Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mensen die herders uitdagen??? Wat is dat voor onzin.
Moderator: moderatorteam
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
-
doggyy
- Vaste gebruiker
Ja heel leuk altijd mensen die gaan blaffen en je hond uitdagen. Hij is nu 1 jaar en zal ze nooit aanvallen maar hij begon wel zenuwachtig te worden. Deze gast vond het erg leuk totdat mijn hond begon te blaffen, toen hield ie er maar mee op.
En dan nog met zon kop kijken van: kijk eens hoe leuk ik met je hond omga en speel zonder dat ze weten dat het voor zon hond best een stresvolle situatie kan zijn. Zou me dan ook geen reet schelen als hij zon iemand aan zou vliegen. Mischien als hij volwassen is.
En dan nog met zon kop kijken van: kijk eens hoe leuk ik met je hond omga en speel zonder dat ze weten dat het voor zon hond best een stresvolle situatie kan zijn. Zou me dan ook geen reet schelen als hij zon iemand aan zou vliegen. Mischien als hij volwassen is.
-
Cantus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 1
ik heb het met mijn 25% herdertje
toevallig zaterdag in de trein meegemaakt...zijn eerste treinrtitje...
steeds als er mensen langs onze zitplaatsen liepen dan gingen bij dongo de haren rechtovereind en oervals geblaf en gegrom kwam eruit...komen stelletje dronken carnavalvierders de trein in met de sarcastische opmerking: "oh kijk die pitbull, nou die pakt je hoor"
ze snapte alleen niet dat als ik dongo niet kort had gehouden hij echt zou hebben gehapt :N:
typisch gevalletje van op het uiterlijk van een hond afgaan...want nooit kan iemand zich voorstellen dat dongo waaks is, omdat ie er zo leuk uitziet
gelukkig na een half uurtje snapte dongo dat het normaal was dat de mensen steeds langs ons liepen en werd hij weer wat liever tegen de mensjes
steeds als er mensen langs onze zitplaatsen liepen dan gingen bij dongo de haren rechtovereind en oervals geblaf en gegrom kwam eruit...komen stelletje dronken carnavalvierders de trein in met de sarcastische opmerking: "oh kijk die pitbull, nou die pakt je hoor"
ze snapte alleen niet dat als ik dongo niet kort had gehouden hij echt zou hebben gehapt :N:
typisch gevalletje van op het uiterlijk van een hond afgaan...want nooit kan iemand zich voorstellen dat dongo waaks is, omdat ie er zo leuk uitziet
gelukkig na een half uurtje snapte dongo dat het normaal was dat de mensen steeds langs ons liepen en werd hij weer wat liever tegen de mensjes
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- iones
- Zeer actief
Mensen schijnen zich te moeten bemoeien met andermans dieren.
Hoe vaak ik het niet mee heb gemaakt dat als ik rustig aan het paardrijden was, dat een man met zijn tong klakte naar mijn paard.
Slaat werkelijk nergens op. IK ben de ruiter dus IK bepaal het tempo. Dat heeft niemand anders voor mij te doen en al helemaal geen vreemde JANLUL die geen verstand heeft van paarden.
Hoe vaak ik het niet mee heb gemaakt dat als ik rustig aan het paardrijden was, dat een man met zijn tong klakte naar mijn paard.
Slaat werkelijk nergens op. IK ben de ruiter dus IK bepaal het tempo. Dat heeft niemand anders voor mij te doen en al helemaal geen vreemde JANLUL die geen verstand heeft van paarden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
-
Cantus
- Zeer actief
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aaah wat lief haha! Maar leuk weetje, wist het zelf ook niet!Jinx schreef:Met Quasar maken we dat nooit mee eigenlijk.
Met Tsuki laatst wel iets geweldigs. Kwam 2 kleine meisjes tegen die haar wilden aaien. Dus ze gingen even knuffelen en allemaal vragen stellen, hoe oud ze was, wat voor ras etc.
Ik vertelde iets over de achtergrond en vertelde dat de Japanse Spaniel zo klein was en werd gefokt omdat vrouwen ze dan mee konden nemen in de mouwen van hun kimono. Ze keken me even aan, keken naar Tsuki, begonnen haar weer uitgebreid te aaien en toen zei er 1 tegen haar: "Nou, je zal het vast wel fijn vinden dat je niet in een mouw hoeft te wonen hè?"
Ik vond het zó schattig![]()
P.S. Wat een geweldige verhalen allemaal! Vooral die van Mizzsylver vind ik wel heeeel gaaf!
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- frank1985
- Zeer actief
Mensen willen zich altijd heel erg bemoeien met andermans honden ik heb daar heel erg veel last van in het park.... 2 weken terug zei een man met een boxer tegen mijn mechelaar van 6 weken.... nou nou een herder daar moet je niet lief voor zijn hoor die kun je niet aaien die moet je klein zien te krijgen...................... what ever....... wat ik het meest irritante vind is als ik mijn hond iets probeer te leren buiten bijv aandachts oefeningen en er loopt iemand langs die donders goed ziet dat ik bezig ben maar toch ff zeggen ooooooh wat een lief hondje........ weg oefening,weg aandacht.............
word daar altijd zo moe van !!!!
word daar altijd zo moe van !!!!
-
Cantus
- Zeer actief
- daan!
- Zeer actief
ik bemoei me niet ongevraagd met andere honden, behalve positief, wat ik dan ook aangeef (ze mogen met mij komen knuffelen, en ik mag graag puppen knuffelen, die mogen bij mij meer dan andere honden, maar daar maak ik duidelijk tijd en ruimte voor, ook naar de baasjes als dat zo uitkomt)
Dat uitdagen maak ik ook wel eens mee, niet eens zo bedoeld, maar wel een beetje dommig.
Mijn honden schijnen door hun hoogte en hun koppen uit te nodigen tot bij de wangen te pakken en neus aan neus te gaan kletsen.
Mijn ene hond vind dat reuze gezellig, de ander ook , maar vind het spannend, en dus nodig om met die brede harses vanuit zijn tenen even 1 blaf te geven.
En dan zit iemand dus aan het plafond.
Dat gepak/gekleef bij die koppen, het valt me nu pas op, ik deed het zelf nooit, maar zoveel mensen doen het.
Dat uitdagen maak ik ook wel eens mee, niet eens zo bedoeld, maar wel een beetje dommig.
Mijn honden schijnen door hun hoogte en hun koppen uit te nodigen tot bij de wangen te pakken en neus aan neus te gaan kletsen.
Mijn ene hond vind dat reuze gezellig, de ander ook , maar vind het spannend, en dus nodig om met die brede harses vanuit zijn tenen even 1 blaf te geven.
En dan zit iemand dus aan het plafond.
Dat gepak/gekleef bij die koppen, het valt me nu pas op, ik deed het zelf nooit, maar zoveel mensen doen het.
- frank1985
- Zeer actief
`Dongo schreef:ja daar kan ik me ook over ergeren....allemaal mensen die een hond hebben en een rondje om de kerk genoeg vinden en verder nix ondernemen met de hond, die snappen dus echt nix van de mensen die serieus met hun hond bezig zijn...
idd echt vreselijk irritant is dat..... bezoek hier thuis irriteer ik me ook vaak aan. staat er wat lekkers op tafel en vragen ze me mag ik je hond wat geven. ik zeg dan nee want dat gaat hij schooien dus liever niet. loop ik ff weg krijgt mn hond snel een kaasje want oooooooh je bent zo zielig jij krijgt niks.. pfffffffffffffffff dan kook ik
mn schoonzus heeft er ook een handje van mn pup springt tegen haar op en zij schreeuwen ga we ga weg. is mn pup rustig en dan haalt ze haar aan , nou mn pup natuurlijk springen en dan is ze braaf
ik heb al 100 keer uitgelegd dat je dat niet moet doen want dan snap zon hond het niet meer.... krijg je al tegen antwoord dan moet je je hond maar opvoeden
pfffffffff
-
Cantus
- Zeer actief
precies...en zo blijf je dus bezig...frank1985 schreef:`Dongo schreef:ja daar kan ik me ook over ergeren....allemaal mensen die een hond hebben en een rondje om de kerk genoeg vinden en verder nix ondernemen met de hond, die snappen dus echt nix van de mensen die serieus met hun hond bezig zijn...
idd echt vreselijk irritant is dat..... bezoek hier thuis irriteer ik me ook vaak aan. staat er wat lekkers op tafel en vragen ze me mag ik je hond wat geven. ik zeg dan nee want dat gaat hij schooien dus liever niet. loop ik ff weg krijgt mn hond snel een kaasje want oooooooh je bent zo zielig jij krijgt niks.. pfffffffffffffffff dan kook ik
mn schoonzus heeft er ook een handje van mn pup springt tegen haar op en zij schreeuwen ga we ga weg. is mn pup rustig en dan haalt ze haar aan , nou mn pup natuurlijk springen en dan is ze braaf
ik heb al 100 keer uitgelegd dat je dat niet moet doen want dan snap zon hond het niet meer.... krijg je al tegen antwoord dan moet je je hond maar opvoeden
pfffffffff
- frank1985
- Zeer actief
Ik vraa gme af hoe jullie dit doen en of jullie hier ook last van hebben dat mensen die op bezoek komen vaak verpesten wat jij net hebt opgebouwd.Dongo schreef:precies...en zo blijf je dus bezig...frank1985 schreef:`Dongo schreef:ja daar kan ik me ook over ergeren....allemaal mensen die een hond hebben en een rondje om de kerk genoeg vinden en verder nix ondernemen met de hond, die snappen dus echt nix van de mensen die serieus met hun hond bezig zijn...
pfffffffff
nog een voorbeeldje, als er hier bezoek komt dan word mijn pup al tijd een beetje zenuwachtig. ik heb haar nu aardig geleerd dat ze ff iedereen kan begroeten en dan lekker op haar plaats naast mij gaat liggen. ik geef haar dan iets te kauwen en zo word dan weer redelijk rustig.
ik word dan zo boos dat als mijn hond net haar rust heeft gevonden er weer iemand tegen haar roept heeeey lieve pup kom een bij mij ff lekker stoeien.... weg rust en de hond weer door het dolle heen.. pfffffffffffff
- Esther 1
- Zeer actief
Je hond opvoeden gaat altijd vele malen makkelijker dan je bezoek.frank1985 schreef:Ik vraa gme af hoe jullie dit doen en of jullie hier ook last van hebben dat mensen die op bezoek komen vaak verpesten wat jij net hebt opgebouwd.Dongo schreef:precies...en zo blijf je dus bezig...frank1985 schreef:`Dongo schreef:ja daar kan ik me ook over ergeren....allemaal mensen die een hond hebben en een rondje om de kerk genoeg vinden en verder nix ondernemen met de hond, die snappen dus echt nix van de mensen die serieus met hun hond bezig zijn...
pfffffffff
nog een voorbeeldje, als er hier bezoek komt dan word mijn pup al tijd een beetje zenuwachtig. ik heb haar nu aardig geleerd dat ze ff iedereen kan begroeten en dan lekker op haar plaats naast mij gaat liggen. ik geef haar dan iets te kauwen en zo word dan weer redelijk rustig.
ik word dan zo boos dat als mijn hond net haar rust heeft gevonden er weer iemand tegen haar roept heeeey lieve pup kom een bij mij ff lekker stoeien.... weg rust en de hond weer door het dolle heen.. pfffffffffffff
Hier worden duidelijke regels aan het bezoek gegeven;
- bezoek komt binnen, honden liggen dan netjes op hun plaats ( een pup in zijn bench )
- als het bezoek rustig zit mogen de honden het bezoek begroeten
- na het begroeten gaan de honden weer lekker op hun plaats met wat lekkers
- aan het bezoek word duidelijk gezegd dat ze de honden verder met rust moeten laten, doen ze dit niet ben ik heel duidelijk hierin en zeg dan tegen het bezoek dat ik heel duidelijk had gezegd dat ik dat niet wil hebben
Meestal als je zo duidelijk bent dan snappen ze dat wel, doe maar net alsof het bezoek kids zijn met je uitleg, en tja als het ze niet bevalt dan komen ze toch niet meer op bezoek
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.
Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.

- frank1985
- Zeer actief
jah dit is idd het beste denk ik om je bezoek goede instructies te geven. Ik merk altijd heel sterk dat er verschil zit in het bezoek dat komt. bijv. een goede vriendin van ons is van zichzelf heel erg rustig en op een of andre manier blijft de pup ook heel kalm als ze binnenkomt. ze spelen even en dan is het klaar. ik denk ook dat zij honden gewoon goed begrijp en heel erg veel respect heeft voor dieren over het algemeen.Esther 1 schreef:Je hond opvoeden gaat altijd vele malen makkelijker dan je bezoek.frank1985 schreef:Ik vraa gme af hoe jullie dit doen en of jullie hier ook last van hebben dat mensen die op bezoek komen vaak verpesten wat jij net hebt opgebouwd.Dongo schreef:precies...en zo blijf je dus bezig...frank1985 schreef:`
pfffffffff
Hier worden duidelijke regels aan het bezoek gegeven;
- bezoek komt binnen, honden liggen dan netjes op hun plaats ( een pup in zijn bench )
- als het bezoek rustig zit mogen de honden het bezoek begroeten
- na het begroeten gaan de honden weer lekker op hun plaats met wat lekkers
- aan het bezoek word duidelijk gezegd dat ze de honden verder met rust moeten laten, doen ze dit niet ben ik heel duidelijk hierin en zeg dan tegen het bezoek dat ik heel duidelijk had gezegd dat ik dat niet wil hebben
Meestal als je zo duidelijk bent dan snappen ze dat wel, doe maar net alsof het bezoek kids zijn met je uitleg, en tja als het ze niet bevalt dan komen ze toch niet meer op bezoek
zoals eerder verteld mijn schoonzus snapt er geen snars van en wil het ook niet snappen. zei is zon persoon waarbij alle honden vals zijn als ze eens blaffen en schreeuwt alleen maar, dit merk je erg aan het gedrag van mijn hondje. die is druk als ze binnenkomt en blijft druk !!!!
vind het altijd mooi om te zien hoe verschillend dieren reageren op mensen
-
Gos
- Zeer actief
- Esther 1
- Zeer actief
Gos schreef:Als bezoek dreigt zich opvoedkundig te misdragen, dan gaan de honden hun kennel in. Dat is dan voor iedereen het rustigste en zit je ook daarna niet met de problemen.
Jip hier ook zo, maar is gelukkig maar zelden nodig.
En als het druk bezoek is dan merk ik nu al aan die van mij dat ze lekker rustig naar buiten willen hun eigen ding doen
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.

-
Cantus
- Zeer actief
is een optie...maar dan "straf" je in principe je honden voor het gedrag van het bezoek, dus ik ben een voorstander voor bezoek duidelijke instructies te geven...gelukkig werkt het tot nog toe, behalve bij 2 personen, maar die komen nu ook niet meer op bezoek...Gos schreef:Als bezoek dreigt zich opvoedkundig te misdragen, dan gaan de honden hun kennel in. Dat is dan voor iedereen het rustigste en zit je ook daarna niet met de problemen.
-
Gos
- Zeer actief
Dat klopt wel, maar vlak ook het effect niet uit van het schuldgevoel wat dat opwekt bij het bezoekDongo schreef:is een optie...maar dan "straf" je in principe je honden voor het gedrag van het bezoek, dus ik ben een voorstander voor bezoek duidelijke instructies te geven...Gos schreef:Als bezoek dreigt zich opvoedkundig te misdragen, dan gaan de honden hun kennel in. Dat is dan voor iedereen het rustigste en zit je ook daarna niet met de problemen.
Verder komen de honden echt genoeg aan hun trekken, die worden echt niet depressief van even niet bij het bezoek zitten hoor.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Als bezoek het grappig vind om mijn hond op te jutten, bemoei ik me er ook niet meer mee. Dan krijg je dus dat Nilo word opgejut en uiteindelijk bij iemand in het gezicht springt, of op schoot dendert op het moment dat ze koffie drinken. Als ze DAN klagen, spreek ik ze er op aan dat ze het zelf hebben uitgelokt. Is maar een paar keer gebeurtfrank1985 schreef:Ik vraa gme af hoe jullie dit doen en of jullie hier ook last van hebben dat mensen die op bezoek komen vaak verpesten wat jij net hebt opgebouwd.Dongo schreef:precies...en zo blijf je dus bezig...frank1985 schreef:`Dongo schreef:ja daar kan ik me ook over ergeren....allemaal mensen die een hond hebben en een rondje om de kerk genoeg vinden en verder nix ondernemen met de hond, die snappen dus echt nix van de mensen die serieus met hun hond bezig zijn...
pfffffffff
- Moos
- Zeer actief
Dat zou Vera ook doen als ze haar echt op gaan jutten (moeten ze wel vrij ver gaan), en daarom wil ik het dus gewoon niet hebben. Gewoon nietMaeve schreef:
Als bezoek het grappig vind om mijn hond op te jutten, bemoei ik me er ook niet meer mee. Dan krijg je dus dat Nilo word opgejut en uiteindelijk bij iemand in het gezicht springt, of op schoot dendert op het moment dat ze koffie drinken. Als ze DAN klagen, spreek ik ze er op aan dat ze het zelf hebben uitgelokt. Is maar een paar keer gebeurt
Ik ben niet heel erg assertief, maar dan trek ik dus echt mijn mond wel open, en indien nodig word ik ook echt tegen het boze aan op de mensen die zo doen. Als ik zeg dat ze Vera moeten negeren, en Vera het commando "klaar" geef, hebben ze ook te negeren. Zo niet, dan komt de stoom zodanig uit mijn oren dat ik er zowaar iets van durf te zeggen
Ik zit er namelijk mee dan later, en ik wil honden die ik overal mee naartoe kan nemen zonder mensen tot last te zijn
Ik moet er wel bij zeggen dat dit echt maar heel sporadisch (zeg 2 keer per jaar ofzo haha) voorkomt, want mijn eigen vrienden en kennissen doen zo niet. Het gaat dan echt om mensen die ergens zijn waar ik toevallig ook op bezoek ben (en de honden ook nadrukkelijk welkom zijn), die ik verder niet erg goed ken.

- frank1985
- Zeer actief
ik vind dat soms best moeilijk om dat tegen mensen te zeggen als ze mijn hond aan het jutten zijn. Onze pup is best pittig en makkelijk op te jutten en ik zeg wel iedere keer doe dat nou niet maar ik heb een paar mensen die dat echt niet willen begrijpen. als de hond dan uiteindlijk in hun ogen te ver gaat krijg ik het verwijt mijn hond niet te hebben opgevoed... meestal pak ik dan de riem en ga ik maar lekker een eindje wandelen met haar.
een training assertiefiteit zal voor mij ook geen kwaad kunnen
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Je pup is een mecheltje toch? Dan zou ik wel echt optreden tegen dat jutten want later vinden ze er niks meer aan. Dan is het een flinke hond en ze worden er niet meteen rustiger op de eerste jarenfrank1985 schreef:ik vind dat soms best moeilijk om dat tegen mensen te zeggen als ze mijn hond aan het jutten zijn. Onze pup is best pittig en makkelijk op te jutten en ik zeg wel iedere keer doe dat nou niet maar ik heb een paar mensen die dat echt niet willen begrijpen. als de hond dan uiteindlijk in hun ogen te ver gaat krijg ik het verwijt mijn hond niet te hebben opgevoed... meestal pak ik dan de riem en ga ik maar lekker een eindje wandelen met haar.
- frank1985
- Zeer actief
klopt klopt, ik baal er ook echt van...... het is nu zo ver dat als mijn schoonzus of mijn broertje komt ik gewoon met de hond ga wandelen.MARC_S schreef:Je pup is een mecheltje toch? Dan zou ik wel echt optreden tegen dat jutten want later vinden ze er niks meer aan. Dan is het een flinke hond en ze worden er niet meteen rustiger op de eerste jarenfrank1985 schreef:ik vind dat soms best moeilijk om dat tegen mensen te zeggen als ze mijn hond aan het jutten zijn. Onze pup is best pittig en makkelijk op te jutten en ik zeg wel iedere keer doe dat nou niet maar ik heb een paar mensen die dat echt niet willen begrijpen. als de hond dan uiteindlijk in hun ogen te ver gaat krijg ik het verwijt mijn hond niet te hebben opgevoed... meestal pak ik dan de riem en ga ik maar lekker een eindje wandelen met haar.
sommige mensen willen het niet begrijpen denk ik. ik heb al heel vaak gezegd straks als ze groot is vind je het niet meer grappig hoor geloof me......
ik moest vanmorgen trouwens ook wel lachen. mn schoonzus kwam hier om iets op te halen en die had een broek aan met een soort touwtjes met kraaltjes er aan. mn hond vond dat wel intressant en zei alleen maar met een heeeeel hoog stemmetje en druk met de benen bewegend neeee niet doen niet aan mn broek zitten...... nou dit vond mn pup natuurlijk alleen maar gaaf en van de kraaltjes is weinig meer over. ik heb 3 keer gezegd doe nou niets draai je weg en negeer haar maar daar wou ze niet naar uisteren. nou dan moet je het zelf weten
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Als het nut had, had ik er inderdaad ook liever iets van gezegtMoos schreef:Dat zou Vera ook doen als ze haar echt op gaan jutten (moeten ze wel vrij ver gaan), en daarom wil ik het dus gewoon niet hebben. Gewoon nietMaeve schreef:
Als bezoek het grappig vind om mijn hond op te jutten, bemoei ik me er ook niet meer mee. Dan krijg je dus dat Nilo word opgejut en uiteindelijk bij iemand in het gezicht springt, of op schoot dendert op het moment dat ze koffie drinken. Als ze DAN klagen, spreek ik ze er op aan dat ze het zelf hebben uitgelokt. Is maar een paar keer gebeurt![]()
![]()
Ik ben niet heel erg assertief, maar dan trek ik dus echt mijn mond wel open, en indien nodig word ik ook echt tegen het boze aan op de mensen die zo doen. Als ik zeg dat ze Vera moeten negeren, en Vera het commando "klaar" geef, hebben ze ook te negeren. Zo niet, dan komt de stoom zodanig uit mijn oren dat ik er zowaar iets van durf te zeggen![]()
Ik zit er namelijk mee dan later, en ik wil honden die ik overal mee naartoe kan nemen zonder mensen tot last te zijnEn daarnaast, als ik Vera 'klaar" geef, en mensen gaan dan nog lopen roepen en klieren, brrrr, ik kan er nu alweer boos om worden
Ik moet er wel bij zeggen dat dit echt maar heel sporadisch (zeg 2 keer per jaar ofzo haha) voorkomt, want mijn eigen vrienden en kennissen doen zo niet. Het gaat dan echt om mensen die ergens zijn waar ik toevallig ook op bezoek ben (en de honden ook nadrukkelijk welkom zijn), die ik verder niet erg goed ken.
-
Cantus
- Zeer actief
precies mun schoonmoederfrank1985 schreef:klopt klopt, ik baal er ook echt van...... het is nu zo ver dat als mijn schoonzus of mijn broertje komt ik gewoon met de hond ga wandelen.MARC_S schreef:Je pup is een mecheltje toch? Dan zou ik wel echt optreden tegen dat jutten want later vinden ze er niks meer aan. Dan is het een flinke hond en ze worden er niet meteen rustiger op de eerste jarenfrank1985 schreef:ik vind dat soms best moeilijk om dat tegen mensen te zeggen als ze mijn hond aan het jutten zijn. Onze pup is best pittig en makkelijk op te jutten en ik zeg wel iedere keer doe dat nou niet maar ik heb een paar mensen die dat echt niet willen begrijpen. als de hond dan uiteindlijk in hun ogen te ver gaat krijg ik het verwijt mijn hond niet te hebben opgevoed... meestal pak ik dan de riem en ga ik maar lekker een eindje wandelen met haar.
sommige mensen willen het niet begrijpen denk ik. ik heb al heel vaak gezegd straks als ze groot is vind je het niet meer grappig hoor geloof me......
ik moest vanmorgen trouwens ook wel lachen. mn schoonzus kwam hier om iets op te halen en die had een broek aan met een soort touwtjes met kraaltjes er aan. mn hond vond dat wel intressant en zei alleen maar met een heeeeel hoog stemmetje en druk met de benen bewegend neeee niet doen niet aan mn broek zitten...... nou dit vond mn pup natuurlijk alleen maar gaaf en van de kraaltjes is weinig meer over. ik heb 3 keer gezegd doe nou niets draai je weg en negeer haar maar daar wou ze niet naar uisteren. nou dan moet je het zelf weten