Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Als een door jou gefokte hond slecht word verzorgd

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

2 x meegemaakt, 1 x zelf hond weg kunnen halen na heel veel moeite de andere keer ging het achter mn rug om , dat was nog een raar verhaal, in het contract dat ik bij die pup had meegegeven staat dat indien ze de hond wensen te herplaatsen ze met mij contact op moeten nemen zodat we samen kunnen herplaatsen of dat de hond dan simpelweg gewoon bij mij terugkomt, afijn toen deze mevrouw niet meer voor de hond wenste te zorgen had ze al een ander adres voor de hond gevonden, ze stelde me op de hoogte en vroeg mij het adres goed te keuren, na wat heen en weer gemail en gebel ( je gaat niet ff naar finland ;) ) leek het me dik in orde en wat mij betreft maak ik er dan ook geen woorden meer aan vuil, hond ongewenst dus gauw weg, leek ideaal plekje dus doen.

Tot ik er maanden later achterkwam dat die persoon de hond weer had herplaatst :boos: gelukkig heel fijn contact gekregen met die mensen ( is ook een fokker ) en ben zo blij dat zij haar hebben los weten te krijgen en ze wilden haar houden, wel afgesproken dat zo niet dat ze nu wel linea recta bij ons terugkomt ( je weet maar nooit.... je wordt best achterdochtig van dit soort dingen :roll: )

anyway, contract slaat voor de wet eigenlijk nergens op :19: , dus indien nodig als fokker inderdaad praten als brugman en zo je hond proberen terug te krijgen.
Ik hou al de door mijn gefokte hondjes "in de gaten" en selecteer mn pupkopers ook zorgvuldig, om leed te voorkomen, maar je hebt niet alles in de hand en de mensen die een pup bij je kopen ook niet. sommige zijn een kei in je voor de gek te houden, bij anderen verandert hun levenssituatie soms zo drastisch dat ze de hond ook niet kunnen houden helaas.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Pablo schreef:
Marjoleine schreef:Toch zou dat mij niet raar lijken, als er zoiets gebeurde.
Maar die teef is dan wel een probleem.

Geen mensen die daarbij zouden kunnen helpen? Want misschien is die teef wel zo bang dat ze daardoor agressief is?
Ik ken het karakter van deze honden niet, dus ik kan dat lastig inschatten.
Nee ze is gewoon agressief, tot een jaar ofzo kon ze met alles en iedereen, en toen is ineens die switch gekomen.
Voor mensen die ze kent is ze gewoon lief hoor, dat wel.

En dat agressieve gedrag zal denk ik ook wel een beetje erger geworden zijn door de opsluiting.
Ken je uberhaupt het ras wel? Wat je beschrijft is vrij normaal voor een echte boerboel. En wat betreft je wilde plannen; ik denk dat je als je de honden wilt ontvreemden, bv deze teef rechtstreeks een spuit kan laten geven bij de dierenarts want bijna niemand wil een hond van dit formaat met agressie hebben.
Kortom, shit happens...
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

Eline* schreef:
Pablo schreef:
Marjoleine schreef:Toch zou dat mij niet raar lijken, als er zoiets gebeurde.
Maar die teef is dan wel een probleem.

Geen mensen die daarbij zouden kunnen helpen? Want misschien is die teef wel zo bang dat ze daardoor agressief is?
Ik ken het karakter van deze honden niet, dus ik kan dat lastig inschatten.
Nee ze is gewoon agressief, tot een jaar ofzo kon ze met alles en iedereen, en toen is ineens die switch gekomen.
Voor mensen die ze kent is ze gewoon lief hoor, dat wel.

En dat agressieve gedrag zal denk ik ook wel een beetje erger geworden zijn door de opsluiting.
Ken je uberhaupt het ras wel? Wat je beschrijft is vrij normaal voor een echte boerboel. En wat betreft je wilde plannen; ik denk dat je als je de honden wilt ontvreemden, bv deze teef rechtstreeks een spuit kan laten geven bij de dierenarts want bijna niemand wil een hond van dit formaat met agressie hebben.
Kortom, shit happens...
Ik ken het ras ja, en er zit een heel groot verschil tussen een afstandelijke en terughoudende hond, en een echt agressieve hond nietwaar?

Zulke vormen van agressie als in de mate dat deze hond heeft is echt niet bij de boerboel gewenst!
Worden zij zelfs op gediskwalificeerd!
iones
Zeer actief

Re: Als een door jou gefokte hond slecht word verzorgd

Ongelezen bericht door iones »

Pablo schreef:Stel,

Je hebt ooit een pup verkocht aan mensen, in goed vertrouwen dat het diertje goed terecht zou komen, eind goed, al goed.

Maar dan na een jaartje of 2 krijg je ineens te horen dat de hond die jij toen verkocht hebt aan die mensen toch eigenlijk wel erg slecht behandeld word, verwaarloosd zelfs...

Wat zou jij doen? En wat kan je eigenlijk doen als fokker zijnde?
Niet fokken. WAnt dit is voor mij nu precies de reden dat ik niet fok. Omdat mensen zich te vaak mooier voor doen dan dat ze zijn.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”