nee ik loop dagelijks in een losloopgebied en mijn honden moeten ook geen andere honden. Ik hou ze netjes bij me en verwacht van anderen dat zij dit ook doen als ze zien dat ik ze bij me roep. Nee ik loop niet in enorm drukke gebieden want ik loop er voor mn honden en niet voor anderen. Ze hebben elkaar om te spelen dus ook geen andere honden nodig. Ze gaan uit zichzelf nooit naar andere honden en ik heb zolang ik ze heb ze nog nooit van een andere hond af hoeven plukken.Klijntjuh schreef:Zoals ik al zei, als er een ontglipt..malinois schreef:waarom? mensen moeten hun hond bij zich houden... het is een NIET losloopgebied...Klijntjuh schreef:Ik vind dat die man zijn hond aan de lijn moet houden, en jij je hond moet muilkorven
Wat als er een hond los-schiet, of jouw hond je ontglipt.
Moet er niet aan denken!![]()
*krijgt rotweiler die mijn pup aanvalt flashbacks*
Ze heeft het prima gedaan, ik had het ook zo gedaan denk ik.
Ik neem aan dat je in losloopgebieden wel muilkorft? of er niet komt?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
boos pissig en kwaad
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Aphraell
- Zeer actief
dus jij hebt 1 slechte ervaring en je scheert gelijk maar alle honden over 1 kam?Klijntjuh schreef:Ik vind dat die man zijn hond aan de lijn moet houden, en jij je hond moet muilkorven
zo komen deze hondjes nou aan die slechte naam...
ze vertelt er toch duidelijk bij dat Baukje alleen uitvalt als ze lastig gevallen wordt...
- Klijntjuh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
pammetje schreef:ik muilkorf nooitKlijntjuh schreef:Zoals ik al zei, als er een ontglipt..malinois schreef:waarom? mensen moeten hun hond bij zich houden... het is een NIET losloopgebied...Klijntjuh schreef:Ik vind dat die man zijn hond aan de lijn moet houden, en jij je hond moet muilkorven
ik kom niet in losloopgebieden
want die heb je hier niet
en ik kom wel in bossen
en dan loopt baukje zelfs los
maar ik heb een hond die geweldig goed luisterd
dus als er een vreemde hond aangevlogen komt dan roep ik haar en komt ze direct bij me zodat ik haar aan kan lijnen.
Alleen ja dan is ze nog feller als ze aangelijnd is
maar dan kan ik ook makkelijker ingrijpen als er wat zou gebeuren
Ik heb al jaren honden die niet met andere overweg kunnen (dit is het ras)
maar echte vechtpartijen heb ik altijd kunnen voorkomen
en ik zal er ook alles aan doen om dit te voorkomen
maar ik zal noooooooooit mijn hond muilkorven
omdat andere te laks zijn om hun hond bij te houden
Hoe zou jouw hond reageren als er een jack russel op hem afgerend komt om met hem te spelen?

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ik ben het met je eens! Als een hond zodanig agressief is dat hij/zij echt! bijt bij de eerste de beste gelegenheid, dan vind ik dat je zo'n hond zou moeten muilkorven in de openbare ruimte. Daarnaast moeten mensen natuurlijk ook de aanlijngeboden respecteren.Klijntjuh schreef:Ik vind dat die man zijn hond aan de lijn moet houden, en jij je hond moet muilkorven
En dat deze man een domme en asociale reactie geeft, dat staat buiten kijf.

-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
eerlijk gezegd vind ik het niet meer dan normaal dat je je hond bij je houd als er iemand anders je dat vraagt en zeker als je voorbij komt fietsen met een hond aan de riem...
Dat dat blijkbaar niet normaal is.. heb ik ook menigmaal ondervonden.. ik stop tegenwoordig en vraag even de hond bij zich te houden of even aan te lijnen.. doen ze dat niet... dan keer ik om.. wil hem het leed besparen dat er weer 1 in zijn kont of nek hangt zonder dat hij kan reageren.. en dat hij daardoor onzekerder of zelf aggressief gaat reageren bij de aanblik van een hond op de stoep
Dat gezeur van mensen die vinden dat honden die niet op andere honden zitten te wachten en genoeg hebben aan eigen baas en evt eigen andere honden om die te moeten muilkorven.. of dat die nergens mogen lopen..
Vaak zijn dit juist de honden die uitermate goed luisteren naar de baas en niet uit zichzelf even een hondje gaan opzoeken om te zien wat voor vlees ze in de kuip hebben.. en vaak ook met baasjes die heus wel ingrijpen voor een spelende pup bij hun hond is.. of door hun hond af te leiden of weg te leiden want negen van de tien keer zitten ze juist dan al aan een lijn...
Dat dat blijkbaar niet normaal is.. heb ik ook menigmaal ondervonden.. ik stop tegenwoordig en vraag even de hond bij zich te houden of even aan te lijnen.. doen ze dat niet... dan keer ik om.. wil hem het leed besparen dat er weer 1 in zijn kont of nek hangt zonder dat hij kan reageren.. en dat hij daardoor onzekerder of zelf aggressief gaat reageren bij de aanblik van een hond op de stoep
Dat gezeur van mensen die vinden dat honden die niet op andere honden zitten te wachten en genoeg hebben aan eigen baas en evt eigen andere honden om die te moeten muilkorven.. of dat die nergens mogen lopen..
Vaak zijn dit juist de honden die uitermate goed luisteren naar de baas en niet uit zichzelf even een hondje gaan opzoeken om te zien wat voor vlees ze in de kuip hebben.. en vaak ook met baasjes die heus wel ingrijpen voor een spelende pup bij hun hond is.. of door hun hond af te leiden of weg te leiden want negen van de tien keer zitten ze juist dan al aan een lijn...
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
ja daaaaag een muilkorf omdat hij eventueel zou kunnen bijten als er een andere onbekende hond op mijn aangelijnde hond af komt stormen?
moet niet gekker worden..
dan ook maar alle kinderen binnen houden omdat ze eventueel onder een auto kunnen komen..?
dan ook maar alle kinderen binnen houden omdat ze eventueel onder een auto kunnen komen..?

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
-
S@ndr@
- Zeer actief
klinkt als een strak planAnne Panne schreef:ja daaaaag een muilkorf omdat hij eventueel zou kunnen bijten als er een andere onbekende hond op mijn aangelijnde hond af komt stormen?
ik zie die muilkorf alle keren voor bij vliegen,
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
precies, als ik Xantos zou moeten muilkorven kon ik hem net zo goed in laten slapen, want het enige wat hij dan geweldig vind kan hij niet meer meenemen... zn bal. Zonder bal doet hij geen stap in het bos bijv.S@ndr@ schreef:klinkt als een strak planAnne Panne schreef:ja daaaaag een muilkorf omdat hij eventueel zou kunnen bijten als er een andere onbekende hond op mijn aangelijnde hond af komt stormen?
dan ook maar alle kinderen binnen houden omdat ze eventueel onder een auto kunnen komen..?![]()
![]()
ik zie die muilkorf alle keren voor bij vliegen,en dat wordt bijna ,of alle keren gezegd door mensen die er volgens mij niet zo'n ding gebruiken gebruiken, zo leuk zijn die dingen nu ook weer niet hoor
Vind ook dat er maar bij het minste of geringste om een muilkorf geroepen wordt... vraag eens aan Maart hier wat een nadeel is... die heeft door een muilkorf haar hond verloren.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Fin
- Zeer actief
Ik overweeg een muilkorf voor Aidan voor naar het strand (i.v.m. joggers). Welk risico loop ik met zo'n muilkorf? (Even uit bezorgdheid).malinois schreef: Vind ook dat er maar bij het minste of geringste om een muilkorf geroepen wordt... vraag eens aan Maart hier wat een nadeel is... die heeft door een muilkorf haar hond verloren.
Overigens heb ik één keer gezegd dat het handiger is om een snuitje te gebruiken, maar dat was in Petraa's topic. Vijf minuutjes wachten bij de slager met een snuitje om red een hond wel, zeker als er iets lekkers tegenover staat.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
de hond van Maart is doodgebeten door een andere hond en kon zich dus niet meer verdedigen.christo schreef:Ik overweeg een muilkorf voor Aidan voor naar het strand (i.v.m. joggers). Welk risico loop ik met zo'n muilkorf? (Even uit bezorgdheid).malinois schreef: Vind ook dat er maar bij het minste of geringste om een muilkorf geroepen wordt... vraag eens aan Maart hier wat een nadeel is... die heeft door een muilkorf haar hond verloren.
Overigens heb ik één keer gezegd dat het handiger is om een snuitje te gebruiken, maar dat was in Petraa's topic. Vijf minuutjes wachten bij de slager met een snuitje om red een hond wel, zeker als er iets lekkers tegenover staat.
als je een hond hebt die alles en iedereen aanvalt en waar je geen controle meer over hebt dan zit er simpelweg weinig anders meer op dan een muilkorf maar ik zou hem dus zeker niet snel gebruiken.
Kun je hem niet bij je roepen met joggers?

- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Je hebt super gereageerd hoor. Ik roep altijd:"Hond bij je houden", ik vraag het al niet eens meer. Jammer voor Baukje, kan me voorstellen dat je wat voorzichtiger bent. En baukje is een knuffeldoos,geen vechthondpammetje schreef:baukje is nogwel mijn 'vriendelijke' staffie
ze zal niet direct pakken
maar ze heeft er echt een hekel aan als ze gestoord wordt als ze iets 'leuks' aan het doen is
zoals fietsen, balgooien of zwemmen
dus ik wil gewoon helemaal niks riskeren
maar ik baalde er gewoon weer van
het zal wel zijn omdat ik een 'vechthond' heb
dat deze man zo moest reageren

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Daar krijgt Dingo de kans niet voor, ik trap de hond regelrecht terug naar de baas.Klijntjuh schreef:pammetje schreef:ik muilkorf nooitKlijntjuh schreef:Zoals ik al zei, als er een ontglipt..malinois schreef: waarom? mensen moeten hun hond bij zich houden... het is een NIET losloopgebied...
en ik kom wel in bossen
dus als er een vreemde hond aangevlogen komt dan roep ik haar en komt ze direct bij me zodat ik haar aan kan lijnen.
Hoe zou jouw hond reageren als er een jack russel op hem afgerend komt om met hem te spelen?
Zou ik dit niet doen, dan zal Dingo bijten. Puur omdat er een aantal hondenbazen schuldig zijn aan het gedrag wat hij dan vertoond

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
-
Fin
- Zeer actief
Joggers zijn leuker dan een bal of lekkers. En corrigeren gaat bij Aidan wat lastig, als ik bijv een ruk aan de lijn geef dan loop ik het risico dat hij uit balans raakt en zijn rotte achterknie forceert, en weer een maand mank loopt. Ik kan privé-lessen gaan nemen om hem qua joggers beter te trainen, maar in het dagelijks leven laat ik hem op bepaalde stukken van het losloopgebied uit hier waarvan ik vrijwel zeker weet dat daar geen joggers komen (hondenvijver bijv). Daar loopt hij los zonder muilkorf en dat gaat goed.malinois schreef: de hond van Maart is doodgebeten door een andere hond en kon zich dus niet meer verdedigen.
als je een hond hebt die alles en iedereen aanvalt en waar je geen controle meer over hebt dan zit er simpelweg weinig anders meer op dan een muilkorf maar ik zou hem dus zeker niet snel gebruiken.
Kun je hem niet bij je roepen met joggers?
Strand is wat anders, hoe ik ook probeer, ik heb daar niet genoeg overzicht. Dus hij gaat sowieso aan de lange lijn, en dan evt. met muilkorf om als extra maatregel. Ik wil in elk geval een muilkorf bij me hebben.
Gelukkig heb ik er nog twee bijlopen zonder muilkorf, en ik heb al gezien dat als Aidan aangevallen wordt, Christo hem meteen te hulp schiet.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Klijntjuh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Dingo schreef:Daar krijgt Dingo de kans niet voor, ik trap de hond regelrecht terug naar de baas.Klijntjuh schreef:pammetje schreef:ik muilkorf nooitKlijntjuh schreef: Zoals ik al zei, als er een ontglipt..
en ik kom wel in bossen
Zou ik dit niet doen, dan zal Dingo bijten. Puur omdat er een aantal hondenbazen schuldig zijn aan het gedrag wat hij dan vertoond

-
S@ndr@
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
lees: het is kiezen tussen dood en minder schade ... ik schop hier ook andere honden weg als ze niet reageren op de waarschuwingen van mijn honden.Klijntjuh schreef:Dingo schreef:Daar krijgt Dingo de kans niet voor, ik trap de hond regelrecht terug naar de baas.Klijntjuh schreef:pammetje schreef: ik muilkorf nooit
en ik kom wel in bossen
Zou ik dit niet doen, dan zal Dingo bijten. Puur omdat er een aantal hondenbazen schuldig zijn aan het gedrag wat hij dan vertoondEn een trap geeft een kleine hond geen schade???

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Je kan je jack russell beter niet zomaar naar vreemde honden laten rennen om te spelenKlijntjuh schreef:Hoe zou jouw hond reageren als er een jack russel op hem afgerend komt om met hem te spelen?
Eerst ff aan de baas vragen of het ok is, voor de zekerheid.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Moos
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
- iones
- Zeer actief
Nou inderdaad!wiek schreef:Ik vind wel dat ze je zeer adequaat gereageerd hebt op de meneer.Heerlijk om zo af en toe eens te zeggen wat je denkt.
Zulke idioten hoeven niet het laatste woord te hebben.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Ik vind dat je goed gereageerd hebt
wel balen dat je dan zo'n antwoord terug krijgt gewoon naast je neer leggen en kop in de wind
Nilsson is ook niet altijd makkelijk met bepaalde honden en ik heb geen zin in gezeur dus als ik een hond zie ga ik of de andere kant op of meneer gaat aan de riem.
En als ik iemand tegenkom en die lijnt de hond aan dan gaat hij zeker aan de riem.
Het is zo makkelijk eigenlijk.
wel balen dat je dan zo'n antwoord terug krijgt gewoon naast je neer leggen en kop in de wind
Nilsson is ook niet altijd makkelijk met bepaalde honden en ik heb geen zin in gezeur dus als ik een hond zie ga ik of de andere kant op of meneer gaat aan de riem.
En als ik iemand tegenkom en die lijnt de hond aan dan gaat hij zeker aan de riem.
Het is zo makkelijk eigenlijk.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
-
Jojoke
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Als je een hond hebt die zo blind is voor signalen die andere honden afgeven of er gewoon schijt aan heeft moet je die aan de lijn houden voor hij/zij een zelfmoordactie pleegt. Neem jij als eigenaar die verantwoording niet op je, zal iemand anders het moeten doen op de manier dat diegene geschikt vind voor de situatie.Klijntjuh schreef:
- pammetje
- Zeer actief
he ik zag frenk weer kon niet missen hahahaha
nou weer ontopic:
als er een jr of een chi naar baukje komt gevlogen, hoef ik alleen baukje maar te roepen en ze is bij me
Ik heb altijd een bal op zak voor dit soort momenten
en een bal is belangrijker dan welk hondje dan ook
als het hondje haar na komt zal ik ten eerste ff proberen die hond weg te jagen. Lukt dat niet pak ik baukje op
EN DE EERSTE DE BESTE JR DIE DAN WEER IN MIJN HOND ZIJN ACHTERPOTEN HANGT KRIJGT WEL EEN ROTSCHOP
Ik denk dat wij (eigenaren van honden die niet zo hondvriendelijk zijn) beter opletten dan veel andere hondeneigenaren
wij letten constant op alles en zijn op alles voorbereid
tenminste dat gevoel heb ik hier wel.
en als iemand anders zijn hond niet luisterd moet hij hem vast houden
of niet zeiken als er iets gebeurd
bente luisterd niet zo goed, maar is een goedzak eerste klas
als die gebeten wordt als ze los naar een andere hond gaat is dat MIJN fout. en niet van de eigenaar van die hond
nog meer vragen???
nou weer ontopic:
als er een jr of een chi naar baukje komt gevlogen, hoef ik alleen baukje maar te roepen en ze is bij me
Ik heb altijd een bal op zak voor dit soort momenten
en een bal is belangrijker dan welk hondje dan ook
als het hondje haar na komt zal ik ten eerste ff proberen die hond weg te jagen. Lukt dat niet pak ik baukje op
EN DE EERSTE DE BESTE JR DIE DAN WEER IN MIJN HOND ZIJN ACHTERPOTEN HANGT KRIJGT WEL EEN ROTSCHOP
Ik denk dat wij (eigenaren van honden die niet zo hondvriendelijk zijn) beter opletten dan veel andere hondeneigenaren
tenminste dat gevoel heb ik hier wel.
en als iemand anders zijn hond niet luisterd moet hij hem vast houden
of niet zeiken als er iets gebeurd
bente luisterd niet zo goed, maar is een goedzak eerste klas
als die gebeten wordt als ze los naar een andere hond gaat is dat MIJN fout. en niet van de eigenaar van die hond
nog meer vragen???

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- Moos
- Zeer actief
Ik denk dat er gewoon bij elke categorie hondjes, vriendelijk, niet zo vriendelijk, groot, klein, oud, jong, bazen horen die goed opletten en bazen die niet goed opletten.pammetje schreef: Ik denk dat wij (eigenaren van honden die niet zo hondvriendelijk zijn) beter opletten dan veel andere hondeneigenaren
tenminste dat gevoel heb ik hier wel
Moos is meerdere malen gegrepen, met gaten, Saar opgejaagd. Dat was dus niet door honden waarbij de bazen zo lekker op stonden te letten hoor
Andersom zie ik ook om me heen honden die overal maar op af mogen stieren want "ze doen niks", waarbij de bazen totaal niet kijken naar de reactie van de andere hond of baas.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Moos
- Zeer actief
Ja precies, van die bazen die er dan bijstaan "ah, doe nou niet zo lelijk".Valerie schreef:Tyra is ook weleens gebeten en dan zuchtte die mensen naar hun eigen hond iets van "he doe je het nou alweer?".
Het is dat je op zo een moment je eigen hond zsm uit zo een situatie wilt halen
Hou die hond dan snotverdorie bij je! Met Moos was het trouwens standaard "ohhh, is die van jou ook een reutje? Ja, mijne kan niet met andere reuen".
Nee goh, je meent het
Maar ik heb dus ook best wel dat mensen netjes even waarschuwen of ik mijn honden bij me wil houden

- pammetje
- Zeer actief
weetje klijntje
baukje is net als haar broer met andere honden
ze is ergens mee bezig en je moet haar met rust laten
dr broer heeft dat ook
maar als zn jongste baasje hem vasthoud
dan kan alles hem gestolen worden
gevaarlijk he zo'n honden
moeten allemaal gemuilkorft worden

baukje is net als haar broer met andere honden
ze is ergens mee bezig en je moet haar met rust laten