2 x meegemaakt, 1 x zelf hond weg kunnen halen na heel veel moeite de andere keer ging het achter mn rug om , dat was nog een raar verhaal, in het contract dat ik bij die pup had meegegeven staat dat indien ze de hond wensen te herplaatsen ze met mij contact op moeten nemen zodat we samen kunnen herplaatsen of dat de hond dan simpelweg gewoon bij mij terugkomt, afijn toen deze mevrouw niet meer voor de hond wenste te zorgen had ze al een ander adres voor de hond gevonden, ze stelde me op de hoogte en vroeg mij het adres goed te keuren, na wat heen en weer gemail en gebel ( je gaat niet ff naar finland

) leek het me dik in orde en wat mij betreft maak ik er dan ook geen woorden meer aan vuil, hond ongewenst dus gauw weg, leek ideaal plekje dus doen.
Tot ik er maanden later achterkwam dat die persoon de hond weer had herplaatst

gelukkig heel fijn contact gekregen met die mensen ( is ook een fokker ) en ben zo blij dat zij haar hebben los weten te krijgen en ze wilden haar houden, wel afgesproken dat zo niet dat ze nu wel linea recta bij ons terugkomt ( je weet maar nooit.... je wordt best achterdochtig van dit soort dingen

)
anyway, contract slaat voor de wet eigenlijk nergens op

, dus indien nodig als fokker inderdaad praten als brugman en zo je hond proberen terug te krijgen.
Ik hou al de door mijn gefokte hondjes "in de gaten" en selecteer mn pupkopers ook zorgvuldig, om leed te voorkomen, maar je hebt niet alles in de hand en de mensen die een pup bij je kopen ook niet. sommige zijn een kei in je voor de gek te houden, bij anderen verandert hun levenssituatie soms zo drastisch dat ze de hond ook niet kunnen houden helaas.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.