estelle schreef:Mijn honden moeten gewoon door het bos kunnen racen en doen. En als jij daar toevallig loopt met je asociale klote herder dan heb je gewoon maar pech. Dan hang je je hond maar fijn op in de lijn zodat hij mijn hond niks kan doen. Want mijn hond stuift ongevraagd op jouw hond af en ik vind dat gewoon prima want ze is sociaal en ze doet niks dus geen enkele reden waarom ik haar bij mij zou moeten roepen zeg.
Ik loop in het bos voor mezelf om te ontspannen enz dus neuh dan ga ik niet op mijn honden letten hoor....die gaan hun goddelijke gang maar.
Is het bos soms van jou??? Ik heb even niet goed opgelet of dit om een losloopgebied gaat of niet, maar zo niet, dan vind ik dit nou niet zo'n sociale reactie. Ook niet slim, want ook al is jouw hond nog zo lief, wat als die ander daar niet van gediend is? Ben jij met alle loslopende honden die op jouw hond afstuiven, of dat nou met goede bedoelingen is of niet?
Als ik daar liep met m'n bejaarde Max, die slecht ziet en slecht hoort en niet zo gesteld is op andere honden, dan had ik ook wel een probleem met het gedrag wat jij zo prima vindt van jouw hond. Gewoon omdat de mijne zich daar heel onprettig bij voelt. En dan ging ik jouw sociale hond echt niet bij mijn etterbakje laten komen hoor. Niet dat ik op afstand dan maar vast ging lopen schelden, maar ik zou je wel dringend vragen je hond bij de mijne weg te houden.
Hetzelfde als ik er met Laika aangelijnd zou lopen. Hopelijk zou je hond dan zo slim zijn om afstand te houden, want anders zou ik daar voor moeten zorgen want ik wil niet dat zij de kans krijgt dat opdringerige gedoe zelf op te lossen. Met Noeska zou er geen enkel probleem zijn, maar goed, ook al is zij heel sociaal met vreemde honden, dan nog lijn ik haar in principe altijd weer even terug aan en laat haar pas vrij met andere honden als dat in overleg kan. Als dat al teveel moeite is.....