Martijn schreef:Ellen. schreef:Martijn schreef:Nanna schreef:Ik zou zelf een hond die op sterven ligt in laten slapen, maar wie ben ik.
En ik.
Ja en zo is iedereen natuurlijk anders.
Ik snap dan misschien niet zo goed hoe jullie erover denken. Want als ik thuis een hond had die op sterven lag
en verder geheel geen pijn had, zou ik hem niet in laten slapen. Het is toch veel fijner en veel mooier dat de
hond een natuurlijke dood krijgt ipv zo'n spuit in z'n lichaam? Waarom zouden jullie dan ten alle tijden een hond
in laten slapen?
Omdat je helemaal niet weet of die natuurlijke dood zo prettig gaat verlopen. Vanzelf slapend in het mandje de laatste zucht uitblazen is natuurlijk fantastisch.
Maar het kan ook heel erg naar zijn. Half stikkend of met verschrikkelijke pijnen.
Wuilus en Dapper zijn ingeslapen toen het niet meer leuk was en dat vond ik een heel acceptabel afscheid. Ik zie niet zo goed wat ik daarbij had moeten behalen door te gaan zitten wachten.
De spuit in het lichaam is trouwens voor de hond niet erger dan de andere injecties die hij allang heeft gehad.
Nee dat is ook zo, je kunt niet precies zeggen wat de hond voelt, konden ze maar praten op dat moment.
Wat dat betreft kun je dan op de meeste moment wel over euthanasie nadenken inderdaad. Je hebt helemaal
gelijk, maar ik zou ook niet weten hoe het is, omdat ik nooit een hond heb gehad, dus n.a.v. onder andere
jouw ervaring snap ik het wel..
En die spuit gaat het me er niet over dat die pijn doet, nee het principe van de spuit; Wat het gevolg ervan is.
Een natuurlijke dood lijkt me dan fijner, maar inderdaad, wanneer weet je of het een rustige natuurlijke dood is..