Hamilton schreef:komt weer een heel verhaal,
tijdens het uitlaten hoorde ik wat schoor geblaf in de buurt van het huis, gauw omgelopen, honden vast gebonden en de tuin ingeklommen.
Komt er door de coniferen van de buurtuin een zeiknatte broodmagere franse bull aankruipen.
Dat is hem, dacht ik meteen, neusje was kapot en nog wat bloed op de kop.
Jas uitgedaan en de hond ingepakt en naar huis gelopen ( het goot van de regen en mijn vastgebonden honden waren het er niet mee eens dat ik ze achterliet)
Thuis in de bijkeuken gezet met wat handoeken, eigen honden opgehaald, die in de bench gestopt en de arme bull drooggewreven.
Oppas gebeld en de da, om even langs te gaan voor een check-up.
Ondertussen kwam de oppas jongedame en die vertelde dat het de gezochte hond niet was, maar de iets jongere franse bull.
Deze was dus ook wegelopen/ontsnapt en kon niet meer door het dichtgevallen katteluik naar binnen![]()
Hoe lang had dit hondje buiten rond gelopen? doornat en hardstikke stijf.
Hondje binnen gezet en de buurtuin( huis staat al tijden te koop) helemaal doorzocht.Daarna weer langs de slootkanten gelopen en ook aan de overkant van de wijk.
Morgennacht komen de eigenaren pas terug van hun wintersportvakantie
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
arme hond,
Moderator: moderatorteam
-
Fin
- Zeer actief
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
- Hamilton
- Zeer actief
juist ja,Nakisha schreef:Dus het oudje is nog vermist en de jongste was nu ook los???
Te triest voor woorden... HIERRRRRRRRR met die bullen...![]()
![]()
Ik heb er zo'n ontzettende medelijden mee...
In de bijkeuken zit een zelfgemaakt luik, waardoor de honden in een zeer slechte afgezette tuin kunnen.
Afzetting 3 containers naast elkaar aan 1 kant, dan laag gaaswerk wat niet overal afsluit.
door de wind was waarschijnlijk het luik weer dichtgevallen zodat de hond niet meer naar binnen kon.
gelukkig had deze jongere hond het besef om te blaffen, zodat ik hem hoorde en hem waarschijnlijk van nog uren in de regen en koude zitten, heb kunnen behoeden.
Ik vrees voor de oudere Bull
Laatst gewijzigd door Hamilton op 23 jan 2009 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Mijn hart breekt gewoon... echt waar...
Ik laat mijn honden al niet langer dan enkele minuutjes uit zicht in een GOED afgesloten tuin... dat er mensen zijn die hun hondjes vrije toegang tot ZO'N tuin verschaffen, is gewoon niet te bevatten...
Echt te triest voor woorden... die baasjes én die oppas. Het spul is gewoon geen honden waard...
Ik laat mijn honden al niet langer dan enkele minuutjes uit zicht in een GOED afgesloten tuin... dat er mensen zijn die hun hondjes vrije toegang tot ZO'N tuin verschaffen, is gewoon niet te bevatten...
Echt te triest voor woorden... die baasjes én die oppas. Het spul is gewoon geen honden waard...

- Hamilton
- Zeer actief
- renee-uk
- Zeer actief
-
irwi
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
- renee-uk
- Zeer actief
Ik kan me zo helemaal niks voorstellen bij het feit dat die mensen hun vakantie niet afgebroken hebben.
Hoe kun je nou in godesnaam nog van een vakantie genieten als een van je honden kwijt is en dan ook nog zo een ouwetje.
Ik vind het echt te erg voor woorden
Hoe kun je nou in godesnaam nog van een vakantie genieten als een van je honden kwijt is en dan ook nog zo een ouwetje.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Wat erg allemaal zeg.. maar als je die honden al zo achterlaat met 1 keer per dag even iemand laten kijken en wat voeren...dan geeft dat al een beetje aan hoe ze met de honden omgaan.. het interesseert ze blijkbaar weinig... zo sneu voor die dieren..renee-uk schreef:Ik kan me zo helemaal niks voorstellen bij het feit dat die mensen hun vakantie niet afgebroken hebben.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Hamilton
- Zeer actief
eerlijk gezegd, deze honden wonen bij mij om de hoek, maar ik heb de eigenaar er nog nooit mee zien wandelen
Wel de oppas( de jongedame in kwestie), ze liep er vroeger regelmatig een blokje mee om.
Als ik achter langs hun afgesloten tuin liep, hoorde ik de honden wel altijd "knorren" soms 'n blaf.
Wist dat de verloren hond een reu is, ( en ging ervan uit dat de andere een teefje is, niet dus)
Dus toen ik hem in m'n jas wikkelde zag ik dat het een kereltje was en kon alleen maar denken, yess hij is het.
tegen de naaste buren geroepen: ik heb hem, breng hem gauw naar mijn huis, houden jullie mij ( vastgebonden) honden even in de gaten.
Was zo blij dat hij nog leefde en toen ik dat kletsnatte hondelijf afdroogde liepen de tranen over m'n gezicht.
Wat een teleurstelling dat het de andere hond was ( dus ook 'n reu)
maar wel blij dat hij nu weer droog naar huis terug kon.
Gedragen, kon van de stijvigheid ( vocht, kou) niet goed lopen
Daarna zijn we samen weer langs een aantal sloten gelopen, en is de oppas nog een poos bij de hond gebleven.
Heeft de hond dus weer eenzaam achter gelaten.
Helaas kan ik hem niet hebben , met een hoogloopse Andra en een toch wel opgewonde ex reu, anders had hij de 2 dagen hier wel gemogen.
Wel de oppas( de jongedame in kwestie), ze liep er vroeger regelmatig een blokje mee om.
Als ik achter langs hun afgesloten tuin liep, hoorde ik de honden wel altijd "knorren" soms 'n blaf.
Wist dat de verloren hond een reu is, ( en ging ervan uit dat de andere een teefje is, niet dus)
Dus toen ik hem in m'n jas wikkelde zag ik dat het een kereltje was en kon alleen maar denken, yess hij is het.
tegen de naaste buren geroepen: ik heb hem, breng hem gauw naar mijn huis, houden jullie mij ( vastgebonden) honden even in de gaten.
Was zo blij dat hij nog leefde en toen ik dat kletsnatte hondelijf afdroogde liepen de tranen over m'n gezicht.
Wat een teleurstelling dat het de andere hond was ( dus ook 'n reu)
maar wel blij dat hij nu weer droog naar huis terug kon.
Gedragen, kon van de stijvigheid ( vocht, kou) niet goed lopen
Daarna zijn we samen weer langs een aantal sloten gelopen, en is de oppas nog een poos bij de hond gebleven.
Heeft de hond dus weer eenzaam achter gelaten.
Helaas kan ik hem niet hebben , met een hoogloopse Andra en een toch wel opgewonde ex reu, anders had hij de 2 dagen hier wel gemogen.
- Hamilton
- Zeer actief
de oudere reu schijnt wel vaker buiten de tuin wat rond te scharrelen, maar komt dan niet verder dan de oprit naast het huisEmma schreef:ik had ook weggelopen![]()
die hondjes zijn misschien wel op zoek gegaan naar hun baasjes?
er is misschien nog een mogelijkheid dat mensen hem hebben meegenomen, maar dit niet gemeld hebben?
Bij DA, dierenambulance en asiel geen melding, polite doet er hier niets mee, maar geeft alles door aan Amivedi, daar heb ik 'n bandje ingesproken.
pfft wat een ellende voor de oude bull.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Jeetje zeg.
Ik hoop dat t oude mannetje nog gevonden wordt.
Ik hoop dat t oude mannetje nog gevonden wordt.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- iones
- Zeer actief
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Bonnie2008
- Vaste gebruiker
-
estelle
- lilalila
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een pippa
- lilalila
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een pippa
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
- Hamilton
- Zeer actief
even een update.
Mensen zijn zondag vroeg thuisgekomen en hebben zondag middag ook gezocht, ook de hele tuin nagekeken en begrepen niet dat hond nr 2 ( die ik dus gevonden had)via de buurtuin terug kwam lopen.
Het kan ook zijn dat hij onder de dikke conifeer die op de tuingrens staat, geschuild en geblaft heeft tot ik de tuin instapte.
Heb hem gelijk maar duidelijk gemaakt dat ik het geen stijl vond deze honden tijdens vakantie zolang alleen te laten met 1 hoogstens 2 x per dag iemand die even langs komt
Ach het was altijd goed gegaan, ze hebben elkaar en een uitloop naar de tuin waar ze hun behoeften kunnen doen en ze konden weer naar binnen
Ja,ja, mits het luikje niet dicht valt.
Ik heb hem ook uitvoerig verteld hoe ik hond nummer 2 aantrof, doorweekt, koud, niet in staat om te lopen .
Wie weet hoelang dit hondje ook al buiten heeft gezeten met kou en regen??
Ach, z'n vriendin was overdag eigenlijk ook nooit thuis en de honden redden zich wel.
Dit was trouwens niet voor het eerst dat dit meisje zo oppastte, was vorig jaar ook al 2x gebeurd en telkens goed gegaan.
In de zomervakantie gingen ze naar een boerderij waar ze samen in een grote schuur zaten en op het erf rondliepen.
Maar goed, nu is het dus vreselijk fout gegaan en ik vrees voor de oude Bull.
(hij ging net een flyer ophangen bij de supermarkt)
Verder wil ik mij er niet meer mee bemoeien, al zal ik met de uitlaat ronden toch wel blijven rondkijken.
Ik heb ze nog wel verteld welke instanties ik heb benaderd en mijn telnr. heb achter gelaten, zodat ze die af moeten bellen als de hond gevonden wordt.
Verder iedereen bedankt voor jullie lieve reacties op mijn zoekwerk, maar ik vond ik dit gewoon moest doen.
Mensen zijn zondag vroeg thuisgekomen en hebben zondag middag ook gezocht, ook de hele tuin nagekeken en begrepen niet dat hond nr 2 ( die ik dus gevonden had)via de buurtuin terug kwam lopen.
Het kan ook zijn dat hij onder de dikke conifeer die op de tuingrens staat, geschuild en geblaft heeft tot ik de tuin instapte.
Heb hem gelijk maar duidelijk gemaakt dat ik het geen stijl vond deze honden tijdens vakantie zolang alleen te laten met 1 hoogstens 2 x per dag iemand die even langs komt
Ach het was altijd goed gegaan, ze hebben elkaar en een uitloop naar de tuin waar ze hun behoeften kunnen doen en ze konden weer naar binnen
Ja,ja, mits het luikje niet dicht valt.
Ik heb hem ook uitvoerig verteld hoe ik hond nummer 2 aantrof, doorweekt, koud, niet in staat om te lopen .
Wie weet hoelang dit hondje ook al buiten heeft gezeten met kou en regen??
Ach, z'n vriendin was overdag eigenlijk ook nooit thuis en de honden redden zich wel.
Dit was trouwens niet voor het eerst dat dit meisje zo oppastte, was vorig jaar ook al 2x gebeurd en telkens goed gegaan.
In de zomervakantie gingen ze naar een boerderij waar ze samen in een grote schuur zaten en op het erf rondliepen.
Maar goed, nu is het dus vreselijk fout gegaan en ik vrees voor de oude Bull.
(hij ging net een flyer ophangen bij de supermarkt)
Verder wil ik mij er niet meer mee bemoeien, al zal ik met de uitlaat ronden toch wel blijven rondkijken.
Ik heb ze nog wel verteld welke instanties ik heb benaderd en mijn telnr. heb achter gelaten, zodat ze die af moeten bellen als de hond gevonden wordt.
Verder iedereen bedankt voor jullie lieve reacties op mijn zoekwerk, maar ik vond ik dit gewoon moest doen.
- renee-uk
- Zeer actief
- stefanie
- Zeer actief
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Ahhhh, nog steeds geen happy end dus
Wat een stelletje figuren zijn die mensen zeg.....
Ik hoop voor het oude bulletje dat het snel gebeurd was...enige hoop op leven lijkt me wel ijdele hoop als ik eerlijk ben...
EN hoe zijn die mensen daar nou onder dan? Waren ze uberhaupt aangeslagen dat de oude bull waarschijnlijk gewoon verdronken is?
Of denken ze daar helemaal niet over na?
Nah, hoe dan ook, JIJ hebt je in ieder geval bijzonder lief, attent en zorgzaam gedragen ten opzichte van het achtergebleven bulletje...
Daar kun je in ieder geval een goed gevoel aan overhouden
Wat een stelletje figuren zijn die mensen zeg.....
Ik hoop voor het oude bulletje dat het snel gebeurd was...enige hoop op leven lijkt me wel ijdele hoop als ik eerlijk ben...
EN hoe zijn die mensen daar nou onder dan? Waren ze uberhaupt aangeslagen dat de oude bull waarschijnlijk gewoon verdronken is?
Of denken ze daar helemaal niet over na?
Nah, hoe dan ook, JIJ hebt je in ieder geval bijzonder lief, attent en zorgzaam gedragen ten opzichte van het achtergebleven bulletje...
Daar kun je in ieder geval een goed gevoel aan overhouden
- iones
- Zeer actief

TARAK