Dat is mooifabienne s schreef:al een tijdje geen up-date maar het mannetje groeit nog steeds natuurlijk.plassen doet ie weer op 4 poten dat vindt ie toch makkelijker denk ik.zwemmen is nog steeds voor watjes en aangezien jemble zichzelf geen watje vindt doet het dus ook niet,wel pootje baden(raakt z'n haar niet in de war)
ik groei met jemble mee en ik durf met zekerheid te zeggen dat het allemaal goed komt.vandaag lekker aan het spelen met andere hondjes bij het water,ruby en shadow heel druk met andere mensen en ik met babbelen en opletten met een schuin oog.jemble had het heel druk met een andere flatcoated en samen gingen ze een stukje op roet.benno(andere flat dus)ging steeds verder z'n eigen gang tot dat ik jemble om zag kijken en denken volgens mij had ik ergens een baasen ja hoor daar kwam ie zonder geroep van mij,helemaal zelf bedacht.hup een zooi snoepjes erin en een hele hoge stem en toen mocht hij weer verder keutelen,hij ging niet meer zo ver weg.
je ziet hem met de week verranderen,dit had hij een week geleden nog niet gedaan.hij kijkt ook steeds meer naar mij als we aan de wandel zijn dus ik ga nu toch ook wel een belangrijke rol spelen in zijn leven.merk dat hij beter reageerd op de fluit als dan op mijn stem dus de fluit gaan we meer gebruiken.met andere honden spelen en kennis maken gaat ook steeds beter,met kleine honden en pup's ben ik een beetje voorzichtig maar met ouder honden weet hij zich prima te gedragen.ik ben wel nog steeds de enige die hem uitlaat op de ronde's dat hij los mag,ik durf die verantwoording niet aan jeroen te geven en gelukkig snapt hij dat.
ben trots op dit mannetje,het is een heerlijk ding met een karaktertje die ik graag mag.
Probeer die aandacht voor jou zo veel mogelijk te bevestigen.
Ita reageert ook beter op de fluit dan op mijn stem, zeker als de afstand wat groter is.
Wees daar zuinig op.
Er gaan dagen voorbij dat ik de fluit helemaal niet gebruik ook al heb ik hem wel atijd bij me.
Ik heb liever dat Ita zelf oplet en zorgt dat ze steeds weer bij me komt als ze een sprintje heeft getrokken