LongFields schreef:dbdobi schreef:Dat beweerde ik ook niet hoor, dat epilepsie het enige probleem is dat speelt in de BC-fokkerij.LongFields schreef:Ik vind het heel jammer dat je besloten hebt om met je stamboomloze teefje te gaan fokken.
Zéker omdat er een heel groot probleem in het ras zit, namelijk epilepsie.
Mijn werkgever heeft ook een stamboomloze BC gekocht een jaar of 5 geleden. Deze hond heeft sinds hij een jaar of 2 oud is epilepsie en heeft hiervoor al verschillende keren op de IC van de dierenkliniek gelegen.
Ik kan je vertellen dat zoiets niet leuk is voor de hond zelf en niet voor de eigenaar. Zoiets wil je toch niet riskeren door het fokken met een hond waarvan je niet weet wat de voorouders zijn en of er epilepsie in de voorouders voorkomt?
De eerste keer dat de BC van mijn werkgever een aanval had, was hij bij mij op kantoor omdat mijn werkgever op vakantie was, dus ik had het "genoegen" zo'n aanval mee te maken terwijl ik niet wist dat dit epilepsie was op dat moment. Echt een héél akelige ervaring was dat.![]()
Ik probeerde alleen de TS duidelijk te maken hoe akelig het kan zijn om met zoiets te maken te krijgen, om haar te waarschuwen haar fokplannen wellicht te heroverwegen.
Ach, als epilepsie het enige probleem was ... Maar inderdaad, het is wel ontzettend vervelend (understatement of the year) voor zowel hond als eigenaar. Ik heb er helaas al te veel borders aan kapot zien gaan.
Ik begreep je wel, hoor.