Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

DH Fokker

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

renee-uk schreef:
Dongo schreef:de fokker zegt zelf wel dat hij zijn honden voor de sport gebruikt...op de site zelf zie ik bij "onze honden" en "nieuws" wel van zijn kennel(afkomstig) die in de sport zitten...
Wat ik zie is vooral veel SchH/IPO 1 das niet echt veel voor een werkhond.
Je hebt dat nodig voor de aankeuring, maar zelf kynologisch gefokte honden met weinig werkdrift kunnen dat halen...
Ik vind het echt vreemd dat cheeta niks heeft, zelfs geen vzh en/of UV :?

Voor zover ik kon zien is dit haar derde nest, dus er moeten nakomelingen van haar te vinden zijn, misschien dat die een duidelijker beeld geven?

*edit: quote was niet goed
Eva heeft dat ook niet, en de andere teven uit de kennel hadden ook niets.
In een bepaald milieu wordt het niet zo belangrijk gevonden on een teef af te richten.
Ik heb een pupkoper gesproken die een zoon van Eva heeft (inmiddels vier jaar oud) en hij heeft voor aankoop van de pup een demonstratie van het bijten van Eva gekregen.
Gewoon op het veld achter de kennel met een kennis van de fokker in de mouw.
Ze beet loeihard en liet niet meer los.
Dat was voor hem (en voor andere pupkopers) genoeg.

Eva heeft dus inderdaad geleerd om te bijten en te strijden maar kan niet lossen.
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cantus »

ik vind niet zo snel wat over de nakomelingen van cheeta...ik zie wel dat haar vader, grootouders en overgrootouders prima uitzien op papier...

ik zal morgen e.e.a. aan de fokker vragen :ok:

@Ennath:

Hoe doet die pup het nu dan in de sport?
Ennath
Zeer actief

Dongo schreef:ik vind niet zo snel wat over de nakomelingen van cheeta...ik zie wel dat haar vader, grootouders en overgrootouders prima uitzien op papier...

ik zal morgen e.e.a. aan de fokker vragen :ok:

@Ennath:

Hoe doet die pup het nu dan in de sport?
Geen idee ....
Ik zit zelf niet zo in de sport.
Ik werd aangeschreven omdat de pup (jonge reu dus) HD foto's had laten maken en daar kwamen C heupen uit.
Dat verbaasde de pupkoper die altijd te horen had gekregen dat beide ouders goede heupen hadden.
Via het asiel kwam hij bij mij terecht en helaas moest ik hem vertellen dat Eva ook C heupen heeft.
Cantus
Zeer actief

stond dat niet geregistreerd dan van die heupen? of heeft die toen niet de rapporten ingekeken?

maargoed als eva en de vader beiden HD-A hadden konden de pups alsnog andere HD uitslagen krijgen...kans is alleen een stuk kleiner
Ennath
Zeer actief

Dongo schreef:stond dat niet geregistreerd dan van die heupen? of heeft die toen niet de rapporten ingekeken?

maargoed als eva en de vader beiden HD-A hadden konden de pups alsnog andere HD uitslagen krijgen...kans is alleen een stuk kleiner
Hoeveel mensen denk je dat er nou werkelijk die rapporten opvragen??
Je koopt gewoon een pup van een plaatselijk bekende goedbijtende reu (Ibor von der Blitse Dunen) omdat je een leuk werkend hondje van deze reu/fokker op de vereniging gezien hebt.
En pas later kijk je verder :19:
Overigens staat ze op Pedigree met de volkomen onterechte kwalificaties: HDA- en IPOIII.
Bij bloedlijnen zijn die gegevens inmiddels gewijzigd.
http://www.pedigreedatabase.com/gsd/ped ... 11973.html
http://www.vandeveluwehoeve.nl/images/ouders/brieta.htm
En als je bij bloedlijnen goed naar haar stamboom kijkt zie je dat er generatieslang geen teven met kwalificaties waren.

http://www.bloedlijnen.nl/netscape/form ... hp?ID=6460
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

En je ziet ook dat Cheeta en Brieta allebei van Nicky v.Guy's Hof afstammen, die volgens de pedigreebasesite een ScHHIII diploma zou hebben en op www.bloedlijnen staat niets ingevuld :19:
Cantus
Zeer actief

tja dan weet ik het ook niet meer... :denken:
Ennath
Zeer actief

Elly* schreef:En je ziet ook dat Cheeta en Brieta allebei van Nicky v.Guy's Hof afstammen, die volgens de pedigreebasesite een ScHHIII diploma zou hebben en op www.bloedlijnen staat niets ingevuld :19:
Op Eva d'r stamboom ook niet.
Dus hou het er maar op dat die ScHHIII gewoon fake is. :boos:
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Dongo schreef:tja dan weet ik het ook niet meer... :denken:
Gewoon alle papiperen ter inzage vragen. Aangezien ze werklijnen fokken verbaast het me wel dat deze teef geen africhtingscertificaat heeft. Zou daar wel de reden van willen weten. Je kunt wel een indruk van haar karakter krijgen wat betreft haar gedrag in huis. Is ze argwanend of juist erg vrij en onbevangen.
Dat fokkers hun teven elders hebben liggen komt in "dat wereldje" ook wel vaker voor. Een nest Duitse herders kan aardig veel lawaai maken.
Cantus
Zeer actief

ja dat zei hij dus ook, hij wilde idd ook geen overlast voor de buren enz.

inzage van papieren wil ik sowieso hebben...de reden waarom cheeta geen certificaat heeft ga ik zeker ook vragen :ok:

natuurlijk let ik op haar gedrag, uiterlijk enz...is zeer belangrijk :wink:
Ennath
Zeer actief

Elly* schreef:
Dongo schreef:tja dan weet ik het ook niet meer... :denken:
Gewoon alle papiperen ter inzage vragen. Aangezien ze werklijnen fokken verbaast het me wel dat deze teef geen africhtingscertificaat heeft. Zou daar wel de reden van willen weten. Je kunt wel een indruk van haar karakter krijgen wat betreft haar gedrag in huis. Is ze argwanend of juist erg vrij en onbevangen.
Dat fokkers hun teven elders hebben liggen komt in "dat wereldje" ook wel vaker voor. Een nest Duitse herders kan aardig veel lawaai maken.
Juist dát verbaasd me niet.
Ik kom er hier heel veul tegen die niet met een teef werken.
Zelfs op de FHN groep waar ik speur (en die diep in zijn hart IPO is) hoor ik het veel.
Jammer dat het een teef is (want een reu werkt beter)
O je speurt, ja IPO is ook niets voor teven.
Heb je er niet de pest in dat het geen reu is (want ze speurt heel goed dus je zou er ook wel IPO mee kunnen doen. Maar dat is niet voor teven)

Of die houding voorbehouden is aan DH eigenaren weet ik niet.
Ik ken veel meer (x) mechelaar teven in de sport dan DH teven.
Maar algemeen voorkomend, in ieder geval in deze regionen is het wel.
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

In de sport zie je inderdaad meer reuen, maar ik dacht dat de meeste fokkers toch het "Duitse' systeem aanhouden, dus ook hun teven (laten) africhten, al was het maar IPO I. Dat doen wel alle fokkers van showhonden, anders kunnen ze hun teven niet showen. Honden boven de 24 maanden moeten een africhtingscertificaat hebben, anders krijgen ze nooit een uitmuntend. Tevens zijn ze niet te showen in Duitsland. Ze zullen best wel eens een teefje zonder africhting laten dekken, maar bij de doorgewinterde showers zal dit minder gebeuren, want ook daar wordt naar gekeken op de Duitse Shows.
Ik denk dat hier nog wel werk gedaan moet worden voor de fokkers van africhtingslijnen. Hoewel volgens mij de meeste Nederlandse africhtingskennels wel met teven met minimaal IPO I fokken.
Ennath
Zeer actief

Elly* schreef:In de sport zie je inderdaad meer reuen, maar ik dacht dat de meeste fokkers toch het "Duitse' systeem aanhouden, dus ook hun teven (laten) africhten, al was het maar IPO I. Dat doen wel alle fokkers van showhonden, anders kunnen ze hun teven niet showen. Honden boven de 24 maanden moeten een africhtingscertificaat hebben, anders krijgen ze nooit een uitmuntend. Tevens zijn ze niet te showen in Duitsland. Ze zullen best wel eens een teefje zonder africhting laten dekken, maar bij de doorgewinterde showers zal dit minder gebeuren, want ook daar wordt naar gekeken op de Duitse Shows.
Ik denk dat hier nog wel werk gedaan moet worden voor de fokkers van africhtingslijnen. Hoewel volgens mij de meeste Nederlandse africhtingskennels wel met teven met minimaal IPO I fokken.
Vergis je niet hoor: ik denk dat de meeste van die honden ook niet geshowd worden.
En met een lagere kwalificatie kan je toch ook al fokken??
Uitmuntend krijgen echte werkhonden toch al nooit.
Maar ik zal toekomstige nesten hier uit de regio eens in de gaten houden.
We spitten het gewoon eens verder uit.
Cantus
Zeer actief

ik wil overigens wel een teefje...dus zal strax 1 van de weinige zijn :N: :mrgreen:

maar in principe hoef ik me dus niet al te druk te maken of moeders wel of niet afgericht is? de rest van de lijn ziet er best prima uit vind ik...het kan altijd beter, mja ik begin net...wordt ze(en ik) super, is het alleen maar mooi meegenomen...
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Fado van de Luter is inderdaad een heel temperamentvolle en een heel hard stellende hond (ik heb de hond veschillende keren in actie gezien).
Het is nu wel wat minder geworden want de jaartjes gaan ook bij hem tellen.

De afstamming van Cheeta via de vaderlijn is helemaal niet verkeerd
Rick Tiekerhook en de vader daarvan Greif Lahntal zijn bekende africhtingshonden/lijnen.
Ook achter Nicky van Guy's Hof zitten bekende honden. Link van Muikenshof heeft ook op de werelkampioenschappen gestaan en heeft daar een ZG gescoord (tussen 270 en 286 punten van de max 300)
OOk via Ike Peko Haus wat africhtinslijnen maar ineens ook een kennelnaam die bekend staat om schoonheidslijnen (Wienerau)
Via Ricke vom Körbelbach komt ook de bekende schoonheidskampioen Mutz Pelztierfarm te voorschijn
Kan alleen niet zeggen wat de invloed van deze oude lijnen nog is op deze puppen.

Natuurlijk is het "raar" dat Cheeta geen enkel certificaat heeft. Ik kan me voorstellen dat wanneer lossen een probleem is dat ze geen certficaten heeft behaald, maar aan de andere kant voor VZH hoeft ze helemaal geen pakwerk te doen - dat is alleen gehoorzaamheid.

Wanneer je binnen de rasvereniging aan wedstrijden wilt mee doen dan moet de hond afstammen uit aangekeurde ouders of zelf aangekeurd zijn.
Maar als je bond voor de diensthond wilt gaan doen dan maakt het allemaal niks uit.

Op de foto zijn het mooie stevige puppen.

Ga gewoon kijken. Kijk hoe de teef zich gedraagt want puppen nemen toch veel van hun moeder over. Bekijk alle papieren en vraag eens na waarom met Cheeta nooit iets is gedaan.
Heb je er een goed gevoel over of niet en beslis dan pas.
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Ennath schreef:
Elly* schreef:In de sport zie je inderdaad meer reuen, maar ik dacht dat de meeste fokkers toch het "Duitse' systeem aanhouden, dus ook hun teven (laten) africhten, al was het maar IPO I. Dat doen wel alle fokkers van showhonden, anders kunnen ze hun teven niet showen. Honden boven de 24 maanden moeten een africhtingscertificaat hebben, anders krijgen ze nooit een uitmuntend. Tevens zijn ze niet te showen in Duitsland. Ze zullen best wel eens een teefje zonder africhting laten dekken, maar bij de doorgewinterde showers zal dit minder gebeuren, want ook daar wordt naar gekeken op de Duitse Shows.
Vergis je niet hoor: ik denk dat de meeste van die honden ook niet geshowd worden.
En met een lagere kwalificatie kan je toch ook al fokken??
Uitmuntend krijgen echte werkhonden toch al nooit.
Maar ik zal toekomstige nesten hier uit de regio eens in de gaten houden.
We spitten het gewoon eens verder uit.
Chiki gaf al aan dat je niet met je hond aan VDH-wedstrijden mee kunt doen als de ouders niet aangekeurd zijn, een reden temeer om je teven af te richten en aan te laten keuren. Of je hond moet zelf aangekeurd zijn.
Ik weet echter niet hoe dat nu gaat, want ik heb begrepen dat er meer samenwerking met de NBG is? Daar kan Chiki vast meer over vertellen.
Als ik zo rondkijk bij de 2 kringgroepen waar ik af en toe kom, komen de honden wel uit afgerichte teven. Misschien is het ook wel een beetje verschillend welk deel van Nederland. De genoemde teven van de te bezoeken kennel en jouw hond stammen uit Belgische kennels, misschien ligt het daar ook iets anders?
Cantus
Zeer actief

Charles vd B schreef:Fado van de Luter is inderdaad een heel temperamentvolle en een heel hard stellende hond (ik heb de hond veschillende keren in actie gezien).
Het is nu wel wat minder geworden want de jaartjes gaan ook bij hem tellen.

De afstamming van Cheeta via de vaderlijn is helemaal niet verkeerd
Rick Tiekerhook en de vader daarvan Greif Lahntal zijn bekende africhtingshonden/lijnen.
Ook achter Nicky van Guy's Hof zitten bekende honden. Link van Muikenshof heeft ook op de werelkampioenschappen gestaan en heeft daar een ZG gescoord (tussen 270 en 286 punten van de max 300)
OOk via Ike Peko Haus wat africhtinslijnen maar ineens ook een kennelnaam die bekend staat om schoonheidslijnen (Wienerau)
Via Ricke vom Körbelbach komt ook de bekende schoonheidskampioen Mutz Pelztierfarm te voorschijn
Kan alleen niet zeggen wat de invloed van deze oude lijnen nog is op deze puppen.

Natuurlijk is het "raar" dat Cheeta geen enkel certificaat heeft. Ik kan me voorstellen dat wanneer lossen een probleem is dat ze geen certficaten heeft behaald, maar aan de andere kant voor VZH hoeft ze helemaal geen pakwerk te doen - dat is alleen gehoorzaamheid.

Wanneer je binnen de rasvereniging aan wedstrijden wilt mee doen dan moet de hond afstammen uit aangekeurde ouders of zelf aangekeurd zijn.
Maar als je bond voor de diensthond wilt gaan doen dan maakt het allemaal niks uit.

Op de foto zijn het mooie stevige puppen.

Ga gewoon kijken. Kijk hoe de teef zich gedraagt want puppen nemen toch veel van hun moeder over. Bekijk alle papieren en vraag eens na waarom met Cheeta nooit iets is gedaan.
Heb je er een goed gevoel over of niet en beslis dan pas.
kijk hier heb ik wat aan...

ja ik weet nog niet of ik wedstrijden wil doen...de hond dan zelf aan laten keuren vind ik dan ook geen ramp(of ze moet afgekeurd worden :N: )

belangrijkste vind ik gewoon het africhten/trainen zelf en hopelijk kan ze eventueel dan als diensthond fungeren...zo niet, heb ik toch een mooie hond erbij :wink:
CharlesvdBerkt
Zeer actief

Cheeta is trouwens 4 - 5 ingeteeld op Greif Lahntal en 4-4,5 op Umsa von Bungalow
Er zijn geen show of wedstrijd uitslagen van haar bekend
Er is 1 nakomeling bekend die een G heeft gelopen op een show. Dat is Ywan Trossack's Fortune. Dat is geweest op 25-7-2007 op de clubmatch in Friesland onder Henning Setzer in de jongehonden klasse reuen

Een uitgebreide stamboom van Cheeta kan je trouwens vinden op de volgende link
http://www.schaeferhunden.eu/winsis_x/w ... 19900&tp=8

Je kan ook gewoon doorklikken op de (verre) voorouders om ook daar de gegevens van te zien.
Cantus
Zeer actief

ah das nog eens fijn! ik kwam niet verder dan de overgrootouders :roll:

ben overigens nog niet echt thuis in het inteelt/lijnteelt gebeuren...wat ik erover gelezen heb is dat het goed kan zijn, maar ook slecht :denken:

is het in het geval van cheeta trouwens geen lijnteelt?
CharlesvdBerkt
Zeer actief

Dongo schreef: is het in het geval van cheeta trouwens geen lijnteelt?
Klopt
Cantus
Zeer actief

Charles vd B schreef:
Dongo schreef: is het in het geval van cheeta trouwens geen lijnteelt?
Klopt

jeej... :mrgreen: begin het een beetje te snappen
Cantus
Zeer actief

Ik ben vandaag gaan kijken...het viel erg tegen!!! Zo erg zelfs, dat ik nooit een pup zou weghalen daar :eek: :N:
CharlesvdBerkt
Zeer actief

Dongo schreef:Ik ben vandaag gaan kijken...het viel erg tegen!!! Zo erg zelfs, dat ik nooit een pup zou weghalen daar :eek: :N:
Dus geen goed gevoel er bij gekregen :neenee:
Cantus
Zeer actief

beetje zwak uitgedrukt nog...maarja heb bij nog bij andere fokkers geinformeerd, afwachtend nu op bericht
Leonieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Leonieke »

He wat jammer.
Wel fijn dat je er al zo snel achter bent gekomen dat het toch niet het juiste adres voor je is.
Succes met verder zoeken!!
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Wat jammer voor je.
Succes met je verdere zoektocht.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dat is jammer...
kun je aangeven waarom niet? Mag ook via pb :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Cantus
Zeer actief

achja...het is belangrijk om een goede hond te vinden, al duurt die zoektoch wat langer :wink:
Cantus
Zeer actief

woensdag afspraak bij kennel van de zeelberg...kan niet wachten :mrgreen:
Hector
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duits herder werklijn wolfsgrauw

Ongelezen bericht door Hector »

@ Dongo:

netjes dat je zo de tijd neemt om te zoeken naar geschikte duitse herder voor het werk!!! :cheer:
Als iets belangrijk is, is het dat wel!! :ok:

Succes bij v/d Zeelberg, doe de groetjes van me :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”