Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vind zelf ook dat je met een mechelaar, en eender welke werkhond, moet voorzien in zijn behoeftes. Een mechel wordt al jarenlang gefokt om te werken, dus moet er dan ook mee gewerkt worden.
liefst van al zie ik dat gebeuren in de africhting, volgens mij vinden ze dat nog steeds het leukst
alhoewel één van mijn pupjes het ook prima naar zijn zin heeft in zijn gehoorzaamheidsprogramma opleiding. (zolang hij af en toe eens mag bijten weliswaar )
Ik denk wel dat een mechelaar uit werk lijnen prima kan doen in bijv behendigheid dan wel flyball.
hoe oud is je mechel? eerste hond??
Ben op mijn 23 ste met mijn eigen hond de africhting in gegaan, daarvoor was ik vanaf mijn 20ste wat binnen de GG bezig.
Veel voor moeten laten, kost klauwen vol geld, veel voor moeten doen...maar altijd veel plezier in gehad..
ik denk dat een hond inderdaad gelukkig kan zijn in een andere vorm van sport als dan waar hij eigenlijk voor bedoeld is.mijn flatjes vinden alles wel leuk en heb ook mechels gezien die het leuk deden bij de gg en behendigheid.
zo weet ik een leuke flat met aan vaders kant veel werk aanleg(veldwerk en knjv)moeder wordt ook wel het een en ander mee ondernomen,met de zoon van deze 2 wordt niks gedaan en is ook een vrij ongeleid projectiel.dat je er geen ambitie mee hebt in de sport is nog zo erg niet maar kies dan voor een lijn met minder werk aanleg.in de lijn van jemble zitten ook wat leuke werkers(altans ze doen het erg graag)ik kan nu met 8 weken al zeggen dat jemble het apporteren goed in zich heeft zitten en een doorzetter is het ook.ik ga met hem weer opnieuw beginnen in de apporteer sport en daarom heb ik ook voor een hondje gekozen waar bij het al in zit in de lijn,het zou dan toch zonde zijn om niets van de werklust te gaan gebruiken.
vind zelf ook dat je met een mechelaar, en eender welke werkhond, moet voorzien in zijn behoeftes. Een mechel wordt al jarenlang gefokt om te werken, dus moet er dan ook mee gewerkt worden.
liefst van al zie ik dat gebeuren in de africhting, volgens mij vinden ze dat nog steeds het leukst
alhoewel één van mijn pupjes het ook prima naar zijn zin heeft in zijn gehoorzaamheidsprogramma opleiding. (zolang hij af en toe eens mag bijten weliswaar )
Ik denk wel dat een mechelaar uit werk lijnen prima kan doen in bijv behendigheid dan wel flyball.
hoe oud is je mechel? eerste hond??
ja, een mechel is nogal een allrounder hé, als ze maar iets kunnen doen en er maar genoeg actie is...
Ds is 4,5 jaar, zij is mijn eerste hond.
Halifax is net 6 maand geweest.
malinois schreef:ik ben de jongste bij ons op de vereniging (IPO) met mn 33 jaar
Ik ben zo'n 9 jaar geleden in de IPO gekomen dus met 24 jaar ongeveer.
poeh poeh 33 jaar hoop dat ik het ooit nog eens mag worden
merk wel dat er veel mensen die eenmaal zijn begonnen ook wel blijven hangen! vaste club dus weinig verloop ??
malinois schreef:ik ben de jongste bij ons op de vereniging (IPO) met mn 33 jaar
Ik ben zo'n 9 jaar geleden in de IPO gekomen dus met 24 jaar ongeveer.
poeh poeh 33 jaar hoop dat ik het ooit nog eens mag worden
merk wel dat er veel mensen die eenmaal zijn begonnen ook wel blijven hangen! vaste club dus weinig verloop ??
nee, dit is mijn derde vereniging.
eerste zo'n 6 jaar gezeten, daarna 1 jaar ergens anders en nu al 2 jaar weer hier.
Al doende leert men nieuwe dingen, nieuwe inzichten, nieuwe trainingsmethoden etc. Dus dat wil soms zeggen dat je dan moet verkassen.
Ik ben bij ons op de club de jongste die bezig is met t africhten.
Onze leerling pakwerker is 19, maar die staat alleen maar in t pak.
Wat ik wel goed van m vind is datie op zondag ochtend wel met zn pa mee gaat naar t speurveld.
1 vd kynologie instructeurs is 1 maand jonger dan dat ik ben, maar die doet dus alleen maar kynologie en hij is ook voorzitter vd club
Ik doe dan welliswaar geen IPO o.d. maar merk het toch ook wel.
ik ben zelf 23 en al een 3 jaar in de jachthondentraining bezig. En al 3 jaar ben ik ruim de jongste in de groep. Voornamelijk mannen en vrouwen van boven de 35 jaar die er trainen.
Toch heb ik er nooit problemen mee gehad en bijna iedereen is enthoustiast dat er ook jongeren zijn die wedstrijden willen lopen.
Bij de behendigheid zijn er trouwens wel veel meer mensen van mijn leeftijd.
is er uberhaupt in de africhting een minimum leeftijd. of mag echt iedereen lid worden en gaan trainen. Op de hondenschool waar ik trainde werd een jongen van 12 met een pup geweigerd. De jongen mocht wel kijken en de moeder deed de curcus
frank1985 schreef:is er uberhaupt in de africhting een minimum leeftijd. of mag echt iedereen lid worden en gaan trainen. Op de hondenschool waar ik trainde werd een jongen van 12 met een pup geweigerd. De jongen mocht wel kijken en de moeder deed de curcus
Dat vind je in de reglementen. Bij de kNPV kun je met 14 jeugdlid worden en met 16 lid.
afgelopen woensdag bij ons een jongen van 19 met zijn ouders komen kijken als die voor de KNPV basiscertificaat kiest gaathij de woensdag doen en zijn moeder de zaterdag.
En nog een meiske maar weet niet hoe oud zij is maar gok van mijn leeftijd dus ergens in de 20.
Sonnie1983 schreef:afgelopen woensdag bij ons een jongen van 19 met zijn ouders komen kijken als die voor de KNPV basiscertificaat kiest gaathij de woensdag doen en zijn moeder de zaterdag.
de zaterdag is te moeilijk omdat het niet met stappen gecombineerd kan worden dan of zo....????
het gaat tenslotte ook om de combinatie en niet alleen om het oefenen, door zo steeds te wisselen, weet niet, zou niet mijn keuze zijn, ook niet als club qua begeleiding....
En nog een meiske maar weet niet hoe oud zij is maar gok van mijn leeftijd dus ergens in de 20.
leuk, moet wel zeggen dat de basis toch meer jeugd (en vrouwen) aantrekt dan de andere programma's.....maar zou een leuke kweek/selectie vijver kunnen zijn
Sonnie1983 schreef:afgelopen woensdag bij ons een jongen van 19 met zijn ouders komen kijken als die voor de KNPV basiscertificaat kiest gaathij de woensdag doen en zijn moeder de zaterdag.
de zaterdag is te moeilijk omdat het niet met stappen gecombineerd kan worden dan of zo....????
het gaat tenslotte ook om de combinatie en niet alleen om het oefenen, door zo steeds te wisselen, weet niet, zou niet mijn keuze zijn, ook niet als club qua begeleiding....
leuk, moet wel zeggen dat de basis toch meer jeugd (en vrouwen) aantrekt dan de andere programma's.....maar zou een leuke kweek/selectie vijver kunnen zijn
tja ik dachto ok het is de middag dus snapte ook al niet waarom dat niet gecombineerd kon worden. Maar misschien werkt hij op zaterdag ofzo? heb niet zo lang met hem kunnen praten moest ook zelf oefenen he
dat jongere meisje moeten we ook nog zien of ze lid word. Ze heeft behendigheid, gg, flyball etc gedaan maar haar rottweiler had de kniebanden gescheurd. Dus behendigheid gaat niet meer door. Resultaten zijn wel dat het helemaal goed komt zei ze. Ze kwam bij ons terecht omdat haar hond het leuk vind om te zoeken en het best goed kon volgens haar. Maar het appel vond ze niet zo veel aan. Ze komt woensdag weer dus ben benieuwd. Of het aansluit bij wat ze verwacht.
zou wel leuk zijn wat meer jeugd erbij maar met deo uderen kan ik het ook goed vinden. Iedereen is bereid je te helpen en ik doe terug wat ik kan omt e helpen (slachtoffer zitten enzo )
je hebt jongeren nodig anders sterft het toch een keer uit denk ik zo. Ik denk dat weining van mij leeftijd zin hebben zaterdag ochtend er te staan idd. maar denk dat het financieel ook lastig is voor veel. ik ben 23 en werk fulltime en mn vriendin ook. Dus dan kun je het doen. maar ik merk dat het best wat geld kost. auto,brandstof enz enz..
denk dat dat zeker mee speelt.
frank1985 schreef:je hebt jongeren nodig anders sterft het toch een keer uit denk ik zo. Ik denk dat weining van mij leeftijd zin hebben zaterdag ochtend er te staan idd. maar denk dat het financieel ook lastig is voor veel. ik ben 23 en werk fulltime en mn vriendin ook. Dus dan kun je het doen. maar ik merk dat het best wat geld kost. auto,brandstof enz enz..
wij werken ook fulltime, een eigen huis, etc. En ik weet niet hoe ik het straks moet gaan doen als ik ga studeren erbij. Maar ja we vinden wel een manier want nu ben ik begonnen in de sport en blijf dat ook doen.
Wij trainen juist zaterdagmiddag beginnen om 1 uur dus lijkt me dat dat voor jongeren die willen stappen geen probleem is, misschien voor scholieren/studenten mete en zaterdagbaan wel....
ieder zal zijn eigen reden wel hebben maar er moet wel jeugd bij komen anders worden het steeds minder leden en uiteindelijk niemand meer. Is zonde van de sport.
frank1985 schreef:je hebt jongeren nodig anders sterft het toch een keer uit denk ik zo. Ik denk dat weining van mij leeftijd zin hebben zaterdag ochtend er te staan idd. maar denk dat het financieel ook lastig is voor veel. ik ben 23 en werk fulltime en mn vriendin ook. Dus dan kun je het doen. maar ik merk dat het best wat geld kost. auto,brandstof enz enz..
wij werken ook fulltime, een eigen huis, etc. En ik weet niet hoe ik het straks moet gaan doen als ik ga studeren erbij. Maar ja we vinden wel een manier want nu ben ik begonnen in de sport en blijf dat ook doen.
Wij trainen juist zaterdagmiddag beginnen om 1 uur dus lijkt me dat dat voor jongeren die willen stappen geen probleem is, misschien voor scholieren/studenten mete en zaterdagbaan wel....
ieder zal zijn eigen reden wel hebben maar er moet wel jeugd bij komen anders worden het steeds minder leden en uiteindelijk niemand meer. Is zonde van de sport.
jah ben het met je eens. mischien voelen jongeren zich minder aangetrokken naar honden of zo. ik weet het niet.