Wat ik me afvraag... Hoe weten jullie de streefgewichten? Mijn dierenarts zei dat ik bij Frenk goed moest kijken en vanwege de vacht ook voelen wat voor laagje er over de ribben ligt. Maar hij heeft geen gewicht in kg's genoemd
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Beike op gewicht ? ( Diëet). Update, 06-07-2009, met foto.
Moderator: moderatorteam
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Re: Beike op gewicht ? ( Diëet). Update, 06-07-2009, met foto.
hij ziet er super uit 
Wat ik me afvraag... Hoe weten jullie de streefgewichten? Mijn dierenarts zei dat ik bij Frenk goed moest kijken en vanwege de vacht ook voelen wat voor laagje er over de ribben ligt. Maar hij heeft geen gewicht in kg's genoemd

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Keurig Anneke, Beike zal je dankbaar zijn
en nu zo houden 

- Dusty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller - Aantal honden: 2
hij ziet er goed uit! merk je ook aan hem dat hij zich er beter door voelt?

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Hij ziet er echt toppie uit 
- samantha!
- Zeer actief
Misschien kun je het hem eens vragen? al lijkt het me we moeilik een gewicht te noemen.Frenk schreef:hij ziet er super uit
Ik heb zelf het streefgewicht bepaald.
Ik heb gewoon gekeken hoe ik hem graag wil hebben, en dat kan ik zien bij Macho omdat hij kortharig is.
Natuurlijk voel ik ook wel, maar ik zie het gelijk als hij zwaarder wordt.
Hij weegt nu 31kg en dat vind ik zijn perfecte gewicht.
Maar doe gewoon wat je zelf goed vindt!
Over Macho wordt ook nog weleens gezegd dat hij wat te zwaar is terwijl dat naar mijn mening echt niet zo is.
Dus ik doe gewoon wat mij het beste lijkt.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Oh, maar dat heb ik ook gedaan en hij zei dat dat moeilijk is, omdat spieren weer zwaarder wegen en dat je gewoon goed moet kijken en voelen en dat je op basis daarvan een veel beter gewicht bepaald. Maar ik was dus verbaasd dat anderen wel op kg's afgaan, vandaarsamantha! schreef:Misschien kun je het hem eens vragen? al lijkt het me we moeilik een gewicht te noemen.Frenk schreef:hij ziet er super uit

-
doggy
Ik weet dat, omdat Beike dat gewicht ooit eerder gewogen heeft, voor zijn castratie.
Beike heeft altijd rond de 25 kg gezeten.
Dus vandaar dat ik dat weet.
Beike heeft altijd rond de 25 kg gezeten.
Dus vandaar dat ik dat weet.
-
doggy
Hij is beweeglijker geworden.Dusty schreef:hij ziet er goed uit! merk je ook aan hem dat hij zich er beter door voelt?
Hij rent meer en speelt meer.
Hij kan zeg maar sommige dingen , nu makkelijker doen.
- samantha!
- Zeer actief
Dat is ook heel moeilijk hoor.Frenk schreef:Oh, maar dat heb ik ook gedaan en hij zei dat dat moeilijk is, omdat spieren weer zwaarder wegen en dat je gewoon goed moet kijken en voelen en dat je op basis daarvan een veel beter gewicht bepaald. Maar ik was dus verbaasd dat anderen wel op kg's afgaan, vandaarsamantha! schreef:Misschien kun je het hem eens vragen? al lijkt het me we moeilik een gewicht te noemen.Frenk schreef:hij ziet er super uit
En vooral bij een jonge hond zou het ook wel veranderen.
Frenk is ook nog vrij jong dacht ik?
Macho was toen hij 1,5 jaar was veel lichter.
Nu is hij dus 4 kg zwaarder maar dat is gewoon allemaal spieren, en nog wat uitgezwaard
Maar nu hij volwassen is en de beweging hetzelfde blijft zit hij al heel lang op hetzelfde gewicht.
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Beike ziet er super uit
En wellicht en zeer waarschijnlijk is hij wat energieker ook!
de ene houd van een beetje massa om de botten.. en een ander houdt het schraal.. zelf dus schraal ivm Finn zijn gestel... maar daar trek ik bluf in mee.. en ik voel en zie zelf wel of ze te mager worden of niet.. en eerlijk gezegd zie ik ze meer energiek als ze op gewicht zijn dan over gewicht... met alle respect voor mensen in mijn directe omgeving.. haar hondje zou zoveel actiever en gelukkiger zijn met een paar kilootjes eraf...
Maar zij vind mijn honden eng mager... en ik ben van mening dat als er met een ander eetpatroon gewerkt gaat woren de hond veel sneller op normaal gewicht is.. bewegen doet ze echt genoeg.. maar voeren tijdens wandelingen omdat ze anders niet mee loopt... en na de wandeling ook een portie voer,.. tsja..
Maar je hebt beike mooi in proporties nu!
En wellicht en zeer waarschijnlijk is hij wat energieker ook!
de ene houd van een beetje massa om de botten.. en een ander houdt het schraal.. zelf dus schraal ivm Finn zijn gestel... maar daar trek ik bluf in mee.. en ik voel en zie zelf wel of ze te mager worden of niet.. en eerlijk gezegd zie ik ze meer energiek als ze op gewicht zijn dan over gewicht... met alle respect voor mensen in mijn directe omgeving.. haar hondje zou zoveel actiever en gelukkiger zijn met een paar kilootjes eraf...
Maar zij vind mijn honden eng mager... en ik ben van mening dat als er met een ander eetpatroon gewerkt gaat woren de hond veel sneller op normaal gewicht is.. bewegen doet ze echt genoeg.. maar voeren tijdens wandelingen omdat ze anders niet mee loopt... en na de wandeling ook een portie voer,.. tsja..
Maar je hebt beike mooi in proporties nu!