Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kleine jemble wordt groot

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

fabienne s schreef:al een tijdje geen up-date maar het mannetje groeit nog steeds natuurlijk.plassen doet ie weer op 4 poten dat vindt ie toch makkelijker denk ik.zwemmen is nog steeds voor watjes en aangezien jemble zichzelf geen watje vindt doet het dus ook niet :pffff:,wel pootje baden(raakt z'n haar niet in de war)
ik groei met jemble mee en ik durf met zekerheid te zeggen dat het allemaal goed komt.vandaag lekker aan het spelen met andere hondjes bij het water,ruby en shadow heel druk met andere mensen en ik met babbelen en opletten met een schuin oog.jemble had het heel druk met een andere flatcoated en samen gingen ze een stukje op roet.benno(andere flat dus)ging steeds verder z'n eigen gang tot dat ik jemble om zag kijken en denken volgens mij had ik ergens een baas :idea: en ja hoor daar kwam ie zonder geroep van mij,helemaal zelf bedacht.hup een zooi snoepjes erin en een hele hoge stem en toen mocht hij weer verder keutelen,hij ging niet meer zo ver weg.
je ziet hem met de week verranderen,dit had hij een week geleden nog niet gedaan.hij kijkt ook steeds meer naar mij als we aan de wandel zijn dus ik ga nu toch ook wel een belangrijke rol spelen in zijn leven.merk dat hij beter reageerd op de fluit als dan op mijn stem dus de fluit gaan we meer gebruiken.met andere honden spelen en kennis maken gaat ook steeds beter,met kleine honden en pup's ben ik een beetje voorzichtig maar met ouder honden weet hij zich prima te gedragen.ik ben wel nog steeds de enige die hem uitlaat op de ronde's dat hij los mag,ik durf die verantwoording niet aan jeroen te geven en gelukkig snapt hij dat.
ben trots op dit mannetje,het is een heerlijk ding met een karaktertje die ik graag mag.
Dat is mooi :ok:
Probeer die aandacht voor jou zo veel mogelijk te bevestigen.

Ita reageert ook beter op de fluit dan op mijn stem, zeker als de afstand wat groter is.
Wees daar zuinig op.
Er gaan dagen voorbij dat ik de fluit helemaal niet gebruik ook al heb ik hem wel atijd bij me.

Ik heb liever dat Ita zelf oplet en zorgt dat ze steeds weer bij me komt als ze een sprintje heeft getrokken :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

ja als hij kijkt is hij de mooiste,liefste en knapste kerel :ok: en krijgt hij koek,een flinke knuffel of een speeltje voor ons samen.
is hij achterop geraakt dan komt hij heel vaak zelf aan rennen als ik doorloop,maar loopt hij voorop dan kijkt hij wel is om,maar echt naar me toe komen doet ie niet,dan moet ik hem al echt gaan lokken.
roep jij ita nog steeds wel is tussen door voor zomaar?ik heb het idee dat jemble dat nu zo saai gaat vinden.hij krijgt altijd een beloning en vaak ook weer een vrij maar ik merk soms aan hem dat ie denkt:heb je haar weer.... :roll: ik doe het dus niet zo vaak meer,heeft ook geen nut want komen doet ie wel als er geen andere honden zijn.
hij kan ook zo leuk gek doen in het hoge gras,dat kriebeld aan z'n buik en daar wordt ie helemaal dol van :cheer: dan raced ie een paar rondjes en dan komt hij mij wel heel vaak opzoeken,dan rennen we samen maar wat en is hij helemaal happy en helemaal als ik dan ook nog gekke geluidjes ga maken.ruby en shadow snappen dat niet en blijven vaak maar ergens zitten totdat wij klaar zijn.en samen in het gras zitten,dan wordt ik helemaal verliefd :wink: dan komt ie zo heerlijk bij me liggen en een beetje stoeien en happen maar ook lief knuffelen en zoet zijn.

o'ja van de week wel z'n eerste sloopfeestje gehad,de schade.........1 anwb boekje dus dat viel mee.dat was voor het eerst dat hij dus echt stout was,en dat mag als je pup bent.
Afbeelding

jemble 5 maanden
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

fabienne s schreef:ja als hij kijkt is hij de mooiste,liefste en knapste kerel :ok: en krijgt hij koek,een flinke knuffel of een speeltje voor ons samen.
is hij achterop geraakt dan komt hij heel vaak zelf aan rennen als ik doorloop,maar loopt hij voorop dan kijkt hij wel is om,maar echt naar me toe komen doet ie niet,dan moet ik hem al echt gaan lokken.
roep jij ita nog steeds wel is tussen door voor zomaar?ik heb het idee dat jemble dat nu zo saai gaat vinden.hij krijgt altijd een beloning en vaak ook weer een vrij maar ik merk soms aan hem dat ie denkt:heb je haar weer.... :roll: ik doe het dus niet zo vaak meer,heeft ook geen nut want komen doet ie wel als er geen andere honden zijn.
hij kan ook zo leuk gek doen in het hoge gras,dat kriebeld aan z'n buik en daar wordt ie helemaal dol van :cheer: dan raced ie een paar rondjes en dan komt hij mij wel heel vaak opzoeken,dan rennen we samen maar wat en is hij helemaal happy en helemaal als ik dan ook nog gekke geluidjes ga maken.ruby en shadow snappen dat niet en blijven vaak maar ergens zitten totdat wij klaar zijn.en samen in het gras zitten,dan wordt ik helemaal verliefd :wink: dan komt ie zo heerlijk bij me liggen en een beetje stoeien en happen maar ook lief knuffelen en zoet zijn.

o'ja van de week wel z'n eerste sloopfeestje gehad,de schade.........1 anwb boekje dus dat viel mee.dat was voor het eerst dat hij dus echt stout was,en dat mag als je pup bent.
Ik roep Ita zelden.
Als ze te ver voor me uit liep (zeker op de leeftijd van Jemble)draaide ik om en liep de andere kant op zonder iets te zeggen. Dat doe ik nog wel geregeld.
Dan komt ze meestal heel snel weer achter me aan en dat is dan natuurlijk weer brááf :ok:
Als ik Ita roep dan ga ik ook even iets met haar doen.
Een oefeningetje al is het maar een halve minuut.
In de leeftijdsperiode van Jemble:
Even af en blijf terwijl ik er naast stond....... of
Even blijven zitten en dan bij me roepen (paar meter)........ of
een klein apportje met de puppydummy of een balletje.

Ze kwam dus niet alleeen maar om het komen.
Daarna weer vrij geven en dan mocht ze weer even crossen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”