Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herder gevonden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door brenjomi »

:boos: belde net naar het asiel, alles was goed, was de eerste die belde.
maar ik mag haar niet komen halen, want er zal zich wel een baas melden. en als ze eenmaal bij het asiel binnen zitten blijven ze daar (minimaal 2weken) we mogen haar nu niet eens een thuis geven, want dat is alleen maar onrust voor de hond :denken:
en omdat ze een tattoage heeft zal er vast wel een baasje voor komen :roll:

en als we haar dan alsnog willen hebben moeten we gewoon de volle pot betalen (niet dat dat nu zo erg is, maar dan haal ik haar liever nu)

baal er nu behoorlijk van dat ze is meegenomen, anders was ze nu nog bij ons geweest. en had ze niet alleen in een asiel hoeven zitten. (nou ja alleen??)
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door britty »

Als ze getatoeerd is kan ze toch ook uit België komen?
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

britty schreef:Als ze getatoeerd is kan ze toch ook uit België komen?
Ja. Sinds kort wordt er in België alleen nog gechipt (meen ik me te herinneren) maar aangezien dit al een wat oudere hond betreft kan het dus gewoon een Belgische rashond zijn. Ze kan ook nog uit Frankrijk komen, hier mag je nog steeds kiezen tussen tatouages en chippen.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

ja, ik denk ook dat ze uit belgie komt (dat is 2km van de plek waar ik haar gevonden heb)
ze gaan bij het asiel haar tatto ontcijferen, dus hopelijk komt er iets uit??
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Hanneke schreef:
britty schreef:Als ze getatoeerd is kan ze toch ook uit België komen?
Ja. Sinds kort wordt er in België alleen nog gechipt (meen ik me te herinneren) maar aangezien dit al een wat oudere hond betreft kan het dus gewoon een Belgische rashond zijn. Ze kan ook nog uit Frankrijk komen, hier mag je nog steeds kiezen tussen tatouages en chippen.
Nee hoor, de dh van mijn ouders komt ook uit Belgie en die heeft gewoon een tattoo. Niks nie chip

En die hond moet nog 2 jr worden
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

brenjomi schreef::boos: belde net naar het asiel, alles was goed, was de eerste die belde.
maar ik mag haar niet komen halen, want er zal zich wel een baas melden. en als ze eenmaal bij het asiel binnen zitten blijven ze daar (minimaal 2weken) we mogen haar nu niet eens een thuis geven, want dat is alleen maar onrust voor de hond :denken:

en als we haar dan alsnog willen hebben moeten we gewoon de volle pot betalen (niet dat dat nu zo erg is, maar dan haal ik haar liever nu)

baal er nu behoorlijk van dat ze is meegenomen, anders was ze nu nog bij ons geweest. en had ze niet alleen in een asiel hoeven zitten. (nou ja alleen??)
klopt dan had je haar thuis moeten houden en melden dat als er iemand komt dat ze bij jou kunnen komen. Tenminste dat is mij verteld toen ik met die gevonden husky reu zat. Liever zelfs dat ie hier bleef alleen dat was echt geen optie met mijn heren.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

brenjomi schreef::boos: belde net naar het asiel, alles was goed, was de eerste die belde.

Tja, dat is balen, maar dat is wettelijk voorschrift! Als je de hond had gehouden en alleen had gemeld als gevonden was je er uiteindelijk ook niet veel mee opgeschoten: Duurt een jaar en een dag voordat de hond je eigendom is, tot die tijd kan een baas de hond bij je komen ophalen.
Een asiel is verplicht om een gevonden dier twee weken op te vangen. Meld zich in die tijd geen baas, dan kan er herplaatst worden. En dan ben je meteen als nieuwe eigenaar ook daadwerkelijk eigenaar van het dier...
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Is het asiel dichtbij? Dan kun je wellicht er een paar keer heen gaan en vragen of je haar uit mag laten..
Maar het lijkt mij dat als je je hond kwijt bent je toch direct binnen een uur of twee allerlei instanties inlicht?

Overigens heeft mijn reu ook nog een tatoeage in zijn oor en een chip, hij is in januari 7 geworden
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Wel sneu dat die hond in het asiel moet verblijven nu. Het asiel is voor veel honden namelijk een stressvolle omgeving.

Maar wil je haar ove 2 weken nog? ik hoop het wel.

Er worden inderdaad dieren gedumpt i.v.m. de recessie. De liefde van mensen is niet onvoorwaardelijk....
http://www.netwerk.tv/uitzending/2009-0 ... r-recessie
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

mijn ouders belden gister nog hoe het was :mrgreen:
ik ga straks naar mijn ouders toe en zal het er nog eens over hebben, want volgens mij zagen ze het wel zitten. ik hoop dat ze dat straks nog doen.

wat kost een hond uit het asiel ongeveer?? (ik heb geen idee en heb het ook niet gevraagd, maar dan kan ik al een schatting bij mijn ouders voorleggen :wink: )
Afbeelding
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

de prijs kan je vaak op de site van het asiel vinden
Afbeelding
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

brenjomi schreef:mijn ouders belden gister nog hoe het was :mrgreen:
ik ga straks naar mijn ouders toe en zal het er nog eens over hebben, want volgens mij zagen ze het wel zitten. ik hoop dat ze dat straks nog doen.

wat kost een hond uit het asiel ongeveer?? (ik heb geen idee en heb het ook niet gevraagd, maar dan kan ik al een schatting bij mijn ouders voorleggen :wink: )
Voor Myra hebben we €80 betaald aan het asiel en Timo €35 omdat die ouder dan 10 jaar was.
iones
Zeer actief

Als je geld kwijt bent voor die hond, moet je dat eigenlijk zo zien: je steunt het asiel ermee. En dat is een goed doel toch?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

ik heb gister naar het asiel gebeld en de hond was opgehaald.
hij kwam inderdaad uit belgie. hij was uit een grote ren buiten ontsnapt.
mijn ouders vonden het wel jammer, maar de kans is groot dat er hier nog wel een hond uit het asiel komt (bij mijn ouders, bij ons nog niet) :ok:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Noujaa, heel erg jammer voor jullie, maar leuk voor de hond dat de baasjes weer gevonden zijn! :ok:
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Probeer contact te krijgen met de eigenaar
Misschien willen ze haar wel kwijt aan iemand die zo verliefd op haar is.
Niet geschoten is altijd mis.
iones
Zeer actief

Deze hond was kennelijk neit voor jouw ouders bestemd. MAar er zijn zoveel leuke honden in het asiel. Ik zie wekelijks op www.dierenasiels.com honden die ik dolgraag zou willen hebben.
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Ik heb net gekeken op die site, wat een hoop pupsels die in beslag genomen zijn :eek:
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

ik kijk ook geregeld op die site en als ik een hele leuke hond zie hoop ik maar dat hij ver genoeg weg zit :wink: anders zou ik er zo om gaan.

mijn ouders vonden het ook wel jammer, maar ik denk wel dat er nog een hond komt. (ze hebben nu nog een oudje die redelijk doof is)
ga binnenkort mijn moeder eens meenemen naar een asiel :pffff: toen we jaren geleden om een andere hond gingen (omdat de golden die we hadden erg oud werd) zei ze ook: ik moet geen hond meer. maar toen we er waren en we kregen 2pups te zien zei ze: ja dan nemen we ze allebei wel mee :smile:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”