Ik zou de kriebels krijgen van een wachttijd (daarom ben ik ook niet geschikt om op een puppylijst te staan)Inge O schreef:ik vond het ook allesbehalve fijn, maar je ziet het hondje, het klikt en je wil het natuurlijk het liefste wel hebben, maar echt tevreden was ik niet over de gang van zaken, nee. ze hadden die reserve juist nog wat moeten toejuichen - vind ik dan.Hanneke2 schreef:Tijdens de kennismaking met Jack klikte het al 100%, maar we hadden afgesproken dat we hem in dat geval een week later op zouden halen, en zo hebben we het ook gedaan. Ik zou persoonlijk instinctief met mijn hakken in het zand gaan als er 'gepusht' werd.Inge O schreef:bij kwiebus (van sosstrays) ging het naar mijn gevoel zelfs veel te snel. contact opnemen en terechtkunnen bij zijn opvangtehuis ging prima (binnen de paar dagen), maar het was mijn bedoeling om na de eerste kennismaking alles nog even te laten bezinken en hem ten vroegste twee weken later op te halen, omdat ik dan een paar weken vrij had.
maar ze kwamen toen met allerlei verhalen en smoezen waarom ik hem toch beter maar gelijk kon meenemen en bladiebla - echt gelukkig was ik met die aanpak niet maar kwiebje is wel meegegaan.
Ik kies voor een hond of ik kies er niet voor, ik heb nooit het "ik wil dat thuis nog even rustig overwegen" gevoel erbij gehad.
Dat doe ik wel als ik een duur meubelstuk of duur gereedschap koop, maar niet bij een dier.
Wat mij betreft: ik kom kijken en dan zeg ik "ja of nee".
En als het "ja" is dan ook gelijk inpakken en wegwezen.