Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hok voor geleidehond bij nierdialyse

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Martijn schreef: Want het is een hulphond en die hebben een speciale band met hun baas. :ok:
ik vrees dat het enige speciale hieraan is dat mevrouw zich reuze speciaal voelt. te speciaal om zelf wat te regelen.

want ook dat went.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Martijn schreef:Maar goed..het ging er om dat je dan gewoon niet aan de KNGF zegt dat je hond weleens, oh schande, bij de oppas zit.

Heeft mevrouw trouwens toestemming dat de hond bij het ziekenhuis achter in een kolenhok zit? Voor ze hem daar vandaan halen. :19:
Als het goed is weet de eigenaar bij wie ze deze hond geplaatst hebben,en als antwoord op je vraag zou ik zeggen:neem even contact op met mevrouw of de eigenaar om het na te vragen :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

dubbel gevoel.
Fijn dat zo'n ziekenhuis meedenkt, maar de hulphond is weer de dupe.

Ik heb niet zoveel met hulphonden.
Ik vind ze erg veel hulp en weinig hond.
Bika
Actief
Mijn ras(sen): 3 Whippets
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bika »

Ik zie in het ziekenhuis waar ik wel eens kom een geleidehond gewoon door het ziekenhuis lopen. met baas.
Hoe komt die mevrouw nu van hok naar plaats van bestemming, lopen met stok?
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst
Afbeelding
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

linlin schreef:
Martijn schreef: Want het is een hulphond en die hebben een speciale band met hun baas. :ok:
ik vrees dat het enige speciale hieraan is dat mevrouw zich reuze speciaal voelt. te speciaal om zelf wat te regelen.

want ook dat went.
Je kan een geleidehond niet zomaar bij een willekeurige oppas "dumpen". Gewoon omdat zo'n hond toch een wat andere aanpak van een baas nodig heeft, wil het beste dier geschikt blijven voor het werk. Dus wil men het risico niet nemen... Wat ik snap, want het is de zelfstandigheid en de vrijheid van een blind persoon....
Ja, Een blindegeleidehond heeft als taak om zijn baas veilig over straat te geleiden in verband met obstakels en druk verkeer. Als de baas de weg niet weet, kom je ook nergens....
Dus loopt mevrouw waarschijnlijk simpel met een stok van en naar het hok. :19:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik vind het wel een heel sneu, naar, hok hoor :jank:

Hier zouden ze, weet ik zeker, liever 7 uur thuis zijn en het hele huis tot hun beschikking hebben, dan 4.5 uur in zo'h donker, koud, klein hok te moeten.

Ik schrik er eigenlijk een beetje van wat voor hok ze gemaakt hebben, maar goed, misschien ben ik een zeikerd :19: :mrgreen:
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ik vind het maar een naar hok. Mijn (blinde) vriendin laat haar geleide hond ook wel eens een aantal uren thuis hoor en ze hebben een prima band samen :ok:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Ma-Rianne schreef:
linlin schreef:

want ook dat went.
Je kan een geleidehond niet zomaar bij een willekeurige oppas "dumpen". Gewoon omdat zo'n hond toch een wat andere aanpak van een baas nodig heeft, wil het beste dier geschikt blijven voor het werk. Dus wil men het risico niet nemen... Wat ik snap, want het is de zelfstandigheid en de vrijheid van een blind persoon....
Ja, Een blindegeleidehond heeft als taak om zijn baas veilig over straat te geleiden in verband met obstakels en druk verkeer. Als de baas de weg niet weet, kom je ook nergens....
Dus loopt mevrouw waarschijnlijk simpel met een stok van en naar het hok. :19:
Je kan een geleide hond prima naar een oppas adres brengen hoor, zijn net gewone honden als ze niet in hun tuig lopen
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

nou zeg, ik vind het al heel wat dat ze iets doen.. er had inderdaad een raampje ingemoeten en iets voor ventilatie, maar om nou meteen die blinde nierpatiente af te schilderen als een slechte baas:S omdat ze de hond nodig heeft om te kunnen 'zien' 4,5 uur zit dat beestje in dat hok.
Een geleidehond went aan 1 persoon!! , een oppas is dus geen optie, opvang ook niet echt, tussen de andere honden enzo.. een geleidehond is vrijwel niet te vergelijken met een 'gewone' hond. van een oppas in huis wordt zon hond absoluut niet gelukkiger ofzo hoor :roll:

oh enne deze halve zool hier heeft ook geen oppas hoor, 4,5 uur alleen zit deze jongeman en dat gaat prima!

:denken:
Moos
Zeer actief

Eva-Joy schreef:nou zeg, ik vind het al heel wat dat ze iets doen.. er had inderdaad een raampje ingemoeten en iets voor ventilatie, maar om nou meteen die blinde nierpatiente af te schilderen als een slechte baas:S omdat ze de hond nodig heeft om te kunnen 'zien' 4,5 uur zit dat beestje in dat hok.
Een geleidehond went aan 1 persoon!! , een oppas is dus geen optie, opvang ook niet echt, tussen de andere honden enzo.. een geleidehond is vrijwel niet te vergelijken met een 'gewone' hond. van een oppas in huis wordt zon hond absoluut niet gelukkiger ofzo hoor :roll:

oh enne deze halve zool hier heeft ook geen oppas hoor, 4,5 uur alleen zit deze jongeman en dat gaat prima!

Ja, maar dat is even lekker dan. Dus omdat een persoon de hond nodig heeft moet de hond maar 4,5 uur in een volledig dicht, donker, onverwarmd, hok, opgesloten worden? 4.5 uur in de bench vind ik al drie keer niks, 4.5 uur in een volledig afgesloten, pikdonkere, onverwarmde bench die ook nog eens op een volledig vreemde plek staat (dus niet in de huiskamer) vind ik gewoon belachelijk.
De hond is geen bril van Hans Anders, of een scootmobiel, het is verdorie een levend wezen hoor. En prima als mensen die nodig hebben, maar dan kan je dat levende wezen niet helemaal aanpassen en kneden en behandelen precies zodat het je uitkomt.
Afbeelding
Eva-Joy
Zeer actief

nee natuurlijk niet, maar wat moet ze dan? thuis laten zou kunnen, zou ook mijn keuze zijn.. maar zoals sommigen het beschrijven hier vind ik het wel erg cru en overdreven. een geleidehond kan gewoon NIET in een opvang, en een oppas zal ze ook niet altijd beschikbaar hebben.. Ik vind ook dat ze het hok moeten aanpassen, in elk geval zodat het beestje buitenlucht kan zien.
Moos
Zeer actief

Eva-Joy schreef:nee natuurlijk niet, maar wat moet ze dan? thuis laten zou kunnen, zou ook mijn keuze zijn.. maar zoals sommigen het beschrijven hier vind ik het wel erg cru en overdreven. een geleidehond kan gewoon NIET in een opvang, en een oppas zal ze ook niet altijd beschikbaar hebben.. Ik vind ook dat ze het hok moeten aanpassen, in elk geval zodat het beestje buitenlucht kan zien.
Ik vind het hele idee dat een geleidenhond nooit bij een oppas zou kunnen al wat raar, maar goed, ik heb verder ook geen verstand van geleidehonden :19:
4.5 uur in een volkomen donker hok op een volslagen vreemde plek, dat kan wel, maar een paar uurtjes bij een oppas niet. Nou ja, het zal wel, maar als we gaan kijken naar wat in het belang van het dier is gaat er hier iets nogal mis vind ik.

Ze zou hem mee kunnen nemen het ziekenhuis in bijvoorbeeld. En anders, als je dus niet goed genoeg voor een geleidehond kan zorgen kan je geen geleidehond hebben. Klinkt heel cru misschien, maar zo is het naar mijn mening wel.
Afbeelding
Eva-Joy
Zeer actief

het zou ook niet mijn keuze zijn. maargoed haar keuze, en het is nu eenmaal zo dat niet iedereen er zo over denkt, zoals deze mevrouw. misschien ging ze er wel vanuit dat er ventilatie en en raam inzat.. tenslotte heeft ze het hok niet kunnen 'zien' :roll:
marian*
Erelid
Contacteer:

Moos schreef: En anders, als je dus niet goed genoeg voor een geleidehond kan zorgen kan je geen geleidehond hebben.
En dus veroordeel je zo iemand maar tot de geraniums?
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Eva-Joy schreef:nou zeg, ik vind het al heel wat dat ze iets doen.. er had inderdaad een raampje ingemoeten en iets voor ventilatie, maar om nou meteen die blinde nierpatiente af te schilderen als een slechte baas:S omdat ze de hond nodig heeft om te kunnen 'zien' 4,5 uur zit dat beestje in dat hok.

Dat klpt gewoon echt niet hoor. Nogmaals mijn vriendin heeft inmiddels al haar 4e geleidehond en die hond is ook wel eens bij de oppas en ja hij is gewend aan de oppas. De hond is dan niet aan het " werk" en dat geeft geen problemen. Dat de hond maar aan 1 persoon mag wennen is echt onzin!
Moos
Zeer actief

marian* schreef:
Moos schreef: En anders, als je dus niet goed genoeg voor een geleidehond kan zorgen kan je geen geleidehond hebben.
En dus veroordeel je zo iemand maar tot de geraniums?
Nou ja, dus als je de hond nodig hebt dan maakt het opeens niet meer uit wat je te bieden hebt?

Ik begrijp overigens dat ze echt wel gewoon naar een oppas kunnen en mogen, dus dat lijkt mij dan erg voor de hand liggend.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Eva-Joy schreef:tenslotte heeft ze het hok niet kunnen 'zien' :roll:
Dan vraagt ze maar even hoe het eruit ziet. Lijkt me vrij simpel, en ook logisch, dat je eerst even vraagt in wat voor hok je je hond zet voordat je dat doet eigenlijk.
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Eva-Joy schreef:tenslotte heeft ze het hok niet kunnen 'zien' :roll:
Dan vraagt ze maar even hoe het eruit ziet. Lijkt me vrij simpel, en ook logisch, dat je eerst even vraagt in wat voor hok je je hond zet voordat je dat doet eigenlijk.
ik weet wel zeker dat die vrouw dat hok "gezien" heeft. Een blind iemand voelt altijd aan iets en ik kan me niet voorstellen dat ze niet aan dat hok gevoeld heeft
marian*
Erelid
Contacteer:

Moos schreef:Nou ja, dus als je de hond nodig hebt dan maakt het opeens niet meer uit wat je te bieden hebt?
Natuurlijk maakt dat wel uit omdat je anders al helemaal geen geleidehond krijgt.
Daar gaat een hele selectie aan vooraf en als zo iemand geen geleidehond krijgt betekent dat vaak de geraniums :19:
De geleidehond die ik heb gekend ging ook weleens naar een oppas maar niet op reguliere basis om voornoemde redenen die ik overigens niet gemaakt heb of zo.
Maar misschien hebben ze na ervaringen in het verleden aangepast of komt deze hond van een heel andere eigenaar dan die ik voor ogen heb.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

marian* schreef:
Moos schreef:Nou ja, dus als je de hond nodig hebt dan maakt het opeens niet meer uit wat je te bieden hebt?
Natuurlijk maakt dat wel uit omdat je anders al helemaal geen geleidehond krijgt.
Daar gaat een hele selectie aan vooraf en als zo iemand geen geleidehond krijgt betekent dat vaak de geraniums :19:
De geleidehond die ik heb gekend ging ook weleens naar een oppas maar niet op reguliere basis om voornoemde redenen die ik overigens niet gemaakt heb of zo.
Maar misschien hebben ze na ervaringen in het verleden aangepast of komt deze hond van een heel andere eigenaar dan die ik voor ogen heb.
Dan snap ik dus niet de de KNGF het goedkeurt dat een hond van hun 4.5 uur in zo'n hok gestopt wordt.
Ik vind dat overigens geen onoverkomelijk vreselijk drama hoor, dat hok. Maar ik vind het wel slecht, en een naar gezicht, en al helemaaaal geen zogenaamde 'goede oplossing'.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Het mooiste zou zijn als ze een thuisdyalise zou kunnen krijgen.

Voor de rest:
Ze zal zich denk ik moeten houden aan de regels die zijn gegeven voor ze de hond in bruikleen kreeg.
Een hond die wel eens naar een oppas gaat is iets anders dan een hond die twee maal per week 7 uur naar een oppas moet.
Kennelijk kan dat niet bij een geleidehond.
Of dat nou normaal gevonden wordt of niet, die mevrouw heeft het er maar mee te doen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:Het mooiste zou zijn als ze een thuisdyalise zou kunnen krijgen.

Voor de rest:
Ze zal zich denk ik moeten houden aan de regels die zijn gegeven voor ze de hond in bruikleen kreeg.
Een hond die wel eens naar een oppas gaat is iets anders dan een hond die twee maal per week 7 uur naar een oppas moet.
Of dat nou normaal gevonden wordt of niet, die mevrouw heeft het er maar mee te doen.
Tja, nou ja, ik vind het, met de 'oplossing' die nu bedacht is meer "die hond heeft het er maar mee te doen".

Zou iemand hier een topic openen dat hij naast het gebouw van zijn werk zo'n hok heeft voor de hond, met foto's, waar de hond dan 4.5 uur in zit zal volgens mij niemand zeggen "ohh, prima oplossing". Ik vind dat het dan voor een blindegeleidehond ook niet opeens wel een prima oplossing is :wink:
Afbeelding
Bika
Actief
Contacteer:

Voorop gesteld dat deze mevrouw een hond nodig heb zou ik mijn hond niet zolang in een dicht hok laten. In een open hok ook niet.
Maar het is een oplossing waar hond en eigenaar het mee moeten doen.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Moos schreef:
ranetje schreef:Het mooiste zou zijn als ze een thuisdyalise zou kunnen krijgen.

Voor de rest:
Tja, nou ja, ik vind het, met de 'oplossing' die nu bedacht is meer "die hond heeft het er maar mee te doen".

Zou iemand hier een topic openen dat hij naast het gebouw van zijn werk zo'n hok heeft voor de hond, met foto's, waar de hond dan 4.5 uur in zit zal volgens mij niemand zeggen "ohh, prima oplossing". Ik vind dat het dan voor een blindegeleidehond ook niet opeens wel een prima oplossing is :wink:
Ik geloof ook niet dat je uit mijn vorige schrijfsel op kunt maken dat ik het wel prima vind :mrgreen: :wink:

Ik vraag me af of er al gedacht is aan thuisdyalyse of, wat eerder in het topic werd gezegd, een dyalise op de poli.
Op de poli wordt waarschijnlijk problematischer omdat je zo'n apparaat volgens mij niet eventjes verplaatst. Maar daar weet ik het juiste niet van :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Eva-Joy
Zeer actief

Demi schreef:

Dat klpt gewoon echt niet hoor. Nogmaals mijn vriendin heeft inmiddels al haar 4e geleidehond en die hond is ook wel eens bij de oppas en ja hij is gewend aan de oppas. De hond is dan niet aan het " werk" en dat geeft geen problemen. Dat de hond maar aan 1 persoon mag wennen is echt onzin!
maar mevrouw wil dat niet, en dat is haar keuze... tuurlijk kunnen ze aan andere mensen wennen.. maar t gaat erom, zij heeft niet altijd een oppas beschikbaar.. en telkens een ander lijkt met nou niet optimaal voor een geleidehond...
Bika
Actief
Contacteer:

Bij Nierdialyse zit je meestal alleen in een kamertje.
Het zou prima kunnen dat de hond gewoon meegaat en naast haar op een dekentje of zoiets gaat liggen.
Wat ik al zei is dat ik ook wel eens een enkele keer een geleidehond in het ziekenhuis zie. Die moeten dat wel toestaan natuurlijk.
Lijkt mij eigenlijk niet zo'n probleem.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

UMC staat gewoon overal hulphonden toe.
Zelfs al je bent opgenomen, kan de hond bij je blijven... :ok:
Afbeelding
Miske
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Moeilijke keuze moest ik er voorstaan met Olly!

Ik zou wellicht naar het ziekenhuis reizen (dan heeft de hond tenminste al gewerkt).

Eventueel kan ze dan mss nog een halfuurtje à uurtje bij mij blijven, ff uitrusten van het geleidewerk.

Dan zou ik er voor zorgen dat iemand haar oppikt en een lange wandeling met haar gaat maken (zwemmen, fietsen, bos, park, hondenvriendjes, ...). Uiteraard kunnen dat ook meerdere mensen zijn, of bijvoorbeeld pleeggezinnen of oppasgezinnen van geleidehonden die ik zou zoeken via de geleidehondenschool. In elk geval opteer ik wel voor mensen die verstand hebben van geleidehonden, ook inzake de commando's (Olly is in het Engels opgeleid).

En dan zou ik er voor zorgen dat ze op tijd terug gebracht wordt zodat ik weer met de hond naar huis kan reizen natuurlijk :).

In elk geval zou ik het PERSOONLIJK niet zien zitten dat Olly zoveel uur stil moest blijven liggen. Maar dat ligt aan zowel mij als Olly, want wij zijn beide geen "stilzit/ligtypes". Olly komt uit een werklijn en heeft peper in haar kont zitten :). Ik ben ook altijd weg en bij een lezing of workshop blijf ik ook maar enkele uren plakken want mijn poep jeukt dan om alweer iets anders te doen :). Dus ik zou Olly Bolly - omdat ik ze op dat moment toch niet nodig heb als ze zo lang moest blijven stilliggen - gewoon even toevertrouwen aan één of meerdere mensen. Ik denk dat daar wel een regeling voor te treffen valt :).

Hoe zeggen ze het: van de nood een deugd maken?!

Ik weet niet hoe het hok er uitziet, maar als hond, baasje, ziekenhuis en geleidehondenschool ermee akkoord zijn, zie ik er geen graten in!
Veel groetjes van Xpencer (blindengeleidehond) en Olly (gepensioneerde geleidehond)!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”