Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoevaak/veel laat je je hond uit

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Verschilt of ik de ochtend of middag dienst heb.

Moet ik 'sochtends werken gaan ze rond 7 uur een half uur met San mee aan de riem.
Dan als ik thuis kom 1 tot 1.5 uur naar het bos (is meestal ergens tussen 13.30 en 14,30)
Dan 'savonds nog een half uur.

Heb ik de middag dienst dan gaan ze 's ochtends 1 tot 1.5 mee naar het bos.
Dan komt San thuis en gaan ze ongeveer half uur tot drie kwartier mee en dan voor het slapen nog een half uurtje.

In de weekends is de lange wandeling meestal tussen de 2 en 3 uur.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
Else
Actief
Mijn ras(sen): dwergteckeltje langhaar

Ongelezen bericht door Else »

Als ik uit bed kom, meestal een kort rondje van 10 minuten.
Rond 12.00 uur gaan we langs de Waal lopen, ongeveer 30 minuten.
Zo ook aan het einde van de middag en tussen 7 en 8 uur 's avonds.
Voordat ik naar bed ga, nog even het korte rondje.
Gemiddeld dus ongeveer 2 uur per dag. Als het lekker weer is, duren de wandelingen vaak iets langer.
JOY
Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Else schreef:Als ik uit bed kom, meestal een kort rondje van 10 minuten.
Gemiddeld dus ongeveer 2 uur per dag. Als het lekker weer is, duren de wandelingen vaak iets langer.
Even heeeel off-topic... maar wat een prachtig hondje heb jij!
Else
Actief
Mijn ras(sen): dwergteckeltje langhaar

Ongelezen bericht door Else »

Ellen. schreef:Even heeeel off-topic... maar wat een prachtig hondje heb jij!
Dank je wel!!! Leuk om te horen!
JOY
Afbeelding
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Tijden verschillen, allebei onregelmatige diensten en Nebla en Rascha dus ook :wink:
Altijd; elke dag, 2 wandelingen van elk ongeveer een uur en 2 wandelingen van elk ongeveer een kwartier.
Dus gemiddeld 2,5 uur per dag.
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

drie a vier keer per dag.

Als ik werk:

's ochtends een poep en plas rondje van zo kort mogelijk. Ze moeten alles gedaan hebben eer ze naar binnen mogen om te eten. Dat weten ze en dus doen ze alles ook zo snel mogelijk.

's Middag gaat mijn vriendin met ze op stap voor anderhalf á 2 uur of ze gaan met de hondenuitlaatservice mee voor een uur.

's avonds als ik terug kom loop ik een half uurtje met ze.

En voor het slapen gaan nog even plassen.

Als ik vrij ben,

Dan laat vriendinlief ze 's ochtends uit ongeveer een kwartiertje.

We gaan 's middags samen op pad met de honden als zij ook vrij is, anders ga ik met ze op pad voor minimaal een uur.

Het ligt eraan hoelaat ik terug kom anders krijgen ze voor het eten nog een rondje, maar anders rond een uurtje of 9 nog een plas rondje.

Voor het slapen gaan krijgen ze altijd nog een gelegenheid tot plassen.

Al met al denk ik dat ze ook zo'n 2 á 3 uur per dag onderweg zijn.
Afbeelding
Jayda
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jayda »

's ochtends rond 8:30 10/15 minuten
's middags rond 16:15 ongeveer 45 minuten tot een uur
's avonds rond 22:30 10/15 minuten

In het weekend of vrijdagmiddag (ben ik altijd vrij) gaan we naar het bos/park.

Balletje spelen wil Jayda niet onder het wandelen dus dat doen we thuis 's avonds.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Wij gaan gemiddeld 3 keer per dag wandelen, soms 4.
Rond 6 uur s óchtends loop ik 3 kwartier met ze.
Daarna gaan ze met de uitlaatservice mee(1 uur in het bos) op de dagen dat ik werk(3 dagen).
Dan s avonds nog een ronde van een half uur/ 3 kwartier.

Op de dagen dat ik niet werk gaan we heel vroeg al een grote boswandeling doen van een uurtje of 2.
En dan nog de gebruikelijke aanlijnronde's van ong. 3 kwartier.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Wendy1981
Actief
Mijn ras(sen): Shar-pei!

Ongelezen bericht door Wendy1981 »

Op werkdagen (Dex is pas ruim 3 maanden dus mag nog niet zo lang) ongeveer het volgende:

* 06.30 uur 15 - 20 minuten
* 08.00 uur 10 minuten
* tussen 12.00 en 13.00 uur 15 - 20 minuten
* 17.00 uur 10 minuten
* 19.30 uur 15 - 20 minuten
* 22.30 uur 10 minuten

In het weekend is het afhankelijk van hoe laat we opstaan en hoe laat we naar bed gaan. Daarnaast gaat hij in het weekend bijna overal mee naar toe en gaan we vaak een stukje wandelen in het bos, langs water, etc.
Groetjes van Wendy en Shar-pei Dex!

Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Volkomen onregelmatig. Als ik vroeg les heb schiet de ochtendwandeling er wel eens bij in, dus dan is het maar 20 minuten in het park ofzo.

Maar net als Linda heb ik een sterk gevoel van...er moet dagelijks een lange wandeling zijn van minimaal een uur. Ik denk dat die vrijwel altijd anderhalf uur zeker wel duurt. Loop ik die niet dan heb ik soms een wat ongemakkelijk gevoel. Heb ik hem achter de rug denk ik altijd even..."mooi, ze hebben in ieder geval al lekker gewandeld en bewogen", haha.

Bonha is vreselijk makkelijk. Die zou zich aanpassen als we nooit meer zou wandelen denk ik (arm ding). Maar ze is er natuurlijk dól op.
Yanthe zou toch wel vervelend worden zonder denk ik, alhoewel ik af en toe een dag niet loop omdat ik vind dat ze het wel moet kunnen...een dag (of twee) zonder lopen. Dat is dan meestal gepland, maar ik kan ook ziek worden en dan moet ze niet om me heen gaan stuiteren. Ik heb trouwens ook wel eens geen zin, dat zie ik niet zoveel langskomen in de berichten, en ik heb het zelden, maar het kómt voor ;-).

De tijden zijn altijd anders. Dat om me heen stuiteren gebeurt niet omdat ze geen idee hebben wanneer we gaan. Yanthe kan overigens wel komen melden dat ze uit wil natuurlijk ;-).

Ongeveer 4 x in de week gaan we naar het bos. Drie verschillende bossen "gebruiken" we. Thuis loop ik verschillende routes, parken en een stuk bos maar aanlijnwandelingen doen we nooit. Simpelweg omdat ze pal voor de deur al los mogen, dus waarom zou ik ze aanlijnen dan :19: . Wel moeten we soms, bijvoorbeeld bij een rondwandeling langs de stadssingels, een stukje aangelijnd lopen voor ze los kunnen.

Ik denk dus dat we 3 of 4 x daags uitgaan. Het is best wel vaak 3 x daags omdat ze niet aangeven dat ze hun behoeftes moeten doen en de tijd dan zo snel verstrijkt ;-). Het laatste rondje is geen rondje, maar een op-en-neertje naar een strook gras. Dat is dan ook echt pas als ik op het punt sta naar bed te gaan.

Het meest voorkomend is s'ochtends 30-40 minuten park en "margrietenveldje" (stuk ecologisch beheerd groen aan het jaagpad), s'middags lange wandeling, avond/schemer rondje park en spelen met honden of ballen, en s'avonds het op-en-neertje :ok:.

Als ik de lange wandeling al in de ochtend gemaakt heb (wat regelmatig het geval is omdat ik "per ongeluk" een lusje eraan plak), volgt er vaak in de middag nog één, en zeker tegen een lift naar het bos zeg ik nooit nee :mrgreen:. Ik ben zelf ook erg gehecht aan mijn wandelingen en mis het echt als ik niet ga. Ik zou zeggen dat ik echt een loper ben. Ga wel eens zitten, maar nooit zo lang, en ballen gooien doe ik "on the way". Tenzij er leuke mensen bij de hondjes in het park horen....dan staan we gauw een hele tijd te leuteren. Maar doorgaans stap ik stevig door ;-)
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

5 keer per dag
Rond 6 uur een minuut of 20
Rond 11 uur een 25 minuten gemiddeld
Rond de klok van half 3 ook weer een minuut of 25
Rond 7 uur een half uurtje tot een uur
Dan tussen 23.00 en 24.00 nog zo'n 20 minuten.

Ik denk dat we aan zo'n drie uur zitten gemiddeld per dag en ze kunnen de gehele dag ook nog in de tuin rondsjouwen.
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

Wandelingen varieren dikwijls en persoonlijk vind ik het te weinig, maja en schelsey zijn beide zwak aan poten en wandelen 2 keer per dag, totaal 1 a 1.15 u, maja loopt wel wat km in huis en tuin af tussendoor, schelsey slaapt tussendoor veel, al beetje ouder (8), eigenlijk zou ik 4 keer per dag 20 min moeten wandelen met hen, is beter, maar moet met kenji ook nog 2 keer per dag een lange doen van circa 1 uur en dan ben ik 6 keer per dag aan wandelen, geprobeert, maar na paar weken zo moe van al dat gewandel dat ik het teruggebracht heb naar 2 keer met maja en schelsey en 2 keer met kenji maar kenji gaat ook met de wandelingen van de andere honden mee, dus hij gaat 4 keer per dag buiten, totaal 3 uur zit hij denk ik

verder lopen alle honden veel los en gaan we dikwijls naar een plaats met water waar ze in water kunnen spelen en zwemmen en waar kenji lekker kan kuilen graven en beetje achter konijnen jagen.

ook ga ik 4 keer per week met kenji fietsen 45 a 1 uur en in weekend soms een lange wandelingen van 1.5 uur met hem, 2 keer per week word er afgesproken met andere hondeneigenaars, maar alleen met kenji, want dan zijn de wandelingen meestel 1.5 uur.

verder neem ik alle honden regelmatig mee naar een stad zodat ze eens andere omgeving hebben en veel geurtjes om op te snuiven, vinden ze leuk

sonja
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Hangt van men werktijden en het weer af.
Vaak joggen en frisbeetrainingen en voor de rest met mooi weer zwemmen.
Nu door men zware hooikoorts blijf ik het liefst weg uit de wandelgebieden deze periode.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Op werkdagen (ma - vr) loopt Vegas 's morgens om 05.45 een minuut of 20 los. Rond 09.00 gaan we dan nog een keer naar buiten, rond 12.30 nog een keer en dan na het werk (rond 17.30) loop ik een grote ronde of gaan we fietsen. 's Avonds nog een plas rondje tegen een uur of 20.30. Vegas gaat doordeweeks dus een keer of 5 eropuit waarvan 1 grote wandeling.

In het weekend varieert het enorm. Bijna iedere zaterdag gaan we ergens naartoe (schoorl bijvoorbeeld) en buiten die grote wandeling gaat Vegas mee boodschappen doen, of een terrasje pakken. Op zondag ga ik weleens een stukje fietsen en daarnaast een beetje in de buurt wandelen en ergens koffie drinken. Ongeveer twee keer in de week komt Vegas zijn grote vriendin Binkie een paar uurtjes spelen.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
miko
Zeer actief

Ongelezen bericht door miko »

- smorgens ca. 20 minuten
- tussen de middag ca. 20 minuten
- om ca. 17.00 uur een wandeling van ca. anderhalf uur
- om 20.00 uur los in park spelen + training, totaal anderhalf a 2 uur
- op donderdagavond cursus van ca. anderhalf uur
- in het weekend naar het water of bos, mee naar de markt, dorpjes, polder etc.

doordeweeks ca. 3 tot 4 uur per dag buiten, in het weekend komen daar nogal wat uurtjes bij.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Momenteel ben ik met Luka de beweging weer aan het opbouwen na een blessure, maar ik wil (weer) toe naar minstens eenmaal per dag een wandeling van een uur. Daaromheen bijelkaar nog een uur fietsen en wandelen (meestal 2x een half uur). In totaal zullen we dus per dag op zo'n 2 a 2.5 uur per dag zitten.
Afbeelding
Karin
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Karin »

iedere dag 2 keer naar het bos , in de ochtend en avond.
Verder train ik de borders elke dag zo'n beetje :wink:
groetjes Karin en een poot van kesh, Shia, Muk en Mate
Afbeelding
Elisabeth
Actief

Ongelezen bericht door Elisabeth »

6.30 uur een rondje van 10 minuten,
rond 9.30 de maximale wandeltijd, nu dus 50 minuten (hond is 10 maanden)
13.00 uur 15 minuten
18.30 uur 20 minuten
22.30 uur 10 minuten

Verder ga ik als hij ruim een jaar is met hem het fietsen opbouwen om de beweging ook af te kunnen wisselen.

Elisabeth
Elliot
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Elliot »

Elliot is nog maar 4,5 maanden en kan nog niet lang achter elkaar lopen.

8.00 uur 15 minuten
11.00 uur 20 minuten
13.30 uur 30 minuten los in park
17.00 uur 15 minuten
20.00 uur 15 minuten
23.00 uur 20 minuten

Bij elkaar bijna 2 uur verdeeld over de dag.
An eye for an eye makes the world go blind (Ghandi).
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Else schreef:Als ik uit bed kom, meestal een kort rondje van 10 minuten.
ik kom maar op 1 uur en 20 minuten? :denken:

hier trouwens 1 keer per dag. maar ik ben wel een groot deel van de dag met ze bezig en zij met mij omdat ik er altijd ben overdag. ze hebben hier een kleine hectare grond waar ze veel spelen en waken. hoe lang ik ga lopen dan ligt eraan of ik ze allevier meeneem, dan een half uur tot 3 kwartier, want huts kan niet meer zo lang. neem ik ze apart mee dan langer. een paar keer per week ga ik met de jongste 3 naar het bos en daar lopen we 5 tot 10 km (meestal met vriendjes), afhankelijk van waar we heen gaan. verder gaat fritz nog wel eens mee met een buitenrit (2 uur) en ik doe ook behendigheid met hem.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik loop liever minder vaak en dan lange stukken, dan 5x naar buiten en korte stukjes.

's morgens meestal een uur a anderhalf uur met Ben, tijden variëren.
's middags zijn vaak de leukste wandelingen, in natuurgebied, op het strand etc. is vaak afhankelijk van de hoeveelheid tijd, soms gebeurd dat niet en gaan we alleen balletjes gooien in de tuin, en als het wel gebeurd zijn het vaak wandelingen 2 a 3 uur. en dan 's avonds een uur. Ook die tijd varieert. In de zomer staat de tuindeur hier 24/7 open als er iemand thuis is, dus dan is het lekker van binnen naar buiten hobbelen, we hebben een aardige en zeer hondvriendelijke tuin.
Met Gin ben ik van plan 's morgens te gaan joggen en eind van de middag te fietsen. Maar dat duurt nog wel even voordat dat kan :mrgreen:
Klijntjuh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Klijntjuh »

man en ik werken thuis, dus zijn er de hele dag voor ze..
We doen dan ook de hele dag de tuindeur open-en-dicht :smile:

1 keer per dag maken we een wandeling van dik een uur, en soms voor meerdere uren naar het strand, of zitten we een hele middag in het park.

Heerlijk om de hele dag tevreden hondjes bij je op de bank (laptop, vandaar) te hebben liggen! (tevreden als in niet een op knappen-staande-blaas ;) )
Afbeelding
bam-bam&tank
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): American staffordshire terriers..:D

Ongelezen bericht door bam-bam&tank »

Als ik moet werken gaan de honden mee naar me werk werk in een dierenpension.. dan is het om
7.00uur 15 min (voor dat we na me werk gaan)
9.30 gaan ze op de speelweide..
13.00uur rondje bos.. van 20 min..
16.00 weer op de speelweide.
18.00 rondje bos.. 20 min..

En als ik vrij ben..

8.30 naar het meer of groot rondje (uurtje lopen)
12.30 groot rondje uurtje a 45 min..
16.30 30 min lopen
22.00 15 min laaste rondje....
Max2
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bernersennen

Ongelezen bericht door Max2 »

Het verschilt per dag hoe de dag eruit ziet maar op een gemiddelde werkdag.
half8: 20 minuten los rustig wandelen
2uur: half uur fietsen waarvan de helft los lopen of een uur een flinke wandeling met de nodige spelletjes.
5uur: 20 minuten aan de lijn wandelen
8uur: 20 minuten los langs een boerenpad
half 11: kwartier los rustig wandelen met vriendlief

In het weekend zijn we vaak op pad en max gaat vrijwel altijd mee en we maken dan vaak een wandeling in het bos of het strand waarbij hij lekker kan ravotten met soortgenoten.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik kan echt niet zeggen dat ik op die en die tijden zolang of zo kort twandel.
Het verschilt hier gewoon altijd per dag.
Wel komen ze om de 3 a 4 uur buiten voor een rondje om te plassen/poepen.
Minimaal 1x op de dag een grote ronde die ook verschilt in hoelang dat is.

En tussendoor (die plasrondjes eigenlijk) wandel ik hier dan ook vaak nog stukken door de wijk waarbij ik dan her en der even apporteer/speel met ze.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Weinig structuur hier. Vanmorgen (of eigenlijk in de middag, ze deden een schoonheidsslaapje) zijn we een stief uurtje weggeweest. In de namiddag was er teveel drukte, baasjes die weggingen en weer thuiskwamen, drukte met inloop van anderen; en we zijn dus niet uitgeweest.
Strakjes gaan we uit, en misschien wordt het dan een half uur. Misschien ook wel een uur. Gemiddeld komen we hier (normaal) op 3 uur wandelen denk ik, en dan echt lopen. Soms hebben we ook wel eens 3x wandelen, waarvan 2x een half uur en 1x 6 uur.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

3 keer kort (15 minuutjes ongeveer) en 's middags 1 keer lang (1 tot 1,5 uur)
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Als ik moet werken sta ik extra 1.5 uur eerder op, en wandel met beide jongens ongeveer een uur.
In de middag nog een uur en in de avond ook. Meestal allemaal los. Tussendoor ook nog vaak eventjes naar de brievenbus, mijn moeder enz enz. Dus ze zitten niet stil :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

3x waarvan gemiddeld 5 dagen in de week 1x in het bos/veld/hei rennen, geen vaste tijden.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Op werkdagen:

Voor ik ga werken een heel kort rondje van vijf minuten.
Als ik uit mijn werk kom loop ik een half uur tot drie kwartier.
En voor ik naar bed ga wisselt het, de ene keer loop ik dan anderhalf uur, de andere keer een half uurtje.

Op vrije dagen loop ik vier tot vijf keer per dag met ze.
Eén wandeling van minimaal een uur, de andere wandelingen ongeveer een half uur.

In principe krijgen ze vrijwel elke dag een wandeling van minimaal een uur, hooguit twee dagen per week dat ik minder tijd heb daarvoor.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”