ik vrees dat het enige speciale hieraan is dat mevrouw zich reuze speciaal voelt. te speciaal om zelf wat te regelen.Martijn schreef: Want het is een hulphond en die hebben een speciale band met hun baas.
want ook dat went.
Moderator: moderatorteam
Als het goed is weet de eigenaar bij wie ze deze hond geplaatst hebben,en als antwoord op je vraag zou ik zeggen:neem even contact op met mevrouw of de eigenaar om het na te vragenMartijn schreef:Maar goed..het ging er om dat je dan gewoon niet aan de KNGF zegt dat je hond weleens, oh schande, bij de oppas zit.
Heeft mevrouw trouwens toestemming dat de hond bij het ziekenhuis achter in een kolenhok zit? Voor ze hem daar vandaan halen.

Je kan een geleidehond niet zomaar bij een willekeurige oppas "dumpen". Gewoon omdat zo'n hond toch een wat andere aanpak van een baas nodig heeft, wil het beste dier geschikt blijven voor het werk. Dus wil men het risico niet nemen... Wat ik snap, want het is de zelfstandigheid en de vrijheid van een blind persoon....linlin schreef:ik vrees dat het enige speciale hieraan is dat mevrouw zich reuze speciaal voelt. te speciaal om zelf wat te regelen.Martijn schreef: Want het is een hulphond en die hebben een speciale band met hun baas.
want ook dat went.
Ja, Een blindegeleidehond heeft als taak om zijn baas veilig over straat te geleiden in verband met obstakels en druk verkeer. Als de baas de weg niet weet, kom je ook nergens....Hoe komt die mevrouw nu van hok naar plaats van bestemming, lopen met stok?

Je kan een geleide hond prima naar een oppas adres brengen hoor, zijn net gewone honden als ze niet in hun tuig lopenMa-Rianne schreef:Je kan een geleidehond niet zomaar bij een willekeurige oppas "dumpen". Gewoon omdat zo'n hond toch een wat andere aanpak van een baas nodig heeft, wil het beste dier geschikt blijven voor het werk. Dus wil men het risico niet nemen... Wat ik snap, want het is de zelfstandigheid en de vrijheid van een blind persoon....linlin schreef:ik vrees dat het enige speciale hieraan is dat mevrouw zich reuze speciaal voelt. te speciaal om zelf wat te regelen.Martijn schreef: Want het is een hulphond en die hebben een speciale band met hun baas.
want ook dat went.
Ja, Een blindegeleidehond heeft als taak om zijn baas veilig over straat te geleiden in verband met obstakels en druk verkeer. Als de baas de weg niet weet, kom je ook nergens....Hoe komt die mevrouw nu van hok naar plaats van bestemming, lopen met stok?
Dus loopt mevrouw waarschijnlijk simpel met een stok van en naar het hok.
Ja, maar dat is even lekker dan. Dus omdat een persoon de hond nodig heeft moet de hond maar 4,5 uur in een volledig dicht, donker, onverwarmd, hok, opgesloten worden? 4.5 uur in de bench vind ik al drie keer niks, 4.5 uur in een volledig afgesloten, pikdonkere, onverwarmde bench die ook nog eens op een volledig vreemde plek staat (dus niet in de huiskamer) vind ik gewoon belachelijk.Eva-Joy schreef:nou zeg, ik vind het al heel wat dat ze iets doen.. er had inderdaad een raampje ingemoeten en iets voor ventilatie, maar om nou meteen die blinde nierpatiente af te schilderen als een slechte baas:S omdat ze de hond nodig heeft om te kunnen 'zien' 4,5 uur zit dat beestje in dat hok.
Een geleidehond went aan 1 persoon!! , een oppas is dus geen optie, opvang ook niet echt, tussen de andere honden enzo.. een geleidehond is vrijwel niet te vergelijken met een 'gewone' hond. van een oppas in huis wordt zon hond absoluut niet gelukkiger ofzo hoor
oh enne deze halve zool hier heeft ook geen oppas hoor, 4,5 uur alleen zit deze jongeman en dat gaat prima!

Ik vind het hele idee dat een geleidenhond nooit bij een oppas zou kunnen al wat raar, maar goed, ik heb verder ook geen verstand van geleidehondenEva-Joy schreef:nee natuurlijk niet, maar wat moet ze dan? thuis laten zou kunnen, zou ook mijn keuze zijn.. maar zoals sommigen het beschrijven hier vind ik het wel erg cru en overdreven. een geleidehond kan gewoon NIET in een opvang, en een oppas zal ze ook niet altijd beschikbaar hebben.. Ik vind ook dat ze het hok moeten aanpassen, in elk geval zodat het beestje buitenlucht kan zien.

Dat klpt gewoon echt niet hoor. Nogmaals mijn vriendin heeft inmiddels al haar 4e geleidehond en die hond is ook wel eens bij de oppas en ja hij is gewend aan de oppas. De hond is dan niet aan het " werk" en dat geeft geen problemen. Dat de hond maar aan 1 persoon mag wennen is echt onzin!Eva-Joy schreef:nou zeg, ik vind het al heel wat dat ze iets doen.. er had inderdaad een raampje ingemoeten en iets voor ventilatie, maar om nou meteen die blinde nierpatiente af te schilderen als een slechte baas:S omdat ze de hond nodig heeft om te kunnen 'zien' 4,5 uur zit dat beestje in dat hok.
Een geleidehond went aan 1 persoon!! , een oppas is dus geen optie, opvang ook niet echt, tussen de andere honden enzo.. een geleidehond is vrijwel niet te vergelijken met een 'gewone' hond. van een oppas in huis wordt zon hond absoluut niet gelukkiger ofzo hoor
oh enne deze halve zool hier heeft ook geen oppas hoor, 4,5 uur alleen zit deze jongeman en dat gaat prima!
Nou ja, dus als je de hond nodig hebt dan maakt het opeens niet meer uit wat je te bieden hebt?marian* schreef:En dus veroordeel je zo iemand maar tot de geraniums?Moos schreef: En anders, als je dus niet goed genoeg voor een geleidehond kan zorgen kan je geen geleidehond hebben.

ik weet wel zeker dat die vrouw dat hok "gezien" heeft. Een blind iemand voelt altijd aan iets en ik kan me niet voorstellen dat ze niet aan dat hok gevoeld heeftMoos schreef:Dan vraagt ze maar even hoe het eruit ziet. Lijkt me vrij simpel, en ook logisch, dat je eerst even vraagt in wat voor hok je je hond zet voordat je dat doet eigenlijk.Eva-Joy schreef:tenslotte heeft ze het hok niet kunnen 'zien'
Natuurlijk maakt dat wel uit omdat je anders al helemaal geen geleidehond krijgt.Moos schreef:Nou ja, dus als je de hond nodig hebt dan maakt het opeens niet meer uit wat je te bieden hebt?

Dan snap ik dus niet de de KNGF het goedkeurt dat een hond van hun 4.5 uur in zo'n hok gestopt wordt.marian* schreef:Natuurlijk maakt dat wel uit omdat je anders al helemaal geen geleidehond krijgt.Moos schreef:Nou ja, dus als je de hond nodig hebt dan maakt het opeens niet meer uit wat je te bieden hebt?
Daar gaat een hele selectie aan vooraf en als zo iemand geen geleidehond krijgt betekent dat vaak de geraniums![]()
De geleidehond die ik heb gekend ging ook weleens naar een oppas maar niet op reguliere basis om voornoemde redenen die ik overigens niet gemaakt heb of zo.
Maar misschien hebben ze na ervaringen in het verleden aangepast of komt deze hond van een heel andere eigenaar dan die ik voor ogen heb.

Tja, nou ja, ik vind het, met de 'oplossing' die nu bedacht is meer "die hond heeft het er maar mee te doen".ranetje schreef:Het mooiste zou zijn als ze een thuisdyalise zou kunnen krijgen.
Voor de rest:
Ze zal zich denk ik moeten houden aan de regels die zijn gegeven voor ze de hond in bruikleen kreeg.
Een hond die wel eens naar een oppas gaat is iets anders dan een hond die twee maal per week 7 uur naar een oppas moet.
Kennelijk kan dat niet bij een geleidehond.
Of dat nou normaal gevonden wordt of niet, die mevrouw heeft het er maar mee te doen.

Ik geloof ook niet dat je uit mijn vorige schrijfsel op kunt maken dat ik het wel prima vindMoos schreef:Tja, nou ja, ik vind het, met de 'oplossing' die nu bedacht is meer "die hond heeft het er maar mee te doen".ranetje schreef:Het mooiste zou zijn als ze een thuisdyalise zou kunnen krijgen.
Voor de rest:
Ze zal zich denk ik moeten houden aan de regels die zijn gegeven voor ze de hond in bruikleen kreeg.
Een hond die wel eens naar een oppas gaat is iets anders dan een hond die twee maal per week 7 uur naar een oppas moet.
Kennelijk kan dat niet bij een geleidehond.
Of dat nou normaal gevonden wordt of niet, die mevrouw heeft het er maar mee te doen.
Zou iemand hier een topic openen dat hij naast het gebouw van zijn werk zo'n hok heeft voor de hond, met foto's, waar de hond dan 4.5 uur in zit zal volgens mij niemand zeggen "ohh, prima oplossing". Ik vind dat het dan voor een blindegeleidehond ook niet opeens wel een prima oplossing is
maar mevrouw wil dat niet, en dat is haar keuze... tuurlijk kunnen ze aan andere mensen wennen.. maar t gaat erom, zij heeft niet altijd een oppas beschikbaar.. en telkens een ander lijkt met nou niet optimaal voor een geleidehond...Demi schreef:Eva-Joy schreef:nou zeg, ik vind het al heel wat dat ze iets doen.. er had inderdaad een raampje ingemoeten en iets voor ventilatie, maar om nou meteen die blinde nierpatiente af te schilderen als een slechte baas:S omdat ze de hond nodig heeft om te kunnen 'zien' 4,5 uur zit dat beestje in dat hok.
Dat klpt gewoon echt niet hoor. Nogmaals mijn vriendin heeft inmiddels al haar 4e geleidehond en die hond is ook wel eens bij de oppas en ja hij is gewend aan de oppas. De hond is dan niet aan het " werk" en dat geeft geen problemen. Dat de hond maar aan 1 persoon mag wennen is echt onzin!