Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zooo zeg.
Dus pure bewuste uitlokking over een heel gevoelig onderwerp waarvan je weet dat mensen op een forum daar sterke emoties bij zullen voelen.
Ik ga nu een klacht indienen bij de modjes, want mensen zoals jij die de emoties van anderen gebruiken om hun eigen schnabbels bij elkaar te krijgen, ben ik klaar mee. Zelf te weinig inspiratie om een goed stuk te schrijven? Goedkoop hoor.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici. In memoriam Yentie en Toby
In een woord....Bah......
Dat je zo diep kunt zinken, door in te spelen op de emoties van je medeforummers door je op te werpen als barmhartige samaritaan en dat dan zo te misbruiken.....
Ik heb er echt geen woorden voor, behalve...Bah.......
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Hm, ik heb er wat gemengde gevoelens bij om, ongevraagd, als 'proefkonijn' te dienen.. En zeker over zo'n beladen onderwerp waarbij ik eerst geruime tijd nadenk eer ik reageer. Ik had eerst een heel verhaal in mijn hoofd maar ben blij dat ik het kort gehouden heb.
Niet fijn dat 'mijn hondenforum' als een soort proeftuintje gebruikt wordt. Moet ik me nu bij ieder serieus onderwerp afvragen of het wel oprecht is of stof voor een journalist
Weet je he, Myriame, wat me hier zo boos van maakt? Is dat jij je niet kwetsbaar opstelt, maar wij! Want ik heb even gekeken op welke fora je allemaal komt. Maar die zijn dus allemaal besloten. De buitenwereld kan niet lezen wat daar geschreven wordt. Maar hier wel, elke letter staat openbaar. Onze meningen, onze gevoelens bij onderwerpen, alles staat open en bloot. Jij bent niet oprecht en kwetsbaar, want je schrijft onder valse voorwendselen. Maar wij geven je wel oprecht antwoord. En ik zie nu de noemer al weer aankomen: HF is dat forum waar men bot en gemeen tegen je doet, en waar je als forummer maar moet zien hoe je overleeft. Nou, ik denk dat de mensen hier heel netjes en aardig antwoord hebben gegeven. Maar ja, dat kunnen we niet vergelijken he, dat kan jij alleen met die andere fora waar alles bedekt is. Met je: ik gebruik geen informatie in mijn verhaaltje. Alles staat openbaar, wat denk jij nou? En dat jij dat dan: "op de ene plek reageren mensen soms superieur, alwetend, oprecht en hard, duidelijk en tot op het bot." vindt, dat is dan maar jammer. Dat verhaal is al vaker gehoord en gelezen, dus dat heb je niet eens van jezelf, dus dat verhaaltje hoef je ook niet meer te schrijven.
Myr schreef:Iedereen die op dit topic heeft gereageerd wil ik graag bedanken voor de wijze waarop hij of zij dat heeft gedaan.
Natuurlijk was de vraag over een mogelijk hospice voor honden oprecht: daarmee stelde ik me als topicstarter ook bewust kwetsbaar op. Natuurlijk is het ook een onderwerp wat mij, met onze ervaringen en huidige herplaatsers, heel na aan het hart ligt.
Maar de reden waarom ik deze vraag stelde was tegelijkertijd vals. Namelijk om een bodem te krijgen voor een column die ik ga schrijven over het communiceren op een forum. Deze vraag heb ik op verschillende fora geplaatst en even zoveel verschillende manieren van benadering en antwoorden gekregen. Dat was, voor deze column, een belangrijke peiler. De fora waarop deze topic is geplaatst hebben allemaal hetzelfde gemeen: de liefde die er gedeeld wordt voor de hond. Maar daar houdt de gelijkenis op. De manier van communiceren loopt per forum ver uiteen: op de ene plek reageren mensen soms superieur, alwetend, oprecht en hard, duidelijk en tot op het bot. Op een andere plek wordt er zorgvuldig formulerend gereageerd. Weer andere “schrijvers” bekijken het heel emotioneel en nemen een positief stimulerende, ook wel beschermende houding naar de topicstarter aan. Uiteraard moet meegenomen worden dat het ene forum veel kleiner, en dus persoonlijker is dan een ander forum.
Er wordt geen antwoord gebruikt. Niemand wordt op naam of schrijversnaam aangehaald...Er worden geen conclusies aan verbonden. Er wordt alleen aangegeven dat je sterk in je schoenen moet staan om op een forum, welk dan ook, je mening te verkondigen en daar achter te blijven staan.
Topic mag uiteraard op slot.
even bewaard wand dit mag volgens mij niet zomaar
Laatst gewijzigd door twinkeltje op 20 feb 2009 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Roelfien schreef:Weet je he, Myriame, wat me hier zo boos van maakt? Is dat jij je niet kwetsbaar opstelt, maar wij! Want ik heb even gekeken op welke fora je allemaal komt. Maar die zijn dus allemaal besloten. De buitenwereld kan niet lezen wat daar geschreven wordt. Maar hier wel, elke letter staat openbaar. Onze meningen, onze gevoelens bij onderwerpen, alles staat open en bloot. Jij bent niet oprecht en kwetsbaar, want je schrijft onder valse voorwendselen. Maar wij geven je wel oprecht antwoord. En ik zie nu de noemer al weer aankomen: HF is dat forum waar men bot en gemeen tegen je doet, en waar je als forummer maar moet zien hoe je overleeft. Nou, ik denk dat de mensen hier heel netjes en aardig antwoord hebben gegeven. Maar ja, dat kunnen we niet vergelijken he, dat kan jij alleen met die andere fora waar alles bedekt is. Met je: ik gebruik geen informatie in mijn verhaaltje. Alles staat openbaar, wat denk jij nou? En dat jij dat dan: "op de ene plek reageren mensen soms superieur, alwetend, oprecht en hard, duidelijk en tot op het bot." vindt, dat is dan maar jammer. Dat verhaal is al vaker gehoord en gelezen, dus dat heb je niet eens van jezelf, dus dat verhaaltje hoef je ook niet meer te schrijven.
En alweer ( ) ben ik het met Roelfien eens!
Dit omschrijft precies het 'unheimische' gevoel wat ik had, maar wat ik zelf niet een twee drie kon omschrijven
Ik was net bezig om een antwoord op de eerste verduidelijking van Myr aan het formuleren (die van 6:16), toen ik de uitleg over de column las.
Mijn volgende reactie was: "stik er maar in".
Nu wil ik toch nog wel even wat zeggen:
Mijn eigen reactie naar de opening van TS komt eruit voort dat ik al vind dat we in de humane zorg te ver gaan met nog maar eens behandelen, weer behandelen en doorbehandelen als we beter zouden moeten weten.
Ik ben heel bang dat we veterinair ook rap die kant op gaan.
De laatste tijd heb ik al een paar maal serieus plannen over transplantatie mogelijkheden bij dieren gehoord.
En hoewel in al die gevallen er uiteindelijk toe besloten werd om maar niet te gaan experimenteren ben ik echt bang dat binnen tien jaar je hond in aanmerking kan komen voor een lever of niertransplantatie.
Een plan voor een hospice en stervenbegeleiding ligt in mijn ogen op dezelfde route.
En ik ben er van overtuigd dat wij die weg niet moeten nemen.
Dat is één.
Twee is dat hoewel ik besef dat dit een openbaar forum is, en dat we als gevolg daarvan allemaal rekening moeten houden dat onze posts gelezen kunnen worden door alle "logen"en "listen"(sociologen, journalisten etc. etc.) van de wereld, en dat niets deze mensen tegen kan houden om op basis van wat ze lezen tot conclusies te komen en artikelen te schrijven.
Ik ervoor pas om onbewust aan een experiment mee te doen.
Vragen om een Ban gaat me te ver.
In wezen is er niets Banwaardig gebeurd.
Maar eigenlijk vindt ik dit misbruik van een forum ernstiger dan die van iemand die lid wordt om zijn parfums of reizen te verkopen.
In iedergeval is TS in mijn persoonlijke Banhokje opgenomen.
Daar zitten er niet veel in, maar Myr nu dus wel.
Myr schreef:Maar de reden waarom ik deze vraag stelde was tegelijkertijd vals.
hij was dus vals, want oprechtheid verdraagt geen valsheid.
Er wordt alleen aangegeven dat je sterk in je schoenen moet staan om op een forum, welk dan ook, je mening te verkondigen en daar achter te blijven staan..
merkwaardige conclusie, ik verkondig nooit iets anders dan mijn eigen mening, en ik heb ook nooit moeite daar achter te blijven staan, tenzij ik er niet meer achter sta. Dat zal toch met de meeste mensen wel het geval zijn, hoop ik.
En daarom laat ik mijn tekst ook wel staan (was eerst van plan om het weg te halen: paarlen voor de zwijnen e.d.), maar op zich is het onderwerp wel heel belangrijk en dus heeft een ander er wellicht wat aan. Maar ik denk niet dat ik ooit nog serieus een antwoord richting Myr zal sturen. Want als iemand echt lef heeft, dan gaat die persoon die discussie over het al dan niet discussieren op fora gewoon via een daarvoor bestemde topic in de koffiecorner aan. Omdat die persoon het echt wilt weten en daar een column over wil schrijven. En niet zo.
Laatst gewijzigd door Roelfien op 20 feb 2009 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Myr schreef:Maar de reden waarom ik deze vraag stelde was tegelijkertijd vals.
hij was dus vals, want oprechtheid verdraagt geen valsheid.
Er wordt alleen aangegeven dat je sterk in je schoenen moet staan om op een forum, welk dan ook, je mening te verkondigen en daar achter te blijven staan..
merkwaardige conclusie, ik verkondig nooit iets anders dan mijn eigen mening, en ik heb ook nooit moeite daar achter te blijven staan, tenzij ik er niet meer achter sta. Dat zal toch met de meeste mensen wel het geval zijn, hoop ik.
Bij jou niet dan,en het is wel duidelijk waarom
ik heb nu een paar keer gelezen maar die conclusie als die op dit topic is gebaseerd is wel heel bijzonder
1 conclusie heb ik al wel getrokken uit dit topic niet iedereen vind het oke om ongevraagd als proefdier gebruikt te woorden op deze manier
Gut en ik dacht - toen in vannacht reageerde - nog dat het aan mij lag.
Niet dus. Vind een klacht eigenlijk wel terecht. En wil die dan ook van harte onderschrijven.
Roelfien schreef:Weet je he, Myriame, wat me hier zo boos van maakt? Is dat jij je niet kwetsbaar opstelt, maar wij! Want ik heb even gekeken op welke fora je allemaal komt. Maar die zijn dus allemaal besloten. De buitenwereld kan niet lezen wat daar geschreven wordt. Maar hier wel, elke letter staat openbaar. Onze meningen, onze gevoelens bij onderwerpen, alles staat open en bloot. Jij bent niet oprecht en kwetsbaar, want je schrijft onder valse voorwendselen. Maar wij geven je wel oprecht antwoord. En ik zie nu de noemer al weer aankomen: HF is dat forum waar men bot en gemeen tegen je doet, en waar je als forummer maar moet zien hoe je overleeft. Nou, ik denk dat de mensen hier heel netjes en aardig antwoord hebben gegeven. Maar ja, dat kunnen we niet vergelijken he, dat kan jij alleen met die andere fora waar alles bedekt is. Met je: ik gebruik geen informatie in mijn verhaaltje. Alles staat openbaar, wat denk jij nou? En dat jij dat dan: "op de ene plek reageren mensen soms superieur, alwetend, oprecht en hard, duidelijk en tot op het bot." vindt, dat is dan maar jammer. Dat verhaal is al vaker gehoord en gelezen, dus dat heb je niet eens van jezelf, dus dat verhaaltje hoef je ook niet meer te schrijven.
En alweer ( ) ben ik het met Roelfien eens!
Dit omschrijft precies het 'unheimische' gevoel wat ik had, maar wat ik zelf niet een twee drie kon omschrijven
Moon schreef:Hm, ik heb er wat gemengde gevoelens bij om, ongevraagd, als 'proefkonijn' te dienen.. En zeker over zo'n beladen onderwerp waarbij ik eerst geruime tijd nadenk eer ik reageer. Ik had eerst een heel verhaal in mijn hoofd maar ben blij dat ik het kort gehouden heb.
Niet fijn dat 'mijn hondenforum' als een soort proeftuintje gebruikt wordt. Moet ik me nu bij ieder serieus onderwerp afvragen of het wel oprecht is of stof voor een journalist
hier overheerst hetzelfde gevoel dat wat verder in het topic treffend word omschreven door Roelfien, nu ben ik blij dat ik gisteren toch besloot om niet te reageren op dit topic.
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent www.bleekerzonwering.nl
Myr schreef:Iedereen die op dit topic heeft gereageerd wil ik graag bedanken voor de wijze waarop hij of zij dat heeft gedaan.
Natuurlijk was de vraag over een mogelijk hospice voor honden oprecht: daarmee stelde ik me als topicstarter ook bewust kwetsbaar op. Natuurlijk is het ook een onderwerp wat mij, met onze ervaringen en huidige herplaatsers, heel na aan het hart ligt.
Maar de reden waarom ik deze vraag stelde was tegelijkertijd vals. Namelijk om een bodem te krijgen voor een column die ik ga schrijven over het communiceren op een forum. Deze vraag heb ik op verschillende fora geplaatst en even zoveel verschillende manieren van benadering en antwoorden gekregen. Dat was, voor deze column, een belangrijke peiler. De fora waarop deze topic is geplaatst hebben allemaal hetzelfde gemeen: de liefde die er gedeeld wordt voor de hond. Maar daar houdt de gelijkenis op. De manier van communiceren loopt per forum ver uiteen: op de ene plek reageren mensen soms superieur, alwetend, oprecht en hard, duidelijk en tot op het bot. Op een andere plek wordt er zorgvuldig formulerend gereageerd. Weer andere “schrijvers” bekijken het heel emotioneel en nemen een positief stimulerende, ook wel beschermende houding naar de topicstarter aan. Uiteraard moet meegenomen worden dat het ene forum veel kleiner, en dus persoonlijker is dan een ander forum.
Er wordt geen antwoord gebruikt. Niemand wordt op naam of schrijversnaam aangehaald...Er worden geen conclusies aan verbonden. Er wordt alleen aangegeven dat je sterk in je schoenen moet staan om op een forum, welk dan ook, je mening te verkondigen en daar achter te blijven staan.
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waar je daar een topic voor moet openen. Lees gewoon diverse topics door en je kan je eigen conclusie trekken. Let wel, JOUW eigen conclusie, want ik zou bovenstaande conclusie niet trekken.
wellicht kan je in je column vermelden dat er als volgt op werd gereageerd: een schop onder je kont in de vorm van een ban.
wat een achterbaks gekonkel, zeg. get a life, dan hoef je niks uit te lokken om inspiratie op te doen.
estelle schreef:Ach ik vind het allemaal niet zo vreselijk hoor.
Alleen dat gelieg daar hou ik niet van.
Precies, ik heb wel geklaagd, maar een ban is onzin. Zo belangrijk is het nou ook weer niet. Je weet wel meteen wat je aan iemand hebt, met dit soort dingen. Dat scheelt weer. Maak ik zelf wel uit of ik er ooit nog op reageer of niet. Dat hoeft niet middels een ban.
Mwah, ik vind wel dat er waarschuwing mag volgen. De volgende keer gaat er weer iemand op zo'n slinkse wijze 'onderzoek' doen voor het een en ander en ga ik er weer serieus op in. Dat vind ik een beetje zonde van mijn tijd en moeite, eigenlijk.
Rami schreef:Gut en ik dacht - toen in vannacht reageerde - nog dat het aan mij lag.
Niet dus. Vind een klacht eigenlijk wel terecht. En wil die dan ook van harte onderschrijven.
En ik vond jou al zo aardig vannacht dat ik dacht dat het aan mij lag. Jullie reageerden allemaal zo schattig en lauwtjes.
Nou ik heb wel geklikt en blijkt dat TS op 27-08-2008 zo'n zelfde verhaal heeft opschreven als in dit topic. Zie: http://dier-en-natuur.infoyo.nl/huisdie ... droom.html
Was dat dan ook om reacties uit te lokken voor een volgende column?
Of zit er een addertje onder het gras? TS wil wel bijvoorbeeld wel degelijk zo'n dienst opzetten maar omdat de reacties niet in haar straatje lijken te passen was het hele verhaal 'slechts' voer voor een (volgende) column.
Rami schreef:Gut en ik dacht - toen in vannacht reageerde - nog dat het aan mij lag.
En ik vond jou al zo aardig vannacht dat ik dacht dat het aan mij lag. Jullie reageerden allemaal zo schattig en lauwtjes.
Ja, veeeeeel te schattig en lauwtjes!
Ik ging nog steeds een beetje uit van het 'goede' in TS. Daar ben ik wel van terug gekomen.