Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nu we het er toch over hebben,... herplaatsers.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Aan de andere kant vind ik een fooi vragen omdat dat de hond tegen een carriere in de handel of broodfok zou beschermen echt loutere kul.
Als je de moeite niet op kunt brengen om je te verdiepen in de plek waar de hond heen gaat is dat een risico. Of je er nu een klein bedrag voor vraagt of niet.

Ik heb nog nooit een nieuwe plek voor een van mjn honden hoeven zoeken maar als dat ooit gebeurt dan gaan daar denk ik toch de nodige bezoekjes en gesprekken aan vooraf.
Dan wordt er niet gewauweld over een mager prijsje en er dan maar het beste van hopen.

Alsof een broodfokker er een probleem mee heeft om 300 euro voor een teefje van een jaar te betalen.
Het één sluit het ander toch niet uit? :19: Natuurlijk moet een toekomstige koper uitvoerig gescreend worden. Je wilt ook eerst kennismaken voor de plaatsing, toch??
Het ging hier om de vraag waarom mensen soms nog geld vragen voor een herplaatser. Daarom dus. Ik heb dit niet zelf verzonnen hoor, de meeste stichtingen hier in Nederland werken zo en het werkt prima.
Gratis dieren worden sneller in een opwelling aangeschaft. En waarom zou een broodfokker een teefje van 300 euro kiezen, als hij ook een gratis hond kan krijgen? Die gaat het om maximale winst.
Echt? Ik vind het klinkklare onzin om te doen alsof je voor je hond zorgt door er geld voor te vragen.
Als je het daar van af moet laten hangen doe je er dus kennelijk helemaal geen moeite voor om je hond op een beetje christelijke plek te krijgen. Ja, je houdt je hand op als god weet wie hem op komt halen en hoopt dan maar dat het geen handelaar is want die zou nooit betalen.

Je kunt natuurlijk ook gewoon een beetje tijd en moeite investeren. Dan weet je het zeker. Maar dat kost dan inderdaad tijd en moeite in plaats van dat het geld oplevert. Voor veel mensen is de keuze dan al snel gemaakt.
Ook dit is weer een heel ander verhaal natuurlijk; geld vragen en de hond goed verzorgen en plaatsen zijn twee verschillende dingen.
Ik vraag ook geld voor de plaatsing van de vogels die ik kweek, maar ik ben ook kieskeurig. Als ik een slecht gevoel heb, gaat er geen dier mee en ik heb genoeg mensen geweigerd.
Waarom zou een bedrag voor de plaatsing vragen en een goede screening elkaar uitsluiten? :19:

Je haalt de dingen een beetje doorelkaar... Het vragen van een bedrag is eigenlijk een soort ''voor-screening'', waarmee de grootste rotte appels vaak al afvallen. ;) Zo moet je het zien.
En opnieuw; deze wijsheid komt van stichtingen die het al jaren zo doen. Het werkt écht. Gratis dieren hebben gewoon een enorme aantrekkingskracht op de verkeerde mensen.... (Broodfok, bonthandel, handelaars, ect)

En ik kan je zéker garanderen dat mensen die dieren zoeken voor de bonthandel, de gratis advertenties bij langs gaan... kortgeleden stond de krant nog vol met zo'n figuur, die nestjes gratis kittens afhaalde, met allerhande smoesjes; twee voor hem, twee voor zijn moeder... en hup, weer vier kittens tot bont verwerkt...

Begrijp me goed; een bedrag vragen bied geen GARANTIES. Maar het helpt.

Wat betreft wel of niet steriliseren voor een plaatsing; absoluut altijd doen. Dat maakt honden nl. oninteressant voor broodfokkers, waardoor de hond, mocht hij op welk punt dan ook en om welke reden ook tóch opnieuw herplaatst worden, niet alsnog in dat circuit beland.

Dat jij een hond herplaatst, is geen garantie dat de hond daar levenslang blijft... Ook de nieuwe eigenaar kan ooit in de situatie komen om te kiezen voor herplaatsing, om welke reden ook. En dan heb jij er niets meer mee van doen...
Je weet toch naar wie je haar toe doet?
Waarom dump je een hond ergens bij een eigenaar die je kennelijk niet vertrouwt?
Waarom zou je minder moeite moeten stoppen in een hond die je wegdoet dan een hond die je neemt?

Dan hoef je ook niet met van die quasi-maatregelen te komen.
En hier weer hetzelfde; het is niet alleen vertrouwen van de nieuwe eigenaar. Ik geef sowieso zelf al geen dier mee bij de geringste twijfel! Het gaat ook om de verdere toekomst. Het voorkomen dat zo'n dier OOIT bij broodfokkers KAN komen.

Je dier laten ''helpen'' voor het plaatsen is gewoon een manier om te zorgen dat ze NOOIT in de broodfok kunnen belanden.

Maar ja, de hond heeft een nieuwe eigenaar en dan trek je inderdaad niet meer aan de touwtjes.
Je kunt je hond natuurlijk ook gewoon houden als je de regie volledig in handen wilt hebben.

Ik begrijp trouwens nooit zo dat mensen een hond wegdoen maar wel exact denken te weten hoe een ander het moet doen. Net zoals dat ik niet begrijp dat je onderweg naar de dumpplek nog even een hond van zijn ballen wil laten ontdoen.

Als je harde eisen hebt over hoe het verder moet je daar een nieuwe eigenaar bij zoeken. Maar niet je hond ergens neerdonderen waarvan je vindt dat ze niet weten hoe ze met honden om moeten gaan. Dat is echt een tikje te hypocriet.
Niet alle mensen KIEZEN voor herplaatsing; soms is het niet anders.
En ik ben het zeker met je eens, maar dat heb ik nu al meermalen gezegd, dat een nieuwe eigenaar zorgvuldig dient te worden gekozen!!
Maar sterilisatie (= ook castratie) is gewoon een veiligheidsgarantie voor het dier en toont wel degelijk een gezond verstand en een goede wil om het allerbeste voor het dier te doen.

Zelf zou ik absoluut mijn honden nooit herplaatsen.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Nakisha schreef: Zelf zou ik absoluut mijn honden nooit herplaatsen.
Je zal het ongetwijfeld niet zo bedoelen, maar ik vind dit een nare uitspraak. Alsof mensen die hun hond moeten herplaatsen dat voor de lol doen en met voorbedachte rade zo ooit aan hun honden begonnen zijn.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Je zal het ongetwijfeld niet zo bedoelen, maar ik vind dit een nare uitspraak. Alsof mensen die hun hond moeten herplaatsen dat voor de lol doen en met voorbedachte rade zo ooit aan hun honden begonnen zijn.
Als je mijn stukje hierboven leest, snap je wel dat ik het niet zo bedoel. Ik schreef daar zelf al dat mensen soms gedwongen worden hiertoe door de situatie.
Ik quote mijzelf:
Niet alle mensen KIEZEN voor herplaatsing; soms is het niet anders.
Het verschil is alleen dat ik twee honden heb, waarvan één sowieso niet eens herplaatsbaar, en de ander zo gemakkelijk dat ik met twee gebroken benen het nog zou redden met hem. ;) Vandaar dat ik het zeg.

Zelfs als ik kom te overlijden, is alles voor de honden geregeld.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

christo schreef:
Anne Panne schreef:heel simpel... om sabrina praktijken te voorkomen.. :ok:
Zou ik ooit, de hemel verhoede, mijn teefje moeten verplaatsen waar veel aan te verdienen valt, dan werd ze eerst gesteriliseerd.
Ik vind dat ook echt grote onzin.
Als je iemand al niet helemaal vertrouwd dan moet je daar sowieso je hond al niet heen herplaatsen.
Zelf zou ik echt afknappen als ik een leuke herplaatser zou zien en die eigenaar mij terug zou mailen met 'ja prima, u kunt de hond overnemen maar ik castreer/steriliseer hem wel even hoor want stel je voor dat ....'.
Dan mogen ze die hond ook verder houden.

Chello hebben wij als jonge hond van een maand of 5 gratis meegekregen van een fokker. Zij vertrouwde er volledig op dat wij Chello nooit in de gelegenheid zouden stellen een nestje te verwekken (Chello had wat gebreken).
Is dus ook nooit gebeurd.

Zelf heb ik ook wat honden herplaatst die ik soms eerst een tijd had opgevangen om op te laten knappen en weer vertrouwen te latne krijgen in de mens.
De mensen waar ze heen zijn gegaan zijn zorgvuldig uitgezocht, vaak zat ook mensen afgewezen als ze hier al op de bank zaten omdat ik het niet vertrouwde.
Voor allemaal een symbolisch bedrag ontvangen, mensen stonden daar ook gewoon op.
Met allemaal heb ik nog afentoe contact, het gaat super met de hondjes en ik ben bij geen van allen voor verassingen komen te staan.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik ben wel een voorstander van castreren voordat je herplaatst.
Er gebeuren ook dingen die niemand voor kan zijn met honden die -met hoeveel zorg dan ook- herplaatst worden en voorkomen is nog altijd beter dan genezen.

Heb gister toevallig iets gelezen dat daar op aansluit.
Man breekt zn heup, kan niet meer voor zn hond zorgen en die wordt herplaatst bij iemand die een jaar of zo later ook zn heup breekt (!)
hond zit nu in het asiel.....hoeveel pech kun je hebben als hond?

Helaas gebeuren zulke dingen ook.
Het is een prachtbeest, dus er zal vast wel iemand anders voor komen maar wie dat gaat worden daar heb je als eerste eigenaar -hoe selectief je ook hebt herplaatst- weinig meer over in te brengen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
estelle

renee-uk schreef:Ik ben wel een voorstander van castreren voordat je herplaatst.
Er gebeuren ook dingen die niemand voor kan zijn met honden die -met hoeveel zorg dan ook- herplaatst worden en voorkomen is nog altijd beter dan genezen.

Heb gister toevallig iets gelezen dat daar op aansluit.
Man breekt zn heup, kan niet meer voor zn hond zorgen en die wordt herplaatst bij iemand die een jaar of zo later ook zn heup breekt (!)
hond zit nu in het asiel.....hoeveel pech kun je hebben als hond?

Helaas gebeuren zulke dingen ook.
Het is een prachtbeest, dus er zal vast wel iemand anders voor komen maar wie dat gaat worden daar heb je als eerste eigenaar -hoe selectief je ook hebt herplaatst- weinig meer over in te brengen.
Wat heeft dat dan met castreren te maken?
renee-uk
Zeer actief

Dat heeft met castreren te maken in zoverre dat ook al zoek je een prima iemand uit om je hond bij te herplaatsen je nooit weet wat er verder nog mee kan gebeuren en waar hij/zij eindigt.

Stel dat ik ooit een hond zou moeten herplaatsen dan wil ik niet dat die gebruikt wordt voor de fok, een reu niet en een teef ook niet.
Dus zou ik ze voor de herplaatsing laten castreren en als iemand daarom de hond niet wilde is dat in mijn ogen dan een duidelijk geval van jammer.

Maar het leek me dat ik vrij duidelijk was in mijn post eerlijk gezegd dus ik begrijp je vraag niet zo :denken:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
estelle

renee-uk schreef:Dat heeft met castreren te maken in zoverre dat ook al zoek je een prima iemand uit om je hond bij te herplaatsen je nooit weet wat er verder nog mee kan gebeuren en waar hij/zij eindigt.

Stel dat ik ooit een hond zou moeten herplaatsen dan wil ik niet dat die gebruikt wordt voor de fok, een reu niet en een teef ook niet.
Dus zou ik ze voor de herplaatsing laten castreren en als iemand daarom de hond niet wilde is dat in mijn ogen dan een duidelijk geval van jammer.

Maar het leek me dat ik vrij duidelijk was in mijn post eerlijk gezegd dus ik begrijp je vraag niet zo :denken:
omdat ik niet helemaal snapte wat dat verhaal van die man met die heupen te maken had met wel of niet castreren. Maar nu snap ik je. :wink:

Tsja ik vind het gewoon raar. Er zijn echt wel meer mensen die net als jij en ik ervoor kunnen zorgen dat hun teef/reu geen puppen verwekt.
Als ik mijn hond bij iemand herplaats en die moet hem op den duur ook weer herplaatsen dan ga ik ervna uit dat zij de hond net zo zorgvuldig herplaatsen en niet aan de eerste de beste boerenpummel mee geeft.
renee-uk
Zeer actief

ah ok, soms is het lastig dat schrijven :wink:

Tja weet je, ik zou dat risiko gewoon niet durven te nemen.
Die hond die ik hierboven noemde is ook bij een uitgezocht iemand herplaatst en toch zit ie nou in het asiel.
Dat is vast en zeker nooit de bedoeling geweest en wat erger is ik denk niet dat hij de enige is die zo terecht komt, alle goede bedoelingen ten spijt.

Maar misschien heb ik wel gewoon niet zo heel veel vertrouwen in mn medemensen :(
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Martijn schreef:
renee-uk schreef:Dat heeft met castreren te maken in zoverre dat ook al zoek je een prima iemand uit om je hond bij te herplaatsen je nooit weet wat er verder nog mee kan gebeuren en waar hij/zij eindigt.

Maar alle andere shit die er in de wereld te koop is kun je wel accepteren voor je hond?
Ik snap dat echt niet. Ik weet dat je helemaal niet nalatig naar je honden bent maar waarom dan dat soort spastische amerikaanse papegaaiengedachtes?

Hondenleed houdt niet op bij het voorkomen van een ongewensd of ongeschikt nest.

Een gecastreerde hond is toch niet hetzelfde als een veilige hond? Eeen gelukkige hond? Een gezonde hond?

Dat soort maatregelen is alleen nodig om het leed dat desinteresse heet ietwat te verzachten maar het blijft desinteresse als je je hond ergens plaats waar je niet weet wat er mee gaat gebeuren.
Sorry maar ik snap jouw reactie niet helemaal.
Wat voor andere shit accepteer ik wel?

En voor de rest een gecastreerde hond kan in elk geval niet eindigen als fokteef of willekeurige dekreu en dat is wat ik er aan kan doen mocht ik ooit gedwongen worden te herplaatsen.
Gelukkig heb ik dat nog nooit hoeven doen en als het aan mij ligt zal dat ook nooit gebeuren.

Ik héb herplaatsers, altijd al gehad; Jantje is mijn eerste pup in zo'n 25 jaar.
Ik weet inmiddels ook wel hoe het zo'n beetje toegaat als je een herplaatser zoekt en te denken dat iedereen er een hoop moeite voor doet een goede plek te vinden voor de te herplaatsen hond is een hele mooie gedachte maar niet de werkelijkheid.

Dat ik dat niet zo zou doen is een tweede, maar ook al selecteer je nog zo zorgvuldig dan nog kan er altijd iets fout gaan.
Ik persoonlijk zou dat risiko gewoon niet willen nemen.
Afbeelding

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

renee-uk schreef:ah ok, soms is het lastig dat schrijven :wink:

Tja weet je, ik zou dat risiko gewoon niet durven te nemen.
Die hond die ik hierboven noemde is ook bij een uitgezocht iemand herplaatst en toch zit ie nou in het asiel.
Dat is vast en zeker nooit de bedoeling geweest en wat erger is ik denk niet dat hij de enige is die zo terecht komt, alle goede bedoelingen ten spijt.

Maar misschien heb ik wel gewoon niet zo heel veel vertrouwen in mn medemensen :(
Toch, vraag ik me dan af .. het is echt erg wat die huidige baas en degene die die baas te hulp schoot overkomt.. maar is dan asiel echt direct de enige optie.. dan zou ik degenen benaderen vanwaar ik de hond had, herplaatssite of de herplaatsers waar de hond vandaan kwam.. kat in nood maakt rare sprongen, maar nu zat de hond al in het asiel volgens mij.. en er zijn toch ook tijdelijke opvangadressen voor honden in dit soort posities lijkt me..
Overigens, ik heb herplaats reu intact en herplaats teef intact.. maar niet omdat mijn reu het teefje mag dekken :neenee:

maar dit topic ging toch over geld vragen voor herplaatsers
renee-uk
Zeer actief

*edit* @ Martijn, die een heel verhaal bij zn reactie heeft gezet dat iknog niet gelezen had toen ik ook weer reageerde.

Dat ben ik niet met je eens.

degene bij wie je zeer selectief herplaatst kan ook doodgaan, helaas (of gelukkig) is niemand van ons onsterfelijk..... de achtergebleven partner kan een nieuw partner vinden die geen honden wil....
en wie is dan het kind van de rekening?
Juist, de hond die met veel vertrouwen en veel selectie herplaatst is.

Ik begrijp niet dat je er zo tegen bent dat er dan maatregelen genomen zijn om dat hondje niet in een of andere puppymill te laten eindigen.

En je hebt ook nog niet gezegd wat voor andere shit ik voor mijn honden accepteer en daar ben ik toch wel benieuwd naar.....
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Martijn schreef:
renee-uk schreef: degene bij wie je zeer selectief herplaatst kan ook doodgaan, helaas (of gelukkig) is niemand van ons onsterfelijk..... de achtergebleven partner kan een nieuw partner vinden die geen honden wil....
en wie is dan het kind van de rekening?
En dat gebeurt niet bij een hond die gecastreerd is of honderd euro heeft gekost?
Ik vind dit allemaal wel erg ver gezocht hoor.

Wat probeer je me nu duidelijk te maken? Dat het noodlot toe kan slaan? Dat ben ik met je eens. Maar dat noodlot hou jij niet bij je hond weg hoor. Noodlot is noodlot.

ik probeer je duidelijk te maken dat niet alles loopt zoals je het graag zou willen en ik ben er nog steeds van overtuigd dat voorkomen beter is dan genezen.
Ik begrijp niet dat je er zo tegen bent dat er dan maatregelen genomen zijn om dat hondje niet in een of andere puppymill te laten eindigen.
Daar kan ik kort over zijn. Omdat die manier van denken juist de bron van allerlei dierenleed is.
Dat mensen zichzelf niet als uiteindelijke verantwoordelijke partij zien maar als een stel kinderen met honden aan het kutten is zonder dat daar iemand "Ho." bij zegt.
Het is altijd gewauwel over kleine, niet afdoende maatregeltjes.

Geneuzel over hoe je nooit alles af kunt dichten en het daarom niet hoeft te proberen.

nee dit draai je om, ik zou juist proberen alles zoveel mogelijk af te dichten, dus 'neuzel' ik er juist niet over dat dat niet kan..
En je hebt ook nog niet gezegd wat voor andere shit ik voor mijn honden accepteer en daar ben ik toch wel benieuwd naar.....
Nou, kennelijk alles wat niet met een klein verkoopbedrag en een castratie voorkomen wordt.
Als je de opening laat dat de nieuwe eigenaar zomaar een oostblokker met een hondenstal kan zijn dan kan het ook een etterbak uit brighton zijn die welliswaar niet met zijn honden fokt maar er wel zijn jobstress op afreageert. Daar zijn er namelijk een heleboel meer van.

Je moet gewoon zorgen voor een goede plek en verder je rol als falende baas accepteren en niet gaan zitten zeiken over wat je zopgenaamd nog voor je hond doet terwijl het er alleen maar om gaat om je schuldgevoel over je desinteresse af te kopen.

Zo. Het zal wel heel lullig overkomen maar soms vind ik dat ik ergens uitgesproken over moet zijn.
Ik vind dat gezeik over castreren en honderd euro vragen omdat dat zo goed voor de hond is vergelijkbaar met je dochtertje meegeven met joran van der sloot omdat ze toch fris gewassen haartjes en een koffertje met een pyama en zakgeld bij zich heeft.
Dat is zo verschriikelijk weinig tegenover waar een ze gewoon recht op heeft dat de calim van "kijk eens hoe verantwoordelijk ik met haar omga'echt te belachelijk voor woorden is geworden.

Keuzes zijn niet vrijblijvend. Je mag hje handen niet ten hemele heffen en "Ik heb het geprobeerd" roepen als dat niet daadwerkelijk zo is.
Bij gelul over "Ik vraag er een beetje geld voor tegen de handelaren" of toch maar castrene want je weet nooit want ik heb geen zin om me er in te verdiepen heb je daar het recht niet toe.

Ik gun iedereen een leven zonder enige verantwoordelijkheid. Ga van god los! Doe je ding! Maar creëer dan ook geen verantwoordelijkheden. Neem geen dieren en zeker geen kinderen.
Doe je dat wel, dan ben je verantwoordelijk voor hoe het mety ze gaat en of je dat uitkomt doet niet ter zake. Dat is wat verantwoordelijkheid betekent. Dat je je eigen shit in je eigen tijd oplost. Eerst zorgen dat je honden niet met het zinkende schip meegaan.

Ik ben het best wel met je eens, alleen wat gematigder.
Ik heb inmiddels wel geleerd dat je gewoon nooit 'nooit' moet zeggen, omdat niemand weet wat de toekomst in petto heeft.
Ik heb het al eerder gezegd, maar misschien heb je dat niet gelezen..... ik heb nog nooit een hond herplaatst en als het aan mij ligt zal dat ook nooit gebeuren.
Ik heb wel mijn gedachten erover laten gaan, mede door dit topic, hoe ik dat zou doen mocht ik onverhoopt ooit in die omstandigheden komen te verkeren.
En ja, ik zou wel geld vragen voor mijn te herplaatsen hond (behalve als het ging om iemand die ik ken en waarvan ik weet hoe die met dieren omgaat), omdat ik nog steeds van mening ben dat mensen (en dat is algemeen bedoeld, voordat er weer allerlei reacties komen) zuiniger zijn op iets waarvoor betaald is dan op iets wat gratis is en ja ik zou de hond ook laten castreren omdat ik niet weet wat de toekomst voor hem/haar kan brengen.

Als jij vind dat ik door dit soort maatregelen niet betrokken ben bij mijn hypothetisch te herplaatsen hond is dat jouw goed recht.
Voor mij is het juist andersom, ik denk dat ik door die maatregelen te treffen juist wel nog doe wat ik kan doen voor dat hondje.

En hoezeer ik ook tegen herplaatsen ben, ik geloof nog altijd dat een hond beter af is op een plek waar hij welkom is dan op een plek waar hij om welke reden dan ook niet gewenst is.
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

welterusten :wink:
Afbeelding

roy
Zeer actief

Ongelezen bericht door roy »

Nou hebben wij toendertijd 80 euro voor Roy betaald aan het asiel.
Ergens snap ik dat ze het bedrag niet te hoog kunnen maken, waarschijnlijk zullen weinig mensen voor een asieldier gaan als de kosten zo verschrikkelijk hoog zijn, maar nu heeft Roy daar twee jaar gezeten, gegeten, DA bezocht, entingen gehad, gecastreed, die 80 euro staat niet in vergelijking met wat hij gekost heeft.
Zou een asiel hier niet beter onderscheid in kunnen gaan maken dat ze voor de dieren die er langer zitten wat meer vragen zodat ze financieel wat beter uitkomen, het is immers altijd crisis voor een asiel wat financieen betreft.
Ik kan niet voor een ander spreken maar al was er tweehonderd euro gevraagd hadden wij Roy ook meegenomen.

yvonne
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Voor Taro hebben wij ook een redelijk flink bedrag betaald, zeker in verhouding met de pupprijs. Maar ik heb daar eigenlijk niet eens naar gekeken. We zagen hem op mp staan en hadden nooit verwacht daar de stabij tegen te komen die we zochten. Gebeld om een afspraak te maken. De dag dat we naar hem zijn gaan kijken, is hij ook gelijk mee met ons gegaan. Met zijn oude baasjes hebben we in het begin nog wel contact mee gehad. Ik heb ook geen behoefte om met oude baasjes een intensief contact te hebben. Zij weten dat hij hier goed zit en de fokker ook (die spreek ik wel regelmatig) en dat lijkt mij toch het allerbelangrijkst.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”