ff over dat verleden, ik heb de hond als pup gehad, 2 weken, daarna was mij erg duidelijk dat de hond veel te sterk voor me was.
vb: een fietser zien = het op een lopen zetten en gaa tot hij de fietser heeft.
11 weken oud, staat een stier van 800 kilo in de wei, stier komt naar de draad gelopen, pupje zijn staart gaat naar omhoog, loopt de stier toe, heft zijn poot op en plast op de kop van de stier.
Daarna was hij 3 dagen bij zijn nieuwe baas (zijn huidige baas), als hij ontsnapt en verdwijnt. Na een week komt hij terug boven water. Hij bleek in het veld een hol gegraven te hebben en leefde daar van konijnen die hij zelf ging gaan vangen. Hij is teruggevonden, omdat een boer telefoneerde of het toch niet om de verdwenen hond ging, hij dacht dat het een vos was, omdat hij soms zijn kop uit het hol zag komen.
Die tijd dat hij op zijn eentje heeft geleefd, zit nog altijd in hem. Als je met hem gaat speuren, en hij ruikt een wildspoor, kun je ervan op aan dat hij er achter gaat.
Vandaar, omdat hij steeds die drang had om weg te gaan, zijn neus achterna, of fietsers, auto's,... achter na te gaan, is hij direct aangepakt geweest op het niet meer weglopen, gezien dat levensgevaarlijk was.
De snelheid van het 'hierkomen' is wel belangrijk in het IPO. Het kan hem een podiumplaats opleveren of mislopen

zeker op de kampioenschappen zijn dat de punten die verschillen gaan maken, afgelopen week op de speciale zijn hem dit ook punten gekost.
Nu kan je inderdaad gaan zeggen 'als het dat maar is, laat het dan zo'. Inderdaad, maar er is niets mis met het proberen dit weg te werken, vooral als je er ambities meehebt.
Het gaat hem geen afbreuk kosten aan zijn andere punten... Ze hebben hem op het BK 2 tanden afgerukt, en hij bijt ook nog steeds als een gek. Hij is niet gauw onder de indruk.
@malinois: baldropper is reeds geprobeerd, één aan de jas. Blijft hetzelfde. Elektronische baldropper is wat moeilijk, want hij moet 'hier' komen, en niet naar de baldropper gaan toch? (tenzij je de elektronische zelf aandoet, maar dat is dan hetzelfde als een gewone dropper aan je jas)