Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
En dan zitten al die honden en mensen dus ook nog in een Citroen 1.5 D (kan dat? Ik ben slecht in auto's), coupe, en dat laatste weet ik in elk geval wel.
Je ziet het ding in de veren zakken als alles instapt
Iets zegt me dat we hier ook niet met hondenmensen te maken hebben zoals we dat hier gewend zijn, want het klautert dus door die hele auto heen en zit op alle beschikbare schoten.
Wat ook wel moet, anders past het niet :N:
En iets zegt me dat ze fokken en dat hier gaan uitbreiden, nu ze "buiten" wonen :N:
Dat is pech hebben dat ze bij je in de buurt wonen :N:
Ik hoop voor jou dat ze niet gaan uitbreiden, maar de kans zal er wel zijn.
Nou ja, zo lang ze luisteren..............................
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ik heb ze gevonden en geconstateerd dat twee van de drie cockers in feite puppen zijn, Gordon Setter puppen.
Die zouden nu een maand of vier zijn volgens mij.
Ja, ik loop ook altijd een uur met mijn pups als ze vier maanden zijn
Ik heb ze gevonden en geconstateerd dat twee van de drie cockers in feite puppen zijn, Gordon Setter puppen.
En een verzuipende pup van 4 maanden hoef je ook niet op te letten natuurlijk
Ze liepen zeker te hard om dat te kunnen zien
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje schreef:
Naja, het is allemaal black and tan en die pups hebben (nog) het formaat van een cocker ongeveer. En ja, ze lopen hard en houden afstand.
Zeven honden met twee mensen, daar krijg je anders ook lange armen van
Moos schreef:Nee, dit is de aso manier van met je honden omgaan waardoor de mensen die wel normaal en netjes met hun honden zijn het ook met steeds minder losloopgebieden moeten doen
dat is zeker waar.
zelf hier ook 2 gordonsetters waarvan er slechts een los kan (de ander is gewoon te onbetrouwbaar met hier komen) degene die wel los kan loopt enkel op het strand los of op plekken waar geen wild zit.
onder geen beding mag hier gejaagd worden
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent www.bleekerzonwering.nl
ranetje schreef:
Naja, het is allemaal black and tan en die pups hebben (nog) het formaat van een cocker ongeveer. En ja, ze lopen hard en houden afstand.
Zeven honden met twee mensen, daar krijg je anders ook lange armen van
Ferrero en Chocolate werden in hun puppentijd ook altijd uitgemaakt voor Cocker, daar gaat mijn opgedane trauma weer bloedend open
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent www.bleekerzonwering.nl
moosje schreef:Aparte mensen zeg...
Ben benieuwd wat de dame in kwestie erover te zeggen heeft...
Maarja, zolang ze nog goed luisteren.
Ze blijft mooi in de auto zitten tot ik het bos in ben
Volgende keer zal ik eens gebaren dat ik haar wil spreken, want dat verhaal van die oudere meneer snijdt geen hout natuurlijk.
Je breekt je nek daar over het wild!
Die reu heb ik wel vaker op heel andere plekken zien lopen dan de rest, zeg maar
En als praten niet helpt, ga ik toch maar eens naar de boswachtmeneer.
Want ik heb al vernomen dat er meer mensen zijn in de buurt die niet blij zijn met deze nieuwe bewoners.
Als je binnen een jaar al voor mekaar hebt dat mensen omlopen als ze je zien... :N:
moosje schreef:Aparte mensen zeg...
Ben benieuwd wat de dame in kwestie erover te zeggen heeft...
Maarja, zolang ze nog goed luisteren.
Ze blijft mooi in de auto zitten tot ik het bos in ben
Volgende keer zal ik eens gebaren dat ik haar wil spreken, want dat verhaal van die oudere meneer snijdt geen hout natuurlijk.
Je breekt je nek daar over het wild!
Die reu heb ik wel vaker op heel andere plekken zien lopen dan de rest, zeg maar
En als praten niet helpt, ga ik toch maar eens naar de boswachtmeneer.
Want ik heb al vernomen dat er meer mensen zijn in de buurt die niet blij zijn met deze nieuwe bewoners.
Als je binnen een jaar al voor mekaar hebt dat mensen omlopen als ze je zien... :N:
binnen een half jaar bedoel je
Gordonsetter23 schreef:Ferrero en Chocolate werden in hun puppentijd ook altijd uitgemaakt voor Cocker, daar gaat mijn opgedane trauma weer bloedend open
Als ik ze bij daglicht zie, zonder prut in hun haren en nattigheid, zou ik ze heus wel als Gordons herkennen, hoor
Het is meer dat ik ze alleen op afstand zie, en dat er eentje als een dwaas loopt te blaffen voortdurend... Dat is wel Cocker :N:
En dat zal inderdaad wel die ene Cocker zijn, denk ik
Wat denk je, zou ut helpen als ik met drie woeste schuimbekkende duitsers de stuipen op ut lijf kom jagen?? . Die jagen niet achter wild, maar zijn niet te beroerd om even te laten voelen, aan die die zich niet gedragen, dat het HUN bos is. Normaal maan ik ze tot vredelievendheid, maar in dit geval, waarin we onze toekomst als blije en vrolijke losloophondenbezitter in het gedrang zien komen offer ik graag een paar goede manieren op
Chiki schreef:Wat denk je, zou ut helpen als ik met drie woeste schuimbekkende duitsers de stuipen op ut lijf kom jagen??
Nou..........
Ze komen altijd rond vijf uur 's middags aan daar, door de week dan.
Ik meestal ook trouwens, en ik persoonlijk sla dat niet af
Ben ik nou een naar mens?
een heeeeeel naar mens
Helaas werk ik door de weeks rond die tijd, plan B dus..
Maar, ze houden zich bezig met fokken begrijp ik?
ja sinds de tijd dat ze verhuisd zijn.
Ik ken ze via de fokker van mijn eigen honden, een van de honden van de fokker is naar de persoon waarover marjoleine schrijft gegaan daar heeft ze onder andere haar foklijn mee op gezet.
op 31-08-2008 en 14-09-2008 heeft ze een nest gehad waaruit dus waarschijnlijk pups over zijn gebleven
Als ik hoor hoe die mensen met hun honden omgaan kan ik me er als jan met de korte achternaam niks bij voorstellen dat dit soort volk gaat fokken.... Ik begrijp dat dit buurtgenoten van me zijn... Misschien ooit een goed gesprek als ik ze tegenkom . Jammer dat lui met deze mentaliteit het hondvriendelijke beleid van de gemeente totaal vern***ken!
Chiki schreef:Als ik hoor hoe die mensen met hun honden omgaan kan ik me er als jan met de korte achternaam niks bij voorstellen dat dit soort volk gaat fokken.... Ik begrijp dat dit buurtgenoten van me zijn... Misschien ooit een goed gesprek als ik ze tegenkom . Jammer dat lui met deze mentaliteit het hondvriendelijke beleid van de gemeente totaal vern***ken!
Daar baal ik ook erg van.
Maar wie weet, inderdaad?
Ik weet niet precies waar je zit, maar zij wonen in elk geval in dat dorp waar Friesland er drie van heeft
Dus ja, dat is denk ik vlakbij.
Chiki schreef:Als ik hoor hoe die mensen met hun honden omgaan kan ik me er als jan met de korte achternaam niks bij voorstellen dat dit soort volk gaat fokken.... Ik begrijp dat dit buurtgenoten van me zijn... Misschien ooit een goed gesprek als ik ze tegenkom . Jammer dat lui met deze mentaliteit het hondvriendelijke beleid van de gemeente totaal vern***ken!
zo als je kan lezen in mijn eerdere bericht fokken ze dus wel compleet en al via de RV
zo als je kan lezen in mijn eerdere bericht fokken ze dus wel compleet en al via de RV
Ik begrijp ook wel wat jij aanhaalt, maar dat wil nog niet zeggen dat ik dat ook gevoelsmatig begrijp.... en dat fokken via de RV zegt mij al helemaal totaal niks nakkes nada... (alsof dat je vrijwaart van alles )
Marjoleine, ik snap um, niet zo direct buren dan wij zijn maar wel zelfde gemeente helaas
Ik begrijp ook wel wat jij aanhaalt, maar dat wil nog niet zeggen dat ik dat ook gevoelsmatig begrijp.... en dat fokken via de RV zegt mij al helemaal totaal niks nakkes nada... (alsof dat je vrijwaart van alles )
Marjoleine, ik snap um, niet zo direct buren dan wij zijn maar wel zelfde gemeente helaas
Gevoelsmatig snap ik het ook niet zeker niet als beginnende fokker twee nesten zeer snel achter elkaar
en dat de RV niet zaligmakend is dat weet ik want daar vind ik dit voorbeeld dus ook al weer tekenend voor
Ik heb ze al een paar dagen niet gezien.
Wat ik wel heb gezien en gehoord is dat er al meerdere mensen zijn die omlopen voor deze honden
En ik heb ook gehoord dat er al meerdere mensen zijn die de reu uit deze groep alleen zijn tegengekomen. Hij jaagt nogal sterk.
Omdat de dame in kwestie altijd tegen de schemering loopt, wordt dat daar wel door versterkt denk ik: in de schemering gaat het wild natuurlijk lopen.
Wat jammer nu, dat er zoveel negatieve reacties geschreven zijn op dit topic van dit forum en ik zou op een hele normale manier willen proberen om uw kijk op de zaak wat bij te sturen
Heel toevallig ken ik deze jonge vrouw , ze is een hele lieve dierbare vriendin van mij en mijn vrouw en ik zou toch graag willen proberen om u een andere kijk op de zaken laten krijgen.
De reden dat zij nu met haar vader en moeder in Friesland is komen wonen is een hele andere dan om maar lekker raak te fokken, maar ik denk niet dat het nodig zou moeten zijn om de werkelijke reden uit te leggen.
In april 2004 heeft zij haar 1e nestje gefokt en in de zomer van vorig jaar, dus is 2008, besloot zij om nogmaals te proberen om een nestje te fokken.
Een van haar honden is in de Gordon setter wereld 1 van de beste teven op showgebied, verleden jaar heeft zij op de Crufts in Engeland de 1e plaats behaald inclusief Beste van het ras, wat een geweldige prestatie is.
Met dit teefje had zij willen fokken op 3 jarige leeftijd, omdat ze niet wil fokken met veel te jong teefjes en heeft zij gewacht tot zij de goede leeftijd had, maar toen wilde ze niet meer loops worden en jullie begrijpen denk ik wel, dat zij dit erg jammer vond, want het is een hele mooie, lieve geweldig hond.
Aangezien ze al twee jaar niet meer loops was geweest en de regels voorschrijven dat je niet mag fokken met een teefje dat ouder is dan 5 jaar en zij toch graag een nestje wilde fokken na al die jaren heeft zij een andere, ook goed gefokte teef met een goud karakter laten dekken.
En ja hoor jullie zullen het wel raden 10 dagen nadat het andere teefje was gedekt werd Griffyn loops,wat moet je dan????? dit was in verband met haar leeftijd de laatste kans en wanneer krijg je nogmaals de kans om met een Breed Winner van de Crufts te fokken, die kans is wel heel erg klein. .
Dus na heel veel wikken en wegen en overleg heeft zij besloten om toch ook dit teefje te laten dekken omdat je als goede fokker natuurlijk van haar ook wel nakomelingen wilt en te proberen om het ras te verbeteren.
Zodoende had zij twee nesten achter elkaar.!!! Als het anders had gekund, dan had zij dit zeker anders gedaan en zij heeft dit goed doordacht gedaan.
Dit kunnen die andere mensen op dit forum met hun Gordons wel aan hun fokker vragen.
Dan wat betreft de andere, blaffende hond:
Dit hondje heeft vele traumatische ervaringen gehad in haar jeugd en eigenlijk was de enige optie : inslapen !!! maar onze vriendin vind dat alle honden een kans verdienen en zij heeft haar opgenomen in haar eigen huis en omgeving.
Optie inslapen kwam niet eens in haar op , na een oeverloos geduld,liefde,en aandacht kon zij haar een gedeelte van haar trauma wegnemen, zij is nog steeds met haar bij gedragstherapeuten.
Daarom gaat zij tegen de avond met haar honden naar het Elfenbos, om vooral dit teefje haar energie kwijt te laten raken in de hoop dat zij niemand tegenkomt.
Zij is verre van een aso zoals jullie haar veroordelen, zij probeert jullie absoluut niet tot last te zijn.
Ik ben ook weleens met haar meegelopen en we proberen dan andere mensen met honden te vermijden,om verder ongemak te voorkomen.
Deze jonge vrouw is echt wel aanspreekbaar en zal jullie ten alle tijden uitleg geven, daar zijn echt geen drie Duitse herders voor nodig.
Haar pupjes hadden allemaal al bijna vanaf de geboorte hele goede baasjes, maar ze heeft er zelf 1tje gehouden, waar wij mede eigenaar van zijn, en de 2e die nu meeloopt heeft zij even tijdelijk opgevangen.
Om te zorgen dat er geen overlast wordt bezorgt door het teefje met het trauma, wordt er door haar vader per mobiel naar haar gebeld met de mededeling dat er mensen aankomen.
Dus beste mensen oordeel niet zo snel, want het zijn hele lieve mensen om mee in 1 gemeente te wonen.