Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opzetten van je huisdier ?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Als dit forum je nu al niet bevalt... wat doe je er dan?

Discussies kunnen wel eens van het onderwerp af gaan wijken, ja... dat is kenmerkend voor een discussie. En in het geval met de speurhond denken mensen dus gewoon even verder dan hun neus lang is. Een jonge pup aan een uitlaatservice meegeven was in dit geval immers de OORZAAK van de ellende...
So what? Stoort het je dat mensen misschien méér zeggen dan ''Oh gut wat fijn''?

Ik zou zeggen; ga op zoek naar een forum dat je beter past, als je het hier zo slecht vind...
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Bofi schreef:
Ahh, dit is nu eens een ontwikkeld iemand. Fijn dat je reageerd
:cheer:

dank je.

nee, ik meen serieus, ik ben benieuwd naar iemand zijn beweegredenen.
Kijk, je moet me neit aankomen met iets wat ik dierenmishandeling vind.
maar je dier is dan al dood.
Je kan het hoogstens wat luguber vinden, maar tja, wie ben ik om te oordelen wat jij of ik luguber moet vinden.

En wat betrefd die "bekrompenheid" hier valt het heel erg mee hoor....
Tuurlijk heb je overal zwartkijkers, maar daar kan je neit ene heel forum op aankijken.

maar als je verder kijkt zul je ook zien dat de mensen zich heir inzetten voor dierenwelzijn.
en soms zelfs samenspannen om dieren te helpen, reddden en financieel te ondersteunen.
Als er een oproep geplaatst word om op zoek te gaan naar vermiste honden zal er zeker gereageerd worden en meegeholpen met meedenken.

us, nee , dit forum is echt niet bekrompen. Ik ben hier nu een paar jaar en ken hier meerdere mensen ook persoonlijk.
Het is en blijft hier gelezen tekst, en als je daar doorheen kijkt, wat velen ook echt doen, dan heb je hier een heel mooi plekje gevonden :ok:
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

enne, even aan de andere forummers.
Gelijk inhakken als iemand anders denkt heeft al helemaal geen nut of aanvullende waarde op dit forum.
als iemand lijnrect tegenover je staat, zeg je het dan nog?
nee, de meesten hier niet.....dussee..... loveee people....loveeee :mrgreen:
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Wat ik net zei, zeg ik ook face-to-face tegen mensen, jazeker. Het is ook niet beledigend bedoeld, ik meen gewoon wat ik zeg; als iemand hier komt om te roepen hoe slecht dit forum is, is dit gewoon niet de juiste plek voor die persoon. Dan is het beter dat 'ie een forum zoekt waar hij zich meer thuisvoelt.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

jenny* schreef:enne, even aan de andere forummers.
Gelijk inhakken als iemand anders denkt heeft al helemaal geen nut of aanvullende waarde op dit forum.
nee, de meesten hier niet.....dussee..... loveee people....loveeee :mrgreen:
Alles wat ik hier zeg, zou ik ook face-to-face zeggen.
Ik vond Bovi's eerste post erg agressief/aanvallend van toon. En dat heb ik gezegd. De reacties die daar vervolgens van haar kant op komen, die doen me nou niet echt van mening veranderen. :N: :19:

Ik vind het volstrekt onnodig om zo op een forum binnen te stappen. Ze plaatst een volstrekt nietszeggend voorstelbericht en knalt er dan in met een topic waarin ze vooral breed uitmeet wie er niet mogen reageren... :piew:

:pffff:
Afbeelding
Bofi

Re: Ben nu wel wat opgeschoten !!!

Ongelezen bericht door Bofi »

Frenk schreef: Doe eens niet zo sneu en lees wat mensen tegen je zeggen. En anders ben je geen verlies voor het forum :zwaai
Beste Frenk,
Heb net je statistieken bekeken. Omgerekend ben je al 1 jaar bezig om minimaal 13 berichten per dag te produceren. Of te wel 379 berichten per maand. Je bent duidelijk een aanwinst voor dit forum. Zeker als je naar de inhoud kijkt :denken: . 'Vulling' noemen ze dit. Ga zo door :smile:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Bofi schreef:Tjonge, tjonge zal nooit wennen aan forums. Schrijven om te schrijven....
Enfin, ben nu wel wat wijzer. Ga met mijn overleden huisdier naar een land waar het wel mag. Ga met mijn opgezet huisdier vervolgens naar een kunstenaar, die er dan een gipsafdruk van maakt (nog steeds in het buitenland) en vervolgens een bronzen beeld. Laat mijn illegaal opgezet huisdier reinigen en fatsoeneren. Geef hem vervolgens een plekje in mijn vakantiehuis in het buitenland (niet te huur voor mensen van het hondenforum). Weer effe terug naar mijn bronzen beeld. Ga vervolgens naar een naaister die er een vachtje omheen naait. En vraag Marjoliein of ze er echte ogen in wil zetten :wink:. Waar zit die knop 'negeren' ?
een goed brons kunstenaar hoeft geen afdruk van je dode dier te maken, die heeft genoeg aan fotomateriaal e.d. wil je een brons van de huisdier of van je opgezette huisdier? ze zullen er beide namelijk niet hetzelfde uitzien.
Ik wil overigens best een brons maken van je huisdier , ook wel op ware grootte, zal je wel een klein fortuin gaan kosten, maar dan heb je ook een stukje waardevolle kunst in huis en geen opgezet dier.
het mooie van goede kunst is namelijk dat je de ziel van je overleden dier er in kan weergeven, iets wat je nooit in het opgezette dode lichaam van je dier zal terugvinden, de ziel is daar allang uit en zal er ook niet in terugkeren, hoe goed je ook kan prepareren, het komt er nooit meer in ;)
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Nee, ik zou het absoluut niet willen. Ik krijg de rillingen bij het idee van opgezette huisdieren. Ik wist trouwens ook niet dat het niet mocht.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

Heerlijk zon frisse wind door het forum :mrgreen: :ok:
en over het opzetten, heb er nooit bij stilgestaan, maar kan het begrijpen als mensen het willen
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Bofi schreef:Sommigen mensen zijn meer bezig om hun kennis en/of standpunten te etaleren
Vast wel en dat kan nog wel eens nuttig zijn :wink:
Als het verboden is om huisdieren (honden en katten) op te zetten hoeveel ervaringen denk je dan te kunnen lezen?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Goh, Bofi ik vind dat je wel een beetje hoog van de toren blaast. Dat niet iedereen hier lief en aaibaar is dat is bekent, maar om nou iedereen over 1 kam te scheren omdat er topics, off topic gaan :denken:

Als ik bij jou berichten "er doorheen" moet lezen waarom doe je dat andersom dan ook niet en lees je gewoon de berichten die je dan wel aanstaan?

Maar goed, on topic maar weer :mrgreen:
Nee, ben zelf niet geinteresseerd, als een huisdier dood is dan is het voor mij een bijzonder groot gemis maar op dat moment een leeg omhulsel. Maar hier is iedereen inderdaad vrij in :ok: Dat het illegaal is wist ik niet maar die overweging zul je zelf moeten maken.
Ik weet dat een kennisje van mij haar hond op heeft laten zetten door iemand van de jagersvereniging. Misschien kun je daar informeren?
Lijkt me dat een hond/ huisdier toch hetzelfde is als een vos. En anders eventueel info vragen bij landbouwschool? Daar hebben ze ook altijd opgezette dieren.
Bofi

Top 100

Ongelezen bericht door Bofi »

By the way.....Is hier ook een wedstrijdje voor de meeste berichten, Frank ?

Een vraagje, jij weet vast alles:

Hoe kan ik mijn bericht verwijderen ?
Of wat kan ik doen om jou en de andere onrustig gemaakte zielen te kalmeren ?
Joy C
Zeer actief

Re: Top 100

Ongelezen bericht door Joy C »

Bofi schreef:By the way.....Is hier ook een wedstrijdje voor de meeste berichten, Frank ?

Je kan je eigen beginbericht wijzigen. :mrgreen:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Bofi schreef:
Frenk schreef: Doe eens niet zo sneu en lees wat mensen tegen je zeggen. En anders ben je geen verlies voor het forum :zwaai
Beste Frenk,
Heb net je statistieken bekeken. Omgerekend ben je al 1 jaar bezig om minimaal 13 berichten per dag te produceren. Of te wel 379 berichten per maand. Je bent duidelijk een aanwinst voor dit forum. Zeker als je naar de inhoud kijkt :denken: . 'Vulling' noemen ze dit. Ga zo door :smile:
Ach gut.. Gaan we opeens geraakt lopen doen en terugslaan?
Afbeelding

Kssssttt
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Joy C schreef:
Bofi schreef:By the way.....Is hier ook een wedstrijdje voor de meeste berichten, Frank ?

Je kan je eigen beginbericht wijzigen. :mrgreen:
Dat had hij/zij al ontdekt :wink:
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

bofi, er staan echt een paar reacties rtussen waar je best wat mee kan, kijk eens naar podenji haar reactie?
ipv je druk te maken om de anderen kun je ook inhoudelijk reageren over het daadwerkelijke onderwerp en iemand die met een goed alternatief komt...
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Bofi schreef:Of wat kan ik doen om jou en de andere onrustig gemaakte zielen te kalmeren ?
Gewoon lekker mee forummen :ok:

Kom op, het is hier (meestal) hartstikke leuk :F:
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Bofi: wat wil je nu eigenlijk van ons horen? Op je vraag of ik ooit heb overwogen om mijn hond na overlijden op te laten zetten is mijn antwoord: NEE.
Dat heb ik nooit overwogen en dat ga ik ook nooit doen. Waarom? Omdat ik het zelf helemaal niet prettig zou vinden om mijn geliefde hond in een hoekje van de kamer wat stoffig te laten worden en glazig uit zijn ogen te laten kijken. :19: Het is dan niet de hond meer die ik heb gekend. Ja, het omhulsel wel maar dat is dan ook alles. Ik hang dan liever een mooie foto van hem op waar hij de energie uitstraalt die hij had toen hij nog leefde. Wat jij doet en waarom zal mij worst wezen. Daar is iedereen vrij in.(misschien geen intelligent antwoord van mij.... :roll: )
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Podenji schreef:
Bofi schreef:Tjonge, tjonge zal nooit wennen aan forums. Schrijven om te schrijven....
Enfin, ben nu wel wat wijzer. Ga met mijn overleden huisdier naar een land waar het wel mag. Ga met mijn opgezet huisdier vervolgens naar een kunstenaar, die er dan een gipsafdruk van maakt (nog steeds in het buitenland) en vervolgens een bronzen beeld. Laat mijn illegaal opgezet huisdier reinigen en fatsoeneren. Geef hem vervolgens een plekje in mijn vakantiehuis in het buitenland (niet te huur voor mensen van het hondenforum). Weer effe terug naar mijn bronzen beeld. Ga vervolgens naar een naaister die er een vachtje omheen naait. En vraag Marjoliein of ze er echte ogen in wil zetten :wink:. Waar zit die knop 'negeren' ?
een goed brons kunstenaar hoeft geen afdruk van je dode dier te maken, die heeft genoeg aan fotomateriaal e.d. wil je een brons van de huisdier of van je opgezette huisdier? ze zullen er beide namelijk niet hetzelfde uitzien.
Ik wil overigens best een brons maken van je huisdier , ook wel op ware grootte, zal je wel een klein fortuin gaan kosten, maar dan heb je ook een stukje waardevolle kunst in huis en geen opgezet dier.
het mooie van goede kunst is namelijk dat je de ziel van je overleden dier er in kan weergeven, iets wat je nooit in het opgezette dode lichaam van je dier zal terugvinden, de ziel is daar allang uit en zal er ook niet in terugkeren, hoe goed je ook kan prepareren, het komt er nooit meer in ;)
helemaal mee eens.
De blik in de ogen blijft doods en daardoor is de ziel van het dier weg.
Ik zou dan ook liever voor kunst gaan.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

je zou ook as van je overleden dier in een stuk kunst kunnen verwerken
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Bofi schreef:Of wat kan ik doen om jou en de andere onrustig gemaakte zielen te kalmeren ?
Door normaal te reageren...... :19: Net als in de "grote boze mensenwereld".
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Ik wist dat het niet mocht, maar al zou het niet verboden zijn: nooit, never, jamais.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wat is je probleem, Bofi?

Er zullen verdraaid weinig preparateurs zijn die het willen doen, maar ik kan je wel aan wat adressen helpen.
Via pb, gezien de illegaliteit.

Overigens mogen die afdrukken ook niet, maar ook daarvoor kan ik je aan adressen helpen, en voor die mallen voor bronsafgietsels ook al. ;)

We leven dan wel in een vrij land, waar mensen mogen zeggen en schrijven wat ze willen, maar helaas mogen we dus niet alles prepareren wat we willen.
Het is niet anders ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Pablo schreef:Zou het zelf nooit laten doen, maf ook, dat het verboden is, dat had ik dus helemaal niet gedacht!
Die familie massing, van groeten uit de rimboe, die hadden een opgezete rottweiler, dat weet ik nog wel.

Juist daarom toch echt niet verwacht dat het verboden was, als hun het zo op televisie laten zien
Misschien was hij van voor ehm... wat was het, ik meen 1998?
Toen mocht er nog een stuk meer namelijk.

Overigens zijn er wel mensen die het gewoon doen, hoor. Ook jagers en zo.
Maar persoonlijk lijkt het me dus wel handig als je wéét dat je dan iets illegaals in huis hebt.
En dat heeft niets te maken met kennis etaleren, beste brave Bofi.
Heb jij wel eens de AID over de vloer gehad voor dergelijke zaken?

Geloof me, dat wil je niet.
En bovendien ben je dan dus je preparaat kwijt, je geld (want het kostte geld om te laten doen) en de preparateur zal ook niet blij zijn, als jij in je onschuld zegt wie het gemaakt heeft.
Maar goed, be my guest.

Afbeelding

Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Ik heb weleens een opgezette york gezien in België misschien kan het daar nog wel, ik zelf kies er niet voor ik vind ze eng door die glazige oogjes.

Nee, mijn ding is het niet het is je hondje niet meer.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

En U was ook alweer??
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Rhiannon schreef:Ik heb weleens een opgezette york gezien in België misschien kan het daar nog wel, ik zelf kies er niet voor ik vind ze eng door die glazige oogjes.

Nee, mijn ding is het niet het is je hondje niet meer.
Het kan erg mooi zijn, hoor, als je een goede preparateur hebt.
Die zijn er trouwens niet veel, het is verschrikkelijk moeilijk namelijk.

België heeft andere regels, hoewel de boel in EU verband op een lijn wordt gezet momenteel.
Maar voorlopig is dat nog niet zo, het verschilt dus per land.

Informeer je altijd goed, want als je hier gepakt wordt met illegale preparaten, ook al weet je dat niet, dan is de boete niet misselijk.

Afbeelding

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nee,ik zou het niet willen.De hond die het ooit was is het niet meer.
Ik moet er niet aan denken om 's morgens op te staan en dan de overleden hond te zien staan.Nee,niks voor mij.
Een tekening,foto of wat dan ook is voor mij waardevoller.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

huh? heb ik wat gemist, waarom Bofi zo'n onvriendelijke openingspost maakt?

Ik zou mijn dier niet op willen zetten nee. Vaak ziet een dier er anders uit opgezet. De uitdrukking is niet meer hetzelfde. Hierdoor zou het opgezette dier niet meer voldoen aan mijn herinneringen van het dier toen het nog leefde, waardoor het voor mij geen nut heeft.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: Opzetten van je huisdier ?

Ongelezen bericht door ranetje »

Bofi schreef:Hi,
Is er iemand die zijn hond/kat heeft laten opzetten na het overlijden? Of dit overweegt ?
Zal nu wellicht een aantal mensen tegen de haren instrijken.... Dit bericht is ook niet voor deze mensen bedoeld. Dus graag geen wijze antwoorden of ongevraagde adviezen. * De serieuze kunnen ook een prive bericht sturen.
Baasje
* Inmiddels toch dit soort reactie's ontvangen en met onjuiste beweringen. Ga toch iemand anders vervelen!

Wat zijn die onjuiste beweringen? :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”