Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pittbull ruby naar martin gaus

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

renee-uk schreef:
Wil de hond schreef:Voordat Ruby de eerste keer werd afgepakt had ze helemaal geen bijtincidenten op haar naam staan.

Kan me voorstellen dat zo'n gedragsverandering na een jaar eenzame opsluiting de baasjes enigszins heeft overvallen.
Daar kan ik me nog iets bij voorstellen als het gaat om één keer, maar 2 bijtincidenten?????
Jeetje als je toch weet wat je hond allemaal heeft moeten doorstaan en je hebt haar eindelijk terug dan pas je toch driedubbel goed op dat er niks meer mis kan gaan?
Ik snap dat echt niet hoor.
Maar je weet toch niet wat er precies gebeurt is?

Wie weet was de buurman de oorzaak van de bijt-incidenten, of god-weet-wie-en-wat.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Wil de hond schreef:
renee-uk schreef:
Wil de hond schreef:Voordat Ruby de eerste keer werd afgepakt had ze helemaal geen bijtincidenten op haar naam staan.

Kan me voorstellen dat zo'n gedragsverandering na een jaar eenzame opsluiting de baasjes enigszins heeft overvallen.
Daar kan ik me nog iets bij voorstellen als het gaat om één keer, maar 2 bijtincidenten?????
Jeetje als je toch weet wat je hond allemaal heeft moeten doorstaan en je hebt haar eindelijk terug dan pas je toch driedubbel goed op dat er niks meer mis kan gaan?

Wie weet was de buurman de oorzaak van de bijt-incidenten, of god-weet-wie-en-wat.
Ja dat kan ook heel best Wil en als ik het zo lees is er ook zoiets gebeurd.
Wat ik bedoel is dat als jouw hond zoiets al eens meegemaakt heeft je toch echt alles doet om een herhaling te voorkomen.
Ook als de buurman je hond gaat uitdagen, om maar een dwarsstraat te noemen.
Dan zorg je gewoon dat je hond niet bij de buurman kan komen of andersom.
Is misschien niet een 'normale' situatie, maar daar kun je bij een hond die dit allemaal heeft moeten meemaken toch ook niet meer van uit gaan?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Was ik Ruby geweest had ik liever gehad dat ze me de eerste keer na 1 dag al zouden hebben afgemaakt....dan had ik dat vreselijk jaar in die isoleercel niet moeten meemaken, had geen angst gekregen en geen onbenullige baas....nu blijf ik maar lijden en mag ik nog eens de rekening betalen... :jank:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Wil de hond schreef:
renee-uk schreef:

Mee eens, het is heel lastig oordelen als je niet precies de ins- en outs weet. Maar het lijkt er wel op dat de eigenaar - jammer genoeg - nalatig was. Vooral wat het incident met het kind betreft (wat in het artikel genoemd wordt).
Als gillende, drukke kinderen op ons af komen rennen, zet ik mijn reu Bill onder appèl. Het is ooit voorgekomen dat 'ie achter een kind aan is gegaan. Overigens zonder grommen of bijten, het was meer wegjagen en ook nog eens op een een nogal vrolijke manier, maar toch... een kind schrikt en zal maar vallen of zo. Je moet gewoon geen riscico's nemen op dat gebied.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Nanna schreef:het zal wel een niet al te intelligent type zijn.
Dat idee heb ik van jou ook regelmatig eerlijk gezegd.
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Als alle honden die dit gedaan hebben in beslag werden genomen waren er de helft minder honden denk ik.
Puur door het ras en dat hij al eerder is opgepakt is het natuurlijk nu zo ver gekomen dat ze nu allebei zijn opgepakt.
Maar vind het stom van de eigenaar dat hij zich niet aan afspraken heeft gehouden, want je weet gewoon dat je ,je op glad ijs bevind. Zijn hond leeft als hond die terug is geplaatst gewoon de eerste jaren onder een grote microscoop. En dat is niet eerlijk ,maar daar heb je niets aan, het is gewoon zo.

Vind het heel oneerlijk voor de honden dat ze in moeten slapen. Hoop dat het ze lukt dat ze bij Martin Gaus komen en vandaar veilig herplaatst.
Laten ze dan zorgen dat zo iemand gewoon niet meer zo een hond mag hebben. De volgende hond die hij nu gaat nemen word ook erg in de gaten gehouden, daar kan je donder op zeggen.

Vind het echt intriest dat er zoveel honden onschuldig geisoleerd zijn voor zo een lange tijd. Onnodig wreed.
Onder die achtelijke regeling hadden ze daar ook wel menselijker opvang voor kunnen bedenken.

Groetjes Marianne
parelridder
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door parelridder »

Ik vond dit filmpje vaqn Ruby (de tekst loopt niet helemaal synchroon overigens):
groeten, Ludmilla
www.knightsofthepearls.nl Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

renee-uk schreef:
Wil de hond schreef:
renee-uk schreef:

Ja dat kan ook heel best Wil en als ik het zo lees is er ook zoiets gebeurd.
Wat ik bedoel is dat als jouw hond zoiets al eens meegemaakt heeft je toch echt alles doet om een herhaling te voorkomen.
Ook als de buurman je hond gaat uitdagen, om maar een dwarsstraat te noemen.
Dan zorg je gewoon dat je hond niet bij de buurman kan komen of andersom.
Is misschien niet een 'normale' situatie, maar daar kun je bij een hond die dit allemaal heeft moeten meemaken toch ook niet meer van uit gaan?
ja maar je kunt niet alles voorkomen, je bent maar een mens... en als iemand kwaad in zin heeft dan kom je nergens...
Vind het voor de hondjes doodzielig... dit kan elke hond gebeuren zo ongeveer...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

mickey schreef:
Als je dan dit stukje leest, dat het doodvriendelijke honden zijn en dat de eigenaar zich gewoon niet aan zijn afspraak heeft gehouden om de honden apart uit te laten met hoofd en snoetenband ... ik snap het niet dat die honden niet allang herplaatst zijn. Nu zal het wel te laat zijn.
Het gaat om lichte bijtincidenten en als ik het goed begrijp houden die verband met een ruzie met de buurman.

We weten veel te weinig over de precieze oorzaak om de baas van onzorgvuldigheid te betichten.
Dat de honden (weer) in beslag genomen zijn zal de zaken er niet beter op maken.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Wel *&$%##!!!!!! :devil:
Die vent heeft zich gewoon niet aan het muilkorfgebod (of snuitband-gebod... het is me niet helemaal duidelijk) gehouden, zo simpel. En dus vind ik dit grove nalatigheid!!!

Arme Ruby, en arme Spanky!!

Onverantwoordelijk, dat is het. Als je dit overkomt, zorg je toch dat zoiets nooit maar dan ook nooit meer gebeuren kan? Geeft hij dan niets om zijn honden??
Hoe moeilijk is het om je aan de afspraken te houden....

Ja, het zijn ''ongelukjes''. Maar iemand die zijn hond al een jaar heeft moeten missen door zo'n ''ongelukje'' moet beter weten!
Afbeelding
mickey
Zeer actief

Ongelezen bericht door mickey »

ranetje schreef:
mickey schreef:
Als je dan dit stukje leest, dat het doodvriendelijke honden zijn en dat de eigenaar zich gewoon niet aan zijn afspraak heeft gehouden om de honden apart uit te laten met hoofd en snoetenband ... ik snap het niet dat die honden niet allang herplaatst zijn. Nu zal het wel te laat zijn.
Het gaat om lichte bijtincidenten en als ik het goed begrijp houden die verband met een ruzie met de buurman.

We weten veel te weinig over de precieze oorzaak om de baas van onzorgvuldigheid te betichten.
Dat de honden (weer) in beslag genomen zijn zal de zaken er niet beter op maken.
Hij had een muilkorf of snuitbandgebod en daar heeft hij zich niet aan gehouden, dat is op zich al onzorgvuldig genoeg :wink:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Zeg dat wel!
Als mij dit was overkomen, dan zou ik er alles aan doen om te voorkomen dat het verleden zich herhaalt.
Ik zou mijn hond nooit meer zonder muilkorf/snuitband op straat laten begeven.
Er zou niemand zomaar mijn hond meer mogen aaien, ik zou buiten uit de buurt van andere mensen/kinderen blijven, want zoals je ziet, een sprong is al genoeg reden om opnieuw tot inbeslagname over te gaan.

Ik zou doodsbang zijn dat het nog een keer gebeurt, en ik zou dat mezelf, maar vooral mijn hond niet aan willen doen!
:zweep:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Paulala schreef:Zeg dat wel!
Als mij dit was overkomen, dan zou ik er alles aan doen om te voorkomen dat het verleden zich herhaalt.
Ik zou mijn hond nooit meer zonder muilkorf/snuitband op straat laten begeven.
Er zou niemand zomaar mijn hond meer mogen aaien, ik zou buiten uit de buurt van andere mensen/kinderen blijven, want zoals je ziet, een sprong is al genoeg reden om opnieuw tot inbeslagname over te gaan.

Ik zou doodsbang zijn dat het nog een keer gebeurt, en ik zou dat mezelf, maar vooral mijn hond niet aan willen doen!
dan moet je hem dus bijna in een glazen kastje gaan zetten... want nogmaals een ongeluk zit in een klein hoekje... ja het zeker zeker niet al te slim om je niet aan zo'n gebod te houden maar ik kan me voorstellen dat er dingen kunnen gebeuren waar je totaal geen vat op hebt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mojuan
Zeer actief

Absoluut, er kan altijd iets gebeuren.
Maar ik zou me echt wel aan dat gebod houden om te voorkomen dat ik mijn hond nog eens kwijt raak.
Dan kan ook nooit iemand beweren dat mijn hond gebeten heeft, want hij was gemuilkorfd.
Dan sta ik altijd sterk, ten eerste omdat hij niet gebeten kan hebben, ten tweede omdat ik me netjes aan de afspraken hou.

Jouw opmerking kan ik ook omdraaien natuurlijk:
Dan kan je net zo goed je hond maar laten doen wat hij wil en zijn gang laten gaan los van de riem enz, want als je je netjes houdt aan de afspraken kan er alsnog iets gebeuren, dus wat maakt het dan nog uit.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Paulala schreef:Absoluut, er kan altijd iets gebeuren.
Maar ik zou me echt wel aan dat gebod houden om te voorkomen dat ik mijn hond nog eens kwijt raak.
Dan kan ook nooit iemand beweren dat mijn hond gebeten heeft, want hij was gemuilkorfd.
Dan sta ik altijd sterk, ten eerste omdat hij niet gebeten kan hebben, ten tweede omdat ik me netjes aan de afspraken hou.

Jouw opmerking kan ik ook omdraaien natuurlijk:
Dan kan je net zo goed je hond maar laten doen wat hij wil en zijn gang laten gaan los van de riem enz, want als je je netjes houdt aan de afspraken kan er alsnog iets gebeuren, dus wat maakt het dan nog uit.
dat laatste daar ben ik idd. best angstig voor, als iemand kwaad wil dan gaat het hem lukken. Als buum een hekel aan hem heeft zal het hem ook vast een keer lukken zn zin te krijgen...
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Hoe dan ook blijft het een triest verhaal.
Vooral voor de hond.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Paulala schreef:Hoe dan ook blijft het een triest verhaal.
Vooral voor de hond.
dat zeker....
Afbeelding
mickey
Zeer actief

Re: Pittbull ruby naar martin gaus

Ongelezen bericht door mickey »

En is weer vrij, hopelijk nu voorgoed...

http://www.at5.nl/artikelen/24806/ruby- ... ije-voeten" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Jane Doe
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier

Ongelezen bericht door Jane Doe »

Nieuw thuis voor vier keer ter dood veroordeelde hond
maandag 5 oktober 2009 08:40

Amsterdam - De 8 jaar oude Amsterdamse American Staffordshire terriër Ruby die anderhalf jaar lang in een opslag zat en tot vier keer toe een euthanasieadvies kreeg, heeft eindelijk weer geluk in haar leventje dank zij de Officier van Justitie in Amsterdam die haar ter adoptie gaf aan de coördinator van de Werkgroep Hulp Inbeslaggenomen Honden.

Ruby was dit jaar regelmatig in het nieuws omdat zij lange tijd angstig en geïsoleerd in een opslag zat en daar op afgerekend dreigde te worden.

Nadat Ruby in maart eindelijk vrijkwam na een periode van herstel bij Martin Gaus en zij geslaagd was voor de levenstest, zaten zij en haar maatje Oscar nog geen maand later opnieuw in de opslag omdat de eigenaar de honden niet langer onder controle had.

Als reactie daarop verzocht de Werkgroep in een brief aan de Officier ernstig te overwegen om uit gevoel voor rechtvaardigheid de beide honden te herplaatsen in plaats van te doden.

De Werkgroep vindt het bijzonder lovenswaardig dat deze Amsterdamse Officier beide honden uiteindelijk een kans op herplaatsing gaf en hoopt dat Justitie ook elders vaker bereid zal zijn onbekwame eigenaren aan te pakken en honden een kans op herplaatsing te geven.

Ruby heeft het in haar nieuwe thuis erg naar haar zin en is lief en sociaal naar de andere huisgenoten en het bezoek.

Via de link " onclick="window.open(this.href);return false; is een korte film te zien hoe Ruby het nu heeft. Oscar wacht in dierenthuis Alkmaar nog op een nieuwe verantwoordelijke baas die het geen bezwaar vindt dat hij op straat een aanlijn- en muilkorfgebod heeft.
Afbeelding
plekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn

Ongelezen bericht door plekkie »

Wat ontzettend leuk en leerzaam om te zien!!! Klikkend op Youtube heb ik ook het filmpje van Boran gezien... wauw!!! :E: :E:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

mooi dat het meisje een nieuw huisje heeft gekregen, nou Oscar nog!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Fijn voor Ruby :cheer:
Hoop dat Oscar ook snel een nieuw thuis zal vinden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”