Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Masterclass Ringtraining

Moderator: moderatorteam

Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Yana en ik zijn er ook om 20:00 uur maandag! :ok:
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Wij hebben dus besloten om tocch niet mee te doen, we hebben het al zo enorm druk.

Maar voor wie gisteren allemaal wel zijn geweest hoe was het?
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Pumi schreef: Maar voor wie gisteren allemaal wel zijn geweest hoe was het?
Hoi Sandra,

Ik ben gisteren wel geweest met Yana en vond het erg leuk en interessant. Heel leuk om allerlei kleine tipjes en 'trucjes' te horen waardoor een hond zich net wat beter presenteert in de ring. Ik kijk alweer uit naar de volgende keer!
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

hercujess schreef:Hier ook bevestiging gekregen, wij zijn er om 21.00 uur
Ik heb je zien staan om 21:00 uur! :wink:
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Scooby schreef:
Spreek je volgende maand :wink: kwartje is hier ook gevallen. De eerste klap is een daalder waard. Ik heb ook enorm veel aan deze eerste les gehad!
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

hercujess schreef:
Scooby schreef:
Spreek je volgende maand :wink: kwartje is hier ook gevallen. De eerste klap is een daalder waard. Ik heb ook enorm veel aan deze eerste les gehad!
Ik was er met Yana, dat kleine (moeie), zwarte doggenpupje. :wink: Ik zit in de groep van 20:00 uur tot 21:00 uur.
Ik vond het ook een enorm leerzame en verhelderende eerste les! En nu hard oefenen met het markeren van de goede momenten! :wink:
hercujess

Wij zijn al druk bezig, Jip doet ook mee :cheer:
goud
Zeer actief
Contacteer:

Re: Masterclass Ringtraining

Ongelezen bericht door goud »

Rosita Compagner schreef:Voor onderstaande mmasterclass heb ik me opgegeven, Latte mag mee! Het lijkt me heel leuk.

Op 9 februari 2009 gaan we van start met de Masterclass Ringtraining.

Deze Masterclass Ringtraining is bedoeld voor de wat meer ervaren exposant. De focus ligt op het klaarstomen van u en uw hond voor het perfect showen in de erering. De Masterclass worden gegeven in Danscentrum Lensink, Stationsplein 1D, 8331 GM Steenwijk. Dit danscentrum heeft een gladde vloer en de mogelijkheid tot allerlei geluids- en lichteffecten. Dit is uitermate geschikt om uw hond voor te bereiden op de dingen die in en rond de erering gebeuren. Een hond die in principe graag showt, kan door zijn ervaring in de (ere)ring zijn plezier in showen verliezen. Hij toont zich dan minder enthousiast en dus minder fraai en haalt slechtere resultaten. U bent dan niet blij, uw hond ook niet.

De Masterclass Ringtraining wordt gegeven door Berno Bekebrede en Richard Lensink. Berno is al meer dan 25 jaar bekend als internationale trainer en professional handler; zijn passie voor honden en de show staan garant voor hoge kwaliteit. Richard is dansleraar en jurylid bij diverse danswedstrijden; hij heeft op hoog niveau wedstrijden gedanst en is opleider tot het vak van dansleraar. Hij is expert in houding. Deze unieke combinatie van trainers die alles over bewegen en houding weten, leert u het beste tempo bij uw hond te vinden. Voor de erering wordt het juiste tempo gezocht. U leert hoe u uw hond op zijn tempo laat starten en hoe hij zijn gangwerk op een relatief kleine oppervlakte kan tonen. Door het gebruik van de geluids- en lichteffecten tijdens de training zal de hond hieraan gewend raken en niet meer 'tekenen' bij het optreden in de grote ring tijdens de show. Ook u leert hiermee om te gaan.

De Masterclass Ringtraining bestaat uit negen trainingen. Bij twee hiervan zijn keurmeesters als gasttrainer aanwezig. Zij geven u waardevolle tips waar "de andere kant" oplet. Door de Masterclass krijgt u o.a. inzicht in tempo, showeffect, vloergedrag en houding van u en uw hond. Het resultaat is een hond die showen net zo leuk vindt als u. De negen Masterclass Ringtrainingen worden elke tweede maandag van de maand gehouden in februari - november 2009, behalve augustus. Tijdstip naar keuze om 19.00, 20.00 of 21.00 uur.

Uw investering in deze unieke Masterclass Ringtraining is slechts € 95.- per hond. Interesse? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op via tel. 0623 359493 of schrijf u in, per e-mail op info@showdogs.nl, of bij voorkeur via: www.showdogs.nl.

Vriendelijke groet, Richard Lensink Secretaris Stichting Showdogs
Showdogs

info@showdogs.nl - www.showdogs.nl
Dat is dan bijna 10 euro per les!!! Tel daar dan nog eens de reiskosten bij op. Ik weet niet hoeveel honder er per les komen, maar voor de beide heren een leuke bijverdienste.
Maggie.
Maggie
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

dat klopt idd, maar ik doe al jaren ringtraining hier in de buurt en leer daar bar weinig. Heb zelfs het gevoel dat anderen meer van mij leren, niet erg maar daarom was ik erg benieuwd of ik nu eens tips zou krijgen om zelf beter te leren showen,.
Mijn honden doen het best goed, al zeg ik het zelf, dus het is puur om mezelf te verbeteren in het voorbrengen en daar wil ik dan best voor betalen ( en een flink stuk voor rijden) :wink: .
Ik ging na de les ook met een heel goed gevoel weg, ik denk idd dat ik hier wat van opsteek of in iedere geval kleine showtips in mijn zak steek!!

En als ik dan hoor dat de gehoorzaamheidscursus van 8 a 10 lessen hier op een grote hondenschool ook al de 100 euro overschrijdt, vindt ik het best te doen voor een keer!!
goud
Zeer actief
Contacteer:

Josee schreef:dat klopt idd, maar ik doe al jaren ringtraining hier in de buurt en leer daar bar weinig. Heb zelfs het gevoel dat anderen meer van mij leren, niet erg maar daarom was ik erg benieuwd of ik nu eens tips zou krijgen om zelf beter te leren showen,.
Mijn honden doen het best goed, al zeg ik het zelf, dus het is puur om mezelf te verbeteren in het voorbrengen en daar wil ik dan best voor betalen ( en een flink stuk voor rijden) :wink: .
Ik ging na de les ook met een heel goed gevoel weg, ik denk idd dat ik hier wat van opsteek of in iedere geval kleine showtips in mijn zak steek!!

En als ik dan hoor dat de gehoorzaamheidscursus van 8 a 10 lessen hier op een grote hondenschool ook al de 100 euro overschrijdt, vindt ik het best te doen voor een keer!!
Dat zijn ook fikse prijzen zeg. Als je er van leert dan is het toch prima? Wij hebben gelukkig een goeie instructrice, maar dat kan inderdaad ook anders uitpakken bij sommige clubs. Veel plezier in ieder geval.
Maggie.
Maggie
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

goud schreef:Dat is dan bijna 10 euro per les!!! Tel daar dan nog eens de reiskosten bij op. Ik weet niet hoeveel honder er per les komen, maar voor de beide heren een leuke bijverdienste.
Maggie.
Ja, en? :19: Als je ergens iets van kunt leren, mogen de lesgevenden daar toch best geld aan verdienen? Jij werkt toch ook niet zonder salaris?! Ik snap deze opmerking niet zo goed, denk ik?
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

ik denk dat ze voor de beginnende shower wel leuke tips hebben (hoewel ik het vaak persoonlijk anders zou aanleren bij een jonge hond, maar dat is heel persoonlijk) maar ik show al bijna 17 jaar en met leuke resultaten, dus ik vind het leuk om ook een beetje bijgeschoold te worden.
Bij ons op de training werd heel erg gereageerd|: ow zij kan het wel, .
Klopt maar de jonge hond/pup nog niet :roll:

Die prijzen op die hondenschool vind ik ook idioot, helemaal met gemiddeld 9 man in de groep. :roll:
goud
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
goud schreef:Dat is dan bijna 10 euro per les!!! Tel daar dan nog eens de reiskosten bij op. Ik weet niet hoeveel honder er per les komen, maar voor de beide heren een leuke bijverdienste.
Maggie.
Ja, en? :19: Als je ergens iets van kunt leren, mogen de lesgevenden daar toch best geld aan verdienen? Jij werkt toch ook niet zonder salaris?! Ik snap deze opmerking niet zo goed, denk ik?
Ik werk niet :cheer: :cheer:
Maggie
Maggie
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

goud schreef:
Scooby schreef:
Maggie.
Maggie
Dus je verleent al je diensten gratis aan mensen?
goud
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
goud schreef:
Scooby schreef:
Maggie.
Maggie
Dus je verleent al je diensten gratis aan mensen?
En ik verleen ook geen diensten. :pffff: Ik zorg voor man en de honden. En daar krijg ik heeeel veel voor terug :E:

Maggie
Maggie
hercujess

Ik steek ook niks op van de ringtrainingen hier in de buurt. Alleen maar rondjes lopen en op tafel zetten. Dat kan ik thuis ook wel oefenen. En dan ben je al €50,- kwijt. Liever iets erbij en als het niveau van de cursus blijft waar de eerste les mee gestart is, heb ik er veel fiducie in.

@goud; ik haal ook heel veel genoegdoening uit het trimmen, maar mag ik er daarom niet aan verdienen? :denken: De mannen steken er ook hun tijd in en uiteraard moet er ook wat worden betaald voor het huren van de locatie, ook al is deze van één van de initiatiefnemers. Lampen moeten branden, muziek aan, verwarming aan, etc...

Zolang iedereen op een eerlijke manier zijn geld probeert te verdienen is er niks mis mee, zouden meer mensen moeten doen (en dat bedoel ik niet naar jou, goud).
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

hercujess schreef: @goud; ik haal ook heel veel genoegdoening uit het trimmen, maar mag ik er daarom niet aan verdienen? :denken: De mannen steken er ook hun tijd in en uiteraard moet er ook wat worden betaald voor het huren van de locatie, ook al is deze van één van de initiatiefnemers. Lampen moeten branden, muziek aan, verwarming aan, etc...

Zolang iedereen op een eerlijke manier zijn geld probeert te verdienen is er niks mis mee, zouden meer mensen moeten doen (en dat bedoel ik niet naar jou, goud).
Ja, ik snapte het probleem ook al niet zo...?
goud
Zeer actief
Contacteer:

hercujess schreef:Ik steek ook niks op van de ringtrainingen hier in de buurt. Alleen maar rondjes lopen en op tafel zetten. Dat kan ik thuis ook wel oefenen. En dan ben je al €50,- kwijt. Liever iets erbij en als het niveau van de cursus blijft waar de eerste les mee gestart is, heb ik er veel fiducie in.

@goud; ik haal ook heel veel genoegdoening uit het trimmen, maar mag ik er daarom niet aan verdienen? :denken: De mannen steken er ook hun tijd in en uiteraard moet er ook wat worden betaald voor het huren van de locatie, ook al is deze van één van de initiatiefnemers. Lampen moeten branden, muziek aan, verwarming aan, etc...

Ik heb geen enkel probleem met geldverdienen. Ik had alleen een rekensommetje gedaan, en kwam toen op een "leuke" prijs uit.
Maggie
Maggie
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

goud schreef: Ik heb geen enkel probleem met geldverdienen. Ik had alleen een rekensommetje gedaan, en kwam toen op een "leuke" prijs uit.
Maggie
het klinkt alsof je stiekem gewoon eigenlijk best wel jaloers bent :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
goud
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:
goud schreef: Ik heb geen enkel probleem met geldverdienen. Ik had alleen een rekensommetje gedaan, en kwam toen op een "leuke" prijs uit.
Maggie
het klinkt alsof je stiekem gewoon eigenlijk best wel jaloers bent :wink:
Nee hoor, niet om het geld en we gaan naar een prima ringtraining. Maar ik zou natuurlijk best wel even stiekum willen kijken naar vooral de inbreng van de dansleraar. :denken: :denken: De showtrukjes heb ik wel geleerd tijdens ons 6 jarig verblijf in Engeland waar we veel hebben geshowd en naar ringtraining gingen. Misschien een tip. Elke eerste ringtraning van de maand hadden we match. Kwam er een keurmeester. Begon met puppywalk en dan 4 leeftijds klassen. Met rozet voor de eerste in klas. Kosten, 1 pond per trainingsavond, en reuze gezellig.

Maggie.
Maggie
Maggie
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

goud schreef:[Maar ik zou natuurlijk best wel even stiekum willen kijken naar vooral de inbreng van de dansleraar. :denken: :denken:
Die dansleraar is zelf ook een professionele handler...
goud
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
goud schreef:[Maar ik zou natuurlijk best wel even stiekum willen kijken naar vooral de inbreng van de dansleraar. :denken: :denken:
Dat wist ik niet. Heb hem nog nooit op een show gezien. Jij wel?? :denken: :denken:
Maggie
Laatst gewijzigd door goud op 15 feb 2009 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Maggie
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

goud schreef:
Scooby schreef:
Dat wist ik niet. :denken: :denken:
Maggie
Daarom vertel ik het je even, zodat je niet voortdurend je oordeel klaar hoeft te hebben.
goud
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
goud schreef:
Scooby schreef:
Dat wist ik niet. :denken: :denken:
Maggie
Daarom vertel ik het je even, zodat je niet voortdurend je oordeel klaar hoeft te hebben.
Geen oordeel, constatering van een feit. :smile2: :smile2:
Maggie
Maggie
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

hercujess schreef:Ik steek ook niks op van de ringtrainingen hier in de buurt. Alleen maar rondjes lopen en op tafel zetten. Dat kan ik thuis ook wel oefenen. En dan ben je al €50,- kwijt. Liever iets erbij en als het niveau van de cursus blijft waar de eerste les mee gestart is, heb ik er veel fiducie in.
Helemaal eens.
Ik ben echt nog een typische 'beginner' in showland. Vind het leuk om te doen, maar na 8 keer ringtraining had ik het ook wel gezien. Tja, gemakzuchtig misschien, maar om nu elke keer rondjes, driehoekjes & heen en weer te rennen te oefenen, + het laten staan + betasten, dat had ik op een gegeven moment wel gezien. Vooral het feit dat ik weinig tot geen tips kreeg, deed mij de moed in de schoenen zakken, en dan ben ik een figuur die denkt 'weet je wat, ik zoek het zelf wel uit'... en dat lukt ook wel hoor, maar ik heb liever dat ik ergens gewoon goede tips en trucs kan krijgen, en kijken wat ik kan verbeteren aan mijn eigen presentatie, en mijn handling van Lune. En daarnaast, ben ik af en toe een enorme kluns, dus rennen + lune handelen, daar moet ik echt een manier in zien te vinden, ik heb het soms al druk genoeg met op mijn eigen voeten letten, maar mijn oog hand coördinatie is nooit erg geweldig geweest, dus op deze manier hoop ik daar idd wel wat tips en trucs in te krijgen.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

P!nki schreef:
Ik ben echt nog een typische 'beginner' in showland. Vind het leuk om te doen, maar na 8 keer ringtraining had ik het ook wel gezien. Tja, gemakzuchtig misschien, maar om nu elke keer rondjes, driehoekjes & heen en weer te rennen te oefenen, + het laten staan + betasten, dat had ik op een gegeven moment wel gezien. Vooral het feit dat ik weinig tot geen tips kreeg, deed mij de moed in de schoenen zakken, en dan ben ik een figuur die denkt 'weet je wat, ik zoek het zelf wel uit'... en dat lukt ook wel hoor, maar ik heb liever dat ik ergens gewoon goede tips en trucs kan krijgen, en kijken wat ik kan verbeteren aan mijn eigen presentatie, en mijn handling van Lune. En daarnaast, ben ik af en toe een enorme kluns, dus rennen + lune handelen, daar moet ik echt een manier in zien te vinden, ik heb het soms al druk genoeg met op mijn eigen voeten letten, maar mijn oog hand coördinatie is nooit erg geweldig geweest, dus op deze manier hoop ik daar idd wel wat tips en trucs in te krijgen.
Oh kijk, de ander dames had ik wel gezien/die kwartjes waren gevallen. Dat jij degene met de Grand was nog niet;-) Ook nog HF-ers in de groep van 19.00 uur?
hercujess

Rosita Compagner schreef:
P!nki schreef:
Oh kijk, de ander dames had ik wel gezien/die kwartjes waren gevallen. Dat jij degene met de Grand was nog niet;-) Ook nog HF-ers in de groep van 19.00 uur?
Wilma van Barca toch?
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Ja, Wilma is ook present!

Ik heb mij vandaag aangemeldt voor de 19.00 uur groep...met Bassie, al weet hij dat zelf nog niet... :smile:

Als het goed is komt er een inhaalles voor de latertjes, zoals ik.

Heb er reuze zin in! Daarnaast denk ik dat een dansleraar echt niet een slechte keuze is als het op de houding van de handler aankomt.

Ik heb al aangegeven dat ik al heel blij zal zijn als Barca zijn skippybal voortaan achterwege laat als hij 'n rondje moet lopen in de ring. Zo'n jumpende Briard aan je showlijn is niet echt geweldig, al heeft hij de grootste lol. :N: Dit soort dingen wordt in de jeugdklas meestal nog wel geaccepteerd. Nu hij in openklas staat ligt het toch even anders.

Het "gaat nog jeudig los" is veelzeggend. En misschien show ik hem wel helemaal verkeerd. Dan mogen ze mij daar uitgebreidt gaan vertellen hoe ik het wel moet doen... :ok:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Scooby schreef:
oh ja, weet je dat zeker? ik ken hem niet, berno natuurlijk wel, en ik haal het niet uit de tekst?
Richard is dansleraar en jurylid bij diverse danswedstrijden; hij heeft op hoog niveau wedstrijden gedanst en is opleider tot het vak van dansleraar.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
Scooby schreef:
oh ja, weet je dat zeker? ik ken hem niet, berno natuurlijk wel, en ik haal het niet uit de tekst?
Ja, ik weet het zeker (ik doe deze Masterclass ook).
Plaats reactie

Terug naar “Show”