wel los te lopen. :mrgreen:
Nou als ik jouw geschiedenis zo even herinner kom jij veel meer agressieve honden tegen dan mij :denken:
Wel verbazingwekkend dat je die slimmerd van jou als het er echt op aan komt moet beschermen ipv anders om alhoewel dat natuurlijk juist wel op intelligentie kan duiden ,wie mijn werk doet is mijn knecht tenslotte :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef:Dat maakt het ook een wat lastig 'op te lossen' situatie :mrgreen: :wink:
daarom, inherent aan een overbevolkt landje waar honden vaak quasi verplicht worden te doen wat ze niet in hun hoofd zouden krijgen als ze alleen op stap waren (zo dicht bij elkaar lopen bv.) :wink: .
Ja :wink: En waardoor het verschil tussen honden natuurlijk ook duidelijker mee gaat spelen. Er zijn honden die het nog geen probleem vinden als een hele rits vreemde honden op 2 cm langs komt denderen, en er zijn honden die het al een probleem vinden als 1 vreemde hond op meer dan een meter nadert.
Afbeelding
tineke

Inge O schreef:
Moos schreef:Dat maakt het ook een wat lastig 'op te lossen' situatie :mrgreen: :wink:
daarom, inherent aan een overbevolkt landje waar honden vaak quasi verplicht worden te doen wat ze niet in hun hoofd zouden krijgen als ze alleen op stap waren (zo dicht bij elkaar lopen bv.) :wink: .
En dat er eigenlijk gezien dat gegeven relatief weinig incidenten zijn zegt wat over het aanpassingsvermogen van honden :ok:
Afgelopen zondagmiddag was ik in Groenendaal met Spok en Micron daar struikel je over de honden en baasjes en er zijn relatief weinig incidenten.
Voor zo af en toe vind ik zo'n wandeling prima maar vanochtend om 6 uur in de duinen bevalt me toch beter :mrgreen:
Ik weet bijna wel zeker dat Orson zijn verdraagzaamhied ook te maken had met het feit dat hij zeer regelmatig ongestoord kon rennen en vliegen waarbij er niets op een konijntje of hert na :mrgreen: in zijn persoonlijke zone kwam.
tineke

Inge O schreef:[klopt, en die verschillen houd je ook (denk aan vlammetje :mrgreen: ).
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef:
Inge O schreef:
Ja :wink: En waardoor het verschil tussen honden natuurlijk ook duidelijker mee gaat spelen. Er zijn honden die het nog geen probleem vinden als een hele rits vreemde honden op 2 cm langs komt denderen, en er zijn honden die het al een probleem vinden als 1 vreemde hond op meer dan een meter nadert.
klopt, en die verschillen houd je ook (denk aan vlammetje :mrgreen: ).
Behalve met Saar he? :cheer: :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
die zag ze vast maar als een tandenstoker :smile: .
Kan ook heel nuttig zijn :pffff: :smile:
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Hutsje schreef:
marian* schreef:
Moos schreef:
marian* schreef:Mijn honden doen het niet zo;Max geeft het gewoon af aan die hond als die dat nou zo graag wil hebben en Bente kijkt even heel vuil om er vervolgens mee weg te sjezen.
Gisteren kreeg Bente een snauw van een Golden toen ze te dicht bij zijn stok kwam.
So what :19:
Moet ze er maar vanaf willen blijven :wink:
Een snauw daar denkt Vera, en ik ook, ook bij "so what" :mrgreen: :wink:
Ik had het ook echt over honden die veel feller verdedigen dan even een snauw of even een grommetje ofzo. Niet aleen omdat ik het erg lullig vind als je hond die nietsvermoedend langloopt even voor zijn gevoel wordt aangevallen, maar ook omdat je pas echt een probleem hebt als die andere hond het niet pikt dat hij uit het niets aangevallen wordt :wink:
Ja,maar dat kun je nou eenmaal niet altijd voor zijn.Voor de hond die het overkomt dikke,vette pech maar je kunt als baas van de verdediger nou eenmaal niet altijd voorzien dat er iets gaat gebeuren.
nou, als ik weet dat mijn honden dit zouden doen zou ik toch echt wel mijn maatregelen treffen hoor. je wéét dus dat je hond uitvalt als een hond te dichtbij komt, dan meld je dat of je vermijd zo'n situatie, lijkt mij :19: . daarbij heeft de hond trouwens ook een groot probleem als dit bij huts gebeurt, die klapt er zonder pardon op, en terecht.
Ik vind het dus een beetje vreemd dat jij het dus niet goed vind als een hond iets verdedigt en dus uitvalt, daar moet de eigenaar maatregelen voor treffen. Maar je vind het terecht dat jouw hond dan wel boven op de andere hond klapt :denken:
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

MARC_S schreef:Ik vind het helemaal niet belachelijk als een hond zijn bezit of baas verdedigd tegen vreemde honden. Ik denk ook dat andere honden helemaal niet zo onnozel zijn als ze lijken. Waarom zouden mijn honden wel begrijpen van elkaar hoe het zit en moet een vrolijke labrador ineens op Eva's bal kunnen duiken? Of tegen mij opspringen? Dat vinden mijn honden ook niet goed en gelijk hebben ze. Ze vinden het ook niet goed als er een hond op een van hen duikt dus waarom wel op mij?

Ze doen niks meer dan een afstraffing geven en daarna is alles duidelijk. Leren andere honden alleen maar van en een hond die over iets heen gebogen staat en strak en naderende hond aankijkt geeft genoeg signalen voor de gemiddelde hond om te weten hoe het zit. Niks moeilijks aan voor een hond om dat te begrijpen. Als Vera gebeten werd (niet gebeten maar gewaarschuwd) weet ze tenminste dat ze niet geheel vrij en zonder enige plichtpleging in de persoonlijke zone van elke hond kan rondlopen. Ze moet opletten als ze op een andere hond zijn lip gaat zitten en dat kan ze prima leren :ok:

Een hond die zonder enige aarzeling op mij afstormt doet dat alleen omdat hij denkt dat hij daarmee weg komt. Niet omdat dat normaal zou zijn want ze weten prima dat niet elke hond en niet elk mens van ze gedient is. Het is dus domweg brutaal om zonder op de ander te letten rond die ander te gaan lopen alsof de ander lucht is :19: Het is ook voor een hond een keuze om door een persoonlijke zone van een voor hem vreemde hond op diens baas af te gaan. :ok:
Hier ben ik het wel mee eens
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
tineke

Nanna schreef:
tineke schreef: Nou als ik jouw geschiedenis zo even herinner kom jij veel meer agressieve honden tegen dan mij :denken:
Wel verbazingwekkend dat je die slimmerd van jou als het er echt op aan komt moet beschermen ipv anders om alhoewel dat natuurlijk juist wel op intelligentie kan duiden ,wie mijn werk doet is mijn knecht tenslotte :mrgreen:
Dan ik ;-)

Ik kom hier meestal dezelfde honden tegen en daar zitten niet veel agressieve bij, feitelijk. Valt dus reuze mee.
Soms wat vreemde honden en als die vlak achter mij langs schuifelen heeft Charles daar nul problemen mee ;-) Gelukkig maar, want die problemen heb ik ook niet.
En als er een hond tegen me opbatst regel ik dat liever zelf; hoeft mijn hond echt niet voor me te doen.
Wat het menselijk ras betreft, schrikt Charles al door zijn grote grijsheid af. Mensen menen vaak dat ie een soort van superbouvier is. :mrgreen:
En ik geloof écht dat Charles toehapt als iemand kwaad in de zin heeft (fysiek dan, financieeltechnisch zal hij weinig uit kunnen richten).
Mijn vorige Deerhound heeft het ook 1x gedaan in haar 9 jarig bestaan.
En wat de hounds betreft, geef ik eerlijk toe dat ik idd hun knechtje ben ;-)
Ik zie ipv ik zou :wink:
Nanna schreef: Ik zou trouwens láng niet al die rassen maar willekeurig om zich heen happen, het schijnt dus nog wel los te lopen. :mrgreen:
Nou dit is maar 1 van jouw ervaringen met een agressieve hond en verder kom je ook nog weleens een agressieve mastino tegen en laatst ook nog een am staff die op de loop ging toch omdat haar hond zo vermeend agressief zou zijn.
Kan ook aan de buurt liggen waar je woont hoor hier in Heemstede kom ik het in ieder geval zelden tegen :mrgreen:
Overigens is het voordeel van zo'n hond die wel bereid is zichzelf of zijn roedel te verdedigen dat er zelden een hond op zo'n agressieve wijze op af komt die laten dat meestal wel uit hun hoofd.
Scheelt hun baas weer een tandartsrekening want ik hoef ze in ieder geval niet vol in hun bek te schoppen :ok:

Nanna schreef:Ik heb een Grote zwitserreu achter me aan gehad (kwam ook van een erf met openstaand hek), die Charles wilde grijpen. Ik heb me omgedraaid en hem vol in zijn bek getrapt. Gelukkig imponeerde hem dat en hij droop af.
tineke

Nanna schreef:]

De Mastino en de Amstaff heb ik nooit weerom gezien. :

Gelukkig maar een mens zou voor minder op zoek gaan naar een wat fatsoenlijker buurt :ok:

Nanna schreef:]

De Grote Zwitser woont er nog wèl (nu altijd achter gesloten hek) :cheer:
Zou hij weer achter me aan komen met kwaaie intenties, dan schupte ik hem wéér vol in zijn smoel. Ik knap het echt liever zelf op dan dat ik mijn hond aan dierenartsbezoekjes blootstel. Zie ook niet hoe ik twee kneiters van honden midden op straat uit elkaar zou moeten trekken.
:19:
Nou door middel van jouw posts krijg ik toch wel een beetje het beeld van een Nannazilla die er desnoods flink op los timmert indien nodig :mrgreen:
Ik ben zelf wat angstiger aangelegd vandaar mijn voorleur voor honden waar ik me wat veiliger bij voel ,hun uitstraling is voldoende om alles op een afstand te houden waardoor ik altijd veilig over straat kan gaan :pffff:
tineke

Nanna schreef:
tineke schreef:
Nou door middel van jouw posts krijg ik toch wel een beetje het beeld van een Nannazilla die er desnoods flink op los timmert indien nodig :mrgreen:
Dat klopt ook tot in de finesses hoor ;-)
Ik timmer er zelden of nooit op los, maar áls het nodig is dan haal ik uit, en niet te misselijk.
Die Zwitser kwam destijds grauwend vanaf zijn erf achter ons aan met de duidelijke bedoeling Charles te grijpen. Tsja, en dan kan ik wel of niet bang zijn maar je mot wát, niewaar :mrgreen: . De opties waren Charles laten grijpen of zelf uithalen. Ik koos voor het laatste. En dan haal ik ook meteen zó hard uit dat de bedoeling acuut zonneklaar is. En ik moet de Zwitser nageven dat hij op dat gebied niet stom was. Hij snapte me in 1x. :ok:
Als hij door mijn acties naar die dierentandarts moest is dat eerlijk gezegd mijn probleem niet. Dan had die baas hem maar op het erf moeten houden. Ik denk dat baas meerdere klachten heeft mogen ontvangen want ik heb de hond daarna niet anders gezien dan achter een gietijzeren hek.
Nannazilla heeft dus haar zwitserse cape'je in de wilgen gehangen ;-)
Gelukkig dat jij net zo'n gave hebt als Charles jij wist in dit geval ook dat de hond niet te vertrouwen is net zoals hij het van mensen weet.
Vast een gevalletje hond gaat op zijn baas lijken :mrgreen: :wink:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Kaya verdedigt bezit uitermate fanatiek tegenover andere honden. Dus dat is gewoon uitkijken: niet met balletjes of stokken spelen als er andere honden in de buurt zijn :wink:
Met Puch gaat het overigens wel goed hoor en tegenover mensen verdedigt ze niets.

Puch is niet zo 'ding' bezitterig, maar daar tegenover wel heel erg fel als ik een andere hond zou aaien. Zeker als dat ook nog een reu is, of als die reu aan komt stormen naar mij toe.
Dus ook daarmee uitkijken.

Een normale correctie vind ik logisch, een hond verdedigt nu eenmaal meestal bezit.
Als Puch een balletje wil afpakken van een andere hond en hij krijgt op zijn kop, dan is dat wel het laatste waar ik mee zit.

Maarrrrrr.... het moet binnen proporties zijn en zeker Kaya is wat dat betreft niet binnen proporties. Dus gewoon niet doen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

MARC_S schreef:Ik vind het helemaal niet belachelijk als een hond zijn bezit of baas verdedigd tegen vreemde honden. Ik denk ook dat andere honden helemaal niet zo onnozel zijn als ze lijken. Waarom zouden mijn honden wel begrijpen van elkaar hoe het zit en moet een vrolijke labrador ineens op Eva's bal kunnen duiken? Of tegen mij opspringen? Dat vinden mijn honden ook niet goed en gelijk hebben ze. Ze vinden het ook niet goed als er een hond op een van hen duikt dus waarom wel op mij?

Ze doen niks meer dan een afstraffing geven en daarna is alles duidelijk. Leren andere honden alleen maar van en een hond die over iets heen gebogen staat en strak en naderende hond aankijkt geeft genoeg signalen voor de gemiddelde hond om te weten hoe het zit. Niks moeilijks aan voor een hond om dat te begrijpen. Als Vera gebeten werd (niet gebeten maar gewaarschuwd) weet ze tenminste dat ze niet geheel vrij en zonder enige plichtpleging in de persoonlijke zone van elke hond kan rondlopen. Ze moet opletten als ze op een andere hond zijn lip gaat zitten en dat kan ze prima leren :ok:

Een hond die zonder enige aarzeling op mij afstormt doet dat alleen omdat hij denkt dat hij daarmee weg komt. Niet omdat dat normaal zou zijn want ze weten prima dat niet elke hond en niet elk mens van ze gedient is. Het is dus domweg brutaal om zonder op de ander te letten rond die ander te gaan lopen alsof de ander lucht is :19: Het is ook voor een hond een keuze om door een persoonlijke zone van een voor hem vreemde hond op diens baas af te gaan. :ok:
Vera liep toch gewoon langs en had helemaal geen oog voor die andere hond? Dat vind ik wel effe iets anders dan een waarschuwing negeren van een hond die zijn bal of iets anders verdedigt. In dit geval kon die baas er ook weinig aan doen omdat het om gevonden vreten ging, maar ik vind niet dat we het maar normaal moeten vinden als een hond een compleet argeloos voorbijlopende hond corrigeert.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Moos schreef:Precies, dat bedoel ik, het lijkt me heel lastig altijd voor te zijn zoiets (tenzij je inderdaad honden hebt die een hele wandeling met een bal in hun bek willen lopen :wink: ).
Maar aan de andere kant vind ik het dus ook wel weer erg lullig dat een andere hond dan volledig uit het niets zo'n forse correctie krijgt. In Vera's beleving werd ze volgens mij opeens aangevallen, want ze liep alleen maar dus zag het ook niet als een correctie voor een bepaald gedrag richting de andere hond. Ik zou het zelf ook erg vervelend vinden als mijn honden dat zouden doen, maar zou ik niet zo snel weten hoe dat altijd te voorkomen :wink:
Ik snap niet zo goed waarom je zo dicht langs een onbekende hond loopt :denken:
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Addy schreef:
Moos schreef:Precies, dat bedoel ik, het lijkt me heel lastig altijd voor te zijn zoiets (tenzij je inderdaad honden hebt die een hele wandeling met een bal in hun bek willen lopen :wink: ).
Maar aan de andere kant vind ik het dus ook wel weer erg lullig dat een andere hond dan volledig uit het niets zo'n forse correctie krijgt. In Vera's beleving werd ze volgens mij opeens aangevallen, want ze liep alleen maar dus zag het ook niet als een correctie voor een bepaald gedrag richting de andere hond. Ik zou het zelf ook erg vervelend vinden als mijn honden dat zouden doen, maar zou ik niet zo snel weten hoe dat altijd te voorkomen :wink:
Ik snap niet zo goed waarom je zo dicht langs een onbekende hond loopt :denken:
Vera liep toch los? Die hond was zich gewoon van geen kwaad bewust en liep langs een andere hond, dat moet toch kunnen?

(Ik heb het met Jack een paar jaar terug natuurlijk ook vergelijkbaar gehad, die liep op een paar meter afstand langs een DH, en Jack had helemaal geen oog voor die herder, was juist op weg naar iets heel anders, en klabam, paar gaatjes en een herdertrauma. Ik heb het niet op honden die (in de ogen van de andere hond) zonder duidelijke aanleiding er maar meteen bovenop duiken. Zo zou je leuke sociale honden zomaar kunnen verpesten.)
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Addy

Hanneke2 schreef: Vera liep toch los? Die hond was zich gewoon van geen kwaad bewust en liep langs een andere hond, dat moet toch kunnen?

(Ik heb het met Jack een paar jaar terug natuurlijk ook vergelijkbaar gehad, die liep op een paar meter afstand langs een DH, en Jack had helemaal geen oog voor die herder, was juist op weg naar iets heel anders, en klabam, paar gaatjes en een herdertrauma. Ik heb het niet op honden die (in de ogen van de andere hond) zonder duidelijke aanleiding er maar meteen bovenop duiken. Zo zou je leuke sociale honden zomaar kunnen verpesten.)
Dat is dus de reden waarom ik onbekende honden wel degelijk mijd, ik heb hele sociale honden en heb graag dat ze dat blijven. Ze mogen hier best spelen maar wel met bekende honden en dan voornamelijk nog omdat ik weet dat die honden oplettende baasjes hebben.
Zie ik iets onbekends loop ik er met een grote boog omheen :wink:
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Komt me bekend voor;Nebla is zo'n typje..gelukkig weet ik dat :mrgreen:
Nebla, heel stom verhaal, maar loopt heel vaak met een handschoen van mij in haar bek, vind ze leuk, maar ook als ze angstig is, zoals nu met vuurwerk, werkt dat prima en geef ik haar mijn handschoen, dan is meer relaxed, ja ik weet het :denken: maar goed, das nebla.

Maarr als ik mensen tegenkom met andere honden, pak ik haar de handschoen even af, want als ze aan het andere hondje gaat ruiken, dan laat ze vaak haar handschoen even los en o wee als dat andere hondje dat even aan die handschoen ruikt :N:
Dan wordt Nebla boos en snauwt ze ook als een viswijf, ze bijt niet.
Maar het klinkt wel eng voor iemand die Nebla niet kent.
Dan verdedigd ze dus mijn handschoen van 2,00 bij de action :roll:

Dus ik pak hem uit voorzorg af, want Nebla heeft nooit problemen met andere honden, behalve met een handschoen in haar bek.
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Addy schreef:
Hanneke2 schreef: Vera liep toch los? Die hond was zich gewoon van geen kwaad bewust en liep langs een andere hond, dat moet toch kunnen?

Dat is dus de reden waarom ik onbekende honden wel degelijk mijd, ik heb hele sociale honden en heb graag dat ze dat blijven. Ze mogen hier best spelen maar wel met bekende honden en dan voornamelijk nog omdat ik weet dat die honden oplettende baasjes hebben.
Zie ik iets onbekends loop ik er met een grote boog omheen :wink:
Tja, maar goed, je maakt je jonge hond ook niet sociaal met andere honden door elk hond/hond contact te mijden :19:
Net wat Hanneke zegt, ze liep los en liep lang een andere hond in losloopgebied. Het is eigenlijk nooit goed he? :mrgreen: Zou ik hier schrijven dat Vera van bijna 10 maanden met een boog om elke vreemde hond heengaat dan zou ik opmerkingen krijgen dat ik daar wel aan moet gaan werken. Nu loopt ze er gewoon langs, komt de vraag waarom mijn hond langs andere honden loopt.
Tja, dat gebeurt in losloopgebieden he? :19:
Afbeelding
Addy

Moos schreef:Tja, maar goed, je maakt je jonge hond ook niet sociaal met andere honden door elk hond/hond contact te mijden :19:
Net wat Hanneke zegt, ze liep los en liep lang een andere hond in losloopgebied. Het is eigenlijk nooit goed he? :mrgreen: Zou ik hier schrijven dat Vera van bijna 10 maanden met een boog om elke vreemde hond heengaat dan zou ik opmerkingen krijgen dat ik daar wel aan moet gaan werken. Nu loopt ze er gewoon langs, komt de vraag waarom mijn hond langs andere honden loopt.
Tja, dat gebeurt in losloopgebieden he? :19:
Mijn honden zijn allemaal heel sociaal naar andere honden toe en ja ze mogen spelen maar wel met door mij uitgezochte honden, zeker toen een aantal nog pup waren ben ik er heel zorgvuldig in geweest dat ze geen slechte ervaringen konden opdoen :19:
Ik loop geen risico, liever iets te voorzichtig dan de gaten erin :wink:
Addy

Moos schreef:Tja, maar goed, je maakt je jonge hond ook niet sociaal met andere honden door elk hond/hond contact te mijden :19:
Overigens schreef ik niet dat ik iedere hond mijd :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Addy schreef: Mijn honden zijn allemaal heel sociaal naar andere honden toe en ja ze mogen spelen maar wel met door mij uitgezochte honden, zeker toen een aantal nog pup waren ben ik er heel zorgvuldig in geweest dat ze geen slechte ervaringen konden opdoen :19:
Ik loop geen risico, liever iets te voorzichtig dan de gaten erin :wink:
Oh, maar dat heb ik ook gedaan met pup Vera hoor :wink: Dan gingen we alleen naar een gebiedje waar ik alle honden ken, of we spraken met bekenden af en gingen dan ergens anders lopen.
Maar ik ga niet om 5 uur 's ochtends lopen om elke andere honden te mijden, spijt me zeer :mrgreen: Dus nu lopen we ook gewoon in losloopgebieden, en dan kom je weleens vreemde honden tegen ja, en verdraaid, daar lopen mijn honden dan ook weleens langs, of nog erger, naartoe :N: :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Addy schreef:
Niet als je een blik met 30 bekende honden open kan trekken. :mrgreen:
Je zegt zelf dat je elke vreemde hond mijdt, voor heel veel baasjes betekent dat in de praktijk dus vrijwel elke hond mijden, want je zal eerst contact moeten maken voordat het een bekende hond is geworden :wink:
Al die bekende honden waren voor jou ook ooit vreemde honden, dus je hebt ergens contact moeten maken met vreemde honden.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Yla als pup en jonge hond, was ze geweldig met andere honden...altijd spelen, vooral met kleine honden, zeer sociaal..!!
Yla nu is een flinke dominante teef geworden....Ze wil nog graag spelen met de kleine vriendjes, teef of reu maakt dan niet uit...maar verder gaat ze flink in dominantie, als 't haar niet bevalt..
Afbeelding
Addy

Moos schreef:
Addy schreef:
Je zegt zelf dat je elke vreemde hond mijdt, voor heel veel baasjes betekent dat in de praktijk dus vrijwel elke hond mijden, want je zal eerst contact moeten maken voordat het een bekende hond is geworden :wink:
Al die bekende honden waren voor jou ook ooit vreemde honden, dus je hebt ergens contact moeten maken met vreemde honden.
wijsneus :pffff: :mrgreen:
Honden en baasjes leer je kennen naarmate dat je ze tegenkomt, hier op Hemmeland kent iedereen elkaar en weet ook precies wie bij wie uit de buurt moet blijven :mrgreen:
tineke

Addy schreef:
Moos schreef:
Addy schreef:
wijsneus :pffff: :mrgreen:
Honden en baasjes leer je kennen naarmate dat je ze tegenkomt, hier op Hemmeland kent iedereen elkaar en weet ook precies wie bij wie uit de buurt moet blijven :mrgreen:
Maar door ervaring weet je toch bij wie je uit de buurt moet blijven dus dan is de negatieve ervaring al geweest.
Ik ben met al mijn honden toen ze jong waren overigens nooit bij alles en iedereen uit de buurt gebleven maar zocht juist mensen en honden op.
Orson heeft toen hij heel jong was en dat prima ging heel veel met andere honden gespeeld ,een tibetaanser terrier was zelfs zijn beste maatje.
Toen hij ouder werd en minder toegankelijk met name voor mensen ben ik hem pas creatiever uit gaan laten.
Afgelopen zondag liep ik nog in het hondenbos met Micron en Spok waar het echt stervens druk is dan.
Ik denk trouwens dat een hond niet direct een trauma oploopt van een snauwtje hoor en dat echt niet tot een verknipte hond hoeft te leiden per definitie.
Uiteraard moet je voorzichte zijn met je pupsels maar te is ook niet goed denk ik en een hond die echt voor de kill gaat zie je op zondagmiddag op de drukste tijd echt niet in het hondenbos denk ik zelf.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Het "verdedigen" van baasjes heeft denk ik ook vaak te maken met het feit dat de baas lekkers of een bal bij zich heeft :wink:
Ik denk dat meestal het object, waarvan de hond vind dat het van hem is, word verdedigt. en niet zo zeer de baas. Het verdedigen van de baas zal overigens heus voorkomen hoor, om niemand teleur te stellen :mrgreen: :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”