Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer vindt jij een hond mager?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Ik zie graag atletische honden en daar mag je best iets van rib aan zien. Maar in de sport vind ik veel honden mager en weinig bespierd. Kan het niet helpen, maar had het idee dat de meesten wel fantiek aan hondensport deden, maar niet echt gingen wandelen of fietsen (kan aan de vereniging gelegen hebben, want ik was niet in orde dat ik zo veel deed wandelen hij werd toch al genoeg belast :denken: ). Schraal is goed, maar bespiering vind ik wel erg belangrijk. En schraal is in mijn ogen niet dat je alle ribben kunt zien, dat is te dun. De laatste of laatste twee ribben mag je bij een sporthond best zien, bij een huishond is het ook ok als je ze net niet meer ziet.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Het zal ook alles te maken hebben met de bouw van een hond en zijn energie. Maar ik hou ook van honden die eerder een beetje schraal zijn. Inderdaad, met vlakke hand tegen de zijkant en dan moet je de ribben kunnen voelen (zonder dat je vingers er tussen vallen, want dat is dus uitgemergeld :mrgreen: )
Tja, pups en dik zijn, ik ken inderdaad heel veel pupjes die zalig mollig zijn en daardoor een superknuffelgehalte hebben. Maar Toby was als pup een spriet, er was geen gram aan te krijgen. Hij was echt een wandelend gratenpakhuis, maar ja er ging wel een kilo voer in, dus wat moet je dan? En toen keek ik eens wat beter rond en toen bleken de honden met veel energie allemaal van die spichtjes te zijn als ze jong zijn. En een hond die een beetje droog opgroeit, heeft niets extra's te sjouwen gehad, zodat het bottengestel er alleen maar beter van wordt.
Ik vind absoluut niet dat alle pups er zo uit zouden moeten zien zoals mijn Toop, maar die spekballen... dat hoeft van mij ook niet. Ik denk dat je dan al begint met het kweken van mogelijke botproblemen, want een pup moet dat toch ook maar mee sjouwen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik zie mijn honden het liefst een beetje schraal. In actie mogen de achterste ribben best zichtbaar zijn.
Zowel Marouck en Biène vond ik als jonge hond echter iets té schraal, maar ik kreeg er geen gram bij.
Na hun 3e zijn ze allebei wat steviger geworden.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

renee-uk schreef:omdat je meeste DA's honden die naar mijn mening goed op gewicht zijn te mager vinden en honden die naar mijn idee te dik zijn goed.
Onze DA is ook een uitzondering op die regel (en zo tel ik er alweer een aantal in dit topic :wink:). Hij is er erg fel op dat je je hond goed in de gaten houdt en niet te zwaar laat worden.
Afbeelding
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Ik hou zelf van schrale honden met een goede spier opbouw.
Onze DA is gelukkig ook een uitzondering. Hij zei, dat hij graag meer honden zou zien, zoals Myra en Timo.
AfbeeldingAfbeelding

Op straat krijg ik wel eens commentaar dat ze zo mager zijn, dat ik ze toch echt meer eten moet geven...
Tja, ik geef ze zo weinig, dat ze zelfs de komkommers van tafel jatten :mrgreen:
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Frenk schreef:
renee-uk schreef:omdat je meeste DA's honden die naar mijn mening goed op gewicht zijn te mager vinden en honden die naar mijn idee te dik zijn goed.
Onze DA is ook een uitzondering op die regel (en zo tel ik er alweer een aantal in dit topic :wink:). Hij is er erg fel op dat je je hond goed in de gaten houdt en niet te zwaar laat worden.
Mijn da vindt mijn honden te zwaar als je geen rib meer ziet. :19: Ze vindt Diesel niet te zwaar, maar zwaarder wil ze hem liever niet zien.
Zahra vindt ze iets te dik en dat vind ik zelf ook.

Ik ken trouwens helemaal geen da die honden snel te mager vindt. :19:
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik vind een hond mager als de flanken ingevallen zijn en je de heupbeenderen ziet uitsteken.Anders noem ik het slank tot zeer slank :mrgreen:
Ribben mag je bij veel rassen best zien.Maar dat ligt ook erg aan de bouw.Wat bij een whippet gezien mag worden hoort niet bij een labrador.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik vind het ook wel per ras en type hond verschillen. Bij een kortharige hond mag je wel de laatste rib zien in beweging vind ik (alhoewel ik zelf mijn honden liever zo heb dat je dat net niet meer ziet), bij honden met een dikke of lange vacht vind ik persoonlijk het te mager als je ribben gaat zien. Maar ik kan me voorstellen dat voor honden die echt intenstief sporten dat bijvoorbeeld weer helemaal niet slecht is :wink:

Bij mijn eigen honden wil ik de ribben kunnen voelen als ik een heel klein beetje druk uitoefen op de zijkant, maar niet zien. Vera heeft toen ze een maand of 6-7-8 was een periode gehad dat ze bijna niet dikker te krijgen was, en als ze bewoog zag je dan soms ook haar achterste rib. Ik vond dat net te mager bij haar.
Afbeelding
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Marie-Josée schreef:Ik vind een hond mager als de flanken ingevallen zijn en je de heupbeenderen ziet uitsteken.Anders noem ik het slank tot zeer slank :mrgreen:
Ribben mag je bij veel rassen best zien.Maar dat ligt ook erg aan de bouw.Wat bij een whippet gezien mag worden hoort niet bij een labrador.
Dan vind je Gaia te mager. Daar zie je geen ribben, maar de flanken zijn ingevallen en d'r heupbotten steken wel wat uit. Ik heb er een kilo bijgekregen, maar volgens mij is die er nu weer af. Als ik haar overvoer dan stopt ze met eten.

Persoonlijk vind ik het wel mooi zo. Soms vind ik haar wat meer aan de dikke kant en dan met 100 gram minder weer goed. :mrgreen: Ben nog al een pietlut als het om mijn hond gaat.

Juno vind ik ook net te dik, maar mijn vriendin bepaalt of er iets af gaat of bij komt. De da vond dat er iets af mocht, de assistent vond hem goed. Dus tsja, eigenlijk meer een meningsverschil dan echt te dik of te dun.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Bij mijn zus is de hond veel en veels te mager. Omdat ze zichzelf onderworpen heeft aan een streng gezondheidsregime, moet ook haar hond er aan geloven. En bij mijn zus ligt de norm: als je de ribben kunt zien, zie je er goed uit, de rest is allemaal te dik. En dat geldt nu ook voor haar hond. En dat is een jack russel van een jaar of 5. En die heeft te vaak geen puf om iets te doen. Ik snap wel waarom...
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

Net als bij Frenk, is het bij onze onmogelijk om de ribben te zien. Ze kunnen een wandelend gratenpakhuis zijn, je ziet het er niet aan af.

Joep is keurig op gewicht, is jaren iets te mager geweest maar dankzij het rauw voeren is hij beter gaan eten en dat heeft resultaat gehad. Je kunt zijn ribben goed voelen, zijn lichtjes uitstekende heupen zijn verdwenen.

Tjeu is een heel klein beetje te mollig maar het mag niet veel naam hebben. Hij weegt 36 kilo en is gewoon een uitermate stevig uitgevoerde Beardie in alle opzichten. Veel vacht, zware botten, groot lijf.

Rumba is te dik en daarom op dieet. Het rauw voeren bevalt haar supergoed en de kilo's vlogen er aan. Dat is nu bijgesteld. Overigens kun je bij haar met een beetje duwen nog steeds goed de ribben voelen maar er mag wel wat af. Dat spijt haar bijzonder, kan ik melden :mrgreen:
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Ennath schreef: En ik vind jouw doggen te dik, iedere keer dat ik een foto van Eagle zie denk ik: mooie hond, maar hij moest wat schraler en bespierder zijn. :mrgreen:
Eagle is eerder te mager dan te dik , je ziet zelfs duidelijk zijn ruggengraat zitten . En voor zijn leeftijd zitten er aardige gespierde billen op , voortaan toch beter kijken. Hij gaat alleen maar de hoogte in zit nu op de 93 cm hij is 1 jaar en is heel actief voor een dog . Als je nu zegt dat Leg te dik is , geef ik je gelijk :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!

Ongelezen bericht door Ennath »

jip007 schreef:
Ennath schreef: En ik vind jouw doggen te dik, iedere keer dat ik een foto van Eagle zie denk ik: mooie hond, maar hij moest wat schraler en bespierder zijn. :mrgreen:
Eagle is eerder te mager dan te dik , je ziet zelfs duidelijk zijn ruggengraat zitten . En voor zijn leeftijd zitten er aardige gespierde billen op , voortaan toch beter kijken. Hij gaat alleen maar de hoogte in zit nu op de 93 cm hij is 1 jaar en is heel actief voor een dog . Als je nu zegt dat Leg te dik is , geef ik je gelijk :wink:
Eagle is dikker en heeft minder spieren dan mijn 10 jaar oude doggendame.
Maar ik geef meteen toe dat Eagle helemaal is zoals ie hoort te zijn.
Alleen vind IK Eagle (en met hem 99% van de DD) te dik en te voos.
Ik wil een DD droger en gespierder zien.

Bij Eagle valt het me overigens meer op als bij andere DD omdat ik Eagle zo'n mooie hond vind.
Hij lijkt sterk op mijn Kobalt (die al 20 jaar dood is).
Maar Kobalt liep dagelijks naast de fiets van Almere naar A'dam centrum (naar m'n werk), dat zie ik Eagle nog niet doen. :19:
kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels

Ongelezen bericht door kawa2 »

veel mensen die ik tegenkomen vinden mijn honden er ook wat aan de magere kant uit zien

Afbeelding

Afbeelding

ik persoonlijk vindt ze er perfect uitzien
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Nanna schreef:
Marie-Josée schreef: Ribben mag je bij veel rassen best zien.Maar dat ligt ook erg aan de bouw.Wat bij een whippet gezien mag worden hoort niet bij een labrador.
Een Whippet wordt vaak voor "mager" uitgescholden omdat het zo'n elegant hondje is met een opgetrokken buikbelijning.
Bovendien heeft een Whippet een dun vel en een zeer fijne beharing. Een Labrador heeft een dikke pels. Dientengevolge zie je dus bij een Whippet veel sneller de bespiering en de ribben. Maar dat wil nog niet zeggen dat die Whippet DUS mager is en de Labrador dikker ;-)
Daarom schreef ik ook; wat gezien mag worden.
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Re: Wanneer vindt jij een hond mager?

Ongelezen bericht door Drijver »

Hanneke2 schreef:
Drijver schreef:
samantha! schreef: Ik merk trouwens dat het ook in de medische wereld nogal wat verschilt.
Zo vindt de ene dierenarts mijn Max wat te dik, en de ander vindt hem goed.
Ik denk dat het gros van de dierenartsen een wat (te) mollige hond juist prima vindt. Als ik mensen met een dikke hond tegen kom wordt er altijd gezegd dat de DA hem prima op gewicht vond.
Mijn honden worden door die van mij standaard te mager bevonden.
Ik vind ze juist prima zo. Je kunt de ribben voelen zonder diep te hoeven gaan, maar je kunt ze net niet zien. Dat is bij de pluizenbollen wel iets lastiger.
Ze waren ooit wel iets voller (en ook tóen vond mijn DA ze te mager :evil: ) maar ik merk dat ze nu beter in hun vel zitten en ook actiever zijn.
En als ik dat zie, zit het voor mij goed :pffff:
Mijn DA niet hoor, die piekerde met mij mee hoe we destijds revaliderende (en dus beperkt bewegende) Jack van wat ponden af konden helpen. Jack was op dat moment voor mij, voor de DA en voor z'n poten iets te zwaar, maar nog steeds een slanke hond naar Nederlandse maatstaven. Lilo was graatmager toen ze voor het eerst bij de DA kwam, en daar 'mocht wel iets aan, maar niet teveel hoor!'
Keurige dierenarts :wink:
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
jip007
Erelid

Ennath schreef: Eagle is dikker en heeft minder spieren dan mijn 10 jaar oude doggendame.
Maar ik geef meteen toe dat Eagle helemaal is zoals ie hoort te zijn.
Alleen vind IK Eagle (en met hem 99% van de DD) te dik en te voos.
Ik wil een DD droger en gespierder zien.
Maar je kan een doggen reu in de groei toch niet vergelijken met een volwassen doggen teef . Ik hou juist van het zware type met veel bone , en die zijn nou eenmaal niet droog en strak. Eagle valt trouwens niet onder het zware type , hij is de helft smaller qwa borst breedte dan mijn doggen teven.
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Even voor het verschil.

Hier een jonge opgeroeiende (naar mijn mening) te dikke Caja (na prednison en weken rust :wink: )
Afbeelding
Zo vonden veel mensen haar mooi op gewicht.

Zo een jonge opgegroeiende Caja, die naar mijn mening prima op gewicht was. Vonden mensen broodmager.
Afbeelding

En zo een redelijk uitgegroeide Caja, die ook wel erg mager gevonden werd.
Afbeelding
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Lil schreef:Ik zie graag atletische honden en daar mag je best iets van rib aan zien. Maar in de sport vind ik veel honden mager en weinig bespierd. Kan het niet helpen, maar had het idee dat de meesten wel fantiek aan hondensport deden, maar niet echt gingen wandelen of fietsen (kan aan de vereniging gelegen hebben, want ik was niet in orde dat ik zo veel deed wandelen hij werd toch al genoeg belast :denken: ). Schraal is goed, maar bespiering vind ik wel erg belangrijk. En schraal is in mijn ogen niet dat je alle ribben kunt zien, dat is te dun. De laatste of laatste twee ribben mag je bij een sporthond best zien, bij een huishond is het ook ok als je ze net niet meer ziet.
fietsen doe ik ook niet hoor, vind er zelf geen klap aan dus niet besteed aan mij... overigens heb ik er hier ook 2 die er niks aan vinden, die beide achter de bagagedrager lopen zeg :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Muis.. schreef: Onze DA is gelukkig ook een uitzondering. Hij zei, dat hij graag meer honden zou zien, zoals Myra en Timo.
hier ook een DA die mijn honden er prima vind uitzien... hij wil ze ook graag wat schraler zien.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

marye schreef:Even voor het verschil.

Hier een jonge opgeroeiende (naar mijn mening) te dikke Caja (na prednison en weken rust :wink: )
Afbeelding
Zo vonden veel mensen haar mooi op gewicht.

Zo een jonge opgegroeiende Caja, die naar mijn mening prima op gewicht was. Vonden mensen broodmager.
Afbeelding

En zo een redelijk uitgegroeide Caja, die ook wel erg mager gevonden werd.
Afbeelding
Ik vind haar op de eerste foto ook te dik :pffff: :wink:

Verder vind ik haar prachtig (op gewicht ook) :ok:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Het licht ook aan bouw en aan type hond. Bij staffords moet je wel minstens de laatste rib zien anders zijn ze gewoon te dik. En zelfs dan kunnen ze nog te dik zijn.
Mijn dierenarts gaf trouwens ook een complimentje dat ze geen grammetje vet had en prima op gewicht was :wink: Ik heb nooit gehoord van oeh die is te mager of iets.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Als de ribben en ruggegraat erg goed te zien zijn bij een hond (bep. rassen oa windhonden uitgesloten) vind ik persoonlijk een dier te mager. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

malinois schreef:
Lil schreef:Ik zie graag atletische honden en daar mag je best iets van rib aan zien. Maar in de sport vind ik veel honden mager en weinig bespierd. Kan het niet helpen, maar had het idee dat de meesten wel fantiek aan hondensport deden, maar niet echt gingen wandelen of fietsen (kan aan de vereniging gelegen hebben, want ik was niet in orde dat ik zo veel deed wandelen hij werd toch al genoeg belast :denken: ). Schraal is goed, maar bespiering vind ik wel erg belangrijk. En schraal is in mijn ogen niet dat je alle ribben kunt zien, dat is te dun. De laatste of laatste twee ribben mag je bij een sporthond best zien, bij een huishond is het ook ok als je ze net niet meer ziet.
fietsen doe ik ook niet hoor, vind er zelf geen klap aan dus niet besteed aan mij... overigens heb ik er hier ook 2 die er niks aan vinden, die beide achter de bagagedrager lopen zeg :wink:
Is niet als én én bedoeld, maar er waren minstens 7 mensen (van de 20) die drie maal in de week trainen genoeg vonden en dus alleen 15 minuten per keer met de honden wandelden en verder niets deden. Zelf doe ik beiden, maar ik ken ook mensen die alleen wandelen (en dan langer dan 15 minuten) of alleen fietsen. Vind dat ok zal nooit iemand zeggen dat ze moeten fietsen, want het maakt niet uit hoe de hond beweegt en spieren opbouwt. :wink: Maar het viel me op dat die mensen die alleen trainden wel magere honden hadden, maar dat die ondanks het trainen nul spier hadden en dat vind ik dus niet mooi/goed maar dat is gewoon mijn eigen mening. :wink:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik zie en voel wel eens kooikertjes die ik echt te mager vind. Zo'n afgetrainde Mechelaar van Malinois vind ik wel wat anders dan een Kooiker die twee uurtjes per dag simpel rent en wandelt.

Anne
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

@ Malinois & Muis:
Vind dat jullie honden er heel goed uit zien hoor. Ik hou wel van wat schrale honden, niet van die dikkerds. En zeker bij Mechelaars enzo vind ik de honden aan de wat magere kant mooier.
Maar vind het dan wel weer mooier als er wat bespiering op de Mechelaars en Dobermannen zit. :wink:

@ Caya:
Ik vind Caya op de tweede foto en de derde toch wel mooier hoor haha, de eerste (en zeker als je dan die 2 foto's eronder ziet) vind ik dr wel wat aan de dikke kant.
Mooi houden zou ik zo zeggen, vind haar wel mooi om te zien zo haha! :wink:
jip007
Erelid

Ennath schreef: Maar Kobalt liep dagelijks naast de fiets van Almere naar A'dam centrum (naar m'n werk), dat zie ik Eagle nog niet doen. :19:
vindt het ook niet echt nodig , en ik denk dat ik hem daar ook geen plezier mee doe. We wonen op de veluwe , veel bos en hei naast de deur en dat vindt hij helemaal geweldig . Verder loopt hij de halve dag op de wei te schooieren en ligt s'avonds in coma.

Maar plaats is een foto van je doggenteef , geloof dat je haar nog nooit heb laten zien hier , ben nu wel heel nieuwsgierig geworden.
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!

Ongelezen bericht door Ennath »

jip007 schreef:
Ennath schreef: Maar Kobalt liep dagelijks naast de fiets van Almere naar A'dam centrum (naar m'n werk), dat zie ik Eagle nog niet doen. :19:
vindt het ook niet echt nodig , en ik denk dat ik hem daar ook geen plezier mee doe. We wonen op de veluwe , veel bos en hei naast de deur en dat vindt hij helemaal geweldig . Verder loopt hij de halve dag op de wei te schooieren en ligt s'avonds in coma.

Kobalt ging met me mee naar het werk.
(meestal) naast de fiets, omdat we dat prettiger vonden.
We stopten altijd even in Muiden, dan dronk ik een kopje koffie (thermosfles) en Ko een bakje water en dan fietsten/liepen we weer door.
Ik moest voor mijn werk vaak 's nachts over straat in A'dam centrum, dan was het wel fijn dat Ko zijn "sportschool spierballen" kon laten rollen.

Maar plaats is een foto van je doggenteef , geloof dat je haar nog nooit heb laten zien hier , ben nu wel heel nieuwsgierig geworden.
Heel eenvoudig, ik heb geen foto's.
Niet als in niet.
Zowel mijn partner als ik zijn kinderen van een aan een fototoestel vastgebakken vader. En blijkbaar heeft dat zo´n aversie tegen die verdomde foto´s opgeleverd dat wij niet fotograferen.
Gewoon helemaal niet.
Dus helaas: ik heb geen foto's.

Maar je mag haar rustig komen bekijken hoor. :mrgreen:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

voor mij is het het fijnste als er bij de podencos de heupbeenderen en de laatste 2 ribben net zichtbaar zijn + een keiharde bespiering.
Helaas zijn het de eerste 3 jaar net jojo's qua aankomen en afvallen

dus dan heb je dit:

Afbeelding

en dit:

Afbeelding

en dan na een jaar of 4 krijgen ze ineens extra trek en treedt extreme luiheid in en dan krijg je ze ook wel eens te dik :eek:

Afbeelding

ik weet dat veel mensen de honden op de eerste fotos VEEL te mager vinden, maar dat is dus onzin als je het ras kent en weet hoe het zit met opgroeiende podencos, ook al WIL je er meer vet op, het lukt vaak gewoon niet omdat ze niet meer willen vreten.
Solar op de laatste foto vind ik gewoon veel te dik, maar "men" vind dat vaak wel mooier, wel ik vind het werkelijk geen gezicht bij een hond die atletisch hoort te zijn :wink:

oh ja, basenjis worden vaak veel te dik gehouden, lijken ze mooier vierkant :roll: nu weet ik dat basenjis ook goede aanleg hebben om dik te worden, ik zie ze liever slank en goed bespierd, de 2 laatste ribben en heupbeenderen dan weer liever net niet in het zicht, is toch een ander type bouw hondje dan een podenco.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

een mooie gespierde hond waar men alleen zeer lichtjes ribben kan zien als hij een bepaalde houding aanneemt, maar in gewone stand geen ribben te zien zijn vind ik mooi, maar bij mijn honden is dat niet, die hebben iets meer vet op hun lichaam.

een hond waar altijd ribben te zien zijn lijkt alsof hij niet gezond is, alhoewel sommige rassen dit altijd wel wat hebben
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”